تاريخ : 30 / 10برچسب:, | 22:21 | نویسنده : ali

فریم

فریم



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

سرلشکر ستاری در عمليات خيبر وقتي در محاصره بمباران شيميايي ماسك خود را تقديم به پيرمردي كه راننده لودر بود كرد را همه به ياد دارند. براثر اين اقدام وي تا زمان شهادت از حس بويايي بي بهره شده بود و تا پايان عمر اين موضوع را مخفي كرد.



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

درادامه تصاویر اینجارا کلید کنید



 

 
 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

این پل در استان شاندونگ چین و بر روی خلیج جیاژو به طول 36 کیلومتر و دارای 8 لاین برای خودروها می باشد که طولانی ترین پل دریایی جهان است

بالکن در طبقه 103 ساختمانی در شیکاگو

http://ap07.persianfun.info/img/91/7/ap/cool-pix/werre.jpg
 
یک رودخانه بر روی یک رودخانه دیگر. پل آبی ماگدبورگ در آلمان
 
منظره غروب آفتاب از داخل یک موج
 
 

درخت های عجیب منحنی شکل در لهستان



تاريخ : 29 / 10برچسب:پایگاه اطلاع رسانی صاعقه,طبیعت, | 15:13 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه



تاريخ : 29 / 10برچسب:, | 14:50 | نویسنده : ali

 

فریم

چگونه به بچه‌ها از خداوند بگوييم؟

سئوال بچه‌ها معمولاً اين است كه خدا كجاست؟ با چند سئوال و جواب مي‌شود به بچه گفت كه خدا كجاست.

 اگر بچه معني راست و دروغ را مي‌فهمد، مي‌توانيم از او بپرسيم دروغ كجاست، راست كجاست و بعد بگوييم راست و دروغ مكان نمي‌خواهد، پس خدا هم اينچنين است.

 يا اينكه بگوييم اگر عكس خروس، نقاش مي‌خواهد، پس خود خروس هم خالق مي‌خواهد. يا اينكه بپرسيم دوست داشتن بين من و تو كجاست، دوستي بين من و تو در رفتارمان نشان داده مي‌شود.  خداوند را هم از اثرات حضورش مي‌توان فهميد.

 

 نكته‌اي را هم در مورد مساله حجاب بگوييم. شما نمي‌توانيد يك زن را با حرف دين و مرامي در جهان پيدا كنيد كه بگوييد من مي‌خواهم همسرم ۹۵ درصد به من علاقه داشته باشد و ۵ درصد هم به زن‌هاي ديگر علاقه داشته باشد. اين را هيچ كدام از زن‌هاي دنيا قبول نمي‌كنند، چرا كه مي خواهند صددرصد علاقه همسرشان متعلق به خودشان باشند.

 اگر اينگونه است پس چرا بعضي از زن‌ها فوكل و آرايش مي‌كنند و بيرون مي‌آيند.

 چرا چيزي را كه خودشان براي خود نمي‌پسندند و نمي‌خواهند براي ديگران انجام مي‌دهند.

 اگر اسلام حتي بگويد، حجاب آزاد است باز هم زن‌ها اين كار را نمي‌كنند، البته مردها هم نبايد نگاه كنند.

براي جدا كردن دختر و پسر در دانشگاه مسئولان نمي‌خواهند اين كار را انجام بدهند، چرا كه بچه‌ها كه در كودكي شهوت ندارند جدا هستند.

در دبيرستان هم كه هنوز اين شهوت زياد نشده، دختر و پسر جدا هستند، اما در اوج شهوت در دانشگاه يكي مي‌شوند.

حالا يك اتاق هم دارند به اسم اسلامي كردن دانشگاه‌ها، با اين اتاق و موزخوردن كه دانشگاه اسلامي نمي‌شود، صبح‌ها دخترها به دانشگاه بيايند و بعدازظهر پسرها، اين شدني نيست.

 مردم وارد جمهوري اسلامي شده‌اند، اما هنوز دين وارد آنها نشده است.

 چشم‌چراني شايد شش ماه ازدواج را عقب بياندازد .خدا مي‌گويد از رزق حلال هم بايد به اندازه خورد، مگر چقدر لذت جنسي مي‌خواهند.

رزق ما دو نوع است يكي محاسبات خودمان و ديگري اهداي بي‌حساب و كتاب خداوند.

 اگر بي‌تقوايي كردي، راه اهداء خداوند قطع مي‌شود و تنها مي‌ماند محاسبات خودمان كه يا درست است يا غلط.

ما مجبوريم يا آزاد؟

چهار دليل براي آزادي انسان در يك دقيقه مي‌توان بيان كرد كه دلايل فطري هستند، بدون استفاده از قرآن و روايت،

شك: شک دليل آزادي انسان است و همه انسان‌ها شك مي‌كنند.

پشيمان شدن: پيشمان شدن يعني مي‌توانستند كار را انجام ندهم.

انتقاد كردن: يعني از چيزي ناراضي‌ام.

نصيحت كردن: ما بچه‌هايمان را به مدرسه مي‌فرستيم و نصيحت مي‌كنيم.

با اين چهار دليل انسان آزاد است، اما جايگاه خدا كجاست، خدا بالاي سر ماست، مثل كسي كه مي‌رود تعليم رانندگي. كلاژ و گاز دست شماست، اما ترمز دست استاد است،

چند نمونه تفسير بگوييم. «قال لابيه و قومهي ما هذه التماثيل»، ابراهيم به عمويش گفت: كه اين تماثيل چيست؟

در تفسير نور به مسائل تاريخي و كل داستان حضرت ابراهيم(ع) كار نداشتند، بلكه پيامش را گفتند. در اصلاح و ارشاد، سن شرط نيست. در اصلاح و ارشاد از خودي‌ها بايد شروع كرد، در اصلاح و ارشاد اولويت را بايد در نظر گرفت.

دختري بي‌حجاب است و نماز نمي‌خواند. اول بايد به نمازش پرداخت و نه حجاب، هر چند هر دو آنها معروف هستند.

در اصلاح و ارشاد بايد به طور غيرمستقيم بگوييم، در تفسير نور برخلاف ساير تفاسير، پيام‌هاي قرآن را مي‌گويند.

نصف تفسير نور به ۲۲ زبان ترجمه شده است و پرفروش‌ترين كتاب در اين زمينه است.

اگر يك دوره تفسير بينيد، خيلي بي‌نياز مي‌شويد. سفارش من اين است كه در بين كتاب‌ها قرآن و بعد نهج البلاغه را جدي بگيريد.

 خاصيت قرآن اين است كه هر چقدر نگاه كنيد بيشتر از آن اطلاعات بيرون مي‌آيد.

 در بعضي كشورها شنيده و ديده‌ام كه جلساتي داريد و در آن دعاي كميل مي‌خوانيد. قبل از آن ۱۰ دقيقه تفسير بگوييد.

 سهم قرآن در جمهوري اسلامي داده نشده است، با اينكه شب قدر، شب قرآن است، اما كمتر از تفسير قرآن مي‌گويند.

 



تاريخ : 28 / 10برچسب:, | 22:31 | نویسنده : ali

فریم



فریم

 

رحلت عالم، خطیب و واعظ بزرگوار آیت ‏اللَّه "علی محدث ‏زاده قمی" (1354ش)
آیت‏اللَّه علی محدث‏زاده قمی فرزند محدث بزرگ، حاج شیخ عباس قمی، در سال 1298ش (1338ق) در خاندان علم و تقوا در قم به دنیا آمد و در مشهد نشو و نما یافت. وی پس از آنکه مقدمات و ادبیات را در مشهد آموخت به همراه پدر رهسپار نجف اشرف گردید و پس از چند سال، در نوزده سالگی از شیخ آقا بزرگ تهرانی و یک سال بعد از پدرش اجازه روایت گرفت. آیت‏اللَّه محدث‏زاده در سال 1320ش راهی قم شد و از محضر حضرات آیات شیخ ابوالحسن مشکینی و سید صدرالدین جزایری بهره برد، اما بیشتر همت خود را بنا بر توصیه پدرش، مصروف اخبار و احادیث نمود. ایشان پس از هفت سال، به تهران رفت و به شیوه پدرش، رشته وعظ و خطابه و تصحیح و تالیف کتب را برگزید. این محدث گرانقدر، همچنین تعداد زیادی از کتاب‏های چاپ نشده پدر را تصحیح، تحشیه، مقابله و منتشر کرد. آیت‏اللَّه محدث‏زاده پس از واقعه خونین 15 خرداد 42، در حمایت از امام خمینی(ره) علیه رژیم اعتراض نمود که به همراه پنجاه عالم و روحانی دیگر بازداشت شد و به زندان افتاد. از این نویسنده و عالم دینی آثار متعددی بر جای مانده که امام صادق(ع) در 4 جلد از آن جمله است. آیت‏اللَّه محدث‏زاده قمی سرانجام در 26 دی ماه 1354ش برابر با 12 محرم 1396ق در 56 سالگی در تهران درگذشت و پس از تشییعی با شکوه در تهران و قم، در قبرستان شیخان قم به خاک سپرده شد.

فرار شاه خائن "محمدرضا پهلوی" از کشور در پی گسترش نهضت اسلامی ملت ایران (1357ش)
با فراگیر شدن جرقه‏های اولیه انقلاب و فشار نیروهای مخالف رژیم و هماهنگی قیام‏های مردمی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و پس از وقایع خونین کشتار 17 شهریور و 13 آبان 57 و برگزاری مراسم چهلم‏های مختلف در شهرهای کشور و نیز اعتصاب کارگران شرکت نفت و از همه مهمتر چاپ اعلامیه توهین‏آمیز روزنامه اطلاعات، کنترل امنیت کشور از دست نیروهای رژیم و حتی حکومت نظامی خارج شد و موجب گردید که در مدت زمان کوتاهی، پایه‏های اقتدار رژیم 2500 ساله شاهنشاهی سست شده و منجر به فرار شخص اول مملکت گردد. در آن تاریخ، همه ناظران سیاسی معتقد بودند که حل بحران با ادامه حضور شاه امکان‏پذیر نیست و رهبر انقلاب اسلامی، به هیچ عنوان حضور شاه و رژیم سلطنتی را تحمل نخواهد کرد. شاه نیز به این موضوع واقف بود. در این زمان، وی، تنها خروج از کشور را به نفع خود می‏دانست. سرانجام محمدرضا پهلوی سه روز پس از تشکیل شورای سلطنت به همراه همسر و خانواده خویش در حالی ایران را برای همیشه ترک نمود که به شدت می‏گریست. آنها سوار بر هواپیمای اختصاصی (شهباز) شده و در حالی که یک جت بوئینگ 707 و ده‏ها هلیکوپتر آن را همراهی می‏کردند از کشور خارج شدند. پس از رفتن شاه از کشور، جشن و شادمانی، سراسر میهن را فرا گرفت، مجسمه‏های شاه پایین کشیده شد و ارکان رژیم شاهنشاهی متزلزل‏تر گردید.

