پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

از ابن عباس روايت كرده‏اند:كه حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله براى روزه هر روز ماه مبارك رمضان فضيلت بسيار بيان فرمود و براى‏ هر روز دعاى مخصوصى با فضيلت و ثواب بسيار براى آن ذكر كرد كه ما به بيان اصل دعا اكتفا مى‏كنيم:

روز دوم :
اللَّهُمَّ قَرِّبْنِي فِيهِ إِلَى مَرْضَاتِكَ وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مِنْ سَخَطِكَ وَ نَقِمَاتِكَ وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِقِرَاءَةِ آيَاتِكَ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ
خدايا مرا در اين ماه به خشنودى‏ات نزديك كن،و از خشم و انتقامت‏ بركنار دار،و به قرائت آياتت موفق كن،اى مهربان‏ترين مهربانان.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش گفت: قلم يكي از نعمت هاي بي بديل الهي است كه اگر ريشه در خاك تدين و تعهد داشته باشد، ميوه اش ماندگار مي شود



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

رسول خدا(ص) در آخرين جمعه شعبان سخنراني کردند و پس از حمد و ثناي خداوند فرمودند: اي مردم! نزديک است که ماه فقرا برسد که در آن شبي است که بهتر از هزار ماه است و آن ماه، ماه رمضان است.



ادامه مطلب

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 شهید محمد صدوقی

 

از طرف ساواك يك كسي پيش ما آمد و گفت كه مامور مراقبت شما هستم، شما چه نقشي داريد؟ ما هم علناً نقش خود را نگفتيم و كارهايي را هم انجام داده بوديم و اطلاعيه ها و تلگرافات را همه نشانش داديم و گفتيم در اين راه تا آخر هم هستيم، هر اقدامي كه قرار است از طرف ساواك نسبت به ما بشود زودتر انجام بدهيد، ولي چون بهانه صحيحي نداشتند، نتوانستند مارا تعقيب كنند.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

این جمله امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه که می فرماید از خدا به سوی خدا فرار کنید، یعنی چه؟

امام علی(ع) می‌فرماید: «فَاتَّقُوا اللَّهَ عِبَادَ اللَّهِ وَ فِرُّوا إِلَى‏ اللَّهِ‏ مِنَ‏ اللَّه‏»؛[۱] پس اى بندگان خدا! از خدا بترسید و از خدا، به سوى خدا فرار کنید.



ادامه مطلب

فریم

دیده بان، مهاجر، هوردرآتش، سفربه چزابه، لیلی با من است، روزهای زندگی، اخراجی های یک، دفتری از آسمان، نیمه گمشده و ..... فیلمهایی هستند که ریشه درفرهنگ ملی و دینی ما دارند که به جای تقلید کورکورانه از فیلمهای هالیوودی از واقعیت های فرهنگی و موضوعی هشت سال دفاع مقدس الهام گرفته اند.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

مداح اهل بیت گفت: باید همدیگر را دعا کنیم. اینکه دائماً بنشینیم و انتقاد کنیم کاری از پیش نخواهد رفت. این را خودمان دیدیم، غرور و منیّت‌ها نتوانست این آقایان را جمع کند که یک نفر بشوند و بیایند روی کار.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم گفت: حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات، نماد قدرت نرم جمهوری اسلامی است.


 

به گزارش خبرگزاری حوزه درتهران، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه درتهران با اشاره به مشارکت و حضورحماسی آحاد ارتشیان در انتخابات، اظهار داشت: دلاورمردان غیورارتش همان گونه که پاسداراستقلال، اقتدارو امنیت مرزهای کشور هستند، در عرصه خلق حماسه سیاسی نیز دوشادوش ملت بزرگ ایران و لبیک گوی ندای رهبرعظیم الشان انقلاب در انتخابات حضوری فراگیر، فعال، پرشور و گسترده دارند؛ چرا که انتخابات ازجمله فرصت هایی است که می تواند با حماسه حضور مردمی تاثیرات بزرگی را در روند پیشرفت های داخلی و موقعیت بین المللی جمهوری اسلامی ایران برجای بگذارد.

 

 



ادامه مطلب

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش گفت: فرد اصلح، فردی است که توانایی بالا بردن عزت ملی در سطح بین‌المللی را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امروز طی سخنانی در مرکز همایش های کوثر و درجمع کارکنان این سازمان ضمن تبریک عید مبعث، اعیاد شعبانیه و همچنین فرارسیدن روز پاسدار و جانباز به ملت سرافراز ایران اسلامی به ویژه پاسداران حریم ولایت و انقلاب و جانبازان اظهار داشت: حضرت محمد(ص) الگویی کامل از اخلاق، معنویت و خلق حسنه بود که سعادت واقعی را برای انسان ها به ارمغان آورد.



ادامه مطلب

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

رهبر انقلاب در ديدار مسوولان نظام و سفیران كشورهاي اسلامي بمناسبت عید مبعث:

 

همزمان با عید مبعث و سالروز بعثت پیامبر مکرم اسلام (ص)، مسئولان نظام، نمایندگان و سفیران کشورهای اسلامی و جمعی از خانواده معظم شهدا با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 3برچسب:فریم,شهیدان, | 1:25 | نویسنده : ali

فریم

یاد شهیدان، بوییدن بهشت است و نامشان، رسیدن به نور

تمام این سرزمینِ سرافراز، تمام خاک این وطن،برگرفته از خون آنهاست .در هر کجا که هستی، هر گوشه این خاک که قدم برمی داری، با چشم های بدون وضو ، نگاه نکن که مبادا روی خون لاله ها پا بگذاری .



ادامه مطلب

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

همایش علمی "شهید صیاد شیرازی، الگوی ماندگار" با حضور جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان ارتش در دانشگاه دافوس برگزار شد.

همایش علمی "شهید صیاد شیرازی، الگوی ماندگار" با هدف تجلیل از مقام این شهید بزرگوار، با حضور امیر سرتیپ "ناصر آراسته" جانشین گروه مشاوران فرمانده معظم کل قوا و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان ارتش در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

سردار جزایری:

 

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اهمیت طرح‌ریزی برای مقابله با جنگ نرم دشمن گفت: قرارگاه جنگ نرم، به زودی مطالبات خود از رئیس‌جمهور آینده را اعلام خواهد کرد.

 

سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی اظهار داشت: ابر سرمایه داری جهان و صهیونیزم بین الملل در یک جنگ دراز مدت که از سالها پیش شروع کرده است تغییر باور، افکار، رفتار و ساختار جامعه ایران اسلامی را هدف قرار داده است و جمهوری اسلامی ایران در شدیدترین دوره جنگی به سر می برد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت: در دولت های قبلی یا فرصت کافی، یا درک درست، یا اراده لازم و یا ساماندهی مناسب برای مقابله با این تهاجم وجود نداشته است و امیدواریم این اتفاق در دولت آینده رخ دهد و جلوی نفوذ بیگانه گرفته شود.

جزایری تاکید کرد: تصرف روح و جان بسیار بحران‌زاتر از اشغال سرزمین است و بایستی از طریق برآوردهای جامع اطلاعاتی، طرح ریزی های مناسب عملیات های مقابله ای صورت پذیرد.

وی در پایان تاکید کرد: سرمایه های فراوانی در اختیار داریم که ما را قادر می سازد در این نبرد بزرگ به پیروزی قاطع برسیم.

 

 



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

کتاب «رخساره خورشید»، تألیف دکتر مصطفی دلشاد تهرانی به اصول کلی و سیره عملی ثابت در آموزه ها و زندگی امیرمؤمنان علی(ع) می‌پردازد که می‌تواند مرجع کردار و رفتار حاکم بر عرصه‌های گوناگون زندگی باشد. وی در این اثر 10 اصل بنیادی و اساسی را به‌ عنوان 10 فرمان مطرح کرده که ازآموزه‌ها و زندگی امام علی(ع) أخذ شده است. این اصول دهگانه عبارتند از: اصل مرزبانی، حریم داری و پرواپیشگی؛ اصل پایبندی به کیفیت استخدام وسیله؛ اصل اعتدال و میانه روی؛ اصل پارسایی؛ اصل تکریم؛ اصل پاسداشت حقوق؛ اصل رفق و مدارا؛ اصل صراحت و صداقت؛ اصل پایبندی به عهد و پیمان؛ و اصل عدالت. گوشه هایی از آثار برخی از این اصول در برخی عرصه‌ها از زبان دکتر دلشاد تهرانی بیان شده است که اکنون از نظر شما می‌گذرد.

 

 



ادامه مطلب

 

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

اعتکاف را می توان آمیزه ای از چندعبادت با فضیلت به حساب آورد که جای جای آن یادآور یک عمل عبادی بوده و شناخت هدف از عبادت اعتکاف انسان را در اعمال خود به یقین می رساند.

 

 

خبرگزاری شبستان: بخشی از مقررات دینی که « عبادت » نامیده می شود، برای تأمین نیازهای روحی انسان تشریع شده است. هر چند عبادت ممکن است از جنبه های اجتماعی نیز برخوردارباشد.
تنوع عبادت ها در اسلام دقیقا به دلیل نیازهای گوناگون انسان است. هرعبادتی ، بخش معینی از نیازهای روح را برآورده می کند. مثلا نماز،‌ زنگار غفلت ازمبدأ آفرینش را از روح و روان می زداید.
روزه نیروی عقلانی و قوای روحانی انسان را در مصاف با کشش های مادی و شهوانی تقویت می کند.
حج، شرکت در آزمون مبارزه با تعلقات مادی و دل بستگی های دنیوی است.
اعتکاف را می توان آمیزه ای از چندعبادت با فضیلت به حساب آورد. روزه که خود عبادتی بس ارزشمند است و به میهمانی خدا رفتن به شمار می آید، یکی از شرایط اعتکاف است.

