فریم

همزمان با برگزاری رزمایش بیت المقدس 25 نیروی زمینی ارتش، پروژه‌های شبیه ساز تیر مستقیم و جامع توپخانه و شبیه ساز موشک زمین به زمین در کلاس هوشمند امروز با حضور امیر پوردستان به بهره برداری رسید.

خبرگزاری فارس: رونمایی از شبیه‌سازهای تیر مستقیم و جامع توپخانه و موشک زمین به زمین در کلاس هوشمند

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر حسین شکوهی معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش و سخنگوی رزمایش بیت المقدس 25 با اشاره به اینکه مرحله دوم این رزمایش که از صبح امروز آغاز شده وارد فاز تاکتیکی خود شده، گفت: با حضور امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی اصفهان همزمان با برگزاری رزمایش پروژه‌های شبیه ساز تیر مستقیم و جامع توپخانه و شبیه ساز موشک زمین به زمین در کلاس هوشمند امروز به بهره برداری رسید.

وی افزود: با رونمایی از این شبیه سازها ضمن استمرار و ارتقای سطح آموزش، صرفه جویی در مصرف مهمات، استفاده بهینه از نیروی انسانی کارآمد و جلوگیری از کاهش تلفات و خسارات احتمالی در جنگهای آینده، میزان مهارت و دقت در اجرای آتش علیه مواضع مورد نظر مورد بررسی و تحلیل کامل تری قرار می گیرد.

سخنگوی رزمایش بیت‌المقدس تاکید کرد: فردا و همزمان با سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس، مرحله سوم و نهایی رزمایش بیت المقدس 25 با اجرای آتش تهیه سنگین یگانهای توپخانه، تک هماهنگ یگانهای پیاده و زرهی، عملیات هلی برن تکاوران تیپ 55 هوابرد و جنگ الکترونیک و ضد الکترونیک یگانهای مخابرات و جنگال نزاجا در منطقه اصلی رزمایش برگزار خواهد شد و همزمان تعدادی از پروژه های موشکی و نفربرهای زرهی جدید نیروی زمینی ارتش در صحنه رزمایش نیز مورد تست عملیاتی قرارخواهند گرفت.

 

 



فریم

خط تولید انبوه سامانه جدید پدافند هوایی با نام «حرز نهم» با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، فردا دوشنبه و در آستانه ولادت با سعادت امام نهم حضرت جواد‌الائمه (ع) و سالروز حماسه فتح خرمشهر با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خط تولید انبوه سامانه جدید پدافند هوایی با نام «حرز نهم» افتتاح می‌شود.



 

فریم

 

منابع خبری نظامی-سیاسی از مستقر شدن ۴ سامانه دفاع ضدموشکی «اس-300» در مناطقی از خاک سوریه با حضور مشاورین نظامی روس برای آماده رزمی کردن این تجهیزات تدافعی، بر اساس قرارداد نظامی سال 2010 بین مسکو و دمشق خبر دادند.

خبرگزاری فارس: ۴ سامانه موشکی اس-300 از هم‌اکنون در سوریه مستقر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «نیزاویسیمایا گازیه تا»، یک مقام نظامی-سیاسی خبر روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن در مورد اینکه سامانه‌های دفاع ضد موشکی «اس-300» روسی به همراه مشاورین نظامی از هم اکنون در خاک سوریه مستقر هستند را مورد تایید قرار داد. ظاهرا تحویل این نوع تجهیزات نظامی به سوریه طی دو سال گذشته به شکل کاملا مخفیانه انجام می‌شده است. بدین ترتیب در حال حاضر هر 4 سامانه دفاع ضد موشکی اس-300 که قرارداد مربوط به آن در سال 2010 بین مسکو و دمشق امضاء شه بود، به این کشور تحویل داده شده است.

این روزنامه می‌افزاید، این تجهیزات تدافعی در مناطقی که اکثر ساکنین آنها شیعه بوده و نسبت به رژیم "بشار اسد" وفادار هستند، مستقر شده‌اند.