پیام 9 ماده‏ای حضرت امام خمینی(ره) برای ملت ایران (1357 ش)
همزمان با فرار محمدرضا پهلوی از ایران، امام خمینی(ره) پیامی در 9 ماده برای ملت ایران فرستادند که اهمّ آن عبارت بود از: "به کسانی که در شورای سلطنتی غیرقانونی به عنوان عضویت داخل شده‏اند اخطار می‏کنم که بی‏درنگ از این شورا کناره‏گیری کنند و در صورت تَخلّف، مسؤول پیش آمدها هستند؛ به وکلای غیرقانونی مجلسین اخطار می‏شود که از رفتن به مجلس احتراز کنند و در صورت تخلف، مورد مؤاخذه ملت شریف قرار خواهند گرفت." در همین پیام آمده بود: "کشاورزان نسبت به کشت گندم دیم اقدام نمایند؛ بانک‏ها از پرداخت سپرده‏های وابستگان رژیم و دزدان و غارتگران اموال بیت المال خودداری نمایند؛ دانشگاهیان باید به مبارزه خود علیه دولت غاصب و شاه و شورای غیرقانونی سلطنت ادامه دهند و استادانی را که با دستگاه ظلم رابطه دارند، نپذیرند." همچنین امام در این پیام، برپایی راهپیمایی روز اربعین را به مردم توصیه کردند.

تصرف منطقه نوسود توسط اشغالگران بعثی در اوایل جنگ تحمیلی (1359ش)
در یکی از حمله های نیروهای عراقی به نواحی شمالی در زمستان سال 1359، حاشیه مرزی نوسود تا مریوان، به تصرف دشمن درآمد . رزمندگان اسلام در عملیاتی به عنوان 'روح الله' در تیرماه 1360 توانستند منطقه شرق نوسود را از اشغال دشمن خارج و آزاد سازند.

حمله نیروهای چند ملّیتی به کشور عراق در پی اشغال کویت توسط رژیم بعث (1369ش)
در یازدهم مرداد 1369 ش با حمله نظامی عراق به کویت با این بهانه که کویت متعلق به عراق است، این کشور کوچک ظرف چند ساعت به اشغال نیروهای مهاجم درآمد. به دنبال این تجاوز آشکار، دولت‏های غربی به خصوص آمریکا تلاش وسیعی را برای محکومیت عراق و بیرون راندن آن‏ها از خاک کویت آغاز کردند. با تلاش کشورهای غربی به رهبری آمریکا، فعالیت‏های سیاسی جهت تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه عراق، با هدف همسویی کشورهای غربی برای حمله به رژیم بعث شدت گرفت. در نهایت پس از اولتیماتوم آمریکا برای خروج عراق از کویت و عدم توجه عراق به این تهدید، نیروهای چند ملیتی از بامداد بیست و ششم دی ماه 1369 حمله گسترده خود را با عنوان "طوفان صحرا" آغاز کردند که پس از چند روز، با شکست و عقب نشینی نیروهای عراقی، قوای متحد در منطقه مستقر شدند. این جنگ باعث حضور دایمی نیروهای چند ملیتی به ویژه آمریکا گردید تا این که پس از بهانه‏جویی‏های زیاد مبنی بر وجود داشتن سلاح‏های کشتار جمعی در عراق و پس از وقایع شهریور 1380 و حمله به برج‏های دو قلوی نیویورک، نیروهای آمریکا و انگلیس با حمله مشترکی به عراق، این کشور را به تصرف خود درآورده و نظام صدام را سرنگون ساختند. از آن پس خود در این کشور حاکم شده و منابع نفتی آن را غارت کردند.

شهادت شهید ملامحمد ذبیحی (1360ش)
شهید ملامحمد ذبیحی، یکم مهر 1324ش در روستای بیساران مریوان چشم به جهان هستی گشود. در خانواده‌ای متدین و اهل فضل پرورش یافت و از فیض دانش پدرش ملانجم‌الدین و برادرش ملاصلاح‌الدین برخوردار شد. نزد ملا‌جمیل‌الدین ذبیحی و علمای روستای هویه درس خواند، محضر شیخ زاهد نقشبندی و ملاخالد مفتی‌زاده را درک کرد. با استعداد و نبوغ سرشاری که داشت، تحصیلات حوزوی را ادامه داد و موفق شد در مذهب شافعی از مفتی کردستان اجازه افتاء دریافت کند، پس از مرگ برادرش ملاصلاح‌الدین، به درخواست مردم، امام جمعه‌ بیساران شد و با این مسئولیت، فعالیت و تلاشش بیش‌تر گشت. قبل از انقلاب، هویت رژیم پهلوی را برای مردم روشن می‌ساخت و آنان را با نهضت حضرت امام خمینی (ره) آشنا می‌کرد. بعد از انقلاب نیز در راه حفظ و اعتلای اهداف انقلاب اسلامی کوشش کرد، در خطبه‌های نمازجمعه به ترویج مسائل اسلامی و حکومت اسلامی و ارشاد مذهبی مردم پرداخت و با اهل نفاق و گروهک‌های معاند مبارزه کرد که بر آنان گران آمد، چند بار در دست آنان گرفتار آمد که با پای‌مردی مردم رهایی یافت تا این‌که بعد از نماز صبح روز بیست و ششم دی‌ماه سال 1360 هجری شمسی در سن سی و شش سالگی به‌وسیله گروهک‌ها ترور شد، دعوت حق‌تعالی را لبیک گفت و به دیدار معبودش شتافت. محل شهادت و مدفن او مسجد جامع بیساران است. از شهید ملامحمد ذبیحی دو فرزند به یادگار مانده است.

مدیر باغ وحش تبریز را خرس خورد(1349ش)

یورش سپاهیان یزید به مکه و اهانت به ساحت مقدس مسجدالحرام (64ق)
یزید بن معاویه سه سال و اندی خلافت کرد. در سال اول نواده‏ی عزیز رسول اللَّه و سلاله‏ی پاک زهرا(س) و علی(ع)، حضرت امام حسین(ع) را به شهادت رساند و مرتکب جنایاتی شنیع گردید. در سال دوم جنبشی را که در مدینه آغاز شده بود به قتل عام تبدیل کرد و مدینه‏ی معظمه را به خاک و خون کشید و در اواخر خلافت نکبت بار خود برای سرکوبی عبداللَّه بن زبیر، یکی از فرماندهانِ سپاه خود به نام حَصین‏بن نُمیر را به مکّه‏ی منوّره فرستاد. در این حمله، حرم امن الهی را محاصره کرده و بیت اللَّه الحرام را به منجنیق بست. این محاصره تا زمانی که خبر مرگ آن پلید به گوش حصین رسید، ادامه داشت.

درگذشت "ابوالعلاء مُعرّی" شاعر، نویسنده و ادیبِ شهیر عرب (449 ق)
احمد بن عبداللَّه بن سلیمان مُعِرِّی تَنوخی، از ادبا، شعرا، نحویین، لُغَویین بسیار متبحّر و حاذق می‏باشد. وی دارای حافظه‏ای عالی و عجیب بود که خارج از حیطه‏ی بیان و قدرت زبان می‏باشد، به طوری که هر چیزی را به یک بار خواندن حفظ می‏نمود. ابوالعلاء در کودکی بر اثر بیماری آبله نابینا شد و تا آخر عمر کور بود. در ده یازده سالگی قریحه‏ی شعری بسیار عالی در خود مشاهده کرد و از آن پس به سرودن اشعار ناب پرداخت. وی مدتی در مجلس سیدمرتضی عالم و دانشمند بزرگ شیعه حضور داشته و در سلک شعرای درس و مجلس او بوده است. هرچند پس از مدتی به سبب بیان عقایدی باطل، از مجلسِ درس سید مرتضی بیرون رانده شد. عقیده‏ی مذهبی ابوالعلاء در بین رجال نویسان محل اختلاف و نظر می‏باشد. بیشتر بزرگانِ این فن، او را به کفر و الحاد محکوم کرده و کافرش می‏دانند. همچنین با بعضی از سوره‏های قرآن معارضه و مخالفت کرده است. ابوالعلاء، تولید نسل را روا ندیده و آن را جنایت می‏دانست که والدین، فرزند را به این دنیا می‏آورند. با این همه، عده‏ای می‏گویند که ابوالعلاء در اوایل حال، طریقتی باطل داشت ولی در اواخر عمر توبه کرده است. الامالی، الحقیر النافع، الرسایل و... از جمله تألیفات وی می‏باشند.

رحلت مرجع بزرگوار آیت اللَّه "آقامحمد کبیر" عالم و فقیه (1369 ق)
آقامحمدقمی فرزند آقا حسین قمی معروف به کبیر در سال 1288 ق در قم به دنیا آمد. مقدمات و سطوح را در قم و تهران خواند. از جمله اساتید وی در این دوره، میرزا حسن آشتیانی، آقامحمود قمی و شیخ فضل اللَّه نوری می‏باشند. در 1319 ق به نجف رفته و از درس آخوند خراسانی و دیگر علما بهره می‏گیرد و در 1330 به قم مراجعت می‏نماید. وی سال‏ها به ارایه‏ی خدمات دینی مشغول بود و در یکی از مساجد اصلی شهر، اقامه‏ی جماعت می‏نمود. از ایشان آثار و تالیفاتی بر جای مانده است. آرامگاه ایشان در شیخان قم در مقبره‏ای که به نام وی است، می‏باشد. آیت اللَّه کبیر به هنگام رحلت 81 سال داشت.