حضور در معبد و سرای دوست که به خودی خود عبادت است. محرمات اعتکاف یعنی چیزهایی که معتکف باید در طول اعتکاف از آن پرهیز کند، انسان را به یاد حج که یکی از ارکان اسلام است، می اندازد. دقت دراحکام و آداب اعتکاف نشان می دهد که شباهت های قابل توجهی میان « حج » و « اعتکاف » وجود دارد.
اعتکاف با « جهاد » نیز بی شباهت نیست. شرکت در اعتکاف، همراه با مراعات آداب و شرایط آن، در حقیقت ورود به عرصه ی « جهاد اکبر » و مبارزه با نفس است که از جهاد با دشمن خارجی به مراتب برتر است. این عبادت اسلامی در عین حال ازبرخی جنبه های اجتماعی نیز برخوردار است.
خلوت نشینی که در اعتکاف محقق می شود فرصتی مناسب برای عبادت و تفکر و انس با خداوند متعال است. غنیمت شمردن این فرصت استثنایی و بهره بردن از فضای معنوی اعتکاف، انسان مومن را در راه یابی به مراحل کمال یاری می کند.
اعتکاف در مسجد فرصتی است که انسانها با تمام مشکلات و مشاغل اجتماعی چند روزی هرچند کوتاه از جامعه و مردم جدا شوند و به درون گرایی روی آورند.
معتکف در فضای روحانی و تقدس مسجد فرصتی مناسب می یابد تا به کاوش درباره ی انگیزه ها و روحیات خویش بپردازد و در راستای رفع نقصان و تکامل خود بکوشد.
خلوت نشینی که در اعتکاف محقق می شود فرصتی مناسب برای عبادت و تفکر و انس با خداوند متعال است. غنیمت شمردن این فرصت استثنایی و بهره بردن از فضای معنوی اعتکاف، انسان مومن را در راه یابی به مراحل کمال یاری می کند.
اعتکاف در مسجد فرصتی است که انسانها با تمام مشکلات و مشاغل اجتماعی چند روزی هرچند کوتاه از جامعه و مردم جدا شوند و به درون گرایی روی آورند. معتکف در فضای روحانی و تقدس مسجد فرصتی مناسب می یابد تا به کاوش درباره ی انگیزه ها و روحیات خویش بپردازد و در راستای رفع نقصان و تکامل خود بکوشد.
اصولاً هر دستوری از دستورهای آسمانی، بخش معینی از نیازهای روحی انسان را برآورده می کند. گرچه انجام مکروهات و ترک مستحبات، عقاب ندارد؛ ولی رسیدن به کمال والای انسانی تنها، با انجام واجبات و ترک محرمات حاصل نمی شود. همان گونه که بدن انسان برای بقا و سلامت خود، به مواد گوناگون اصلی و فرعی نیاز دارد؛ روح نیز در سایه عمل همه جانبه به مقررات و احکام اسلامی، به کمال مطلوب خواهد رسید.
سنت اعتکاف فرصت عبادت را برای انسانها به وجود می آورد . وقتی معتکف اشتغالات روزمره زندگی را کنار بگذارد و شب و روز خود را در خانه خدا فقط برای انس و راز و نیاز با خداوند متعال صرف کند فرصت فراغتی برای عبادت به وجود اورده که در فرهنگ اهل بیت علیهم السلام جایگاه ویژه ای دارد و آثار و برکات فراوانی را برای آن بیان کرده اند.
با تأمل در روایات اهل بیت علیهم السلام و کلمات بزرگان این نکته به خوبی معلوم می شود که حقیقت و روح همه عبادات همان توجه و یاد قلبی خداوند متعال است و فقط عبادتی که با توجه و یاد الهی انجام گیرد مطلوب درگاه احدیت است و مومن از آن بهره می برد و هر گاه عبادتی خالی از توجه قلبی باشد بهره ای برای مومن ندارد و هر چه قدر توجه در عبادات بیشتر گردد بهره و استفاده عبد از آن عبادت بیشتر خواهد شد.
پر واضح است که اعتکاف هم به عنوان یک عمل عبادی بزرگ از این قاعده مستثنا نیست و تا هنگامی که معتکف متوجه حضرت حق باشد و دل از غیر خدا برکند و مراقب اعمال و رفتار ظاهری و باطنی خود باشد در حال استفاده کردن از اعتکاف است و الا جز گرسنگی و تشنگی و محبوس شدن در مسجد بهره ای نبرده است.
هدف از اعتکاف را باید از دو منظور جستجو نمود.
هدف از عبادت چیست؟
هدف از عبادت اعتکاف چیست؟
قرآن رمز و راز ایمان، تزکیه نفس و عبادت را این گونه معرفی می نماید:
"وَ اتّقُو اللهَ لَعَلّکُم تُفلِحون"؛ تقوا پیشه کنید، به این امید که رستگار شوید (آل عمران: 130).
در جای دیگر می فرماید: "قَد اَفلَحَ مَن زَکیها"؛ کسی رستگار شد که نفس را تزکیه کرد (شمس:9).
"قَد اَفلَحَ المؤمنون"؛ به راستی که مؤمنان رستگاران اند (مؤمنون :1)."
"وَ اذکُروُا اللهَ کَثیراً لَعَلَکُّم تُفلِحون"؛ خدا را بسیار یاد کنید شاید رستگار شوید (جمعه:10).
"قَد اَفلَحَ مَن تَزّکی"؛ به راستی که رستگار کسی است که تزکیه نفس کرده باشد (اعلی :14).
و "وَ افعَلوا الخَیر لَعَلَکُّم تُفلِحون" (یونس:52).
بنابراین قرآن فلاح و رستگاری را به عنوان هدف ایمان، تزکیه نفس و عبادت ذکر می کند
همه عبادات در یک هدف کلی مشترک اند اما برای هر یک از آنها اهداف جداگانه ای نیز وجود دارد؛ و گرنه دلیلی نداشت تا به صورتهای گوناگونی در آیند.
عبادتی چون نماز باعث آرامش انسان می شود زیرا قرآن می گوید: "اَلا بِذِکرِ اللهَ تَطمَئِنُّ القُلوب"؛
عبادتی چون روزه انسان را صابر بار می آورد و حتی قرآن از روزه به کلمه صبر تعبیر می نماید "استَعینُوا بِالصَبرِ وَ الصَّلاة" از روزه و نماز کمک بگیرید.انسان صابر در برابر مشکلات بردبار است و سختی عبادت را تحمل می نماید و تحت فشار معصیت سر خم نمی کند.
اما اعتکاف چه هدفی را دنبال می کند؟ اعتکاف عملی است مرکب از چند عبادت، پس در یک نگاه اهداف این عبادات در اعتکاف هم منظور گردیده؛ پس در اعتکاف اهدافی چون رسیدن به آرامش روحی، دستیابی به صبر، حضور در مسجد، دعا و توبه و استغفار همه و همه در این عمل، مورد توجه قرار گرفته است. می توان از مجموعه این عبادات، هدفی دیگر ورای اهداف تک تک آنها، برای عبادت اعتکاف در نظر گرفت و آن تمرین انقطاع از غیر است. معتکف در طول مدت اعتکاف از همه تعلقات دنیایی بریده و تمام وقت، به حالت عبادت در آمده، از مسجد که خانه خداست به خانه خود و دیگران نمی رود. کلامی غیر از قرآن و دعا و نماز که کلام خداست بر زبان جاری نمی کند. معتکف اراده خود را در مسیر اراده خدا قرار داده در طول روز به خاطر او، دست از خوردن و آشامیدن کشیده و به روزه داری قیام می کند و ... پس هدف از عبادت اعتکاف، همان است که ائمه معصومین در دعای "مناجات شعبانیه" از خداوند خواسته اند "اِلهی هَب لِی کَمالَ الاِنقِطاعَ اِلَیکَ؛ خدایا به من نهایت بریدگی وابستگی از غیر خودت را هدیه نما.
بنابراین از اعمال مهم اعتکاف، روزه گرفتن در ایام اعتکاف است. معتکف می تواند روزه واجب یا مستحب، برای خود یا به نیابت از دیگران، مثل پدر و مادر فوت شده، بگیرد. چنانچه اعتکاف در ماه رمضان باشد باید فقط روزه واجب ماه مبارک رمضان را در نظر گرفت.
اعتکاف سبب دوستی و آشناشدن مومنان، جدا گشتن از گناهان و گناهکاران و در نهایت سبب نزدیکی به خداوند است که همه این امور باعث نورانیت دل می گردد وبه انسان فرصت حضوری عاشقانه و عارفانه را در محضر خداوند را می دهد، و به عمر برکت، به فکر نفوذ و تعمق و به زندگی معنا و سازندگی می بخشد.

 

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

حاکم نیشابوری از بزرگان اهل سنت در «مستدرک صحیحین» می‌گوید: روایات متواتر است که فاطمه بنت اسد، امیرمؤمنان علی‌بن ابی‌طالب ـ کرّم الله وجهه ـ را در خانه کعبه به دنیا آورده است.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، هنگام ولادت امیرمؤمنان امام علی ـ علیه‌السلام ـ دیوار کعبه شکافته شده است. یکی از سوالات در این‌باره این است که «آیا این واقعه در منابع اهل سنت منعکس شده است؟»

مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم، در یادداشتی این مساله را بررسی کرده است.

 

ماجرای تولد امام علی علیه‌السلام در کعبه

به نقل مورخان و محدثان مشهور ولادت امام علی ـ علیه‌السلام ـ در سیزدهم رجب سی سال بعد از عام‌الفیل در درون خانه کعبه روی داده است.

جریان از این قرار است که: «یزید بن قعنب گوید: من و عباس بن عبدالمطلب و گروهی از خاندان عبدالعزی در برابر خانه خدا نشسته بودیم که ناگهان دیدیم فاطمه بنت اسد، مادر امیرمؤمنان ـ علیه‌السلام ـ که به آن حضرت حامله بود و نُه ماه از مدت حملش می‌گذشت با حالتی خاص که حاکی از درد زایمان بود وارد شد و به درگاه خداوند عرض کرد: پروردگارا! من به تو و پیامبران و کتاب‌هایی که از جانب تو فرستاده شده اند ایمان دارم و سخن جدم ابراهیم خلیل را تصدیق و باور دارم که او این خانه والا را بنا کرده و به حق این فرزندی که در شکم دارم سوگند می دهم که وضع حمل مرا آسان کنی.

یزید بن قعنب گفته: در این هنگام دیدم دیوار پشت کعبه شکافت و فاطمه وارد کعبه شد و از چشمان ما ناپدید گشت و دیوار به هم چسبید.

برخاستیم که قفل در خانه کعبه را باز کنیم، قفل باز نشد، دانستیم که این رویداد به فرمان خدا رخ داده است.

پس از چهار روز که گذشت فاطمه از خانه کعبه بیرون آمد و نوزادش امیرمؤمنان ـ علیه‌السلام ـ را روی دست داشت و گفت: من بر زنان گذشته تاریخ برتری یافته‌ام زیرا آسیه دختر مزاحم، خدا را به صورت پنهانی در جایی عبادت می‌کرد که عبادت خدا در آنجا جز از روی ناچاری سزاوار نبود، و مریم دختر عمران آن شاخه خشکیده خرما را با دستش تکان داد تا آنکه خرمایی تازه از آن فرو ریخت و خورد.

ولی من وارد خانه خدا شدم و از میوه‌ها و نعمتهای بهشتی خوردم و وقتی خواستم خارج شوم هاتفی به من گفت: فاطمه! او را علی نام بگذار، چرا که او بلند مرتبه است و خداوند علی اعلی می‌گوید نام او را از نام خودم مشتق ساختم و او را به آداب و اخلاق خودم تربیت کردم و از علوم پیچیده خود آگاهش نمودم او کسی است که بت‌ها را در خانه من می‌شکند و بر بام خانه‌ام اذان می‌گوید و مرا به مجد و بزرگواری یاد می‌کند. خوشا به حال کسی که او را دوست بدارد و از او فرمان برد و وای بر کسی که او را دشمن بدارد و فرمانش نبرد.» (1)

شایان ذکر است که این رویداد با اندکی تفاوت در منابع بسیاری ذکر شده است و از شگفتی‌های این واقعه مهم تاریخی این است که فاطمه نه از درب خانه بلکه با شکافته شدن دیوار آن وارد کعبه گردید تا این رویداد عجیب دلیل و برهانی روشن تر بر معجزه باشد و آیندگان نتوانند آن را پدیده‌ای تصادفی و اتفاقی قلمداد کنند و جالب این است که پس از گذشت قرن‌ها از آن رویداد مهم و تجدید ساختمان کعبه و تعمیر آن و پر کردن جای شکاف با نقره، هنوز هم اثر شکاف بر دیوار خانه، خود را نمایان می‌سازد. (2)

ولادت امام علی ـ علیه‌السلام ـ در کتب اهل سنت

1. حافظ ابو عبدالله محمد بن عبدالله، معروف به حاکم نیشابوری، که همه بزرگان اهل سنت او را مورد اعتماد و استناد دانسته‌اند و خود از بزرگان ایشان است. در کتاب بسیار معروفش، «مستدرک صحیحین» می‌گوید: روایات متواتر است که فاطمه بنت اسد، امیرمؤمنان علی بن ابی طالب ـ کرّم الله ـ وجهه، را در خانه کعبه به دنیا آورده است. (3)

2. شاه ولی الله احمد بن عبدالرحیم دهلوی، محدث متعصب اهل سنت، در کتاب «ازالة الخفا» می‌نویسد: «بی گمان روایات متواتر است در این که فاطمه بنت اسد، امیرالمومنین علی بن ابی طالب را در درون کعبه به دنیا آورد، بدون تردید او در روز جمعه سیزدهم رجب، سی سال بعد از عام الفیل، در خانه کعبه به دنیا آمده است، و هرگز پیش از او یا بعد از او کسی در خانة کعبه زاده نشده است.» (4)

3. شهاب الدین ابوالثنا، سید محمود آلوسی، صاحب تفسیر آلوسی، در شرح بر قصیده عینیه عبدالباقی افندی می‌نویسد: ولادت امیرمؤمنان کرم الله وجهه در درون کعبه، در سراسر دنیا مشهور است و در کتابهای هر دو فرقه شیعه و سنی روایت شده است، و هرگز در مورد غیر ایشان چنین فضیلتی ثابت نشده است. (5)

4. نورالدین علی بن محمد بن صباغ مکی، از دانشمندان معروف اهل سنت، مشهور به ابن صباغ مالکی در کتاب «الفصول المهمّه» با سلسله سند از ابن مغازلی، از امام سجاد ـ علیه‌السلام ـ مبنی بر ولادت امام علی ـ علیه‌السلام ـ در درون خانه کعبه نقل کرده است که: پیش از او کسی در بیت الله الحرام متولد نشد، و این برتری ویژه اوست از سوی خداوند برای ابراز کرامت و شرافت و شکوهمندی او.