بعید نیست که این مسئله در دیدار روز سه شنبه "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه با بنیامین نتانیاهو نیز مطرح شده باشد. روسیه در این خصوص نمی‌خواهد چیزی را از اسرائیل پنهان کند. چرا که موشک‌های اس-300 از جمله تجهیزات شامل تحریم برای سوریه نبوده و صرفا جنبه دفاعی دارند.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: رسانه‌های خارجی از همان سال 2011 به این طرف هر از چند گاهی به مسئله ارسال موشک‌های اس-300 روسی به سوریه پرداختند، ولی این مسئله بعد از حمله هوایی اخیر اسرئیل به خاک سوریه بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

"مارات موسین" مدیر آژانس خبری «آنا-نیوز» که خبرنگاران آن بطور دائم در جبهه‌های ارتش سوریه حضور دارند، در گفت وگو با خبرنگار نیزاویسیمایا گفته است: این احتمال بسیار قوی است که سامانه‌های موشکی اس-300 از هم اکنون در خاک سوریه مستقر شده باشند. مسکو طی سال‌های اخیر کمک‌های نظامی-فنی زیادی به دمشق نموده که از جمله آنها، مدرنیزه سازی بسیاری از سامانه‌های دفاع ضد هوایی این کشور است که از دوران اتحاد جماهیر شوروی به سوریه فروخته شده بود.

به گفته وی، در این رابطه حتی مشاورین نظامی روسی در سوریه حضور دارند تا در اقدامات مربوط به حالت آماده باش نظامی در آوردن این تجیهزات به نظامیان سوری کمک کنند.

 

 

 



فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه برای حفاظت از مرزها همکاری بسیار نزدیکی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داریم، گفت: با تبادل اطلاعاتی قوی توانسته‌ایم به شایستگی از مرزها دفاع کنیم و این امر در زمان انتخابات افزایش می‌یابد.

امیر پوردستان در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره نحوه تأمین امنیت کشور در زمان برگزاری انتخابات اظهار داشت: حفاظت و حراست از مرزهای کشور منحصر به زمان انتخابات نیست و پیوسته ادامه دارد.


 


فرمانده نیروی زمینی ارتش
ادامه داد: ارتش و سپاه در کنار یکدیگر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران با قدرت و قوت دفاع می‌کند.
 
وی با اشاره به مرزهای غربی کشور تصریح کرد: مسئولیت حفاظت از مرزهای ایران بر عهده 
نیروی زمینی ارتش است و یگان‌های متعددی در مرزها مستقر و مشغول مراقبت از آن‌ها هستند.
 
امیر پوردستان با اشاره به نزدیکی انتخابات و تحرکات گروهک‌های برانداز و تروريست گفت: در زمان انتخابات، تحرکات اين گروهک‌ها افزایش می‌یابد که با تشدید اقدامات امنیتی، کوچک‌ترین حرکت‌های آن‌ها رصد و در صورت نیاز برخورد می‌شود.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه برای حفاظت از مرزها همکاری بسیار نزدیکی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داریم، تصریح کرد: از مرزهای جمهوری اسلامی در نقاط مختلف با استفاده از نیروهای سپاه و ارتش حفاظت می‌شود، همان‌گونه که این حفاظ‌ت‌ها در برابر گروهک‌های تروریستی جندالشیطان و پژاک و از این دست گروهک‌ها تاکنون صورت گرفته است.
 
وی افزود: با تبادل اطلاعاتی قوی توانسته‌ایم به شایستگی از مرزها دفاع کنیم و این امر در زمان انتخابات افزایش می‌یابد.
 
امیر پوردستان درباره برخی تهدیدهای صورت گرفته از سوی آمریکا گفت: تمام حرکت‌ها در مرزها، خارج از آن و حتی فراتر از منطقه رصد می‌شود و متناسب با این حرکت‌ها کارشناسان اطلاعاتی طرح‌های مقابله‌ای را پیش‌بینی می‌کنند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه ما برای مقابله با هر حرکتی در زمین، هوا و دریا آمادگی داریم، تصریح کرد: اجرای طرح‌های دفاعی یکی از کارهای مهمی است که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دستور کار خود قرار داده است و بر اساس این طرح‌ها در هر نقطه از مرزها تهدیدی صورت گیرد مشخص می‌شود که کدام نیرو باید وارد عمل شود.
 