استقلال کامل کشور "السالوادور" در امریکای مرکزی (1839م)
کشور السالوادور با 21/041 کیلومتر مربع مساحت در میانه قاره امریکای مرکزی در کنار اقیانوس آرام واقع شده و با کشورهای هندوراس و گواتمالا همسایه است. جمعیت آن، 6/300/000 نفر می‏باشد و سان‏سالوادور پایتخت و سانتاآنا و سان‏میگِل از شهرهای مهم این کشورند. واحد پول السالوادور کولون و زبان رسمی مردم آن اسپانیولی است. این کشور به نسبت مساحت کم، پرجمعیت‏ترین کشور امریکای مرکزی می‏باشد که اکثریت مردم آن از نژاد دورگه سرخ و سفید می‏باشند. پیش‏بینی جمعیت آن تا سال 2025م بیش از 9 میلیون نفر عنوان شده است. کاشفان اسپانیایى، در سال 1524م به ال‏سالوادور قدم نهادند و در اواسط این قرن در این سرزمین به استعمار مشغول شدند. کشور السالوادور، پس از سال‏ها قرار داشتن تحت سلطه استعمار اسپانیا در سال 1821م استقلال خود را از این کشور به دست آورد و در سال 1824م به عضویت اتحادیه امریکای مرکزی درآمد. این اتحاد دیری نپایید و با انحلال این اتحادیه، در 15 ژانویه سال 1839، السالوادور به طور کامل مستقل شد. در سال‏های پس از استقلال، السالوادور همواره با همسایگانش به ویژه هندوراس درگیری داشته و همیشه درگیر جنگ‏های داخلی نیز بوده است. هم‏چنین از سال 1980 تا 1992م، این کشور صحنه‏های درگیری‏های داخلی شورشیان بود که منجر به کشته و زخمی شدن صدها هزارنفر گردید. در اوایل سال 1992م، بین شورشیان و دولت این کشور مذاکرات آتش‏بس صورت گرفت و دوره ناآرامی‏ها سپری شد. (ر.ک: 15 سپتامبر)

درگذشت "جورج سیمون اُهْمْ" فیزیک‏دان معروف آلمانی (1854م)
جورج سیمون اُهْمْ دانشمند و فیزیک‏دان معروف آلمانی در 28 ژوئن سال 1787م در باواریا در آلمان متولد شد و در دوران تحصیل به فیزیک علاقه‏مند گردید. وی در جوانی ضمن تدریس در دبیرستان، به تحقیق درباره تهیه جریان برق پرداخت و چون توان خرید ابزار لازم را نداشت، پاره‏ای از آنها را خودش ساخت. سیمون اُهم در پی مطالعات و تحقیقات بسیار در علم فیزیک، قوانینی را در زمینه الکتریسیته کشف کرد که علی‏رغم ایجاد دگرگونی بسیار در فیزیک، برای کاشف آن فایده‏ای جز مخالفت‏های شدید و ترک شغل دبیری از دبیرستان نداشت و او مدت شش سال با فقر دست به گریبان بود. با این حال اُهم به تلاش خود ادامه داد و رفته رفته کشف او در زمینه الکتریسته مورد توجه و استفاده علمی و عملی واقع گشت به طوری که در سال 1841م مدال انجمن سلطنتی و در سال 1842م عضویت این انجمن به او اعطا و پیشنهاد گردید. اُهم پس از چندی مورد توجه همگان قرار گرفت و به استادی دانشگاه مونیخ رسید. به پاس خدمات این فیزیک‏دان برجسته، واحد مقاومت الکتریکی، اُهم، نام‏گذاری شده است. سیمون اهم سرانجام در پانزدهم ژانویه سال 1854م در 67 سالگی درگذشت.

اولین مکالمه تلفنی از "نیویورک" به "سانفرانسیسکو" (1915م)

تأسیس سازمان کشورهای صادر کننده نفت "اوپک" (1961م)
چهارماه پس از اجلاس بغداد که در دهم سپتامبر 1960م و درباره تأسیس یک سازمان مشترک نفتی تشکیل شده بود، سازمان کشورهای صادر کننده نفت یا اوپک که مخفّف حروف اول سازمان به انگلیسی است، در پانزدهم ژانویه سال 1961م از طرف پنج کشور صادر کننده نفت شامل ایران، عربستان سعودی، عراق، کویت و ونزوئلا به دنبال کنفرانسی از نمایندگان این پنج کشور در کاراکاس پایتخت کشور امریکایى ونزوئلا به وجود آمد. تا قبل از تشکیل اوپک، کمپانی‏های بزرگ غربی که کار اکتشاف، استخراج، توزیع و فروش نفت در بازارهای جهانی را در دست داشتند، بهای نفت را به میل خود تعیین می‏کردند و برخلاف معمول در مورد کالاهای تجارتی جهان، تولید کنندگان و صاحبان اصلی نفت، هیچ نقشی در تعیین قیمت آن نداشتند. در این اوضاع، اوپک که به عنوان واکنشی در برابر کاهش ناگهانی بهای نفت از طرف کمپانی‏ها تشکیل شده بود، در آغاز کار، در برابر قدرت‏های جهانی نفتی کاری از پیش نمی‏برد، ولی باپیوستن تدریجی کشورهای صادر کننده نفت از قبیل الجزایر، لیبی، نیجریه، قطر، امارات متحده عربی، اندونزی، اکوادور و گابن به اوپک، این سازمان به تدریج قدرت بیشتری یافت و از آن پس به رویارویى با شرکت‏های بزرگ نفتی غرب پرداخت. هرچند در مسیر فعالیت‏های اوپک فرازو نشیب‏های متعددی قرار گرفت، ولی این سازمان در سال‏های اخیر برای تثبیت بهای نفت و افزایش تدریجی آن به سیاست تعیین سهمیه تولید برای کشورهای عضو دست زده و باعث تعادل قیمت این ماده حیاتی گردیده است.

وقوع زلزله مهیب در هندوستان (1934م)
در چنین روزی در سال 1934 میلادی بر اثر یک زلزله 4/8 ریشتری بیش از ده هزار نفر در هند و نپال جان خود را از دست دادند .

تقسیم آلمان به دو بخش شرقی و غربی (1944م)
در چنین روزی در سال 1944 میلادی کمیسیون مشورتی اروپایی تصمیم گرفت که آلمان را تقسیم کند و البته این تصمیم بعدها رنگ عملی تری به خود گرفت . پس از جنگ جهانی دوم کشور های مختلف جهان که عامل دو جنگ جهانی را کشور آلمان می دانستند تصمیم گرفتند که این کشور را به دو بخش شرقی و غربی تجزیه کنند تا دیگر احتمال جنگ سومی نرود . در فوریه 1945 میلادی و در کنفرانس یالتا ؛ روزولت ، چرچیل و استالین سران کشور های آمریکا ، انگلستان و شوروی تصمیم گرفتند که علاوه بر محاکمه سران آلمان و ژاپن به عنوان جنایتکاران جنگی برخی از کشور های شرق و غرب را جزء بلوک اقماری خود کنند . لذا در این دوره شاهد بروز و حضور جنگ سرد هستیم که در یک سوی آن شوروی سابق و سوی دیگر آن انگلستان و آمریکا قرار دارند. تفکیک آلمان نیز بر این مبنا شکل گرفت .

تولد جمال عبد الناصر،رهبر مصر(1918م)
درچنین روزی در سال 1918میلادی ، جمال عبدالناصررهبر مصر به دنیا آمد . عبد الناصر یکی از افسران جوانی بود که در مصر علیه نظام استبدادی سلطنتی حاکم بر این کشور به پا خاست . هنگامی که انقلاب سال 1952 مصر به پیروزی رسید جمال در پست های مدیریتی کلانی همچون وزارت کشور و معاونت نخست وزیری قرار گرفت . اندیشه های ملی گرایانه وی در حفظ منافع ملی مصر مثال زدنی است . به همین دلیل وی در سال 1956 طی یک اقدام انقلابی کانال سوئز را که یکی از راههای درآمد این کشور بود ملی اعلام کرد که این کار وی خشم کشور هایی چون انگلستان و فرانسه را برانگیخت . به منظور مقابله با اقدام جمال عبد الناصر ، کشور های انگلستان و فرانسه به خاک مصر لشکر کشی کردند و در این میان نیز رژیم صهیونیستی توانست صحرای سینا به عنوان بخشی از خاک این کشوررا به اشغال خود در آورد . ناصر در حوزه اتحاد جهان عرب تلاش های وافری انجام داد و سعی کرد به همراه سوریه اتحاد عربی را به وجود آورد . وی از جمله افرادی بود که به هیچ نوع پیمان منطقه ای همچون سنتو و سیتو نپیوست وی از بنیان گذاران جنبش غیر متعهد ها است . جمال در مدت حکومت خود با شوروی وخروشچف که در آن زمان رهبری این کشور را به عهده داشت،روابط صمیمانه ای بر قرار کرد . وی سرانجام در سال 1970 میلادی در قاهره دار فانی را وداع گفت .

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم
در ره عشـــق جگر دار تر از صد مردیم
هر زمــان بوی خمینی به سرافتد ما را
دور سید عــلی خامنــه ای می گردیم



تاريخ : 28 / 10برچسب:پایگاه اطلاع رسانی صاعقه,طبیعت, | 21:2 | نویسنده : ali

 

کاسکو، طوطی، قناری، مرغ عشق، مرغ مینا و کبوتر از جمله پرندگان زینتی هستند که پرورش و نگهداری آن از جمله علاقمندی های انسان است.



تاريخ : 28 / 10برچسب:, | 19:14 | نویسنده : ali

فریم

مطالعه منتشره از سوي سازمان خواروبار و كشاورزي ملل متحد (فائو) نشان می دهد يك سوم از غذاي توليد شده براي مصرف انساني در جهان، هر سال از بين رفته يا به هدر مي رود. يك مصرف كننده معمولي اروپايي يا آمريكاي شمالي به طور متوسط 95 تا 115 كيلوگرم ميوه و سبزيجات در سال به هدر مي دهد. در مقابل يك مصرف كننده معمولي در كشورهاي جنوب صحراي آفريقا، آسياي جنوبي يا آسياي جنوب شرقي، تنها شش تا 11 كيلوگرم مواد غذايي به هدر مي‌دهد. اتلاف غذا توسط مصرف كنندگان در كشورهاي غني (222 ميليون تن)، تقريبا برابر با كل توليد غذا در جنوب صحراي آفريقا (230 ميليون تن) است.



تاريخ : 28 / 10برچسب: پایگاه اطلاع رسانی صاعقه, | 19:8 | نویسنده : ali

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه به نقل از تسنیم، كشورمالی واقع در غرب آفریقا از ژانویه 2012 با جنگ مواجه شده است، در اثر این ناآرامی‌ها كه با حمله فرانسوی‌ها تشدید شده است، هزاران نفر از مردم مالی در اردوگاه‌های در  كشورهای همسایه اسكان داده شده‌اند.
 
در این عكس یك دختر بچه از كشور جنگ زده مالی در حال حمل یك گالن آب در اردوگاهی در جنوب شرقی موریتانی در 60 كیلومتری مرز مالی است.

 



فریم

 

راهکارهای اندیشکده علوم و امنیت بین‌الملل به آمریکا

یک اندیشکده آمریکایی به دولت اوباما پیشنهاد داد که فشارهای اقتصادی بر ایران و تحریم‏ها در زمینه سرمایه گذاری‏ها، تجارت بین‌المللی و درآمدهای خارجی افزایش دهد تا ایران را وادار به سازش نماید.

خبرگزاری فارس: تنها راه مقابله با ایران فشار اقتصادی و حمله سایبری است
 

به گزارش فارس، جمعی از کارشناسان و مدیران ارشد اندیشکده «علوم و امنیت بین المللی» ازجمله «دیوید آلبرایت»، «مارک دوبوویتز»، «اورد کیتری»، «لئونارد اسپکتور» و «مایکل یاف» طی مقاله‏ای به بررسی و ارزیابی سیاست‏های آمریکا درقبال خاورمیانه در زمینه منع گسترش تسلیحات هسته‏ای و کشتارجمعی پرداختند. فارس به دلیل اهمیت این مطلب خلاصه اجرایی آن را منتشر می‏کند که بخش نخست آن در ادامه می آید:

عواملی که ضرورت اتخاذ چنین رویکردی را دوچندان می‏سازند عبارتند از: خطر گسترش سلاح‏های هسته‏ای از جانب ایران، وجود تسلیحات شیمیایی قابل توجه در سوریه، چالش‏های ایجاد شده توسط انقلاب‏ها در جهان عرب، افزایش احتمال استفاده مکرر از تسلیحات کشتار جمعی در خاورمیانه، برخورداری چندین کشور در خاورمیانه از تسلیحات کشتارجمعی و تنش‏ها و بی ثباتی‏های امنیتی درمنطقه.