منابعی از اهل سنت که به طور صریح به شکافته شدن دیوار کعبه اشاره کرده‌اند:

1. محمد شریف خان شیروانی در کتاب «چوتهی کتاب» به ولادت امام علی ـ علیه‌السلام ـ در درون کعبه و شکافته شدن دیوار کعبه و شنیده شدن صدای هاتف غیبی تصریح کرده است. (7)

2. مولوی حافظ حکیم ظهیر احمد سهسوانی در کتاب «ظهیر البشر» در احوال و فضائل ائمه می‌نویسد: «چون خداوند اراده نمود که شرفی بر شرفهای کعبه بیفزاید، دیوار کعبه را بشکافت و فاطمه بنت اسد را به درون کعبه فرا خواند و فاطمه فرزندش علی را در درون کعبه به دنیا آورد.» (8)

3. علامه حسن بن امان الله مولوی عظیم آبادی هندی، درکتاب تجهیز الجیش جریان ولادت امام علی ـ علیه‌السلام ـ را طبق روایت «بشائر المصطفی» از یزید بن قعنب نقل کرده است. (9)

4. دکتر محمد شاه قادری، دانشمند و پزشک نامی سرزمین لاهور، در کتاب «مصباح المقربین» تصریح می‌کند که امیرمؤمنان در درون کعبه متولد شد و تصریح می‌کند که مادر آن جناب در حال طواف کعبه بود که او را درد زایمان گرفت، دیوار کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد به درون کعبه فرا خوانده شد، سپس تأکید می‌کند که هرگز چنین شرف و فضیلتی به جز امیرمؤمنان برای احدی نصیب و میسر نشده است...(10)

بنابراین با بررسی متون تاریخی به این نتیجه می‌رسیم که جریان ولادت امام علی ـ علیه‌السلام ـ و شکافته شدن دیوار کعبه در منابع متعددی از اهل سنت نقل شده است که برای نمونه به شماری از آنها اشاره کردیم.

--------------------------------------------------------------------------------

پاورقی و منابع:

1. صابری یزدی، علیرضا، هزار حدیث در فضائل امام علی(ع)، ترجمه محمد رضا انصاری محلاتی، قم، دفتر انتشارات اسلامی، 1380ش، ص32ـ31. محمد بن فتّال نیشابوری، روضة الواعظین، قم، نشر رضی، 1386ق، ج1، ص76. ابی محمد الحسن بن محمد دیلمی، بیروت، مؤسسة اعلمی، ص211. علی بن عیسی اربلی، کشف الغمه ج1، ص59. شیخ طوسی، امالی، 1313، ص80. شیخ صدوق، علل الشرایع، ص56.

2. قزوینی، سید محمد کاظم، امام علی(ع) از ولادت تا شهادت، ترجمه علی کرمی، قم، دلیل ما، 1379ش، ص43-41.

3. حافظ ابی عبدالله محمد بن عبدالله نیشابوری، مستدرک الصحیحین، حیدرآباد هندوستان، 1324، ج3، ص483. موسوی همدانی، سید محمد باقر، علی(ع) در کتب اهل سنت، تهران، واژة آرا، 1380ش، ص46.

4. شاه ولی الله دهلوی، ازالة الخفا، چاپ هند، ج2، ص251.

5. شهاب الدین ابوالثنا، سید محمود آلوسی، سرح الفریده، در شرح قصیدة عینیة عبدالباقی افندی، ص15. اردوبادی، محمد علی، مولود کعبه، ترجمه عیسی سلیم پور اهری، قم، رسالت، 1378ش، ص81.

6. ابن صباغ مالکی، الفصول المهمه، ص14. اردوبادی، محمد علی، مولود کعبه ترجمه عیسی سلیم پور اهری، قم، رسالت 1378، ص132.

7. محمد شریف خان شیروانی، چوتهی کتاب، به زبان اردو، 1935م، ص123. مولود کعبه، همان، ص1.

8. مولوی حافظ حکیم ظهیر احمد سهسوانی، ظهیر البشر (به زبان اردو)، ص18. مولود کعبه، همان، ص218.

9. علامه حسن بن امان الله مولوی عظیم آبادی هندی. تجهیز الجیش، چاپ هند، ص110. مولود کعبه همان، ص222.

10. قادری، محمدشاه، مصباح المقربین چاپ لاهور، ص16. مولود کعبه، همان، ص228.



بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی به انعکاس آن در ادبیات پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

 

 


 

آیه 88-89 سوره شعرا
يَوْمَ لَا يَنفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ ﴿۸۸﴾ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ ﴿۸۹﴾

 

(روز قیامت) روزی است که مال و فرزند هیچ سود نبخشند (88) مگر آن کس که خدا را قلبی پاک و سلیم به درگاه آورد (99)

به راستی کالای ارزنده در بازار قیامت چیست؟ در آن روز که هیچ مال و ثروتی و خویشاوند و فرزندی آدمی را به کار نمی‌آید؟

در آن روز تنها یک دل پاک و صاف از آلودگیِ حرص، از آلودگی کینه، از آلودگیِ جهل و تعصّب، از آلودگیِ عُجب و خودبینی، از آلودگیِ رنجش و کدورت، از آلودگیِ جاه طلبی آدمی را به بهشت وارد می‌کند.

عارفان گفته‌اند سرّ آنکه خداوند قلب پاک را بهترین هدیه روز قیامت معرفی کرده است این است که در آن آیینهٔ پاک، خداوند عکس جمال خویش را می‌نگرد و صاحب جمال را با آیینه سر و سودایی است.

 

 

 


 

جود می‌جوید گدایان و ضعاف      همچو خوبان کآینه جویند صاف
 روی خوبان زآینه زیبا شود      روی احسان از گدا پیدا شود
جود محتاج است و خواهد طالبی      همچنان که توبه خواهد تائبی        
مثنوی

 


همچنین در فیه ما فیه آمده است که:
در قیامت چون نمازها را بیاورند، در ترازو نهند،
و روزه‌ها را و صدقه‌ها را همچنین،
اما چون محبت را بیاورند در ترازو نگنجد
پس اصل محبت است.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

وصيت‌نامه‌های شهدا در رابطه با نماز ويژه بيست و دومين اجلاس سراسری نماز در استان لرستان جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قران(ايكنا) شعبه لرستان، مصطفی اسكندری، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان لرستان روز يك‌شنبه، 29 ارديبهشت‌ماه رد نشست كميته فرهنگی بيست ودومين اجلاس سراسری نماز كه به ميزبانی كميته امداد امام خمينی(ره) لرستان در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: شهدا در وصيت‌نامه‌های خود به نماز سفارش داشته‌اند كه لازم است اين وصيت‌نامه‌ها گردآوری شود.

وی افزود: وصايای شهدا در رابطه با امر نماز در قالب كتابچه‌ای تدوين و در روز برگزاری بيست و دومين اجلاس سراسری نماز در نمايشگاه به نمايش گذاشته می‌شود.

برگزاری مسابقه مقاله‌نويسی با موضوع نماز ويژه دانشجويان از ديگر برنامه‌هايی است كه ويژه بيست و دومين اجلاس سراسری نماز به ميزبانی استان لرستان اجرا خواهد شد.

یادآور می‌شود، بيستمين اجلاس سراسری نماز به ميزبانی استان بوشهر و با موضوع «نماز و مسجد طراز اسلامی» و بيست و يكمين اجلاس سراسری نماز نيز به ميزبانی استان كرمانشاه با موضوع «نماز و نهضت مسجدسازی» برگزار شد و شعار بيست و دومين اجلاس سراسری نماز نيز «نماز و سبك زندگی» انتخاب شده و زمان برگزاری اين اجلاس شهريورماه امسال اعلام شده است.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

سردار کارگر در گفت‌وگو با فارس:


رئیس بنیاد حفظ آثار در پاسخ به این سؤال که این بنیاد که برای انتشار کتاب‌ها با کمبود بودجه مواجه است، چگونه توانسته خبرگزاری راه‌اندازی کند، گفت: وضع بودجه ما در بنیاد مثل کشور است؛ مشکل بودجه نیست، مشکل همت است.

 

سردار بهمن کارگر در گفت‌گو با خبرنگار حماسه و مقاومت فارس(باشگاه توانا) درخصوص راه‌اندازی خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: وقتی که مسئولیتم در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آغاز شد، خلأ خبرگزاری دفاع مقدس را احساس کردم و طی ۴ ماه گذشته کارهای زیرساختی برای این کار انجام شد.

وی درخصوص تأمین اعتبار راه‌اندازی خبرگزاری دفاع مقدس گفت: اعتبار راه‌اندازی این خبرگزاری از بودجه بنیاد حفظ آثار بوده و رقمی برای اعلام هزینه آن ندارم اما نهایت صرفه‌جویی شد.

رئیس بنیاد در پاسخ به این سؤال که بنیاد حفظ آثار برای انتشار کتاب‌ها با کمبود بودجه مواجه است، چگونه توانسته خبرگزاری راه‌اندازی کند، گفت: وضع بودجه ما در بنیاد مثل کشور است؛ عادت نداریم بگوییم وضع ما بد است؛ کتاب‌هایی را هم که منتشر نشده‌اند منتشر می‌شود؛ مشکل بودجه نیست مشکل همت است، اگر همت باشد، مشکلات بودجه‌ای هم حل می‌شود. در راه‌اندازی خبرگزاری شاید مشکل بودجه داشتیم اما با همت این مشکل رفع شد.

وی درخصوص اولویت بنیاد برای بکارگیری خبرنگاران در خبرگزاری دفاع مقدس، بیان داشت: سعی شده، افرادی که با دفاع مقدس ارتباط دارند، وارد این کار شوند؛ اگر هم کسی با دفاع مقدس آشنایی نداشته باشد، مشکلی نیست؛ باید او را کمک کرد تا با این مقوله آشنا شود؛ اگر بخواهیم جوانان را وارد این عرصه کنیم، باید آنها را بیاوریم و کمک کنیم تا دفاع مقدس را بشناسند.

سردار کارگر گفت: اگر کسی هم در خبرگزاری بیاید و تسلطی بر کار نداشته، در ابتدا در کنار خبرنگاران حرفه‌ای کار را آموزش می‌بیند و بعد وارد کار می‌شود. البته تمام خبرنگاران دفاع مقدس رسانه‌ها، خبرنگاران افتخاری این خبرگزاری هستند.

وی گفت: خبرگزاری دفاع مقدس روز دوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

 




 
حاشیه دیدار دست‌اندرکاران دفاتر ادبیات مقاومت و انقلاب اسلامی با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای
سجده‌ شکر رهبر انقلاب/ وقتی می‌دانید کاری خوب و درست است اقدام کنید

یک نفر از لزوم وجود کتابخانه‌های تخصصی گفت. آقا جواب دادند شما حوزه‌ هنری و سازمان تبلیغات هستید، شما باید کاری کنید؛ «إذا عَلِمتَ فَاعمَل». وقتی می‌دانید کاری خوب و درست است، اقدام کنید.

خبرگزاری فارس: سجده‌ شکر رهبر انقلاب/ وقتی می‌دانید کاری خوب و درست است اقدام کنید
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس، دست‌اندرکاران دفاتر ادبیات مقاومت و ادبیات انقلاب اسلامی حوزه‌ هنری هفته گذشته با رهبر انقلاب دیدار کردند. پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir گزارشی از این دیدار را به قلم مهدی قزلی منتشر کرده است که در ذیل می‌خوانید:

 

کمی دیر رسیدم به جلسه. گویا ابتدا قرار بود این دیدار، نشست گزارش «رمان انقلاب» باشد به رهبر انقلاب که با کوتاه‌شدن دست «امیرحسین فردی» از دنیا، برنامه تغییر کرد به دیدار و گزارش دفاتر ادبیات و هنر مقاومت و ادبیات انقلاب اسلامی. همان‌طور که امیرحسین فردی محور رمان و داستان انقلاب بود، ستون خیمه‌ این دو دفتر هم سرهنگی و بهبودی و کمری و ... هستند. ای‌کاش حوزه فکری بکند برای ساختار این دفاتر که با فقدان افراد محوری، کارها از رونق نیفتد.

 

دیدار اردیبهشتی و اخوانی دفاتر با آقا با سلام و تشکر محسن مؤمنی شروع شد. او از طرف خانواده‌ مرحوم فردی هم مأمور به تشکر از آقا برای پیام تسلیت ایشان بود. پس از سلام و تشکر، فیلمی کوتاه پخش شد که یک‌جور گزارش کار مصوّر و موجز از فعالیت‌های این دو دفتر بود. رهبر انقلاب فیلم را به‌دقت همراه با بقیه نگاه کردند. حاضران در جلسه حدود ۳۰ نفر می‌شدند که اعضای این دو دفتر و البته معاونان و مدیران حوزه بودند. یک سمت رهبر انقلاب، آقایان سرهنگی و بهبودی و کمری و محسن مؤمنی نشسته بودند، سمت دیگر هم حاج‌آقای خاموشی و آقای حمزه‌زاده.

در ادامه اینجا را کلید کنید

 




ما را بر سنت او زنده بدار و بر دين او بميران و در آيين و طريقت او راهبرمان باش.