وی با اشاره به تأثیر برگزاری رزمايش‌ها بر افزایش میزان آمادگی نیروهای ارتش خاطرنشان کرد: مردم ایران مطمئن باشند حتی اگر از خلیج فارس حرکتی علیه ایران صورت گیرد، ارتش جمهوری اسلامی قابلیت مقابله جدی با آن را دارد.



فریم

در رژه ۲۹ فروردین، یکی از دستاوردهای جدید هواپایه صنعت دفاعی به نمایش درآمد که می‌تواند موجب افزایش دستان بلند جمهوری اسلامی ایران در نبردهای دریایی شود.

خبرگزاری فارس: تجهیز جنگنده‌های ارتش به موشک‌های ۲۰۰ کیلومتری

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، استفاده از موشک‌های کروز دریایی در جنگنده‌ها و بالگردهای رزمی ازجمله تکنیک‌هایی است که برای مقابله با تهدیدات دریایی دشمن، همواره مد نظر فرماندهان و متخصصان صنعت دفاعی کشورمان بوده که برای نمونه، می‌توان به پروژه «قائم» اشاره کرد که به تجهیز جنگنده‌های ارتش به موشک‌های 120 کیلومتری هوا به سطح «نور» اختصاص داشت.

پروژه قائم؛ نصب موشک‌های کروز «نور» بر روی جنگنده‌ها

موشک نور یکی از مشهورترین و پرتیراژترین موشکهای کروز دریایی است که در بیشتر رزمایش‌های دریایی ارتش و سپاه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این موشک می تواند به صورت زمین پایه، دریاپایه و هواپایه علیه اهداف شناوری، سکوهای نفتی و مواضع دریایی دشمن بکار گرفته شود.

 

 

 

* افزایش برد موشک‌های کروز دریایی با ورود قادر

31 مردادماه سال 90 و همزمان با روز صنعت دفاعی بود که موشک 200 کیلومتری کروز «قادر» با حضور رییس جمهور رونمایی شد اما در همان ابتدای کار، رسانه‌های غربی با جوسازی‌های خبری اعلام کردند تولید این موشک توسط ایران صحت نداشته و ایرانی‌ها تنها یک نمونه از مدل خارجی آن را در اختیار دارند.

اما مدتی نگذشت که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیش از 20 فروند از موشک‌های جدید قادر را تحویل نیروهای دریایی سپاه و ارتش داد تا نشان دهد جمهوری اسلامی ایران نه تنها توان طراحی و ساخت این موشک را دارد، بلکه تولید انبوه آن نیز در کمترین مدت زمان پس از رونمایی، انجام گرفته است.

موشک کروز قادر

انتشار تصاویر شلیک موشک قادر از عمق سواحل کشور علیه اهداف سطحی و شناوری نیز نشان‌دهنده اطمینان به برد بالای این موشک و همچنین سامانه‌های هدف گیری آن بود.

در مراسم تحویل سامانه‌های موشکی قادر به نیروهای مسلح، وزیر دفاع گفت که این موشک نیز همچون نمونه قبلی آن، قابلیت شلیک در سه وضعیت زمین پایه (ساحلی)، دریاپایه (شناوری) و هواپایه را دارد.

 

شلیک موشک کروز قادر از ساحل

سامانه خلبان خودکار دیجیتال، سامانه ناوبری با دقت بالا، امکان برنامه ریزی موشک قبل از شلیک، امکان هدفگیری اهداف با سطح مقطع راداری پایین، رادار پیشرفته با قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک، آماده سازی و واکنش سریع موشک برای حمله به هدف و توانایی ضربه زدن به اهداف ساحلی علاوه بر هدفهای شناوری ازجمله توانمندی هایی است که در موشک کروز قادر لحاظ شده است.