دولت آمریکا طی چند سال اخیر با سرمایه گذاری‏های قابل توجه در زمینه گسترش استراتژی‏های نظامی، سیاسی و اطلاعاتی، تلاش کرده است تا با هرگونه گسترش تسلیحات کشتارجمعی درخاورمیانه مقابله کند. معاهده‏های مرتبط، مذاکرات دیپلماتیک، شورای امنیت سازمان ملل، ائتلاف‏ها، تحریم‏های یک جانبه، سیاست‏های استراتژیک تجاری و اقدامات نظامی، همگی نقش موثری را در این زمینه ایفا می‏کنند. قابلیت‏های اطلاعاتی آمریکا و متحدانش از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا آمریکا می‏تواند از این طریق از فعالیت‏های مشکوک در خاورمیانه آگاهی یافته و درصدد مقابله با آن‏ها برآید.

دراین مقاله به بررسی و ارزیابی سیاست‏های آمریکا در زمینه منع گسترش تسلیحات کشتارجمعی که منجر به ایجاد تغییراتی محسوس درخاورمیانه خواهند شد پرداخته می‏شود و هم‏چنین توصیه‏هایی جامع و کارآمد به منظور ارتقاء استراتژی‏های آمریکا در زمینه دستیابی به اهداف خود در رابطه با منع گسترش تسلیحات کشتارجمعی درخاورمیانه نیز ارائه خواهد شد.

تلاش‏های آمریکا به منظور ترویج اصول منع گسترش تسلیحات کشتارجمعی درمیان دولت‏های خاورمیانه، جوامع مدنی و سایر متحدانِ منطقه‏ای، نیازمند برنامه‏هایی کارآمد و سرمایه گذاری‏هایی عظیم است. اخیراً موانع موجود در زمینه اختصاص بودجه‏های وزارت دفاع آمریکا برای طراحی و اجرای چنین برنامه‏هایی درخاورمیانه برداشته شده است و درنتیجه آمریکا می‏تواند فعالیت‏های خود را در این ناحیه استراتژیک از جهان گسترش دهد.

در ادامه این مقاله، توصیه‏هایی جامع در زمینه چگونگی گسترش اقدامات آمریکا به منظور همکاری با دولت‏های خاورمیانه و سایر متحدان منطقه‏ای در رابطه با افزایش ظرفیت‏ها و مسئولیت پذیری آن‏ها در زمینه منع گسترش تسلیحات کشتارجمعی را مشاهده می‏کنید.

1. برنامه هسته ‏ای ایران

ایران تاکنون مهم‏ترین چالش در زمینه گسترش تسلیحات هسته‏ای را برای آمریکا و جامعه بین المللی ایجاد کرده است. پیشرفت و ادامه برنامه هسته‏ای ایران به عنوان نقض قطعنامه‏های شورای امنیت، تهدیدی برای امنیت و صلح بین المللی، تضعیف معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‏ای و خطری برای گسترش تسلیحات کشتارجمعی درمنطقه محسوب می‏شود. ایالات متحده به همراه سایر اعضای دائم شورای امنیت (چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آلمان) تاکنون مذاکراتی را با ایران در زمینه محدود ساختن فعالیت‏های هسته‏ای این کشور انجام داده‏اند. پس از برگزاری چندین دور از مذاکرات، نتایج مثبتی در این زمینه حاصل نشده است. انتظار می‏رود که دور بعدی مذاکرات در اوایل سال 2013 صورت پذیرد.

* گام‏های بعدی در زمینه تحریم‏های اقتصادی

تحریمها تاکنون در زمینه متقاعد ساختن رهبر ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور موافقت با محدود ساختن فعالیت‏های هسته‏ای کشور و ایجاد یک ماهیت صلح آمیز برای برنامه هسته‏ای ایران، موفق عمل نکرده‏اند. سه دوره مذاکرات ناموفق دراستانبول، بغداد و مسکو به همراه جلسات متعدد دیگر بیانگر این است که آمریکا و متحدانش هنوز از توانایی وادار ساختن ایران به منظور پایبندی به تعهدات بین المللی خود برخوردار نیستند.

ما معتقدیم که آمریکا و متحدانش باید پیش از دستیابی ایران به «قابلیت حیاتی»، فشارها و تحریم‏های اقتصادی علیه این کشور را به حداکثر برسانند. منظور از «قابلیت حیاتی»، مرحله‏ای است که ایران پیش از آگاهی آژانس بین المللی انرژی اتمی یا سرویس‏های اطلاعاتی غربی، به میزان اورانیوم مورد نیاز برای ساخت بمب هسته‏ای دست یابد.

تحلیل‏گران ما سرعت دستیابی ایران به اورانیوم مورد نیاز برای ساخت بمب را به دقت مورد بررسی قرار می‏دهند؛ زیرا به محض رسیدن ایران به چنین مرحله‏ای، جلوگیری از گسترش برنامه‏های نظامیِ این کشور به امری بسیار دشوار تبدیل خواهد شد. در واقع روند تولید چاشنی‏های سلاح‏های هسته‏ای و ساخت بمب، در تأسیساتی کوچک و مخفی نیز قابل اجرا است.

اوباما نیز توجهی ویژه به مرحله‏ای دارد که طی آن برنامه هسته‏ای ایران آنقدر پیشرفت کرده است که دیگر امکان پیش بینی به موقعِ زمانِ دستیابی ایران به بمب هسته‏ای وجود ندارد. اوباما درمناظره نهایی انتخاباتی خود درسال 2012 اظهارداشت: «زمان به سرعت درحال سپری شدن است. ما به ایران اجازه شرکت در مذاکراتی بی‏حاصل را نمی‏دهیم. من تاکنون موضع گیری‏های صریحی را در این زمینه اتخاذ نموده‏ام. همان طور که می‏دانید، به دلیل فعالیت‏های مخفیانه ایران، ما قادر به مداخله به موقع به منظور متوقف ساختن برنامه هسته‏ای این کشور نیستیم و زمان نیز برای ما به سرعت درحال سپری شدن است».

با توجه به روند کنونی برنامه هسته‏ای ایران، تخمین زده می‏شود که ایران تا اواسط سال 2014 می‏تواند به قابلیت حیاتی دست یابد. درواقع، زمان دستیابی ایران به این قابلیت حیاتی، به چگونگی گسترش برنامه هسته‏ای این کشور بستگی دارد. عواملی که روند پیشرفت برنامه هسته‏ای ایران را تسریع می بخشند عبارتند از: افزایش درصد اورانیوم غنی شده ایران از بیست درصد به شصت درصد، وجود تأسیسات مخفی غنی سازی اورانیوم در ایران و سایر توسعه‏ها در زمینه افزایش تولید پلوتونیوم.

عواملی که منجر به تأخیر در روند پیشرفت برنامه هسته‏ای ایران می شوند نیز عبارتند از: حمله سایبری دیگری مشابه با استاکس نت به برنامه هسته‏ای ایران و مشکلات غیرمنتظره در روند توسعه سانتریفیوژهای ایران. با توجه به این مسائل، لازم است تا آمریکا برنامه‏های خود در این زمینه را برمبنای دستیابی ایران به قابلیت حیاتی در اواسط سال 2014 پایه ریزی کند.

با بررسی این ابهامات و با توجه به اظهارات نخست وزیر اسرائیل مبنی برامکان دستیابی ایران به قابلیت حیاتی تا پیش از تابستان 2013، ما معتقدیم که تشدید تحریم‏ها باید هرچه سریعتر عملی شود. به هیچ وجه نمی‏توان فهمید که آیا مقامات ایران قصد خاتمه دادن به بلند پروازی‏های هسته‏ای خود را دارند یا خیر. به نظر می‏رسد که ایران به رغم فشارهای اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‏ها، هم‏چنان به فعالیت‏های غنی سازی خود ادامه خواهد داد. به منظور افزایش شانس موفقیت آمیز بودن تحریم‏ها، باید تشدید فشارهای اقتصادی برای متوقف ساختن برنامه هسته‏ای ایران را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

در واقع، فشارهای اقتصادی در صورتی می‏توانند کارساز باشند که حداقل شش ماه پیش از دستیابی ایران به قابلیت حیاتی، به بالاترین حد ممکن خود برسند. تأثیر روانی فشارهای اقتصادی به منظور نفوذ در نظام سیاسی ایران نیاز به زمان دارد، اما حکومتی که تنها چند هفته با دستیابی به اهداف هسته‏ای خود فاصله داشته باشد، قطعاً با این فشارها مقابله خواهد کرد.

شدت این فشارهای اقتصادی تا چه میزان باید باشد؟ درسال 2009، هیلاری کلینتون با تحریم‏هایی فلج کننده ایران را تهدید کرد. با این حال، این تحریم‏ها تاکنون فلج کننده نبوده‏اند و هم‏چنین نتوانسته‏اند ایران را به اجرای قطعنامه‏های شورای امنیت ملزم کنند. آمریکا باید تشدید تحریم‏ها را تا زمانی ادامه دهد که تأثیرات منفی آن مانند محدود ساختن درآمدهای خارجی ایران و کاهش ارزش پول این کشور، رهبران ایران را وادار سازد تا ماهیت برنامه هسته‏ای خود را تغییر دهند.

آمریکا جهت به حداکثر رساندن فشارهای اقتصادی بر ایران باید تحریم‏ها را در زمینه سرمایه گذاری‏ها، تجارت بین المللی و درآمدهای خارجی افزایش دهد. این تحریم‏ها قطعاً تأثیرات قابل توجهی بر روند سرمایه گذاری‏ها، نرخ تورم، ارز و ثبات اقتصاد کلان خواهند داشت و درنتیجه دولت ایران را وادار به سازش در مذاکرات خواهد کرد.

به حداکثر رساندن فشارهای اقتصادی، تضمین عدم ساخت بمب هسته‏ای و دستیابی به یک تفاهم نامه در زمینه پایان دادن به بحران هسته‏ای ایران، نیازمند اتخاذ گام‏های موثری هستند:

الف. تحریم‏های کنونی علیه ایران باید با شدت بیشتری دنبال شوند.

ب. درصورت عدم پایبندی ایران به قطعنامه‏های شورای امنیت، آمریکا باید قصد خود از اعمال تحریم‏ها به منظور ایجاد فشارهای اقتصادی و محدود ساختن سرمایه گذاری‏ها و تجارت بین المللی ِایران را صریحاً اعلام کند. دولت آمریکا می‏تواند با اعمال تحریم‏های ثانویه علیه شرکت‏های خارجی، آن‏ها را به منظور متوقف ساختن تجارت خود با ایران و محدود ساختن سرمایه گذاری‏ها دراین کشور تحت فشار قرار دهد.