 


خداوندا بر محمد صلى الله عليه و آله و آل او درود فرست و اساس كار او را شرافت بخش و برهان او را بزرگ بدار.
ما را بر سنت او زنده بدار و بر دين او بميران و در آيين و طريقت او راهبرمان باش. ما را از پيروان او قرار ده و در زمره ياران او محشور فرما و ما را به حوض كوثر او وارد ساز و با جام او سيرابمان گردان.
و خداوندا بر محمد صلى الله عليه و آله و آل او درود فرست، درودى كه با آن او را به بهترين آنچه آرزو دارد از خير و فضل و كرامت نايل گردانى، زيرا تو داراى رحمت واسعه و فضل كريمانه اى.
خدايا به خاطر اينكه پيامبر صلى الله عليه و آله، رسالات تو را ابلاغ فرمود و آيات تو را به مردم رسانيد و بندگانت را موعظه فرمود و در راه تو جهاد كرد، بهتر از جزايى كه به احدى از فرشتگان مقرب و يا به پيامبران برگزيده ‏ات داده ‏اى به او عطا فرما.
و سلام و رحمت و بركات خدا بر او و بر عترت پاك و مطهر او باد.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 


در نهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل در نیروهای مسلح،‌ ارتش مقام نخست را کسب کرد.

مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور حجت‌الاسلام والمسملین سید محمدعلی آل هاشم، سردار سیدمسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح، امیرخرم‌طوسی و لاله افتخاری نماینده مجلس برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل در نیروهای مسلح که صبح امروز برگزار شد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات با کسب 685 امتیاز رتبه نخست تیمی و سپاه پاسداران با کسب 535 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت.

 

وی همچنین با ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره از مسابقات تصریح کرد: وزارت دفاع،‌ نیروی انتظامی و ستاد کل نیروهای مسلح نیز به ترتیب در جایگاه سوم تا پنجم این دوره از مسابقات قرار گرفتند.

واحدی همچنین با اشاره به بخش‌های دیگر این مسابقات اظهار داشت: در بخش منتخبین، ارتش با کسب 9 مقام منتخب، سپاه با کسب 7 مقام، وزارت دفاع با کسب 7 مقام و نیروی انتظامی با کسب 4 مقام در رتبه اول تا چهارم قرار گرفتند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش هدف از برگزاری این مسابقات را ارزیابی فعالیت‌های قرآنی و برنامه‌ریزی بهتر در خصوص این فعالیت‌ها دانست.

در بخش دیگری از این مراسم لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی از شکل‌گیری شورای فرهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی خبر داد.

افتخاری ادامه داد: این شورا به دنبال این است تا طرح جامع حفظ قرآن کریم هدف آن تربیت و آموزش یک میلیون حافظ قرآن کریم است، اجرایی کنند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس در پایان زمینه‌سازی برای رفتار قرآنی را لازمه جامعه امروز دانست و گفت: در حال حاضر که در دشوارترین شرایط تهاجم فرهنگی قرار داریم می‌بایست به امر آموزش قرآن کریم توجه بیشتری داشته باشیم.

 



تاريخ : 22 / 2برچسب:دعای ماه رجب,, | 1:3 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 



بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ 
به نام خداى بخشاينده مهربان 
 

 

يا مَنْ اَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ
اى كه براى هر خيرى به او اميد دارم و از خشمش
 

عِنْدَ كُلِّ شَرٍّ يا مَنْ يُعْطِى الْكَثيرَ بِالْقَليلِ يا مَنْ يُعْطى مَنْ سَئَلَهُ يا

در هر شرى ايمنى جويم اى كه مى دهد (عطاى ) بسيار در برابر (طاعت ) اندك اى كه عطا كنى به هركه از تو خواهد اى

مَنْ يُعْطى مَنْ لَمْ يَسْئَلْهُ وَمَنْ لَمْ يَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَةً اَعْطِنى

كه عطا كنى به كسى كه از تو نخواهد و نه تو را بشناسد از روى نعمت بخشى و مهرورزى عطا كن به من

بِمَسْئَلَتى اِيّاكَ جَميعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَجَميعَ خَيْرِ الاْخِرَةِ وَاصْرِفْ عَنّى

به خاطر درخواستى كه از تو كردم همه خوبى دنيا و همه خوبى و خير آخرت را و بگردان از من

بِمَسْئَلَتى اِيّاكَ جَميعَ شَرِّ الدُّنْيا وَشَرِّ الاْخِرَةِ فَاِنَّهُ غَيْرُ مَنْقُوصٍ ما اَعْطَيْتَ 

به خاطر همان درخواستى كه از تو كردم همه شر دنيا و شر آخرت را زيرا آنچه تو دهى چيزى كم ندارد (يا كم نيايد) و

وَ زِِدْنى مِنْ فَضْلِكَ يا كَريمُ 
بيفزا بر من از فضلت اى بزرگوار 

يا ذَاالْجَلالِ وَالاِْكْرامِ يا ذَاالنَّعْماَّءِ
اى صاحب جلالت و بزرگوارى اى صاحب نعمت

وَالْجُودِ يا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ حَرِّمْ شَيْبَتى عَلَى النّار.ِ
و جود اى صاحب بخشش و عطا، حرام كن محاسنم را بر آتش دوزخ.

 

 

 

 

 

 

 


بسم الله الرحمن الرحیم

در این ماه «یا من ارجوه لکل خیر» یعنی وقتی به ماه رجب می رسی ، شما از لحظه شروع ماه رجب دیگه توقعت از خداوند تبارک و تعالی فقط و فقط خیر است .

«و امن سخطه عند کل شر» و ایمن هم به شما می ده.

چند نکته در اینجا داریم :
1- چه کسانی در این ماه امیدوار باشند؟
2- «و امن سخطه» یعنی چی ؟ یعنی در این ماه خداوند تبارک و تعالی بساط سخط – بساط عصبانی شدن- رو کلاً تعطیل می کند
چه قدر فرصت عجبیست . بعضی وقتها بعضی فرصتهایی که در ماه رجب هست ، من دقت کردم در خیلی از شب های مهم سال هم نیست.

«یا من یعطی الکثیر بالقلیل»
. خداوند تبارک و تعالی همیشه این طوریه یعنی شما کاه که می برید ، کوه بجاش می ده . این خدا خدایست که وقتی خیلی کم می بری ، خیلی زیاد عکس العمل نشون می ده. تا جایی که بعضی وقت ها احساس می کنیم که با منه !!

«
یا من یعطی من سئله» در این ماه خداوند تبارک و تعالی هر کس که صداش بزنه ، جواب می ده.


«یا من یعطی من لم یسئله
» اگه یه وقتی شما توی ماه رجب بدونی ماه رجبه ، بدونی با ماه های دیگه فرق می کنه ، اما یادت بره دعا کنی ، خداوند تبارک و تعالی یه چیزی توی ماه بهت می ده.

«و من لم یعرفه»
دامنه رو باز می کنه ؛ حتی کسانی که خدا را نمی شناسند ، در ماه رجب یه بهره ای می برند.
پس سه طبقه شد :
1- «من لم یعرفه» کسانی که خدا را نمی شناسند ، اینها طبقه ای هستند که از رحمت عمومی ماه رجب بهره می بردند.
2- «من لم یسئله» کسانی که از طبقه خصوصی ماه رجب هم بهره می بردند . می دونه ماه رجبه ولی حواسش نبوده و صدا نزده
3- «من سئله» خاص الخاص هستند. کسانی هستند که چون خدا رو در ماه رجب صدا می زنند ، این صدا زدنشون باعث میشه خداوند بهشون خاص نگاه کنه . یکی از برترین صداهاش هم در این شعر اومده :

 

مـــــــــــاه رجـــــــــــب و مـــاه نــــزول بــــــرکـــات است


 

 
پیوســـــــته ســـــرود رجبـــــــــــییون صـــلـــــوات است

کلاس دعا کردن تو در ماه رجب نسبت به ماه های دیگه توفیر می کنه.

«اعطنی بمسئلتی ایاک»

حالا که خودت در دیزی رو باز گذاشتی و دستور العمل دادی که : ملائکه ی من در دیزی در ماه رجب بــــــاز ، حیای گربه هم لازم نیست . یعنی رسماً خدا ابلاغ داره درهای دیزی ها در ماه رجب باز ، گربه های بی حیا هم ممنوع الورود نیستند ، تشریف بیارند هر چی دوست دارند بخورند !!
حالا چی می خوای بنده من ؟
 
«جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الاخره» هر چه خوبی توی دنیاست و هرچی خوبی در آخرته در این ماه من از تو می خوام .

شما برید توی کل دعاهای ماه رمضان حتی دعای شب قدر بگردید ، این جمله رو پیدا نمی کنید.
ماه رمضان خیلی خوبه، اما ماه رجب ماه زرنگ هاست. چون زرنگ ها کمترن ، مشتری ماه رجب هم کمتره
بعد می یاد دو قبضه می کنه دعا رو . یعنی آخــــــر پُـــررو بازی یه بنده است . که خیلی هم عــــالیه.

«وصرف عنی بمسئلتی ایاک جمیع شر الدنیا و شر الاخره» من نبینم مشکلات دنیا و آخرت . « صرف» یعنی روی برگرداندن . من روم برگردونده باشه ، هیچ کدام از مشکلات دنیا و آخرت رو نبینم. چرا؟ «تحننا منه و رحمه» خودت گفتی این ماه ، ماه منت گذاشتن ، نرم گرفتن ، آروم بودن ، چشم پوشی کردن ، گذشتن ، بخشیدن خروار به دینار ، بخشیدن کوه به کاه . به این دلیل این جوری شده.
 
«فانه غیر منقوص ما اعطیت و زدنی من فضلک یا کریم» برای اینکه از در خانه تو اگر همه چی رو بهم بدی ، سر سوزنی کم نمی شه.
ما بنده ها اگه در خونه کریم ترین کریمان بریم ، اگر فقط یک ریال به ما کمک کنه ؛ یک ریال از اموالش کم می شه . در خونه تو که می یایم ،هیچی کم نمیشه.
برادرا و خواهرا : تو این ماه پُــررو بازی مطلق ، با خیال راحت بیا بشین و بگو :
اومدم غرق در گناهم ، هیچی نیاوردم ، امیدم اینکه اولاً تمام گناهام رو پاک کنی ، ثانیاً همه چی هم بهم بدی .
برید یه دعا پیدا کنید توی ماه رمضان، ماه شعبان ، مفاتیحُ زیر و رو کنید ببینید یه جایی هست این گونه بنده اجازه داشته باشه با خدا صحبت کنه .
لذا خیـــــلی قدر ماه رجب رو بدونید.

التماس دعا
 



رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: وقتی حضرت معصومه به قم تشریف فرما شدند جمعی از سادات و بزرگان و علمای کوفه به قم آمدند و بزرگان این شهر برای استقبال از ایشان بهترین خانه ها را به ایشان پیشنهاد کردند و باغ ها و املاک بسیاری وقف ایشان شد؛ بعدها علما و بزرگان بسیاری در این شهر حضور یافتند که جمع آنان به 200 هزار محدث می رسد

باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین عابدی یادآورشد: وی با ذکر این مطلب که داخل ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) 5 دختر امام یعنی شخص حضرت، دختر امام جواد(ع)، دو دختر امام دهم(ع) و یک دختر امام یازدهم(ع)، مدفون هستند، ابراز داشت: پس از رحلت ایشان، دختر امام جواد(ع) ضریحی را به یادبود حضرت در این مکان بنا کرد.

وی افزود: وجود 200 هزار محدث در اطراف ضریح حضرت فاطمه معصومه(س) از جمله علی بن ابراهیم قمی و زکریابن آدم و... باعث درخشان تر شدن این شهر شده است، عنوان کرد: وقتی سید بحرالعلوم به قم مشرف می شدند از چهارراه بازار به سمت حرم، پابرهنه می‎شد که مبادا به قبور این بزرگان در مسیر راه بی‎ حرمتی نشده باشد؛ نظیر چنین کاری را نیز ملاصدرا انجام می ‎داد.

وی ادامه داد: مرحوم صاحب جواهر، نقل کرده است که اگر می‎توانستم قبر علی بن ابراهیم قمی در قم را به شکل گنبد طلایی می‎ساختم؛ زیرا ایشان 9 هزار روایت از پیامبر(ص) و ادمه(ع) نقل کرده است.

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: در روایتی آمده است که بزرگی انسان به اندازه روایاتی است که نقل کرده است؛ این درحالی است که علی بن ابراهیم قمی 9هزار روایت را نقل کرده در حالی که حضرت عبدالعظیم با آن همه کرامات تنها 108 روایت را نقل کرده است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با نقل برخی از کرامات حضرت معصومه(س) از بزرگان دین، نظیر امام راحل و مراجع عظام، عنوان کرد: امام راحل تمام سرمایه خود را مدیون نماز شب و زیارت حضرت معصومه(س) دانسته است؛ آیت‎الله ‎العظمی مرعشی نجفی 50 سال روزی سه مرتبه به مزار این بانوی بزرگ جهان اسلام مشرف می‎شدند و الهام می گرفتند و در همین راستا مراجع بزرگ دیگر نیز چنین روشی داشتند؛ نظیر آیت‎ الله‎ العظمی گلپایگانی که هر روز صبح ابتدا به مرقد حضرت مشرف می ‎شدند و سپس برای قرائت فاتحه به قبرستان شیخان مشرف می‎شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی در پایان با اشاره به دفن بزرگان دین و شریعت در قبرستان شیخان قم، اظهارداشت: در این قبرستان، بزرگانی چون زکریابن آدم مدفون هستند که در روایت آمده است که وجود ایشان در قم همچون وجود امام هفتم در بغداد بوده است.



