پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

آهنگساز:محمدهاشم فقهی،
شعر:فرهادحاجی پور،
خواننده:تفرشی،
تدوین: علیرضامرادعلی بیگی،رحیم فلاح محمودیان،
 به نام نامی عشق،تلاش کردی آغاز،که باب خودکفایی به دست خود کنی باز ،بار دگر برای ،
عزوجلال وطن ،جهادگر به پا خیزحماسه ای دگر ساز...



تاريخ : 31 / 1برچسب:طبیعت,فریم, | 15:44 | نویسنده : ali

فریم

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

درادامه اینجارا کلید کنید



تاريخ : 31 / 1برچسب:لاله,گل,تهران, | 15:26 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

درادامه اینجا راکلید کنید



تاريخ : 31 / 1برچسب:زلزله,رجبی, | 15:22 | نویسنده : ali

فریم

زلزله نگار...!/ کارتون: محمدعلی رجبی



فریم

 

مدیریت ساواک تهران که در برابر مأموریت مراقبت دائمی از منزل قرنی دچار مشکل شده بود، ترجیح داد که به نوعی بار این عملیات را از روی دوش خود بردارد.

خبرگزاری فارس: وقتی ساواک از سرلشکر اخراجی ارتش خسته شد

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، در پی آغاز فعالیت‌های جدید شهید سپهبد «محمدولی‌خان قرنی» با نهضت امام خمینی (ره)  ، وی به 3 سال زندان محکوم شد ؛ قرنی در دوران محکومیت  هیچ وقت علیه دوستانش اقرار نکرد  ، از سویی دیگر با توطئه افسران ارشد  ارتش   شاه مواجه می‌شود.

 

                                                               ***

این سند کاملاً آشکار می‌سازد که قرنی علیه دوستانش به هیچ‌روی نه تنها اقرار نکرد بلکه هیچ اطلاعی به ساواک نداد و آنها را مدت‌ها سر در گم نگهداشت اگر این سند را کنار اظهارات آقای شاپور رواسانی در خصوص اتهام جاسوسی به سرلشکر قرنی قرار دهیم چرا که دادرسی ارتش و ساواک نتوانستند نوع رابطه قرنی با افسران را کشف نمایند. که نتیجه سه سال بازجویی و پی‌گیری دربار و اطلاع یافتن نوع رابطه افسران با قرنی برای ساواک و رئیس.

ساواک تهران خسته می‌شود

مدیریت ساواک تهران که در برابر مأموریت مراقبت دائمی از منزل قرنی دچار مشکل شده بود ترجیح داد که به نوعی بار این عملیات را از روی دوش خود بردارد. لذا نواب رئیس وقت ساواک تهران می‌نویسد:

سازمان اطلاعات و امنیت کشور

موضوع: سرلشکر سابق محمدولی قرنی

27 آذر 1345

برابر گزارش 2514/ب- 45.10.2 ساواک شمال غرب تهران.

چون ساواک مزبور عناصر مراقبتی در اختیار ندارد تا بتواند عملیات شخص نامبرده را تحت کنترل و مراقبت دقیق قرار دهد، علی‌هذا خواهشمند است دستور فرمایید نظریه آن اداره کل را نسبت به کنترل و تعقیب مشارالیه به وسیله تیم تعقیب و مراقبت ضمن مدت تعقیب به این ساواک اعلام نمایند.

رئیس ساواک تهران. نواب

 

                                                              ***

مراقبت دائمی ساواک نشان می‌دهد که قرنی در منزلش احساس امنیت نمی‌کرد، کمتر به خانه خود که تحت نظر ساواک بوده می‌رفته است.

سازمان اطلاعات و امنیت کشور

درباره: ‌سرلشکر اخراجی محمدولی قرنی

مراقبت از نامبرده بالا توسط تیم تعقیب و مراقبت در حال حاضر ضرورتی ندارد. خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به گزارش خبری (موضوع مسافرت مشارالیه به لاهیجان) نظر به اینکه مدتی است که شخص مذکور به منزل خود رفت و آمدی ندارد، تحقیق نماید آیا نامبرده از تهران خارج شده یا خیر؟ در صورت اول تعیین شود به کدامیک از شهرستان‌ها و به چه منظوری مسافرت نموده است.