حالا بعد از بکارگیری موشک‌های قادر در رزمایش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دریایی که توانمندی این موشک و شلیک آن از روی لانچرهای ساحلی و شناوری را نشان می‌داد، نمایش نمونه هواپایه موشک قادر در رژه 29 فروردین‌ماه نشان می‌دهد پروژه نصب این موشک بر روی پرنده‌های رزمی نیروهای مسلح با موفقیت صورت گرفته و حالا باید شاهد تجهیز جنگنده ها و بالگردهای رزمی به موشک‌های 200 کیلومتری دریایی باشیم؛ امکانی که موجب افزایش توان و قدرتمندی دستان بلند نیروهای مسلح در عرصه مقابله با تهدیدات دریایی خواهد شد.

 

نمایش نمونه هواپایه موشک قادر در رژه 29 فروردین

یکی دیگر از ویژگی‌های بکارگیری موشک قادر بر روی شناورها و یا جنگنده‌ها و بالگردها این است که با توجه به برد زیاد این موشک، می‌توان سامانه‌های پرتابگر آن را در محدوده‌ای دورتر از شناورهای دشمن نگه داشت و از طرف دیگر موجب کاهش منطقه امن برای حرکت ناوهای متخاصم خواهد شد که این امر یعنی دورایستایی شناورهای دشمن، آسیب پذیری آنها را نیز بیشتر خواهد کرد.

این پروژه در کنار سامانه موشکی هوا به هوای فکور (با قابلیت شلیک از جنگنده اف14)، دو مورد از دستاوردهای هواپایه‌ای است که در رژه 29 فروردین برای اولین بار به نمایش درآمدند.

 



 

فریم

 

فرمانده کل ارتش گفت: آمادگی رزمی با سلاح‌های جدید ایجاد نمی‌شود و آمریکا توان اعمال جسارتی حتی با سلاح‌های جدید علیه ایران ندارد.

 

خبرگزاری فارس: واکنش سرلشکر صالحی به توپ‌های لیزری آمریکا/در پاسخ به هرگونه تجاوز درنگ نخواهیم کرد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر سرلشکر عطا‌ء‌الله صالحی فرمانده کل ارتش در حاشیه رژه 29 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه غربی‌ها اعلام می‌کنند گزینه نظامی در مقابل ایران روی میز است، گفت: ما روی حرف‌هایی که گفته می‌شود حساب نمی‌کنیم و فکر می‌کنیم آنها به شکل کلیشه‌ای باید این موضوع را مطرح کنند و خوراک رسانه‌های خودشان است و نه تهدیدی است و نه مصرفی دارد.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: البته نمی‌خواهیم بگوییم دشمن توان نظامی ندارد اما داشتن توان با اعمال اراده توان فرق می‌کند.

صالحی در خصوص نصب توپ‌های لیزری بر روی شناورهای آمریکایی در آب‌های جنوبی، اظهار داشت: آمادگی رزمی با سلاح ایجاد نمی‌شود آنها از قبل هم سلاح‌های گوناگون از جمله سلاح اتمی داشته‌اند اما توان اعمال جسارتی حتی با سلاح‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ندارند.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران به طور مشخص آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند در خصوص تهدیدات آنها علیه ایران گفت: اگر بخواهند دست به حماقت بزنند و تهدید خود را علیه ایران عملی بکنند ما در پاسخ به آنها درنگ نخواهیم کرد.

صالحی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی مقامات رژیم صهیونیستی گفته‌اند، اسرائیل ممکن است به تنهایی به ایران حمله بکند، اظهار داشت: ما هم همین حرف را می‌زنیم و می‌گوییم ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده است تا به تنهایی در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد.

 

 



 