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: کتاب ماندگارترین رسانه در انتقال پیام و فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل جوان است.


 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و غرفه‌های نشر آجا گفت: خوشحالیم که انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با 20 عنوان کتاب جدید و در مجموع با 120 عنوان کتاب در حوزه‌های گوناگون علوم نظامی، دفاع مقدس، فرهنگی-اجتماعی و کودک و نوجوان در نمایشگاه امسال حضوری فعال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش در ادامه،‌ برضرورت ترویج فرهنگ و کتابخوانی در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: انتشارات ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف ترویج فرهنگ و انتقال پیام دفاع مقدس و شناساندن ایثارگران و پایمردی رزمندگان ارتش به نسل جوان و پویای امروز، همواره در این گونه نمایشگاه‌ها حضوری فعال دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به این مطلب که کتاب محدود به مکان و زمان نیست افزود: کتاب رسانه ماندگاری است که بوسیله آن می‌تواند ضمن معرفی رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، منبع قابل اعتمادی برای نسل‌های آینده باشد.

گفتنی است انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، راهروی 21، غرفه شماره 34 پذیرایی علاقمندان است.

 

 



 

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

اين سؤال مطرح است كه در بحث حماسه سياسی چگونه فيلم‌هايی می‌توان ساخت؟ آيا فيلمی كه در آن تنها در قالب چند ديالوگ به اين مفهوم پرداخته شده باشد قادر است جواب‌گوی عظمت اين معنا باشد؟ با اين توضيح بايد گفت كه سطحی‌نگری به هيچ وجه در اين حوزه كاربرد ندارد.

 



سال‌هاست كه درباره ميزان تاثيرگذاری سينما سخن گفته می‌شود، به ويژه درخصوص اين موضوع كه هاليوود طی يك قرن گذشته تا چه حد از ابزار سينما برای تبليغ سياست‌های خود بهره برده، بحث شده است، بنابراين به روی اين نكته بحث نمی‌كنيم و سخنان خود را مستقيما به روی بحث اصلی خود كه همان جايگاه شعار سال در ميان توليدات سينمايی است، متمركز می‌كنيم.

حضرت آقا سال‌هاست كه در پيام نوروزی خود عنوانی را برای آن سال در نظر می‌گيرند. عنوانی كه تنها يك نامگذاری ساده نيست، بلكه چراغی راهی است كه برای كل جامعه روشن می‌شود تا به واسطه نزديكی به آن بتوان بر مشكلات فائق آمد. در كلامی حضرت آقا می‌خواهند با اين نامگذاری‌ها به نوعی گذر از مراحل سخت را برای مردم سهل‌تر كنند، چون كمی لغزش ممكن است كه هر كسی را دستخوش انحراف كند.

اما در اين ميان، سينما طی اين سال‌ها هيچ‌گاه نتوانسته آنگونه كه بايد از كلمات گهر بار مقام معظم رهبری بهره برد. برای نمونه ما طی اين چند سال عنوان‌هايی چون؛ «اصلاح الگوی مصرف»، «توليد ملی حمايت از كار و سرمايه ملی»، «اتحاد و انسجام اسلامی»، «جهاد اقتصادی»، «سال پيامبر اعظم (ص)» را به عنوان شعار سال داشته‌ايم، اما آيا توانسته‌ايم اين شعارها را تبديل به كلام كنيم؟ مسلما جواب اين پرسش خير است؛ نقصانی كه برای سينما ما افسوسی بزرگ به همراه دارد.

دليل اين كم كاری نيز اين است كه معمولا سينماگران و مسئولان سينمايی ما تنها در عمل متعهد به اين شعارها هستند، اما در عمل و زندگی شخصی كوچكترين تعهدی را به اين مضامين ندارند؛ بدين معناكه وقتی صحبت از سال «جهاد اقتصادی» می‌كنيم در ابتدا بايد خود زندگی جهادی داشته باشيم، سپس بخواهيم منادی چنين ارزش‌هايی باشيم.

با اين توضيحات به شعار امسال كه همان «حماسه سياسی، حماسه اقتصادی» است می‌پردازيم. دو معنايی كه می‌تواند آينده كشور ما را رقم زند، زيرا در شرايط موجود می‌بينيم كه تمامی قدرت‌های بزرگ دنيا كمر همت بر بسته‌اند تا به هر طريق ممكن مردم ما را از داشتن حق اوليه‌شان محروم كنند، پس ايستادگی در مقابل چنين هجمه‌ای روحيه‌ای جهادی می‌خواهد كه به واسطه سينماگران ارزش‌مدار محقق می‌شود.

برای درك بهتر موضوع چند مثال به عنوان راهكار مطرح می‌شود. مطلب اول اين است كه در بحث حماسه سياسی چگونه فيلم‌هايی می‌توان ساخت؟ آيا فيلمی كه در آن تنها در قالب چند ديالوگ به اين مفهوم پرداخته شده باشد قادر است جواب‌گوی عظمت اين معنا باشد؟ با اين توضيح بايد گفت كه سطحی‌نگری به هيچ وجه در اين حوزه كاربرد ندارد، پس بايد كاری كارشناسانه انجام داد تا نتايج آن قابل لمس باشد.

قدم ابتدايی نيز اين است كه از همين آغاز سال فيلمسازان ما به موضوعاتی چون انتخابات رياست جمهوری در خرداد ماه سال جاری توجه ويژه داشته باشند، چون كم كاری در اين زمينه اجازه به فتنه‌گران می‌دهد تا توهمات پوچ و بی اساس خود در قالب فيلم‌های خصمانه در جامعه اشاعه دهند. كم كاری كه متاسفانه در سال 88 روی داد و اكثر سينماگران ما نتوانستند چهره‌گر مناسبی از فتنه‌گران باشند.

مطلب ديگر، درباره اين موضوع هجمه‌های همه جانبه شبكه‌های ماهواره‌ای و هاليوود به ارزش‌های انقلاب است، حتی اين دشمنی در بسياری از مواقع آموزه‌های اسلامی را هم مورد هجمه قرار داده است، پس بايد فعاليت در اين زمينه را به عنوان جهاد بزرگ تصور كرد كه عليه بدخواهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

«حماسه اقتصادی» را هم در دو شكل می‌توان در سينما تصوير كرد، ابتدا اينكه با ساخت فيلم‌های حماسی مردم را با داشته‌های اقتصاديشان آگاه كرد و به آنها نشان داد كه تحمل در مقابل سختی چه تبعات مثبتی به لحاظ اقتصادی و ملی برای كشور در پی دارد. اين مسئله نيز تنها با ساخت چند فيلم حاصل نمی‌شود، بلكه بايد موجی ادامه‌دار باشد و حتی در سال‌های بعد هم به كار خود ادامه دهد.

مطلب پايانی هم اين است كه سينمايی كه می خواهد معناگر حماسه اقتصادی باشد بايد از اختلاس‌هايی كه اين روزها در بخش‌های مختلف رايج شده بری باشد. اين خواسته هم تنها در سايه توان هنرمندان جهادی است، والا با اين فضای و هنرمند موجود نبايد انتظار موفقيت چندانی را داشت، پس مسئولان سينمايی شرايط را فراهم آورد كه فيلمسازان برجسته و مطرح كشورمان كه دلبستگی‌شان به نظام بر همه مشخص شده بيشتر شرايط كار كردن داشته باشند.

 

 



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس گفت: رضايت رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) از ارتش بالاترين پاداش گرانقدر و بزرگي براي اين نيرو است.

 


به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، سردار بهمن كارگر رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس در مراسم رونمايي از فيلم سينمايي «آقا خوبه» و نمآهنگ «ارتش صاحب‌الزمان» ارتش جمهوري اسلامي ايران كه به مناسب 29 فروردين روز ارتش و توسط بسيج سازمان صدا و سيما توليد و با همكاري بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس در سازمان عقيدتي سياسي ارتش رونمايي شد؛ ضمن تبريك روز ارتش، گفت: به عنوان يك نظامي به ارتش افتخار مي‌كنم، چرا كه ارتش در دوران دفاع مقدس روسفيد شد و پس از آن هم در دوران صلح به عنوان يك ارتش مكتبي و توانمند در مقابل استكبار جهاني عرض اندام كرد.
كارگر با اشاره به برگزاري رزمايش‌هاي مقتدرانه توسط ارتش و به تصوير كشيدن آن از رسانه ملي، اين اقدام را عامل به شوق آمدن ملت دانست و گفت: امروز ارتش در افكار عمومي نيرويي مقتدر شناخته مي‌شود و هر روز شاداب‌تر از ديروز، در راه دفاع از امنيت ملي كشور گام برمي‌دارد.
رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس با تأكيد بر اينكه رضايت رهبر معظم انقلاب از ارتش بالاترين پاداش براي اين نيرو است، تصريح كرد:رضايت مقام معظم رهبري يك بركت است كه مي‌تواند بالا برنده توان كاركنان ارتش باشد.
در اين مراسم همچنين علي اصغر جعفري رئيس سازمان بسيج صدا و سيما با اشاره به اينكه در علوم نظامي ارتش‌ها را جزو مؤلفه‌هاي قدرت سخت مي‌دانند، اظهار داشت: معتقدم ارتش جمهوري اسلامي ايران در كنار مؤلفه قدرت سخت بودند به دبنال يك قدرت نرم نيز است و تخصص، ايمان و شجاعت پرسنل اين نيرو، كيميايي است كه در كمتر ارتشي در دنيا سراغ داريم.
مشاور رئيس سازمان صدا و سيما، تصريح كرد: شجاعت و ايمان كاركنان ارتش اثر خود را در دوران دفاع مقدس خصوصاً سال‌هاي ابتدايي جنگ تحميلي نشان داد و امروز خوشحاليم كه ارتش ما جزو ارتش‌هاي موفق و سرآمد دنيا است.
جعفري با اشاره به تهميدات بسيج صدا و سيما در جهت تقدير از اين نيرو، در آستانه روز ارتش به توليد و رونمايي از نمآهنگ روز ارتش و فيلم سينمايي «آقا خوبه» به كارگرداني علي عطشاني اشاره و آن را اقدامي نمادين در جهت تقدير از ارتش دانست و گفت: در سال جاري علاوه بر برنامه‌هاي عمومي تلاش كرديم يك هديه ويژه براي روز ارتش تدارك ببينم تا ارادت خود را به سربازان امام عصر(عج) نشان دهيم.
گفتني است تله فيلم آقا خوبه به كارگرداني علي عطشاني و با حضور بازيگراني چون فاطمه گودرزي، علي دهكردي و علي اوسيوند و برخي ديگر از بازيگران با شعري از پرويز بيگي حبيب آبادي و آهنگسازي محمدرضا عقيلي تهيه گرديده است.

برای دیدن نماهنگ ارتش صاحب الزمان(عج) اینجا را کلید کنید



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: جامعه‌اي كه در سه دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران هزاران شهيد به جمهوري اسلامي تقديم نموده است، بي ­ترديد ارائه و معرفي زندگي، منش و سيره شهدايي مانند شهيد صياد شيرازي، آحاد جامعه به وي‍ژه نسل جديد و جوان انقلاب اسلامي را با زواياي مختلف حماسه­ هاي بزرگ ملت ايران در دوران دفاع مقدس آشنا مي­سازد.

در چهاردهمين مراسم مردمي بزرگداشت شهادت سپهبد صياد شيرازي ضمن اشاره به وجه اشتراك ايام شهادت حضرت زهرا(س)، روز ارتش و سالروز شهادت امير دلاور ارتش اسلام سپهبد صياد شيرازي اظهار داشت: اين سه مناسبت يك وجه اشتراك دارد و آن ولايت‌مداري و شهادت‌طلبي است، حضرت زهرا(س) خود را در دفاع از ولايت حضرت علي(ع) به خطر انداخت، ارتش ما درس شهادت را از فرزند زهراي اطهر آموخت و اسوه شهيدان ارتش شهيد صياد شيرازي بود و شهيد صياد شيرازي در دفاع از حريم ولايت، نظام و در جنگ با منافقين جان خود را تقديم اين راه كرد، چرا كه منافقين انتقام آن روزهاي حساس در عمليات مرصاد را از شهيد صياد مي‌گرفتند.

 حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: 21 فروردين 78 سالروز شهادت اميري است كه اسوه تقوا، اسوه وفاداري و عشق بود، امير شجاع و دلاور ارتش پر افتخار جمهوري اسلامي ايران سپهبد صياد شيرازي نامي پر افتخار و جاودانه كه با 8 سال دفاع مقدس و دلاوري‌ها و از خودگذشتگي‌ها عجين مي‌باشد.
 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه با اشاره به اينكه اين عاشق نمونه بارز شرف و غيرت ايراني است كه جان شيرين خود را فداي عزت و سربلندي ايران اسلامي كرد، تصريح كرد: نقش شهيد صياد در ايجاد اتحاد بين نيروهاي مسلح فراموش نشدني است، كه فرمود "نگوييد ارتشي و سپاهي دو لشكر الهي، بگوييد ارتشي و سپاهي يك لشكر الهي"، وي فردي مومن، متعهد راستين به اسلام، بزرگمردي كه هركاري را با نام خدا آغاز مي‌كرد، هر كاري را با دعا براي فرج آقا امام زمان(عج) آغاز مي­كرد و سخنان خود را با دعا براي سلامتي امام عظيم‌الشان و مقام معظم رهبري به پايان مي­برد.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم اظهار داشت: شهيد صياد شيرازي هميشه براي تصميم‌گيري و كارهاي مهم و اساسي ابتدا دو ركعت نماز بجا مياورد، ‌هميشه دوشنبه و پنج­شنبه را روزه مي­گرفت، به نماز شب خيلي مقيد بود و ساده‌زيستي و دوري از تجملات و تكبر از خصوصيات ويژه اخلاقي شهيد بزرگوار بود، صياد نمونه‌اي از يك افسر و فرمانده جدي و البته مورد علاقه زير دستانش بود.

 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در پايان گفت: سپهبد صياد شيرازي عمر با بركت خود را در راه خدمت به ايران اسلامي، اسلام و ملت سپري نمود و در راه رسيدن به لذت وصل هرگز دل به زيورهاي دنيوي نبست و عارفانه و عاشقانه سلوك وصل را طي نمود تا آنگاه كه جام شيرين شهادت را سر كشيد. وي از جمله وارستگان فداكار و شجاع بود كه شهادت به حق زيبنده و شايسته او بود، كه تجليل و گراميداشت تمام ملت عزيز ايران در مراسم تشييع باشكوه و كم‌نظير اين سر باز فداكار اسلام دليلي است بر ادعاي ما.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

بیانات در خطبه‌هاى نمازجمعه‌

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در روز شهادت حضرت زهرا(س) بیاناتی از رهبر معظم انقلاب درباره این بانوی بزرگوار اسلام منتشر کرد.

مرحله‌ى دوم روزه، پرهيز از گناه است؛ يعنى نگاهدارى گوش و چشم و زبان و دل - حتّى طبق بعضى از روايات - نگاهدارى بشره‌ى انسان، پوست بدن و موى بدن انسان از گناه. از اميرالمؤمنين عليه‌السّلام نقل شده است كه «الصّيام اجتناب المحارم كما يمتنع الرّجل من الطّعام و الشّراب(1)»؛

همان‌طورى كه از غذا و از آشاميدنى و از مشتهيّات نفسانى اجتناب مى‌كنيد، از گناه هم اجتناب كنيد. اين يك مرحله‌ى بالاتر براى روزه است. اين فرصت ماه رمضان، فرصت مغتنمى است كه انسان تمرين اجتناب از گناه كند. بعضى از جوانان در مراجعاتى كه دارند، به بنده التماس دعا كه مى‌كنند، از جمله مكرّر مى‌گويند شما دعا كنيد كه ما بتوانيم گناه نكنيم. البته دعا كردن خوب و لازم است و مى‌كنيم؛ اما گناه نكردن، به اراده‌ى انسان احتياج دارد. بايد تصميم بگيريد كه گناه نكنيد و وقتى تصميم گرفتيد، اين كار بسيار آسانى خواهد شد. اجتناب از گناه، چيزى است كه مثل يك كوه در چشم انسان جلوه مى‌كند؛ اما با تصميم، مثل يك زمين هموار مى‌شود. در ماه رمضان، بهترين فرصت است كه همه اين را تمرين بكنند. روايت ديگرى از فاطمه‌ى زهرا سلام‌اللَّه‌عليها نقل شده است كه فرمود: «ما يصنع الصائم بصيامه اذا لم يصن لسانه و سمعه و بصره و جوارحه(2)»؛

انسان از روزه چه بهره‌اى خواهد برد، اگر زبان و گوش و چشم و جوارح خود را از گناه باز ندارد؟ در يك روايت نقل شده است كه زنى به خدمتكار خود اهانت كرد. ظاهراً آنها در همسايگى پيامبر، يا مثلاً در سفرى همراه آن حضرت بودند. پيامبر اكرم طعامى در دستشان بود، به او تعارف كردند و فرمودند: از اين بخور. آن زن گفت من روزه‌ام. نقل شده است كه پيامبر به او اين‌طور فرمودند: «كيف تكونين صائمه و قد سببت جاريتك»؛ چطور تو روزه‌اى؛ در حالى كه به خدمتكار خودت دشنام داده‌اى؟ «انّ الصوم ليس من الطعام و الشّراب»؛ روزه فقط اين نيست كه از خوراك و نوشيدنى اجتناب كنيد. «و انما جعل اللَّه ذلك حجابا عن سواهما من الفواحش من الفعل والقول»(3)؛

خدا خواست كه انسان روزه‌دار به سراغ گناهان و آلودگيها نرود؛ و از جمله‌ى اين گناهان، گناهان زبان است؛ بدگويى و اهانت به ديگران است. از جمله‌ى اين گناهان، گناهان دل است؛ دشمنى و كينه‌ى ديگران را در دل پروراندن است. بعضى گناهان به معناى اصطلاح شرعى است؛ بعضى گناهان اخلاقى است؛ مراتب گوناگونى دارد. پس، مرحله‌ى دوم روزه‌دارى اين است كه انسان بتواند از گناهان، خود را جدا كند و بخصوص شما جوانان عزيز از اين فرصت استفاده كنيد. شما جوانيد. جوان، هم قدرت و توانايى دارد و هم صافىِ دل و نورانيّتِ دل براى او يك فرصت است. در طول ماه رمضان، از اين فرصت استفاده كنيد و اجتناب از گناهان را - كه مرحله‌ى دوم روزه‌دارى است - تمرين نماييد.

1 ) خطب علی ع فحمد الله و أثنى عليه و ذكر النبی فصلى عليه ثم قال أما بعد فإنی أوصيكم بتقوى الله‏ ..... الصيام اجتناب المحارم كما يمتنع الرجل من الطعام و الشراب
... امام علی (ع) فرمودند: روزه یعنی دوری از محرمات همانگونه كه انسان از غذا و نوشیدنی منع می شود.

*الغارات ، ابراهیم بن محمد ثقفی، ج 2، ص 342

* مستدرك‏الوسائل، محدث نوری، ج 7 ، ص 367

* بحارالأنوار ، علامه مجلسی، ج 68 ، ص 231 و ج 93 ، ص 294

2 ) ما يصنع الصائم بصيامه إذا لم يصن لسانه و سمعه و بصره و جوارحه
حضرت فاطمه (س) فرمودند: روزه دار تا زمانی كه زبان و گوش و چشم و اعضایش را حفظ نكند با روزه گرفتنش كاری نیكی نمی كند.

*دعائم الاسلام، نعمان بن محمد تميمى‏ ج 1 ص 268

* بحارالانوار ، علامه مجلسی : ج 93 ص 295 ح 25

* میزان الحكمه : ج 2 ص 1687

3 ) إن الصيام ليس من الطعام و الشراب وحده .... و إن أبی ع قال سمع رسول الله ص امرأة تساب جارية لها و هی صائمة فدعا رسول الله ص بطعام فقال لها كلی فقالت أنا صائمة يا رسول الله فقال كيف تكونين صائمة و قد سببت جاريتك إن الصوم ليس من الطعام و الشراب و إنما جعل الله ذلك حجابا عن سواهما من الفواحش من الفعل و القول يفطر الصائم ما أقل الصوام و أكثر الجواع
... رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله شنيدند زنى روزه‏دار، كنيز خود را دشنام مى‏دهد، حضرت رسول صلّى اللَّه عليه و آله غذايى خواستند، و به آن زن فرمودند: بخور، عرض كرد: يا رسول اللَّه، من روزه دارم، فرمودند: چگونه روزه‏دار هستى و حال آنكه كنيزت را دشنام مى‏دهى؟ روزه [تنها امساك كردن از خوردن‏] غذا و نوشيدنى نيست، در واقع خداى تبارك و تعالى آن را مانعى از غیر از آن دو از رفتار و گفتار زشت قرار داد كه روزه‏دار روزه اش را افطار مى‏كند چه اندكند روزه داران و چه زيادند گرسنه‏ها.

*النوادر، احمد بن محمد بن عیسی ص 21

* بحارالأنوار ، علامه مجلسی، ج 93 ، ص 292

* كافی،شیخ كلینی ، ج 4 ص 87 ح3

 



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در شب شهادت ریحانه رسول، حضرت زهرای بتول سلام الله علیها مراسم عزاداریِ دخت گرامی پیامبر اسلام، با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان کشور در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.



در این مراسم پر فیض، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی و آقای سعید حدادیان در سوگ شهادت بانوی عصمت و طهارت سخنرانی و مدیحه سرایی کردند.



این مراسم که از 22 فروردین شروع شده است تا دوشنبه 26 فروردین 1392 در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه خواهد داشت.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت:  شهادت از برترین واژه‌های فرهنگ اسلامی و از مقدس‌ترین مفاهیم الهی است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، شهادت حضرت زهرا(س) را به عنوان یادگار پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص)، روز ارتش را به عنوان یادگار امام خمینی(رضوان‌الله تعالی علیه) و سالروز شهادت امیرسرافراز ارتش اسلام، سپهبد علی صیاد شیرازی را به عنوان یادگار دوران دفاع مقدس برشمرد و وجه تمایز این سه مناسبت را شهادت‌طلبی و ولایتمداری دانست.

آل‌هاشم در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حضرت فاطمه‌ زهرا(س) جان خود را فدای دفاع از ولایت امیرالمومنین علی(ع) کرد و ارتش و نیروهای مسلح ما نیز درس شهادت و شهادت‌طلبی را از فرزندان آن بزرگوار آموختند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با یادآوری بیست و یکم فرودین ماه به عنوان سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی خاطرنشان کرد: صیاد شیرازی جان خود را در دفاع از حریم ولایت فدای نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران کرد.

وی شهید صیاد شیرازی را اسوه وفاداری و عشق و امیر شجاع و دلاور ارتش پرافتخار جمهوری اسلامی برشمرد که در وحدت نیروهای مسلح نقش بسزایی ایفا کرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش سپس به ویژگی‌های اخلاقی و معرفتی شهید صیاد اشاره کرد و افزود: شهید صیاد شیرازی نمونه بارز شرافت و غیرت ایرانی است که در زمین‌های سر به فلک کشیده کردستان تا دشت‌های گرم خوزستان به جهاد و نیایش می‌پرداخت و در نهایت در این راه با نمایش اوج بندگی، جان شیرین خود را فدای عزت و سربلندی اسلام و ولایت کرد.

آل هاشم گفت: این شهید والامقام، فرماندهی مومن، متدین، امیدوار و سخت‌کوش بود که با اخلاص کم‌نظیر خود در گستره خونین جبهه‌های نبرد، از مرزهای میهن عزیزمان در عملیات‌هایی مانند ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، بیت‌المقدس و فتح‌المبین و دیگر عملیات‌های پیروزمند دوران دفاع مقدس تا عملیات مرصاد از حدود و ثغور میهن اسلامی حراست کرد که به حق شهادت، زیبنده و شایسته آن عزیز بود.

وی سپس شهادت را اوج کمال انسانی دانست و گفت: همانگونه که خداوند متعال در قرآن کریم نیز فرموده‌اند؛ شهادت عالی‌ترین مقام انسانی و کمال نهایی است چراکه شهادت حائل انسان و خداوند را از میان بر می‌دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تجلیل و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا را علاوه بر وظیفه همگانی نیاز امروز و آینده جامعه برشمرد و در این باره تصریح کرد: بدون تردید ارائه شیوه زندگی، منش و سیره شهدای دفاع مقدس می‌تواند آحاد جامعه به ویژه نسل جوان را با زوایای مختلف حماسه بی‌نظیر ملت بزرگ ایران اسلامی در طول دفاع مقدس آشنا سازد.