مدیر کل اداره سوم. مقدم

 

                                                            ***

قرنی یک لشکر بسیج کرده است

هنوز دو ماهی از آزادی قرنی نمی‌گذشت که چنین گزارش وحشتناکی درباره سرلشکر قرنی آن هم گردآوری مجموعه ای از نیروها به استعداد یک تیپ یا لشکر تهدید شد. صرف‌نظر از صحت و سقم این گزارش درک عمق نگرانی رژیم پهلوی از قرنی چقدر بوده است و این درحالی است که تمام فعالیت‌های قرنی به شدت زیر نظر ساواک کنترل شود.

توطئه افسران ارشد علیه قرنی

مراقبت‌های مستقیم ساواک بر فعالیت‌های قرنی نتیجه‌ای برای آن ندارد و قرنی در جلسات مختلف به بیان بغض‌های افسران ارشد علیه خود می‌پردازد و با وجود دقت ساواک چیزی از خود او نمی‌یابد و آنچه که بیشتر علیه قرنی وجود دارد اطلاعیه و گزارشات علیه قرنی است با این وجود قرنی می‌خواهد تردیدهای پیرامون خود را وارد بدنه ساواک بنماید.

ارتباط قرنی با علما و روحانیون

این گزارش مبسوط حوزه فعالیت علما و روحانیون تهران بر علیه رژیم پهلوی است که پیوند سرلشکر قرنی با جامعه روحانیت را با دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.

موضوع: فعالیت‌های دسته جمعی و مشکوک روحانیون

در حال حاضر عده‌ای از روحانیون طراز اول تهران جلساتی در منازل آیت‌الله سید ابراهیم میلانی عموزاده آیت‌الله حاج سید هادی میلانی و آیت‌الله حاج سید مرتضی علم، آیت‌الله کماری، آیت‌الله حاج سیداسماعیل سجادی رهبر زنجیرزنان تبریز، آیت‌الله حاج سید مرتضی خلخالی، آیت‌الله شبستری، حجت‌الاسلام حاج شیخ حسین غفاری تشکیل می‌دهند که در آن بیشتر علما تهران شرکت دارند و انتظار می‌رود که به زودی قطعنامه‌ای منتشر نمایند این عده که قبلاً خودداری ایده و عقیده جداگانه‌ای بوده‌اند اکنون با وحدت و اتفاق یکدیگر تصمیم گرفته‌اند که حوزه‌های علمیه نجف، قم و مشهد را تقویت نمایند و با یک اتحاد کامل و همبستگی جدا در مقابل دولت پایداری نمایند و تعداد تقریبی این روحانیون به 300 نفر می‌رسد ولی در جلسات آنها در حدود 30 الی 40 نفر شرکت می‌کنند و به طور اطلاع دقیق این عده بعضی از روحانیون را نیز از جمع خود طرد کرده‌اند که آنها عبارت‌اند از حاج سیدعلی‌اصغر خوئی، سیدهادی خسروشاهی و چند نفر دیگر.

 

 



فریم

 

 


خبرگزاری رویترز با پوشش مراسم روز ارتش درایران، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با رزمایش های متوالی، اعلام پیشرفت های جدید در حوزه فناوری نظامی، به تهدیدات اسرائیل پاسخ داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد: ارتش ایران امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، تهدیدات اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران همچون پارس سگ، بی خطر است.


رویترز افزود: این آخرین مراسم روز ارتش بود که محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران در آن سخنرانی می کرد. احمدی نژاد که در انتخابات ماه ژوئن پس از هشت سال ریاست دولت جمهوری اسلامی از این سمت کنار می رود، از تریبون رژه های قبلی روز ارتش برای انتقاد از آمریکا و متحدان این کشور استفاده می کرد.
روز پنجشنبه، احمدی نژاد سخنرانی خود را به ستایش از نیروهای مسلح ایران محدود کرد و این عطاء الله صالحی، فرمانده کل ارتش ایران بود که ضد دشمن قسم خورده این کشور سخنرانی کرد.




رویترز افزود: صالحی تصریح کرد: «سگ، کاری جز پارس کردن بلد نیست و ما اهمیتی برای این تهدیدها قائل نیستیم».


این خبرگزاری افزود: با توجه به این که گفتگوهای این ماه بین ایران و قدرت های جهان ( گروه 5+1) که بنا برادعای این خبرگزاری پیشرفت چندانی نداشت، اسرائیل تصریح کرده است که حق توسل به عملیات نظامی را برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران محفوظ می دارد.


رویترز می افزاید، ایران با انجام مرتب رزمایش ها، اعلام پیشرفت های جدید در حوزه فناوری نظامی، به تهدیدات اسرائیل پاسخ داده است.