ج. اگر آمریکا فعلاً تمایلی به تشدید تحریم‏ها و تحت فشار قرار دادن بیشترِ اقتصاد و تجارت ایران ندارد، باید حداقل به مسائل زیر توجه داشته باشد:

• بررسی مکانیزم‏هایی که منجر به کاهش تجارت با ایران می شوند؛

• گسترش تحریم‏های ثانویه آمریکا علیه بخش‏هایی از اقتصاد ایران؛

• اعمال تحریم‏های ثانویه علیه اشخاص و شرکت‏های وابسته به ایران که نام آن‏ها در فهرست وزارت خزانه‏داری آمریکا در رابطه با اتباع تحت تحریم ویژه وجود دارد؛

• گسترش تحریم‏ها علیه بخش انرژی ایران به منظور کاهش صادرات گاز طبیعی این کشور؛

• تقویت بخش 1245 از لایحه اختیارات دفاع ملی آمریکا که برمبنای آن کشورهایی که به طور مداوم به واردات نفت خام از ایران می پردازند، درصورت کاهش واردات خود، دیگر تحت تحریم قرار نخواهند داشت؛

• افزایش تحریم‏های بیمه‏ای علیه ایران؛

• تحت تحریم قرار دادن شرکت‏هایی که با موسسات مالی ایرانی همکاری می‏کنند و یا از دارایی‏های دولت و سپاه پاسداران ایران حفاظت می‏کنند؛

د. اطمینان حاصل کردن از این موضوع که مبادا اعمال تحریم‏ها علیه ایران منجر به جلوگیری از ارائه کالاهای اساسی مانند دارو به این کشور شود.

طبق قانون تقویت صادرات و اصلاح تحریم‏های تجاری، تحریم‏های آمریکا علیه ایران نباید از صادرات محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی به این کشور جلوگیری کند. به رغم تأکید بر افزایش تحریم‏ها علیه تجارت ایران، این مقاله با اعمال تحریم‏ها در زمینه ارائه کالاهای اساسی به ایران مخالف است.

نگرانی‏هایی در زمینه تأثیرگذاری تحریم‏های آمریکا بر روند ارائه کالاهای اساسی به ایران وجود دارد. به رغم تحریم‏های آمریکا علیه ایران، صادرات کالاهای اساسی از آمریکا به ایران درسال 2012 افزایش چشم‏گیری داشت. در واقع آمریکا باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا از تأثیرات منفی تحریم‏ها بر روند ارائه کالاهای اساسی به ایران جلوگیری به عمل آورد.

طبق لایحه اختیارات دفاع ملی برای سال مالی 2013، کنگره آمریکا باید رئیس جمهور را وادار سازد تا فهرستی از اشخاص یا شرکت‏های ایرانی که در منحرف ساختن روند ارائه کالاهای اساسی از قبیل محصولات کشاورزی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی به ایران مشارکت دارند تهیه نموده و هم‏چنین شرکت‏هایی که از درآمدهای حاصل از فروش این کالاها به ایران سوء استفاده می‏کنند را نیز تحت تحریم قرار دهد. طبق گزارشات، دولت ایران تلاش می‏کند تا دسترسی مردم خود به چنین کالاهای وارداتی را محدود سازد.

 

 



تاريخ : 28 / 10برچسب:, | 2:0 | نویسنده : ali

فریم



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

به گزارش مشرق، آسمان پر رمز و راز شب همواره میزبان رصدگرانی است که دل به تماشای رخدادهای آسمان بسته اند و بسیاری از ما نیز به دلایل گوناگون از این لذت محرومیم و به تماشای تصاویری که توسط علاقمندان به نجوم ثبت شده است کفایت می کنیم.حالا این شما و این هم چند تصویر فوق‌العاده از زیبایی‌های آسمان در شب.

برای دیدن ادامه تصاویر اینجا را کلید کنید



تاريخ : 28 / 10برچسب:, | 1:35 | نویسنده : ali

فریم



تاريخ : 28 / 10برچسب:, | 1:32 | نویسنده : ali

فریم



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه


گلی با نام علمی Psychotria Elata به شکل لب های سرخ انسان که در جنگل های گرمسیری قاره آمریکا مانند کاستاریکا و کلمبیا می روید.

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

نظرسنجی اخیری که توسط روزنامه تایمز اسرائیل منتشر شده،حاکی از آن است که تهدید ایران، تنها از نگاه 12 درصد از اسرائیلی ها یک موضوع اضطراری است و 43 درصد بر این باورند که مشکلات اقتصادی مساله بسیار مهمتری به شمار می رود.المانیتور با اشاره به این نظر سنجی این پرسش را مطرح می کند که آیا اینکه تنها 12 درصد اسرائیلی ها موضوع ایران را فوری می دانند به این معنی است که تنها همین تعداد اندک در مورد حکومتی که خواستار نابودی کشورشان است، نگرانی دارند؟ این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سخن پراکنی های خود مدعی می شود ایران بزرگترین تهدید برای اسرائیل به شمار می رود.باید گفت که در اسرائیل نیز مانند هر کشور دیگری، نگرانی های داخلی بر دغدغه های خارجی ارجحیت دارد. البته سال های اخیر را نمی توان با سال های 1848 که در آن اسرائیل تازه اعلام موجودیت کرده بود، مقایسه کرد. هرچند نتانیاهو تلاش می کند افکار عمومی را مجاب کند، اسرائیل در معرض تهدید جدی ایران قرار دارد ، مگر اینکه وی اسرائیل را نجات دهد، اغلب اسرائیلی ها می دانند کشورشان در چه سطحی از توان منطقه ای قرار دارد. به همین دلیل است که مردم در اسرائیل بیش از زمانی که این کشور اعلام استقلال کرده بود می توانند بیشتر بر روی موضوعات داخلی متمرکز باشند تا مساله ایران.برای مطالعه بیشتر به سایت دیپلماسی ایرانی مراجعه فرمایید.

 



 

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

آنچه در این گزارش می بینید، تصاویری از یک پارک تفریحی است که جمهوری اسلامی ایران در نقطه صفر مرزی لبنان با سرزمین های اشغالی احداث کرده است.

به گزارش فارس، مارون الرأس یکی از روستاهای جنوبی لبنان است که در بخش بنت جبیل و استان النبطیه قرار دارد، مارون الرأس حدود یک کیلومتر با مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی فاصله دارد و اهمیت نظامی آن از آنجاست که در بلندی‌های مرتفعی قرار دارد که به بخش‌های مهمی از جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی مشرف است، مارون الرأس بر 14 شهرک صهیونیست‌نشین اشراف دارد، این روستا در 125 کیلومتری جنوب بیروت قرار دارد و کمتر از 1000 هکتار مساحت دارد.
 
پس از پایان جنگ 33 روزه سال 2006، جمهوری اسلامی ایران به پاس مقاومت‌های بی نظیر مردم این منطقه، اقدام به تاسیس پارکی به نام پارک ایران کرد. این پارک با هدف معرفی فرهنگ غنی ایران اسلامی و ترویج آن، اقداماتی نظیر احداث تعدادی استراحتگاه به تعداد استانهای کشورمان ایران و به نام آن استان ها انجام داده است. مسجد این پارک به شکل قدس شریف ساخته شده تا خاری باشد در چشم صهیونیست‌هایی که چند متر آن طرف‌تر در شهرک‌های اشغالی در حال رفت و آمدند. زمین فوتبال، پینت بال و ... از دیگر امکانات موجود در این پارک است.
 
مارون الرأس به لحاظ موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی که با مرزهای فلسطین اشغالی دارد، اولین منطقه ای بود که در جنگ 33 روزه مورد طمع صهیونیست‌ها قرار گرفت، اما حملات متعدد به این روستای کوچک با مقاومت جانانه حزب‌الله و ساکنان منطقه مواجه شد و کابوس‌های وحشتناکی را برای نظامیان صهیونیست رقم زد.
 

 

در ادمه تصاویر  اینجا را کلید کنید



فریم

گروه‌های حامی مالکیت سلاح در آمریکا پیش‌بینی می‌کنند، طرح پیشنهادی برای ممنوعیت سلاح تهاجمی و دارای خشاب‌های با ظرفیت بالا، به احتمال زیاد در کنگره شکست خواهد خورد. این پیش‌بینی ها در حالی مطرح می‌شود که "جو بایدن" معاون رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد در هفته جاری پیشنهادات "باراک اوباما" را برای جلوگیری از گسترش خشونت با سلاح مطرح کند. برخی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا نیز اعلام کردند، طرحی که قصد دارد ممنوعیت سلاح تهاجمی در آمریکا را بار دیگر اجرا کند، برای به تصویب رسیدن در کنگره‌ ای که در کنترل جمهوری‌خواهان است و در مجلس سنا که در اختیار دموکرات‌ها است، کار سختی در پیش خواهد داشت.



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

یکى از اصول فلسفه مارکس این است که: کورک هر قدر بیشتر چرکین شود زودتر دهن باز مى کند و منفجر مى شود؛ پس در جامعه نیز براى به وجود آمدن انقلاب، باید فساد را بیشتر کرد. متأسفانه این تفکر غلط در برخى از معتقدان به خدا نیز رخنه کرده وچنین پنداشته اند: اصلاحات از انقلاب جهانى حضرت مهدى(عج) جلوگیرى مى کند.

 

 

 

 یکى از اصول فلسفه مارکس این است که: کورک هر قدر بیشتر چرکین شود زودتر دهن باز مى کند و منفجر مى شود؛ پس در جامعه نیز براى به وجود آمدن انقلاب، باید فساد را بیشتر کرد. متأسفانه این تفکر غلط در برخى از معتقدان به خدا نیز رخنه کرده وچنین پنداشته اند: اصلاحات از انقلاب جهانى حضرت مهدى(عج) جلوگیرى مى کند.

اما سستى این نظریه بر انسان هاى منصف و آگاه پوشیده نیست.

فقهاى اسلامى، بحث پیرامون مساله حکومت اسلامى در عصر غیبت را، به دو سو متوجه ساخته اند؛

الف)بحث در اصول مساله حکومت اسلامى در زمان غیبت.

ب)بحث پیرامون نیابت عامه فقیه عادل از طرف امام زمان(ع). که تفصیل این بحث در پاسخ به پرسش بعدى خواهد آمد.

اما پیرامون بحث اول، براى لزوم تشکیل حکومت اسلامى در عصر غیبت به ذکر چند دلیل مى پردازیم:

1- دلیل اجتماعی- تاریخى: حکومت امرى است اجتماعى که نیاز جامعه به امنیت وحفظ حقوق افراد ورواج عدالت گسترى، آن را واجب کرده است. وجامعه اسلامى از سایر جوامع بشرى که لازمه آن برقرارى نظم وقانونگذارى براى حفظ امنیت و حقوق واشاعه عدل در میان افراد جامعه است، جدا نیست ومثل جوامع دیگر نیاز به برقرارى حکومتى دارد که قوانین را اجرا کند تا هدف از تنظیم قوانین تحقق یابد.