آل‌هاشم سپس به نامگذاری بیست و نهم فرودین ماه از سوی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) به عنوان روز ارتش اشاره و این روز را برای ملت ایران و نیروهای مسلح به ویژه غیورمردان ارتش سرافراز، روز جشن و شادمانی دانست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این مطلب که روز ارتش یک روز تاریخی، پرمعنا و از خاطره‌های ماندگار انقلاب محسوب می‌شود، گفت: این روز از این جهت مهم است که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بقا و اعتلای ارتش در کشور ما مبدأ تاریخ شد.

آل هاشم سپس به توطئه دشمنان انقلاب به ویژه آمریکا و برخی از متحدانش برای انحلال ارتش در روزهای نخست پیروزی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: کمتر دستگاهی در آن زمان وجود داشت که مورد توجه ویژه دشمن قرار گرفته باشد و از این رو آمریکا و برخی از کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قصد داشتند تا با انحلال ارتش و خلع سلاح نمودن انقلاب، اهداف شوم خود را عملی کنند که امام عزیزمان با این توطئه، هوشیارانه برخورد نمودند و با نامگذاری بیست و نهم فروردین بنام روز ارتش تمام نقشه‌های آنان را نقش برآب کردند و ما امروز این روز را که از یادگاران با ارزش امام راحل است گرامی می‌داریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ارتش وفاداری خود به انقلاب را حتی قبل از پیروزی آن با حرکت تاریخی کارکنان نیروی هوایی در بیعت با امام(ره)، در مدرسه علوی اثبات کرد و سپس در اولین روزها بلکه در نخستین ساعات جنگ تحمیلی با پرواز 140 فروندی تیزپروازان نیروی هوایی پاسخ کوبنده‌ای به دشمن بعثی داد.

وی سپس وجود ایمان، اعتقاد به خدا و عمل به انجام وظایف در مقابل فرمان الهی را وجه تمایز ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش سایر کشورها دانست و افزود: اگر می‌بینید صهیونیست، آمریکا و دیگر متحدانشان در مقابل این نظام صف کشیده‌اند بخاطر ایمان ما است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال 92 اشاره و افزود: بنابر فرمایشات معظم‌له، امسال سال تحقق دو حماسه سیاسی و اقتصادی است.

وی در تحلیل این دو حماسه و لزوم تداوم آن در سال جاری تأکید کرد: در بُعد داخلی، مقاومت مردم در برابر توطته‌ها و فشارهای دشمنان ادامه یافت و ملت غیور و مومن ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ محکمی به دشمن دادند، اما در چشم‌انداز سال92، تداوم مقاومت در حوزه سیاسی- اقتصادی اهمیت دارد که با توجه به رویداد مهم انتخابات ریاست جمهوری ضرورت خلق حماسه‌ای عظیم و سیاسی بیش از گذشته وجود دارد.

آل‌هاشم انتخابات ریاست جمهوری را یکی از فرصت‌هایی دانست که می‌تواند با حماسه حضور مردمی تأثیرات عظیمی بر روند پیشترفت‌های داخلی و موقعیت بین‌المللی کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات، در سطح داخلی می‌تواند پشتوانه مهمی برای دولت آینده باشد و روند پیشترفت برنامه‌های کشور را تقویت کند و در سطح منطقه‌ای نیز با توجه به تداوم موج بیداری اسلامی، علاوه بر نمایش قدرت نرم جمهوری اسلامی در روند نظام‌سازی در کشورهای منطقه، می‌تواند موجب الگوپذیری ملت‌های منطقه گردد.

آل هاشم  حماسه آفرینی در عرصه انتخابات را نیازمند الزاماتی دانست و مشارکت پرشور و گسترده مردم، حضور همه طیف‌ها و سلیقه در انتخابات و اخلاق‌مداری، بصیرت و ولایتمداری را از جمله این اقدامات برشمرد.

 

 



  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

امام جمعه موقت تهران گفت:  شهید صیاد شیرازی یعنی ارتش چرا که این شهید بلند مرتبه ارتش را در یک کلمه خلاصه کرد و آن مبارزه با دشمن و کمک به ضعیف بود.

 



به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران،مراسم گرامی‌داشت چهاردهمین سالگرد شهادت امیر سرافراز جبهه نبرد حق بر باطل سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در مسجد امام خمینی(ره) ستادارتش برگزار شد،

لازم به ذکر است در این مراسم با شرکت جمع زیادی از فرماندهان و کارکنان نیروهای چهارگانه و ستاد ارتش ، خانواده‌های معظم شهدا و همرزمان آن شهید برگزار شد و افراد شرکت کننده در این مراسم امیرصالحی، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ، امیرموسوی، امیر اسماعیلی ،امیرشاه صفی بودند.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران به ایراد سخن پرداخت و از شخصیت شهید سپهبد امیر علی صیاد شیرازی تجلیل کرد.

وی تصریح کرد: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی از لحاظ صفات اخلاقی بسیار غنی بود که می‌توان به دلاوری، شجاعت ، پارسایی ذوب در ولایت و کریمه النفس بودن ایشان اشاره کرد که در زمان خودش یکی از حجت‌های خداوند متعال برای همه صنف‌ها بود.



حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه افزود: حال بخواهیم شخصیت این شهید والامقام را با انبیاء مقایسه کنیم می‌توانیم با سلیمان نبی (ع)حضرت یوسف(ع) مقایسه کنیم چرا که صالح بودن این شهید والامقام مانند انبیاء ما بود حضرت سلیمان(ع) و حضرت یوسف (ع)با داشتن کرامت انسانی و پاک بودن توانست رودروی شرک و شیاطین بایستد که همین رابطه در صیاد شیرازی صدق می‌کند و این شهید بزرگوار توانست در برابر دشمنان این مرز و بوم بایستد و نگذارد خون مظلومی پایمال شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ارتش اسرائیل ، آمریکا و سلفیان مزدور از همان ابتدا خود را جندالله و حزب الله می‌خوانند و خود را سربازان خدمتگذار می‌دانستند و با جنگ و توطئه در صدر اسلام و کشتن مردمان بی‌گناه به خود می‌بالیدند و شهید صیاد شیرازی یعنی ارتش چرا که این شهید بلند مرتبه ارتش را در یک کلمه خلاصه کرد و آن مبارزه با دشمن و کمک به ضعیف بود.

 



وی در ادامه بحثی را به عنوان سلاح مطرح کرد و گفت : سلاح یعنی گرفتن حق مظلوم و نه کشتن مظلوم که در این باره حضرت امیرالمومنین(ع) که قدرت الله بودن آن و اسدالله بودن آن شمشیر مشرکین را از کار می‌انداخت و مردانگی حضرت علی(ع) توانست دژهای اشرار و مشرکین را به هلاکت برساند و این مردانگی حضرت علی(ع) در صیاد شیرازی متجلی بود.



وی در پایان قسمتی از شخصیت صیاد شیرازی را بازگو کرد و اذعان داشت: صیاد شیرازی فردی با ایمان، مخلص، زاهد بود و در زمان شهادت ایشان رابطه زیبایی به وجود آمد که می‌توان آن را به رابطه امام حسین(ع) و علی اصغر(ع) اشاره کرد و زمانی که پیکر مطهر ایشان بر روی زمین بود امام خامنه‌ای مقام معظم رهبری با بوسه بر پیکر صیاد شیرازی این رابطه را تداعی کردند.



مدیران ایرانی با غفلتی نابخشودنی، از شرکت انگلیسی اتکینز برای انجام پروژه های کلان در کشور دعوت می کنند و با عباراتی دهان پرکن، مانند، شرکت بین المللی و معمار سرشناس بین المللی و... به استقبال این شرکت می روند.
سرویس فرهنگی مشرق - چندین سال است که ائتلاف "فراماسون-بهاییت" نقشه های شومی را برای بیت الله الحرام در سر می پروراند و متأسفانه، بخشی از آن نیز به اجرا درآمده است. این اقدامات از طریق اتاق فرمان لندن و پشتیبانی مالی خاندان آل سعود و همراهی معماران مشهور فراماسون همچون "نورمن فاستر"، صورت می گیرد.
 
در سال 2010 میلادی، شرکت مشاور معماری و ساخت "اتکینز"، که دفتر مرکزی آن در بریتانیا مستقر می باشد، با چراغ سبز دولت بریتانیا، طرحی جنجالی را برای شهر مقدس مکه به پادشاه عربستان ارائه نمود.
 
 
 
طرح شرکت بریتانیایی "اتکینز" برای تخریب مسجدالحرام، با موافقت پادشاه وهابی آل سعود
 
بر طبق این طرح، بنای مسجدالحرام(به غیر از خانه کعبه) کاملا تخریب خواهد شد و ساختاری نامتعارف جایگزین آن می شود. این پروژه با مخالفت جدی مسلمانان جهان مواجه شد و در نهایت، خاندان سعودی با همفکری مشاوران بریتانیایی، به این نتیجه رسیدند که بایستی طرح به صورت نامحسوس و البته با روندی پیوسته به اجرا درآید.بر همین اساس، هر از چند گاهی، خبر تخریب بخشی از مسجدالحرام به گوش می رسد. در حال حاضر، شرکت اتکینز، بدون توجه به احساسات مسلمانان، مشغول اجرای این پروژه می باشد.
 
طرح شرکت بریتانیایی "اتکینز" برای تخریب مسجدالحرام
 
شرکت مذکور که ید طولایی در همکاری با شیوخ کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد، به اجرای پروژه های عظیم و بی هویت بسیار مشهور است. دلیلی بر این مدعا، انبوهی از پروژه های اجرا شده و یا در حال اجرا در کشور امارات متحده عربی و برج های سر به فلک کشیده و بی قواره در ناکجاآبادی به نام دبی می باشد.
 
طرحی غیرمتعارف و بیگانه با معماری مسجدالحرام
 
 
   
نسخه بریتانیایی با فرمول "فراماسون-بهاییت"، موجب دگرگونی و نابودی معماری حرم امن الهی خواهد شد.
 
قسمت تأسف برانگیز داستان از آنجایی شروع می شود که مدیران ایرانی با غفلتی نابخشودنی، از شرکت انگلیسی اتکینز برای انجام پروژه های کلان در کشور دعوت می کنند و با عباراتی دهان پرکن، مانند، شرکت بین المللی و معمار سرشناس بین المللی و... به استقبال این شرکت می روند.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

مادر شهید صیاد شیرازی روز عاشورا بچه در بغل، در یکی از خیابان‌های نزدیک حرم علی‌بن‌موسی الرضا(ع) ایستاده بود، ناگهان صدای گریه کودک برخاست، اما دنباله صدا نیامد، مادر علی شنید که می‌گفتند: «طفلکی تمام کرد، خفه شد!».

خبرگزاری فارس: ماجرای شفا گرفتن شهید صیاد شیرازی از امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس(باشگاه توانا)، امیر سپهبد شهید علی صیادشیرازی در سال 1323، در شهرستان درگز استان خراسان رضوی دیده به جهان گشود؛ در 16 فروردین ماه سال 1378، همزمان با عید خجسته غدیرخم به درجه سرلشکری نایل آمد و چند روز بعد و در تاریخ 21 فروردین به دست عوامل کوردل منافقین مقابل منزل خویش به شهادت رسید.

خاطره‌ای از شفا گرفتن این شهید بزرگوار در دوران کودکی‌اش را می‌خوانیم:

مادر شهید صیاد شیرازی روز عاشورا بچه در بغل، همراه زنان دیگر در یکی از خیابان‌های نزدیک حرم علی‌بن‌موسی الرضا(ع) به تماشای دسته‌های سینه‌زنی ایستاده بود. ناگهان صدای گریه کودک برخاست، اما دنباله صدا نیامد، لحظاتی گذشت، دهان بچه همچنان باز بود، نفسش بند آمده بود و رنگش هر لحظه کبود و کبودتر می‌شد. فذیاد زن‌ها بلند شد، زنی بچه را از دست مادر قاپید و صورت کوچک او را زیر سیلی گرفت، باز خبری نشد. مادر علی شنید که می‌گویند: «طفلکی تمام کرد، خفه شد!».

او رو به حرم گرداند و گفت: «حاشا به غیرتت!» بعد چشم‌هایش سیاهی رفت و به زمین افتاد؛ در عالم دیگر دید که در مجلس عزاداری است؛ کسی روی منبر نشسته و روضه می‌خواند؛ در بالای مجلس سیدی نورانی است که با دست به او اشاره می‌کند پیش آی! عزاداران راه باز کردند تا رسید به نزدیکی‌های آن سید نورانی، که حالا می‌دانست امام رضا(ع) است. امام دعایی خواند و بعد گفت: «تو نگران علی نباش!».