این خبرگزاری همچنین نوشت: آیت الله علی خامنه ای که به عنوان فرمانده کل قوا، اختیار نهایی نیروهای مسلح را دارد، ماه گذشته اعلام کرد، اگر اسرائیل «کوچک ترین اشتباهی مرتکب شود»، ایران، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.


رویترز اعلام کرد، تجهیزات جدیدی که در رژه امروز (پنجشنبه) رونمایی شد، شامل یک فروند پهپاد جنگنده رادارگریز به نام سریر و سامانه های دفاع هوایی ارتقا یافته بود که نیروی هوایی ایران نیز تمرین سوختگیری هوایی توسط جت های جنگنده سوخوی 24 ساخت روسیه را به نمایش گذاشت.


این خبرگزاری افزود: مقامات ایران مرتب بر توانایی این کشور برای طراحی و ساخت ادوات نظامی خود و تجهیزات پیشرفته جدید تاکید می کنند، ولی تحلیلگران غربی مدعی شده اند، نمی توان قابلیت های واقعی آنها را به طور مستقل راستی آزمایی کرد.

مایکل المن، کارشناس موشکی در دفتر نمایندگی موسسه بین المللی مطالعات راهبردی انگلیس در بحرین هم اعلام کرد: «کار ایران در زمینه تبلیغ تجهیزات خود برای اهداف بازدارندگی، خوب است».
وی افزود: « آنها بسیار خلاق و بیش از پیش خودکفا بوده اند».


رویترز درپایان اعلام کرد: به نوشته کتاب مرجع توازن نظامی موسسه بین المللی مطالعات راهبردی برای سال دو هزار و سیزده، ایران برخوردار از پانصد و بیست و سه هزار نیروی مسلح فعال و سیصد و پنجاه هزار نیروی ذخیره است.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی هم با انعکاس مراسم روز ارتش ، سخنان رئیس جمهوری کشورمان را دراین مراسم پوشش داد.

الجزیره گزارش داد: رئیس جمهوری اسلامی ایران کشورهای غربی را متهم کرد، تهدیدی برای صلح در منطقه خلیج فارس هستند.



این شبکه افزود: محمود احمدی نژاد در جریان رژه نظامی در تهران در روز نیروهای مسلح گفت: حضور نیروی دریایی غرب در تنگه هرمز امنیت را در منطقه برهم زده است .



تاريخ : 30 / 1برچسب:شیراز,باغ ارم, | 21:16 | نویسنده : ali

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

در ادامه اینجا را کلید کنید



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: جامعه‌اي كه در سه دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران هزاران شهيد به جمهوري اسلامي تقديم نموده است، بي ­ترديد ارائه و معرفي زندگي، منش و سيره شهدايي مانند شهيد صياد شيرازي، آحاد جامعه به وي‍ژه نسل جديد و جوان انقلاب اسلامي را با زواياي مختلف حماسه­ هاي بزرگ ملت ايران در دوران دفاع مقدس آشنا مي­سازد.

در چهاردهمين مراسم مردمي بزرگداشت شهادت سپهبد صياد شيرازي ضمن اشاره به وجه اشتراك ايام شهادت حضرت زهرا(س)، روز ارتش و سالروز شهادت امير دلاور ارتش اسلام سپهبد صياد شيرازي اظهار داشت: اين سه مناسبت يك وجه اشتراك دارد و آن ولايت‌مداري و شهادت‌طلبي است، حضرت زهرا(س) خود را در دفاع از ولايت حضرت علي(ع) به خطر انداخت، ارتش ما درس شهادت را از فرزند زهراي اطهر آموخت و اسوه شهيدان ارتش شهيد صياد شيرازي بود و شهيد صياد شيرازي در دفاع از حريم ولايت، نظام و در جنگ با منافقين جان خود را تقديم اين راه كرد، چرا كه منافقين انتقام آن روزهاي حساس در عمليات مرصاد را از شهيد صياد مي‌گرفتند.

 حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: 21 فروردين 78 سالروز شهادت اميري است كه اسوه تقوا، اسوه وفاداري و عشق بود، امير شجاع و دلاور ارتش پر افتخار جمهوري اسلامي ايران سپهبد صياد شيرازي نامي پر افتخار و جاودانه كه با 8 سال دفاع مقدس و دلاوري‌ها و از خودگذشتگي‌ها عجين مي‌باشد.
 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه با اشاره به اينكه اين عاشق نمونه بارز شرف و غيرت ايراني است كه جان شيرين خود را فداي عزت و سربلندي ايران اسلامي كرد، تصريح كرد: نقش شهيد صياد در ايجاد اتحاد بين نيروهاي مسلح فراموش نشدني است، كه فرمود "نگوييد ارتشي و سپاهي دو لشكر الهي، بگوييد ارتشي و سپاهي يك لشكر الهي"، وي فردي مومن، متعهد راستين به اسلام، بزرگمردي كه هركاري را با نام خدا آغاز مي‌كرد، هر كاري را با دعا براي فرج آقا امام زمان(عج) آغاز مي­كرد و سخنان خود را با دعا براي سلامتي امام عظيم‌الشان و مقام معظم رهبري به پايان مي­برد.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم اظهار داشت: شهيد صياد شيرازي هميشه براي تصميم‌گيري و كارهاي مهم و اساسي ابتدا دو ركعت نماز بجا مياورد، ‌هميشه دوشنبه و پنج­شنبه را روزه مي­گرفت، به نماز شب خيلي مقيد بود و ساده‌زيستي و دوري از تجملات و تكبر از خصوصيات ويژه اخلاقي شهيد بزرگوار بود، صياد نمونه‌اي از يك افسر و فرمانده جدي و البته مورد علاقه زير دستانش بود.

 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در پايان گفت: سپهبد صياد شيرازي عمر با بركت خود را در راه خدمت به ايران اسلامي، اسلام و ملت سپري نمود و در راه رسيدن به لذت وصل هرگز دل به زيورهاي دنيوي نبست و عارفانه و عاشقانه سلوك وصل را طي نمود تا آنگاه كه جام شيرين شهادت را سر كشيد. وي از جمله وارستگان فداكار و شجاع بود كه شهادت به حق زيبنده و شايسته او بود، كه تجليل و گراميداشت تمام ملت عزيز ايران در مراسم تشييع باشكوه و كم‌نظير اين سر باز فداكار اسلام دليلي است بر ادعاي ما.



تاريخ : 30 / 1برچسب:شیراز,آرمگاه سعدی,طبیعت, | 20:33 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

در ادامه اینجا را کلید کنید



 

فریم

 

فرمانده کل ارتش گفت: آمادگی رزمی با سلاح‌های جدید ایجاد نمی‌شود و آمریکا توان اعمال جسارتی حتی با سلاح‌های جدید علیه ایران ندارد.

 

خبرگزاری فارس: واکنش سرلشکر صالحی به توپ‌های لیزری آمریکا/در پاسخ به هرگونه تجاوز درنگ نخواهیم کرد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر سرلشکر عطا‌ء‌الله صالحی فرمانده کل ارتش در حاشیه رژه 29 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه غربی‌ها اعلام می‌کنند گزینه نظامی در مقابل ایران روی میز است، گفت: ما روی حرف‌هایی که گفته می‌شود حساب نمی‌کنیم و فکر می‌کنیم آنها به شکل کلیشه‌ای باید این موضوع را مطرح کنند و خوراک رسانه‌های خودشان است و نه تهدیدی است و نه مصرفی دارد.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: البته نمی‌خواهیم بگوییم دشمن توان نظامی ندارد اما داشتن توان با اعمال اراده توان فرق می‌کند.

صالحی در خصوص نصب توپ‌های لیزری بر روی شناورهای آمریکایی در آب‌های جنوبی، اظهار داشت: آمادگی رزمی با سلاح ایجاد نمی‌شود آنها از قبل هم سلاح‌های گوناگون از جمله سلاح اتمی داشته‌اند اما توان اعمال جسارتی حتی با سلاح‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ندارند.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران به طور مشخص آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند در خصوص تهدیدات آنها علیه ایران گفت: اگر بخواهند دست به حماقت بزنند و تهدید خود را علیه ایران عملی بکنند ما در پاسخ به آنها درنگ نخواهیم کرد.

صالحی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی مقامات رژیم صهیونیستی گفته‌اند، اسرائیل ممکن است به تنهایی به ایران حمله بکند، اظهار داشت: ما هم همین حرف را می‌زنیم و می‌گوییم ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده است تا به تنهایی در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد.

 

 



تاريخ : 29 / 1برچسب:, | 1:10 | نویسنده : ali

فریم

 

 

 



 

فریم

 



 

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

Wide Wallpapers -  در مجموعه فوق شامل ۱۰۰ تصاویر والپیپرهای عریض با فرمت JPG می باشد. کاربران گرامی می توانند از این تصاویر بسیار زیبا برای تزیین دسکتاپ کامپیوتر خود در طول ماه استفاده کنند.