و اگر جامعه اسلامى با بقیه جوامع از نظر نیازمندى به این امور، اختلاف مى داشت پیامبر اکرم(ص) و امام(ع) براى بیان این امر سزاوارتر بودند و چون پیامبر و امام چنین مطلبى را بیان نفرمودند، بنابراین جامعه اسلامى هم در این که باید حکومتى داشته باشد، مانند سایر جوامع بشرى است. و با همین دلیل، بر تشکیل حکومت در زمان غیبت نیز استدلال مى شود، با این بیان که: جامعه اسلامى در زمان غیبت، مثل تمامى جوامع دیگر نیاز به قانون و تشکیل حکومت دارد تا بتواند در استحکام آن بکوشد و هدف از تشریع قانون را تحقق بخشد، و از این جهت با دیگر جوامع بشرى تفاوتى ندارد.

پس از قبول این مسئله که به طور خلاصه بیان شد و در جاى خود ثابت شده است؛ عقل مى گوید یکى از دو امر را باید پذیرفت؛ حکومت اسلامى، یا حکومت کفر، زیرا شق سومى قابل تصور نیست. و از این حکم چنین نتیجه مى شود که حکومت اسلامى واجب است. چراکه خضوع در مقابل حکومت حاکم کافر، حرام است.

2- دلیل اعتقادى: اعتقاد به دین اسلام، مسلمان را به این باور مى رساند که قیام براى پیاده کردن احکام اسلام در دوران زندگانیش بر او واجب است، و نظام اسلام به همان طور که از جستجو در احکام و قوانین آن حاصل مى شود - و حق هم همین است - نظامى کامل ودربردارنده تمام قوانینى مى باشد که شرایط گوناگون زندگى، آن را اقتضا مى کند، اعم از زمینه هاى فردى، اجتماعى، اقتصادى، سیاسى و غیره.

و پیداست که برخى از این مقررات، مانند قوانین اجتماعى، اقتصادى، و سیاسى، جز از طریق قوه حاکمه، به طور کامل اجرا نمى شود. بنابراین تشکیل یک دولت اسلامى وحکومت آن در دوران غیبت امرى لازم وضرورى است.

3- دلیل عقلى: خلاصه دلیل عقلى این است، عقل همان طور که مى گوید: پس از پیامبر(ص) بر امام معصوم لازم است که حکومت دولت اسلامى وریاست عامه آن را برعهده بگیرد، تا اسلام به عنوان یک (اصل) و حیثیت مسلمانان به عنوان یک (جامعه) محفوظ بماند، همچنین مى گوید که در زمان غیبت نیز به همین منظور باید کسى به عنوان حاکم حکومت اسلامى گمارده شود.

4- دلیل نقلى: در روایات اسلامى که شیعه وسنى آن را نقل کرده اند، آمده است که پیش از ظهور مهدى(ع)، مردمى قیام مى کنند، و مقدمات حکومت مهدى را فراهم مى سازند.

ازجمله روایتى است که حافظ ابوعبدالله گنجى شافعى از رسول خدا(ص) نقل مى کند:

(و یخرج اناس من المشرق، فیوطئون للمهدى سلطانه). (1) مردمى از شرق قیام مى کنند، و زمینه حکومت مهدى(ع) را فراهم مى سازند.

حافظ گنجى، بعد از نقل این روایت، مى گوید:

(این حدیث حدیثى است حسن و صحیح، که آن را راویان موثق، وعالمان حجت روایت کرده اند).

و از امام باقر(ع) روایت شده است که فرمود:

(مى بینم که جمعیتى در مشرق زمین، خروج مى کنند و احقاق حق مى نمایند ولى به آنها داده نمى شود؛ سپس طلب مى کنند، باز هم به آنها داده نمى شود؛ وقتى چنین دیدند، شمشیرها بر شانه مى گذارند (مسلحانه قیام مى کنند)، آنگاه حق را به آنها مى دهند، ولى انقلابیون قبول نمى کنند، تا آنکه کاملا قیام مى کنند، و این انقلاب تحویل هیچ کس داده نمى شود مگر به صاحب شما امام زمان(ع). کشته شدگان آنها شهیدند. بدانید که چنانچه من آن انقلاب را درک مى کردم، دوست مى داشتم که براى صاحب امر باقى باشم). (2)

با آنچه که به طور اجمال گفته شد، معلوم مى شود که تشکیل حکومت اسلامى از واجبات عصر غیبت است.

 

پی نوشت ها:

(1) البیان فى اخبار صاحب الزمان، گنجى شافعى، در کتاب کفایه الطالب، ص 490.

(2) بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 52، ص 243.

 



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

ادامه تصاویر را اینجا کلید کنید

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمن‌شناسی و لحظه‌شناسی ملت ایران را یکی از مسائل اعجاب‌انگیز خواندند و فرمودند: در قضایای سال ۸۸، دشمن تصور می‌کرد طراحی ۱۰ ساله او بر ضد جمهوری اسلامی به نتیجه رسیده است؛ اما ملت ایران بر دهان معارضان بین‌المللی زد.

خبرگزاری فارس: فهم و دشمن‌شناسی ملت اعجاب‌انگیز است
 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ظهر امروز ـ چهارشنبه ـ در دیدار مسئولان و کارکنان حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح، با اشاره به قطعی بودن وعده الهی در یاری صابران و متوکلین و یاری‌کنندگان دین خدا، تأکید کردند: مصداق عینی تحقق وعده الهی، نظام جمهوری اسلامی است که به رغم همه فشارها و طراحی‌های دشمن، بعد از گذشت ۳۴ سال اکنون یک نظام محترم، مقتدر، اثرگذار در مسائل منطقه‌ای و جهانی، دارای ملتی بزرگ، فهیم، دشمن‌شناس و لحظه‌شناس، و دارای پیشرفت‌های بزرگ علمی است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید به خداوند متعال توکل کرد و به یاری خداوند نیز خوشبین بود، افزودند: جبهه استکبار تمام تلاش و توان خود را بکار گرفته است تا از طریق تحریم‌ها و فشارها، ملت ایران را وادار به تسلیم کند اما این ملت سختی‌ها را تحمل می‌کند زیرا نقشه و تاکتیک دشمن و هدف راهبردی او را متوجه شده و براساس فهم و تشخیص صحیح، عمل می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: همانگونه که پیروزی انقلاب اسلامی در شرایط ناباورانه سال ۵۷، مصداق تحقق وعده الهی بود، ادامه انقلاب اسلامی و توانمندی و قدرتمندی و پیشرفت افزایش‌یابنده آن نیز، به رغم همه تندبادها و فشارهای سنگین و دشمنی عمیق دنیای استکبار، مصداق عملی شدن وعده الهی است.

ایشان فهم، دشمن‌شناسی و لحظه‌شناسی ملت ایران را یکی از مسائل اعجاب‌انگیز خواندند و افزودند: در قضایای سال ۸۸ که دشمن تصور می‌کرد طراحی ده ساله او بر ضد جمهوری اسلامی به نتیجه رسیده است، ملت ایران با قدرت در صحنه حاضر شد و بر دهان مخالفان و معارضان بین‌المللی زد، چه برسد به مزدوران داخلی آنها که در مقابل عظمت ملت ایران به حساب نمی‌آیند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: ملت ایران بار دیگر در روز ۲۲ بهمن، قدرت، شادابی و فهم خود را در مقابل جهانیان، به رخ خواهد کشید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از بیاناتشان، حفاظت اطلاعات را ایمنی‌بخش نیروهای مسلح و مسؤولیت آن را سنگین، افتخارآمیز و همراه با شرف و منزلت دانستند و تأکید کردند: از دیدگاه اسلام، نیروهای مسلح، مجموعه‌ای مکانیکی و همچون یک ماشین بی‌اراده نیست بلکه سازمانی انسانی و دارای مجموعه‌ای از عقل و خرد، عزم و اراده و تصمیم، و ایمان و عواطف است.

 

 

 



تاريخ : 27 / 10برچسب:, | 18:8 | نویسنده : ali

محمد طاهر القادری رییس جنبش مردمی سازمان منهاج القرآن لاهور در دومین روز تحصن هواداران این سازمان در مقابل پارلمان به دولت برای پذیرفتن درخواست هایش درباره انجام اصلاحات سیاسی و انتخاباتی تا فردا مهلت داد.



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

سید جواد هاشمی

این بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تئا‌تر با اشاره به توانایی‌های سینما برای مفاهیم قرآنی می‌افزاید: «با اینکه کارهایی انجام شده، اما کم است. قرآن کتاب یگانه و بزرگی است و برای همین کارهای کوچک درشان این کتاب آسمانی نیست.»

 

 


او در گفت‌ و گو با ستاد خبری جشنواره آیات، تاکید می‌کند: «شاید تعلل همکاران من برای رفتن به سراغ مفاهیم قرآنی، ترس از اعمال سلیقه‌های غیر کار‌شناسی افرادی است که خودشان را مفسر و دانای به مفاهیم قرآنی می‌دانند، اما از هنر سینما و تلویزیون چیزی نمی‌دانند و دخالت‌های آنان باعث کم کاری هنرمندان در عرصه فیلم سازی و مفاهیم قرآنی شده است.»


هاشمی با اشاره به اینکه جشنواره‌ها محل تلاقی استعداد‌ها و شکوفایی توانایی‌های علاقمندان حوزه‌های مختلف است، می‌گوید: «امیدوارم جشنواره آیات با ظهور کارهای فاخر برای کلام وحی و گسترش و ترویج مفاهیم قرآنی روبرو باشد که در این صورت حتما در محافل داخلی و خارجی اثرگزار خواهد بود.»


این کارگردان در باره بین المللی بودن این جشنواره توضیح می‌دهد: «به نظر من بین المللی شدن جشنواره قرآنی آیات، نقطه قوت این رویداد است. ایران کشور قرآن است و باید صدای خدا از این کشور به زبان عاشقان قرآن در گوش جهان بپیچد.»


معاونت امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با همکاری نهاد‌های مختلف فرهنگی جشنواره‌های بین المللی قرآنی آیات را در دهه فجر و همزمان در 22 استان و 22 کشور جهان، در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌کند.

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) که به زیبایی مخابرات را به مانند سلسله اعصاب ارتش معرفی نمودند


حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در یادواره شهدای مخابرات و جنگال ارتش:
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: توصیه‌های هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب، در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال آینده از هم‌اکنون دست دشمنان را خالی کرد و امید آنان را به یأس و ناامیدی تبدیل نمود.
در اولین یادواره شهدای فاوا که درسالن همایش‌های کوثر این سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد؛ به توصیه‌های معظم‌له در خصوص انتخابات پیش‌رو اشاره و تصریح کرد: همانگونه که رهبر انقلاب هدف ملموس دشمن در انتخابات آتی را مانع‌تراشی در راه حضور پر شور مردم عنوان نموده‌اند، امروز وظیفه خود می‌دانیم که با تشریح ابعاد این ماجرا برای نسل جوان به‌وی‍ژه جوانان و کارکنان نیروهای مسلح، توطئه‌های دشمنان قسم خورده ملت سربلند ایران اسلامی را همانند دیگر دسیسه‌هایشان نقش برآب کنیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم سپس به نقش جنگال و مخابرات در دوران دفاع مقدس پرداخت و در این باره افزود: از فرمایشات بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) که به زیبایی مخابرات را به مانند سلسله اعصاب ارتش معرفی نمودند؛ می‌توان به اهمیت این جایگاه پی‌ برد، چرا که مخابرات در تمام عملیات‌ها حضوری فعال و تأثیرگذار داشته و همانند اجزای لاینفک حیات، تنها در صورت فقدان کمبود آن احساس خواهد شد؛ که البته بازگویی آن چه بر رسته مخابرات در دوران دفاع مقدس گذشته بسیار مشکل است و باید در شرایط سخت عملیات‌ها قرار گرفت تا بتوان از دشواری و حساسیت برقراری ارتباط امن و پایدار سخن گفت.
وی در ادامه از برگزاری 12 یادواره شهدا و تجلیل از پیشکسوتان ارتش با همّت این سازمان و حمایت فرماندهان عالی رتبه خبر داد و افزود: در اولین یادواره شهدای فاوا که هم اکنون در حال برگزاری است با بیان رشادت‌ها و ایثارگری‌های سربازان گمنام عرصه مخابرات و جنگال برای نسل جوان، هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس و روحیه ایثارگری در جامعه را دنبال خواهیم کرد و این راه را به لطف خدا ادامه خواهیم داد؛ چرا که تاریخ 8 ساله دفاع مقدس سرشار از مردانی است که با رشادت و غیرت، سرود عشق را زمزمه کردند و مادیات را با معنویت عوض نموده و آن را با زیباترین جلوه‌های ایثار و گذشت نمایان ساختند.


حجت‌الاسلام آل‌هاشم در پایان سخنان خود به آمادگی و روحیه بالای نیروهای مسلح اشاره و تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند که نیروهای مسلح در کنار مردم و گوش به فرمان ولایت تا آخرین لحظه از آرمان‌های انقلابی خود دست بر نخواهند داشت و پاسخ هر تهدیدی را سریع و کوبنده خواهند داد.
گفتنی است در پایان این مراسم از جمعی از پیشکسوتان و خانواده معظم شهدای مخابرات و جنگال ارتش توسط امیر دادرس معاون هماهنگ‌کننده ارتش، حجت‌­الاسلام آل‌هاشم رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر سرتیپ آراسته رییس هیئت معارف جنگ و فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) تقدیر به عمل آمد.



تاريخ : 26 / 10برچسب:, | 1:29 | نویسنده : ali

 

فریم

اونقدری که من بالش زیر سرمو تا صبح می چرخونم

اگه به جاش توربین بود می تونستم برق کل روستاها رو تامین کنم!



تاريخ : 26 / 10برچسب:, | 1:13 | نویسنده : ali

فریم

انجمن زرتشتیان تهران قصد دارد تور گردشگری مختلط جوانان مسلمان و زرتشتی برگزار نماید.

به گزارش فاطرنیوز طی روزهای اخیر یکی از سایت‌های وابسته به انجمن زرتشتیان تهران با انتشار بنری تبلیغاتی از جوانان مسلمان و زرتشتی دعوت کرده است برای شرکت در تور یکروزه بازدید از” آتشکده‌های گیلانگشه ” و تشویر واقع در شهرستان طارم ثبت‌نام و بلیت تهیه نمایند.
 
این تور یکروزه که بصورت مختلط و با مدیریت یکی از زرتشتیان بنام ” سهراب هنگامی ” قرار است در روز ۱۲ آبان ماه برگزار شود، درواقع رویکرد جذب جوانان مسلمان را دنبال می‌کند.
 
گفتنی است، زرتشتیان که هنوز خود را میراث‌دار تاریخ و فرهنگ ایران می‌دانند، هر روز برای جذب جوانان مسلمان به شگردی جدید متوسل می‌شوند اما گویا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که وظیفه نظارت بر اقلیت‌های دینی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که وظیفه اعطای مجوز و نظارت بر آژانس‌های گردشگری را برعهده دارند از انجام وظایف قانونی خود غافلند !



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

بخشی از گفتگوی محمد‌تقی فهیمبا سایت برهان

اگر سینما متأثر از اندیشه‌های دینی باشد، حتماً می‌باید علیه امپریالیسم و در خدمت تبیین و تعریف دفاع مقدس باشد. این در حالی است که جریان شبه‌روشن‌فکری ایران بی‌توجه به این فرآیند، سعی می‌کند با چشم بستن بر این واقعیت‌ و با الهام‌گرفتن از جریان ضدجنگ، دفاع مقدس را در کنار جنگ‌های دیگر در جهان تعریف کند.در شرایط فعلی با سینمایی روبه‌رو هستیم که در زوایای مختلف نتوانسته است در حد انتظار در خدمت ارزش‌ها، پیام‌ها و هویت ایرانی و به ویژه دوران پس از انقلاب اسلامی باشد تا با استفاده از این رهگذر هم در داخل موفق باشد و مخاطبان انبوهی را به خود جذب کند و هم به دلیل جاذبه‌های هویت ایرانی‌ـ‌اسلامی در عرصه‌ی جهانی خودنمایی کند. این ناکامی‌ها دلایل متعددی دارد؛ نخست اینکه سینمای ما وامدار 2 نوع از سینما یا 2 گرایش غالب سینمایی است:

اول ساختارهای فیلم فارسی بازمانده از رژیم گذشته و مهم‌تر از آن قضیه‌ای که سینمای غالب جهان را شکل می‌دهد و آن سینمای هالیوود است. به هر حال این وامداری، بدهکاری و گرته‌برداری از این نوع ساختار سینمایی ردپایی در سینمای جنگ نیز بر جا گذاشته است؛ یعنی فیلم‌هایی که با موضوع و محتوای جنگی تولید شده و می‌شوند نیز گرفتار ساختارهای ذکرشده هستند.برای مطالعه کل گفتگو به سایت برهان مراجعه کنید.



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

امام زمان(عج) بر صحابه پاکباز و سربازان مخلص، سلام‌هایی دارد که مانند سلام بر مولایشان است تا زائران بیاموزند برای یاوری ولی زمان چگونه باید بود:'السلام علی النفوس المصطلمات'. سلام بر بدن‌های به زنجیر کشیده.

 

 

 در روایتی آمده است: "انه سبحانه، عوّض شهادَته بثلاث خصالٍ جعل الشفاء فی تربته و اجابة الدعاء تحت قبته و الائمة من ذرّیته"؛ به درستی که خداوند سبحان در ازاء شهادت امام حسین (ع)، سه موهبت به او عنایت کرد: شفا در ترتبتش، اجابت دعا در زیر گنبدش و ائمه را از ذریّه‌اش قرار داد. به همین جهت امام صادق(ع) و امام مهدی(عج) به هنگام بیماریشان، دستور دادند، شخصی به کربلا برود و برای آنها دعا کند.

برای یاری امام زمان(ع) چگونه باید بود؟

یاران امام حسین (ع) اصحاب فداکاری بودند که در رأس اصحاب و یاران تمام انبیاء و اولیاء(ع) بوده و هستند. امام حسین(ع) فرمود: "فانی لا اعلم اوفی و لا خیراً من اصحابی" من اصحابی با وفاتر و بهتر از اصحاب خود سراغ ندارم. امام زمان (عج) بر صحابه پاکباز و سربازان مخلص، سلام‌هایی دارد که مانند سلام بر مولایشان است تا زائران بیاموزند برای یاوری ولی زمان چگونه باید بود: "السلام علی النفوس المصطلمات". سلام بر بدن‌های به زنجیر کشیده و اسیر شده. "السلام علی الارواح المختلسات". سلام بر روح‌های به پنهانی برده شده. "السلام علی الاجساد العاریات". سلام بر جسم‌های نحیف و رنگ باخته. "السلام علی الابدان السلیبة". سلام بر بدن‌های مسلوب و عریان. "السلام علی المجدلین فی الفلوات". سلام بر جنگاوران بیابان.

ندبه امام زمان(عج) هر صبح و شام برای جد غریبشان

حضرت مهدی(ع) دلداده امام حسین(ع) است. خدمت در محضر امام حسین(ع) و توفیق یاری حضرت و شمشیر زدن در رکاب او، از بزرگترین توفیقات الهی بود که نصیب برخی از خواص عصر امام حسین(ع) شد. لذا امام زمان(ع) نیز عاشق جد بزرگوار خود و مشتاق خدمت به اوست. حضرت به ما نیز می‌آموزند که باید این چنین بود. حضرت می‌فرمایند: "اگر روزگار مرا به تأخیر انداخت و مقدّرات از یاری و نصرت تو در روز عاشورا باز داشت، هر آینه من صبح و شام بر تو ندبه می‌کنم و به جای قطرات اشک بر تو خون می‌گریم".

امام زمان (عج) در رابطه با ویژگی‌های حضرت اباعبدالله (ع) می‌فرماید: امام حسین (ع) دارای حسب و نسب شریف و ارزشمند و منقبت‌های فراوان و سوابق درخشان و متخلق به اخلاق نیکوست. فعالیت‌های اجتماعی امام حسین(ع) در زیارت ناحیه مقدسه به خوبی توصیف شده است. حضرت مهدی(عج) در این خصوص خطاب به جد بزرگوارشان می‌فرماید: "اشهد انک قد اقمت الصلاة و اتیت الزکاة و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر و العدوان" ای حسین! گواهی می‌دهم که نماز را برپا داشته "و سننت السنن و اطفأت الفتن و دعوتَ الی الرشاد اوضحتَ سبل السّداد". سنت‌ها را انجام داده و آشوب‌ها را فرونشاندی، به پاکی و راستی خوانده و راه های صلاح را روشن و مبین ساختی.

در فرازی دیگر از زیارت ناحیه مقدسه حضرت خطاب به اباعبدالله (ع) می‌فرماید: "والعماد الدین رافعا و للطغیان قامعا و اللطغاة مقارعا و للامة ناصحا". برپا دارنده پایه و اساس دین، و در هم کوبنده طغیان و سرکشی، سخت‌گیر و کوبنده بر آشوبگران و طغیان‌گران و نصیحت‌گر امت بودی. این قسمت جلوه‌ای خاص دارد و به زائر می‌آموزد باید مطیع مولای زمان بود: "و کنت طائعاً و لجدک محمد صلّی الله علیه و آله تابعاً و لقول ابیک سامعا و الی وصیة اخیک مسارعا". شما همواره نسبت به خدا فرمانبردار و نسبت به جدت محمد(ص) پیرو و نسبت به فرموده پدرتان، مطیع و شنوا بودی و وصیت و سفارش برادر را به انجام رساندی.