به صدای گریه فرزندش چشم گشود؛ صدای صلوات زن‌ها بلند شد؛ بچه را که به بغل گرفت و بر سینه‌اش فشرد، اشک امانش نداد. به طرف گنبد طلایی برگشت و گفت: «آقاجان من را ببخش، بی‌ادبی کردم».

زن‌ها هریک چیزی می‌گفتند و داروهایی تجویز می‌کردند و دعانویس‌هایی را نشانی می‌دادند؛ از میان صداها شنید: «بیچاره هم خودش غشیه، هم بچه‌ش!»؛ علی تا 2 روز تب داشت، اما مادر هیچ نگران نبود و می‌دانست نگهدار علی کسی دیگری است.

ایشان علی را نگه داشت تا اینکه او را به بالاترین مقام یعنی شهادت رساند.

 



 

 
 
امام رضا (ع)  در حدیثی سه خصلت کامل کننده ایمان را بیان کرده است.

 

به گزارش مشرق به نقل از کتاب بحارالانوار، جلد 87، امام رضا علیه السلام می فرماید:

 
«لا یستَکمِلُ عَبدٌ حقیقةَ الایمانِ حَتَّی تَکونَ فیهِ خِصالُ ثَلاثٍ: اَلتَّفقُّهُ فِی الدّینِ وَ حُسنُ التَّقدیرِ فِی المَعیشَةِ، وَ الصَّبرُ عَلَی الرَّزایا»

«هیچ بنده ای حقیقت ایمانش را کامل نمی کند مگر این که در او سه خصلت باشد:

دین شناسی، تدبر نیکو در زندگی و شکیبایی در مصیبت ها و بلاها



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

نماهنگ حماسه سیاسی حماسه اقتصادی به همت مرکز موسیقی و سرود صداوسیما برای پخش از رسانه ملی تولید شد.

خبرگزاری فارس: نماهنگ «حماسه سیاسی حماسه اقتصادی» تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس، نماهنگ «حماسه سیاسی حماسه اقتصادی» به همت مرکز موسیقی و سرود صداوسیما نماهنگ حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی  تولید شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما، نماهنگ سال 1392 با عنوان (حماسه سیاسی - حماسه اقتصادی) در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اداره کل تولید و تامین مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما تولید شد و برای پخش در اختیار شبکه‌های مختلف رسانه ملی قرار گرفت.



 

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

حضرت زهرا(س)  پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) از ولایت برای رضای خدا دفاع کرد و این الگوی مناسبی برای جامعه امروز است .

خبرگزاری فارس: ولایت‌پذیری حضرت زهرا(س) الگوی امروز باشد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی همزمان با ایام فاطمیه در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) شخصیتی بودند که حضرت علی(ع) در نامه‌های خود به ایشان افتخار کرده‌اند اظهار کرد: امیرالمومنین علی(ع) بارها فرمود برترین زن‌ها یعنی حضرت فاطمه(س)، از ما است.

وی با تاکید بر اینکه در ارتباط با حضرت زهرا(س) موضوعات سیاسی، عبادی و اجتماعی در کتاب‌ها مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: حضرت علی(ع) در سخنان خود می‌فرمایند در هیچ موضوعی فاطمه(س) با من مخالفتی نکرد.

 

*بانوان مطیع پذیری را از حضرت زهرا(س) بیاموزند

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه بانوان ایرانی مطیع پذیری از همسر را از حضرت زهرا(س) یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: دفاع زن و مرد ندارد و به همین دلیل حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) از ولایت برای رضای خدا دفاع کرد.

رفیعی با تاکید بر اینکه دفاعیات حضرت زهرا(س) نتیجه داد و موجب شد تا اصحاب جرأت اعتراض را پیدا کنند، اضافه کرد: خطبه فدک حضرت فاطمه(س) از نظر زمانی بر نهج البلاغه مقدم است و نخستین خطبه رسمی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) خطبه ام ابیها(س) بود.

وی با اشاره به اینکه نباید فکر کنیم اعمال ائمه معصومین(ع) دست نیافتنی است، تصریح کرد: با توجه به آیات قرآن کریم باید از نیکان الگو بگیریم و با سیره آنها ارتباط برقرار کنیم.

 

*الگوی زندگی حضرت زهرا(س) کهنه شدنی نیست

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با انتقاد از سخنان مغرضانه کسانی که می‌گویند چرا زندگی حضرت زهرا(س) را پس از 1400 سال باید الگو قرار دهیم و باید به دنبال الگوهای جدیدی باشیم اظهار کرد: صفات اخلاقی هیچ گاه به مرور زمان کهنه نمی‌شوند و همان گونه که 14 قرن پیش صداقت، امانت و عدالت نیک بوده است، امروز نیز آنها همین جایگاه را دارند.

رفیعی با تاکید بر اینکه منظور از الگو بودن حضرت زهرا(س) در جامعه زندگی مادی ایشان نیست، تصریح کرد: عبادت، صداقت، همسرداری، فرزندداری، ادب و دفاع از ولایت حضرت زهرا(س) هیچ زمانی کهنه نمی‌شود.   

وی با اشاره به اینکه در زندگی حضرت زهرا(س) رضایت از خدا را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: اگر ملاک زندگی فردی رضایت خدا باشد تمام کارها حل می‌شود.

 

*به خداوند بدگمان نباشیم

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه باید به خداوند حسن ظن داشت، تصریح کرد: عبادتی بالاتر از حسن ظن به خدا وجود ندارد.

رفیعی با انتقاد از کسانی که از درگاه خدا ابراز ناامیدی می‌کنند، خاطرنشان کرد: افرادی که می‌گویند آمرزیده نمی‌شویم یا خداوند میان بندگان خود تفاوت قائل شده است گناه بزرگی می‌کنند زیرا به خداوند بدگمانی دارند.

 

*بدحجابی با رضایت خدا در تضاد است

وی با انتقاد از پوشش نوع لباس خانم‌های بدحجاب در جامعه گفت: اگر ما هیچ کاری به اسلام و انقلاب نداشته باشیم خانم‌ها باید از خود بپرسند آیا پوشیدن شلوار لی تنگ و مانتوی کوتاه با رضایت خدا در تضاد نیست.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) وقتی به خواستگاری حضرت زهرا(س) آمد وضعیت مالی خوبی نداشت، تصریح کرد: سطح مالی خانواده‌ها نباید موجب شود تا خوشبختی زوج‌های جوان مورد تاثیر قرار گیرد.

 

*مدرک‌ها قرار نیست با یکدیگر ازدواج کنند

رفیعی با تاکید بر اینکه اشکالی ندارد دختر لیسانس با پسری که مدرک دیپلم دارد ازدواج کند، خاطرنشان کرد: جوانان و خانواده‌ها دقت داشته باشند زوج‌های جوان قرار نیست با مدرک همدیگر زیر یک سقف زندگی کنند.  

وی در بخش پایانی سخنان خود به انتقاد از جشن‌های عروسی در جامعه پرداخت و تصریح کرد: متاسفانه اکنون مراسم شب اول عروسی با گناه آغاز می‌شود و در برخی تالارها شاهد اختلاط آقایان و خانم‌ها و موسیقی‌های نامناسب هستیم که در شأن سبک زندگی ایرانی اسلامی نیست.


 

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

 

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت نیروی هوایی ارتش بخشی از قدرت عظیم دفاعی ملت ماست و آنچه مردم ایران از نیروی هوایی ارتش دیدند و در خاطر خود سپرده‌اند، حضوری توأم با شجاعت، فداکاری و شرف در میدان‌های خطیر بوده است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش، اظهار داشت: نیروی هوایی یک مجموعه با عظمت است که نظامیگری، دانش، فناوری، شجاعت و هنر را مجموعاً در درون خود جمع کرده است و به همین دلیل چهره این نیرو در میان مردم دوست داشتنی است.
وی با اشاره به تحریم‌های استکبار جهانی علیه نیروهای مسلح به وِیژه نیروی هوایی، اظهار داشت: نیروی هوایی سال‌هاست که در معرض تحریم‌های سخت و سنگین است، اما همواره با نشاط و خود باوری، سرود خودکفایی را به زیبایی خوانده و حقیقتاً نیروی هوایی الگویی برای نیروهای مسلح و کشور در حوزه مقابله با تحریم‌هاست.
وی با اشاره به اقدام چندی پیش نیروی هوایی در اورهال(بازسازی اساسی هواپیما) چند فروند جنگنده بمب‌افکن، تأکید کرد: دیدن این‌گونه اقدام‌ها موجب می‌شود انسان احساس بزرگی و غرور کند که تمامی این فعالیت‌ها، توسط متخصصین داخلی انجام می‌شود و شما بهتر از من می‌دانید که هیچ کدام از این اقدامات در گذشته در داخل کشور انجام نمی‌شد.
آل‌هاشم با ذکر یاد و نام شهید بابایی، گفت: شهید بابایی یکی از آن نمونه‌های درخشان تاریخ نیروی هوایی است که دانش را با اخلاص، عشق به ولایت، هدف‌های بلند اسلامی و پاسداری از مرز و بوم همراه کرده بود.
آل‌هاشم با بیان اینکه انتخابات سال 92 از اهمیت ویژه برخودار است، افزود: دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی در این 34 سالی که از انقلاب می‌گذرد، از تمام ابزار‌ها برای ضربه‌زدن به نظام استفاده کردند و این بار با فشار بیشتر و تحریم اقتصادی به دنبال این هستند که ملت را از نظام جدا کنند و حضور مردم را در صحنه‌های مختلف کمرنگ نشان دهند.
وی ادامه داد: مردم در 22 بهمن نشان دادند به نظام علاقمند هستند و در مواقع حساس حمایت خود را از نظام نشان می‌دهند.
وی در پایان ضمن تقدیر از هیأت رئیسه نیروی هوایی، تصریح کرد: از نظر حمایت‌های مختلف از تشکیلات فرهنگی، نیروی هوایی ارتش در بین نیروهای مختلف توجه ویژه‌ای به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان داشته است که این امر قابل تقدیر است.



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: ایران هرگز طالب جنگ نیست، اما ما امروز عمده نیازمندی‌های خود به ویژه تجهیزات نظامی را خودمان تولید می‌کنیم و از هر نظر آماده دفاع از کیان نظام و اسلام هستیم.

خبرگزاری فارس: ایران طالب جنگ نیست اما کاملاً آماده دفاع است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی بعدازظهر امروز در اجتماع مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت معارفه نماینده جدید ولی فقیه در این استان برگزار شد، اظهار داشت: حامل سلام گرم و صمیمانه ولی امر مسلمین به مردم ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد هستم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: رهبر فرزانه انقلاب به بنده فرمودند که سلام گرم من را به مردم گرانقدر کهگیلویه و بویراحمد برسانید و به آن‌ها بگویید که خاطرات سفر شورانگیز سال 73 به آن دیار همچنان در ذهن و فکر من زنده است.

حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: استقبال بی‌نظیر مردم در آن سفر را همه به یاد دارند و بدون شک سابقه درخشان این مردم به ویژه عشایر لرنشین فراموش‌ناشدنی است.

وی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام سید شرف‌الدین ملک‌حسینی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، این انتصاب شایسته را به مردم تبریک گفت و ابراز داشت: امروز آن پدر فاضل را در چهره این فرزند عالم می‌بینیم و امید داریم که دفتر نماینده ولی فقیه در این استان همچون گذشته منشأ خدمت به مردم باشد.

 

 



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه


 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دوران خدمت مقدس سربازی فرصتی است برای آماده شدن جوانان جهت پذیرش مسئولیت های بزرگتر در زندگی که البته جوانان باید قدر این فرصت را بدانند و از آن به خوبی بهره برداری نمایند.


به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم جشن سربازی پایان سال این سازمان در جمع کارکنان وظیفه با اشاره به دوران خدمت سربازی گفت: شاید دوران آموزشی برای برخی از جوانان دوران سختی باشد، ولی سربازی یک نعمت است و موجب مقاوم شدن انسان و آماده شدن او برای حضور در مسئولیت های بالاتر است.
وی با اشاره به اینکه کسانی که دوران سربازی را پشت سر می گذارند، بعدها با خاطرات خوب از آن دوران یاد می کنند اظهار داشت: سختی های سربازی، جوان ها را منظم و مسئولیت پذیر می کند و موجب می شود آنها در برابر دشواری های آینده زندگی آبدیده شوند.
حجت الاسلام آل هاشم خاطر نشان کرد: افرادی که به سربازی نمی رودند، معمولا انسان های هستندکه در محیط خانه و خانواده کمترموفق می شوند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درپایان با بیان اینکه سربازی جوان را منظم بار می آورد، افزود: معمولا درهر سازمان و موسسه ای انسان های منظم، افرادی هستند که دوران سربازی را طی کرده اند؛پس قدر دوران پرخاطره سربازی را بدانید.