فریم

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:  پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)یکی از ارکان اصلی تأمین امنیت و اولویت اول نیروهای مسلح و خط مقدم دفاع از کشور است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه این قرارگاه در تأمین امنیت کشور، اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) به‌عنوان متولی اصلی دفاع از آسمان ایران اسلامی و یکی از ارکان اصلی تأمین امنیت و اولویت اول نیروهای مسلح و خط مقدم دفاع از کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم سپس مأموریت اصلی این قرارگاه را دفاع موثر، مستمر و پایدار از آسمان جمهوری اسلامی دانست و در ادامه خودکفایی، تأمین و نگهداری و همچنین بهینه‌سازی تجهیزات پدافندی را از افتخارات این نیرو دانست و افزود: رشد شتابان و پیشترفت‌های به‌دست آمده این قرارگاه در عرصه‌های گوناگون قابل مقایسه با گذشته نیست.
وی در ادامه افزود: قرارگاه پدافند هوایی با رصد لحظه به لحظه تهدیدها می‌تواند سامانه اطلاعاتی دشمن را مختل کند و از این رو باید همواره خود را بروز نماید که البته فرماندهان این نیرو درصد هستند با تأسیس دانشگاه تخصصی و جذب نیروهای جوان و مومن در این عرصه، کارهای زیر بنایی انجام دهند که به نوبه خود قابل قدردانی است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم همچنین نقش پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس را بسیار مهم برشمرد و در این‌باره تصریح کرد: غیور مردان پدافندهوایی در دوران دفاع مقدس، افتخارات بزرگی همچون عملیات والفجر 8 و سایت سوباشی را در کارنامه خود دارند که نشان از ایمان بالا و روحیه شهادت‌طلبی آنان است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خواستار توجه به کارکنان جوان به‌ویژه کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح شد و تأکید کرد: این مهم همواره مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب بوده و است و جا دارد ما در نیروهای مسلح، از این ظرفیت بهره‌برداری مناسبی داشته باشیم چراکه این جوانان، آینده‌سازان این کشور هستند.



تاريخ : 4 / 12برچسب:, | 1:51 | نویسنده : ali

 

وزیر دفاع با اشاره به رونمایی از تجهیزات جدید نیروهای مسلح گفت:‌ در آینده نزدیک از موشک‌های هوا به هوا و هوا به زمین و بمب‌های جدیدی که از هواگردها پرتاب می‌شود رونمایی خواهیم کرد.
به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار احمد وحیدی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم یادواره 447 شهید سازمان صنایع دفاع اظهار داشت: انشاء‌الله ‌در آینده نزدیک از موشک‌های هوا به هوا،هوا به زمین و بمب‌های جدیدی رونمایی می‌کنیم.   
 
وزیر دفاع ادامه داد: ویژگی‌ این بمب‌ها به این شکل است که از مدت اثربخشی بسیار بالاتری با مدت پرتاب بیشتر برخوردار است.
 
وی تصریح کرد: این بمب‌ها  از انواع هواگردهایی که مورد نظر بوده و طراحی شده پرتاب می‌شوند و می‌تواند تاثیر ارزشمندی در حوزه جنگ داشته باشد. 

 



تاريخ : 24 / 10برچسب:, | 17:36 | نویسنده : ali

 

سي ان ان: قدرت موشكي ايران شگفت آور است
 
 
يك شبكه تلويزيوني آمريكا پيشرفت هاي موشكي و دريايي ايران را حيرت آور توصيف كرد.
شبكه سي ان ان در گزارشي كه به مرور رزمايش دريايي اخير ايران اختصاص داشت، گفت: ايران به بهينه سازي و ارتقاي سيستم موشكي خود پرداخته و نسل جديدي از اين موشك ها را به كار گرفته است. نيروهاي نظامي ايران طيف وسيعي از سامانه هاي دفاع موشكي را در رزمايش اخير آزمايش كردند. اين موشك ها قادر به هدف گرفتن جت هاي جنگنده، بالگردها و هواپيماهاي بدون سرنشين هستند.
«مايكل اوهالون» تحليلگر موسسه پژوهشي آمريكايي بروكينگز در گفت وگو با سي ان ان گفت: رزمايش دريايي اخير بيانگر اين موضع از سوي تهران است كه همچنان در جايگاه قدرت قرار دارد و صاحب اهرم فشار و آماده مقابله است و اين كه هشداري به آمريكاست در مورد هرگونه تلاشي كه احتمالا بخواهد عليه اين كشور صورت بدهد.
سي ان ان با شگفت آور توصيف كردن پيشرفت ايران در صنايع دفاعي و موشكي از جمله دقت هدف گيري و قدرت تخريب بالا، گفت: بررسي هاي پنتاگون نشان مي دهد موشك هاي دوربرد ايران از هر زمان ديگر دقيق تر و ويرانگرتر شده است.
«سي ان ان» خاطر نشان كرد كه ايران اين توانايي ها را بدون حمايت هيچ قدرتي كسب كرده است.