 

امام زمان(ع) در قسمتی از این زیارت، امام حسین(ع) چنین توصیف می فرماید: "کنت ربیع الایتام و عصمة الانام و عزّ الاسلام و معدن الاحکام و حلیف الانعام سالکاً طرائق جدک و ابیک" تو بهار یتیمان و ملجأ و پناهگاه مردم و عزّت اسلام و کانون احکام و هم‌پیمان بخشش‌ها و نیکوکاری، رهروی راه جدّت و پدرت بودی. امام زمان (عج) در ادامه زیارت می‌فرمایند: "وللاسلام و المسلمین راحما و للحق ناصرا و عند البلاء صابرا و للدین کالئاً و عن حوزته مرامیا" برای اسلام و مسلمین مهربان و یاور حق و صبور و بردبار در هنگام بلا و محافظ دین و نگهبان آن بودی.

 

امام حسین(ع) که به بیان امام زمان (عج) شب زنده دار "متهجداً فی الظلم" و عابد و زاهد روزگار خویش بود، به ما درس چگونه زیستن را می‌آموزد. این فراز نقطه مهمی در این زیارت و دارای معانی بلندی است. در این قسمت آمده است: "کنت للرسول صلّی الله علیه و آله ولداً و للقرآن سنداً و للامة عضدا و فی الطاعة مجتهدا، حافظا للعهد و المیثاق، ناکباً عن سبل الفساق، باذلا للمجهود، طویل الرکوع و السجود، زاهداً فی الدنیا زهد الراحل عنها ناظراً الیها بعین المستوحشین منها" امام زمان(عج) در این عبارتِ بسیار جالب و جامع، جد بزرگوار خود امام حسین(ع) را با 10 عنوان وصف کرده است که به نحو مستقیم یا غیرمستقیم، عبودیت حضرتش را بازگو می‌کند. امام حسین (ع) فرزند رسول خدا(ص) است. او سند و پشتوانه قرآن است. توان اسلام، امامت است و امام حسین (ع) بازوی پر توان امت و دین اسلام در همه اعصار است. در راه اطاعت پروردگار سخت‌کوش و تلاشگر بود. آن بزرگوار نگهدار عهد و میثاق است و با خدا و خلق او در عهد و پیمان، استوار و با وفا است. آن حضرت از راه و روش فاسقان روی گردان بود و از راه مسامحه و مداهنه وارد نمی‌شد. آن حضرت رکوع و سجده‌های طولانی داشت. سیدالشهدا(ع)، نسبت به دنیا زاهد و بی‌علاقه بود. نظر او به دنیا، نظر وحشت زدگان بود و آنجایی که نظر دیگران به دنیا نظر عاشقانه و دل پسندانه بود، نظر آن حضرت به دنیا، مانند انسان وحشت زده بود.

 

هر واقعه و انقلابی که در جهان به وقوع می‌پیوندد، نتیجه علل و عواملی است که در به وجود آمدن آن، نقش بسزایی دارد. پیدایش پدیده عاشورا نیز مرهون علل و عواملی است که رهبر این قیام، امام حسین(ع) این علل را بازگو فرموده است. علت‌هایی مانند فساد دستگاه خلافت و رهبری، ظهور بدعت‌ها، انحطاط اخلاقی و خطر بازگشت به جاهلیت، بی‌عدالتی و گسترش ظلم و منکرات ازجمله عوامل قیام سالار شهیدان بود.

امام زمان(عج) در این خصوص خطاب به جد بزرگوارش می‌فرماید: "حتّی اذا الجور مد باعه، و اسفر الظلم قناعه و دعا الغی اتباعه، و انت فی حرم جدک قاطن و للظالمین مباین، جلیس البیت و المحراب، معتزل عن اللذات و الشهوات، تنکر المنکر بقلبک و لسانک علی حسب طاقتک و امکانک" تا آنگاه که ظلم و بیداد دست از آستین بیرون آورد و با سلاح به میدان آمد و گمراهان در ضلالت خود غرق شدند؛ درحالی که تو در حرم جدت ساکن و از ستمگران دوری گزیده بودی، در خانه و محراب به سر برده و از امیال و شهوات بر کنار و با قلب و زبان به مقدار توان زشتی را زشت می‌شمردی.

 

 



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

برای دیدن ادامه تصاویر اینجا راکلید کنید



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

برای دیدن ادامه تصاویر اینجا راکلید کنید



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

برای دیدن ادامه تصاویر اینجا راکلید کنید



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

برای دیدن ادامه تصاویر اینجاراکلید کنید

 



تاريخ : 25 / 10برچسب:, | 23:2 | نویسنده : ali

فریم

اگر غذای خیلی پرچرب خورده‌اید و با گوارش آن مشکل پیدا کرده‌اید خوردن زنجبیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مصرف زنجبیل نه‌تنها حالت تهوع را برطرف می‌کند بلکه به عمل گوارش کمک کرده و گاز و نفخ را نیز کاهش می‌دهد.

اگر می‌خواهید وزن‌تان را کاهش دهید و یا به انرژی بیشتری نیاز دارید و یا می‌خواهید رنگ چهره‌تان شاداب‌تر شود و یا درصدد تقویت روحیه خود هستید بهتر است بدن خود را با این 6 ماده غذایی سم‌زدایی کرده و شیوه زندگی‌ خود را تغییر دهید.

این مواد غذایی عبارتند از:

• لیمو

لیمو به دو علت پای ثابت بسیاری از رژیم‌های غذایی برای سم‌زدایی بدن است؛ اول آن که لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان ویتامین C است و برای پوست اثر فوق‌العاده‌ای دارد و با بیماری‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و دوم آن که اثر قلیایی بر روی بدن دارد به این معنا که به تعادل PH بدن کمک کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.

سعی کنید صبح خود را با نوشیدن مقداری آب داغ همراه با برشی از لیمو شروع کرده تا بدنتان سم‌زدایی شده و شسته شود.


• زنجبیل


اگر غذای خیلی پرچرب خورده‌اید و با گوارش آن مشکل پیدا کرده‌اید خوردن زنجبیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مصرف زنجبیل نه‌تنها حالت تهوع را برطرف می‌کند بلکه به عمل گوارش کمک کرده و گاز و نفخ را نیز کاهش می‌دهد.

علاوه بر مواردی که ذکر شد زنجبیل حاوی آنتی‌اکسیدان فراوانی است و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.

زنجبیل را به صورت چای تهیه کرده و یا آن را به شکل رنده شده به آب میوه و یا سبزی‌جات اضافه کرده و میل کنید.


• سیر

مصرف سیر نه تنها برای قلب بلکه برای سم‌زدایی بدن نیز بسیار مفید است. این سبزی پرخاصیت حاوی خواص آنتی ویروس، آنتی باکتریال و آنتی‌ بیوتیکی است و همچنین دارای ترکیبی شیمیایی موسوم به آلیسین است که موجب تقویت و افزایش سلول‌های سفید خون می‌شود و در نتیجه به رفع سموم از بدن کمک موثری می‌کند.

بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید. برای این کار می‌توانید آن را به سس سالاد اضافه کنید تا هم به آن طعم داده و هم از خواص سالم آن بهره‌مند شوید.

• لبو

لبو، سرشار از منیزیم، آهن و ویتامین C است و محققان در تحقیقات اخیر خود این ماده غذایی را به عنوان یک غذای فوق‌العاده عالی اعلام کرده‌اند. لبو نه تنها برای پوست، مو و تنظیم سطح کلسترول مفید است بلکه برای سم‌زدایی کبد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
لبو را به تنهایی و یا درون سالاد ریخته و از خواص مفید آن بهره‌مند شوید.


• چای سبز

کمتر برنامه غذایی وجود دارد که در آن جایی برای چای سبز وجود نداشته باشد. مصرف مایعات برای حفظ سلامتی و رفع سموم از بدن بسیار مفید است و چای سبز نیز یکی از فوق‌العاده‌ترین مایعات به شمار می‌رود.

این نوشیدنی نه تنها برای کاهش وزن مفید است بلکه سرشار از آنتی‌اکسیدان است. تحقیقات جدید نشان داده نوشیدن چای سبز می‌تواند کبد را از ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کبد چرب محافظت کند.

• میوه تازه

میوه‌جات تازه سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان و فیبر هستند و همچنین کم کالری بوده و دارا بودن این خواص آن‌ها را به مواد غذایی مهمی برای سم‌زدایی بدن تبدیل کرده است.

اگر می‌خواهید چشم‌هایتان براق‌تر و پوست‌تان شفاف‌تر و موهایتان درخشان‌تر شود و سیستم گوارشتان تقویت شود سعی کنید انواع میوه و سبزی‌جات را به مقدار زیاد مصرف کنید.

خوشبختانه اضافه کردن میوه به رژیم روزانه کار ساده‌ای است بنابراین سعی کنید روز خود را با خوردن سالاد میوه تازه شروع کرده و یا از آن به صورت اسموتی یا میان وعده طی روز استفاده کنید.



تاريخ : 25 / 10برچسب:, | 22:13 | نویسنده : ali

 

فریم

اجراح طرح زوج و فرد خودروها از در منازل!/ کارتون: سعید صادقی



تاريخ : 25 / 10برچسب:, | 20:19 | نویسنده : ali

فریم  

فندق داراي خواص زيادي است و داراي پروتئين، مواد چرب، كلسيم، فسفر و پتاسيم مي باشد. فندق گرم و خشك است و براي بيماري قند مفيد است.

فندق درختچه اي است به ارتفاع تقرباً 2 متر كه برگ هاي آن پهن و نوك تيز است. فندق داراي پوششي سبز رنگ بوده كه پس از خشك شدن تدريجاً از آن جدا مي گردد.

مغز فندق در حدود 60 درصد روغن دارد كه به رنگ رزد روشن بوده و داراي طعم ملايم و بوي مطبوعي مي باشد.

از روغن فندق در تغذيه، عطر سازي و نقاشي استفاده مي شود. مغز فندق مقدار زيادي فسفر دارد.

فندق داراي خواص زيادي است و داراي پروتئين، مواد چرب، كلسيم، فسفر و پتاسيم مي باشد. فندق گرم و خشك است و براي بيماري قند مفيد است.

اين دانه روغني براي تقويت بدن، روده و معده، سرفه، درد سينه و كبد مفيد است. سموم را از بدن خارج كرده و براي ريزش مو و سوزش مجاري ادرار مفيد مي باشد ولي فشار خون را بالا مي برد.

اگر شما فعاليت فكري زيادي داريد بهتر است فندق بخوريد چون به دليل فسفر زياد مغز شما را تقويت مي كند. ولي به خاطر داشته باشيد افراط در خوردن اين دانه روغني باعث نفخ و گاز شكم و استفراغ مي شود. اگر سرد مزاج هستيد بهتر است فندق را با آب و عسل بخوريد و اگر گرم مزاجيد با سكنجبين ميل كنيد.