 



فریم

یک فروند زیردریایی آمریکا با یک کشتی ناشناس در خلیج‌فارس برخورد کرد.

خبرگزاری فارس: برخورد زیردریایی آمریکا با یک کشتی ناشناس در خلیج‌فارس

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس، نیروی دریایی آمریکا از آسیب دیدن پریسکوپ (دستگاه دیده بانی) یکی از زیردریایی‌های خود در خلیج فارس در برخورد با یک قایق ناشناس خبر داد.

نیروی دریایی آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ یک از خدمه و نیروهای آمریکایی در این برخورد که اواخر روز پنج شنبه رخ داده آسیب ندیده است.

زیردریایی «یو اس اس جکسون ویل» برای بررسی آسیب‌های احتمالی به سطح آب آمده است اما خسارت وارد باعث توقف آن نشده است.

براساس این گزارش، یکی از دو پریسکوپ زیردریایی جکسون ویل که معمولا در خاورمیانه تردد می‌کند آسیب دیده است.



تاريخ : 19 / 10برچسب:, | 2:10 | نویسنده : ali

فریم :

در حال حرکت بودیم که سر و کله چندنفر از نیروهای دشمن از دور پیدا شد، آمریکایی بودند تا اومدیم، بجنبیم آنها خودشان را به ما رساندند.

به گزارش خبرنگارحماسه و مقاومت فارس(باشگاه‌توانا) نیرو های اطلاعاتی درعملیات‌های دوران دفاع مقدس با شگردهای خاص خود، عملیات‌ها را مدیریت می کردند و نقش سپر اولیه در برابر هجوم نیروهای دشمن بودند.

نیروی اطلاعاتی بودم. مشخصاتی نداشتم، درغالب یک ماهیگیر به طور رمزی فعالیت می‌کردم. بچه‌های گروه هم همین‌طور، یکی بنام ناخدا، یکی خدمه، یکی آشپز و ... عملیات دریایی شروع شد .گزارشات ثانیه به ثانیه ارسال می‌شد.

با کمک ما امکانات نظام از زیر لنج با نخ‌های نامرئی نازک و بسیار محکم به زیر دریا فرستاده می‌شد.

درحال حرکت بودیم که سر و کله چندنفر از نیروهای دشمن از دور پیدا شد، آمریکایی بودند تا اومدیم، بجنبیم آنها خودشان را به ما رساندند.

دستپاچه شده بودیم. ولی سعی می‌کردیم به روی خودمان نیاوریم سفت و محکم به کارمان ادامه دادیم.

نزدیک‌مان که شدند دستگیرمان کردند.

سلاحشان مشت بود و احوالپرسی‌شان لگدهای محکم که تو شکم مان می‌زدند. ما هم مجبور بودیم بخوریم و هیچی نگویم.

بعداز یک شکم سیر که کتک خوردیم. تازه پرس و جو شروع شد. مجبور بودیم  هر چی می‌پرسند یک چیزی جوابشان بدهیم.

از پرس و جو که خسته شدند مثل راهزن‌ها هر چی داشتیم و نداشتیم از تو جیب مان بیرون ریختند دنبال چیزی می‌گشتند آخرش هم پیدا نکردند.

انگاری داغ شدند، می‌خواستند داغ دلشان را یک جوری خالی کنند.

از داغی که داشتند. ضرب و شتمشان را بیشتر کردند.

آن قدر زدند که خودشان هم خسته شدند از ما کارت شناسایی می‌خواستند، من زرنگی کردم و کارت ماهیگیریم را به آنها نشان دادم.

با دیدن کارت انگار دهنشان بسته شد و بعد از 72 ساعت اسارت آزادمان کردند.

نفس راحتی کشیدم و گفتم:

«نامردای پس فترت، خیال کردید زرنگید، اما کور خوندید، بمن میگند رزمنده».

چند روز بعد خبردار شدیم، یک عده ضد انقلاب با جاسوس‌های عراقی و ایرانی قصد دارند از طریق خلیج فارس وارد خاک ایران بشوند.

هدف‌شان ضربه زدن به نقاط مهم بود، دست به کار شدیم و شناسایی‌شان کردیم و با آنها درگیر شدیم. درگیری مان داخل آب‌های خلیج فارس بود.

بالاخره با شهید شدن و مجروح شدن تعدادی از نیروها توانستیم باند مخوف آنها را منهدم کنیم و من در همان درگیری از ناحیه کمر قطع نخاع شدم.

راوی:غفار پور

 



تاريخ : 18 / 10برچسب:آیت الله آل هاشم,تبریز, | 17:2 | نویسنده : ali

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 اقامه نمازحضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز بر پیکر پاک شهدای گمنام

خبرگزاری فارس: مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس،

مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در تبریز برگزار شد؛ گوشه یکی از تابوت‌ها نوشته شده بود: «گذرنامه کربلا می‌خواهم» 

 

اقامه نماز بر پیکر شهدای گمنام در تبریز

ادامه تصاویر رااینجاببینید

 

 

 

 



تاريخ : 18 / 10برچسب:, | 2:17 | نویسنده : ali

 

فریم :

 

 

خبرگزاری فارس: یکی از بچه‌ها قدری در شیطنت و آزار و اذیت بچه‌ها زیاده‌روی کرده بود؛ قرار شد به خاطر شیطنت‌هایش دور تا دور پادگان را بدود؛ در این بین محمد شفیع‌خانی آمد و گفت: «اگر اجازه بدهید من ایشان را تنبیه می‌کنم».

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، معدود زائرانی که با کاروان‌های راهیان نور به جنوب رفته‌اند، اسم سردار شهید «محمد شفیع‌خانی» از فرماندهان تیپ 57 حضرت ابوالفضل(ع) برایشان آشناست؛ فرمانده‌ای گمنام که پادگان آموزشی را به نامش کرده‌اند، پادگانی که در 20 کیلومتری شهرستان اندیمشک و نزدیک شهر حسینه که محل اسقرار بچه‌های لرستان بوده و آنجا را میعادگاه رزمندگان می‌نامند. شهید «محمد شفیع‌خانی» از دانشجویان تهرانی بود که برای اجرای طرح خدماتی بهداشتی به همراه همسرش به خرم‌آباد سفر کرد، وی مدتی در این شهر خدمت کرد و سپس به عضویت سپاه پاسداران استان لرستان درآمد، بعد از مدتی مسئول ستاد تیپ 57 حضرت ابوالفضل(ع) شد و سرانجام در عملیات «والفجر6» به شهادت رسید. در برگ‌های کتاب «غیرت و غربت» نام این شهید حک شده است، یکی از نکات جالب اخلاقی تربیتی، در مورد تنبیه یکی از رزمندگان تیپ حضرت ابوالفضل(ع) توسط شهید شفیع‌خانی را می‌خوانیم: *** مسئول آموزش نظامی تیپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) بودم. یکی از بچه‌ها قدری در شیطنت و آزار و اذیت بچه‌ها زیاده‌روی کرده بود و چند نفر از او شاکی شده بودند؛ او را صدا کردم و گفتم: «به خاطر شیطنت‌هایی که می‌کنی، باید به عنوان تنبیه دور تا دور پادگان را بدوی!». در این بین محمد شفیع‌خانی نزد ما آمد و گفت: «اگر اجازه بدهید من ایشان را تنبیه می‌کنم.» بعد او را کول کرد و شروع به دویدن دور تا دور پادگان. تمام اطراف پادگان را دوید و مجدداً پیش من برگشت و آن رزمنده را زمین گذاشت. هر دو عرق کرده بودند؛ محمد شفیع‌خانی در اثر دویدن و آن رزمنده، در اثر شرم از این حرکت عجیب. آن رزمنده در اثر این اقدام جالب شهید شفیع‌خانی از برخی کارهای قبلی خود پشیمان شد و کلاً تغییر رویه داد؛ به طوری که در اثر رفتار و اخلاق خوب و شایسته‌ای که پیدا کرده بود، جذب سپاه‌پاسداران شد.



صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 16 صفحه بعد