برای دانلود کلیک کنید



تاريخ : 27 / 1برچسب:طبیعت ,چنگل,, | 22:56 | نویسنده : ali

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

اینجا را کلید کنید



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

بیانات در خطبه‌هاى نمازجمعه‌

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در روز شهادت حضرت زهرا(س) بیاناتی از رهبر معظم انقلاب درباره این بانوی بزرگوار اسلام منتشر کرد.

مرحله‌ى دوم روزه، پرهيز از گناه است؛ يعنى نگاهدارى گوش و چشم و زبان و دل - حتّى طبق بعضى از روايات - نگاهدارى بشره‌ى انسان، پوست بدن و موى بدن انسان از گناه. از اميرالمؤمنين عليه‌السّلام نقل شده است كه «الصّيام اجتناب المحارم كما يمتنع الرّجل من الطّعام و الشّراب(1)»؛

همان‌طورى كه از غذا و از آشاميدنى و از مشتهيّات نفسانى اجتناب مى‌كنيد، از گناه هم اجتناب كنيد. اين يك مرحله‌ى بالاتر براى روزه است. اين فرصت ماه رمضان، فرصت مغتنمى است كه انسان تمرين اجتناب از گناه كند. بعضى از جوانان در مراجعاتى كه دارند، به بنده التماس دعا كه مى‌كنند، از جمله مكرّر مى‌گويند شما دعا كنيد كه ما بتوانيم گناه نكنيم. البته دعا كردن خوب و لازم است و مى‌كنيم؛ اما گناه نكردن، به اراده‌ى انسان احتياج دارد. بايد تصميم بگيريد كه گناه نكنيد و وقتى تصميم گرفتيد، اين كار بسيار آسانى خواهد شد. اجتناب از گناه، چيزى است كه مثل يك كوه در چشم انسان جلوه مى‌كند؛ اما با تصميم، مثل يك زمين هموار مى‌شود. در ماه رمضان، بهترين فرصت است كه همه اين را تمرين بكنند. روايت ديگرى از فاطمه‌ى زهرا سلام‌اللَّه‌عليها نقل شده است كه فرمود: «ما يصنع الصائم بصيامه اذا لم يصن لسانه و سمعه و بصره و جوارحه(2)»؛

انسان از روزه چه بهره‌اى خواهد برد، اگر زبان و گوش و چشم و جوارح خود را از گناه باز ندارد؟ در يك روايت نقل شده است كه زنى به خدمتكار خود اهانت كرد. ظاهراً آنها در همسايگى پيامبر، يا مثلاً در سفرى همراه آن حضرت بودند. پيامبر اكرم طعامى در دستشان بود، به او تعارف كردند و فرمودند: از اين بخور. آن زن گفت من روزه‌ام. نقل شده است كه پيامبر به او اين‌طور فرمودند: «كيف تكونين صائمه و قد سببت جاريتك»؛ چطور تو روزه‌اى؛ در حالى كه به خدمتكار خودت دشنام داده‌اى؟ «انّ الصوم ليس من الطعام و الشّراب»؛ روزه فقط اين نيست كه از خوراك و نوشيدنى اجتناب كنيد. «و انما جعل اللَّه ذلك حجابا عن سواهما من الفواحش من الفعل والقول»(3)؛

خدا خواست كه انسان روزه‌دار به سراغ گناهان و آلودگيها نرود؛ و از جمله‌ى اين گناهان، گناهان زبان است؛ بدگويى و اهانت به ديگران است. از جمله‌ى اين گناهان، گناهان دل است؛ دشمنى و كينه‌ى ديگران را در دل پروراندن است. بعضى گناهان به معناى اصطلاح شرعى است؛ بعضى گناهان اخلاقى است؛ مراتب گوناگونى دارد. پس، مرحله‌ى دوم روزه‌دارى اين است كه انسان بتواند از گناهان، خود را جدا كند و بخصوص شما جوانان عزيز از اين فرصت استفاده كنيد. شما جوانيد. جوان، هم قدرت و توانايى دارد و هم صافىِ دل و نورانيّتِ دل براى او يك فرصت است. در طول ماه رمضان، از اين فرصت استفاده كنيد و اجتناب از گناهان را - كه مرحله‌ى دوم روزه‌دارى است - تمرين نماييد.

1 ) خطب علی ع فحمد الله و أثنى عليه و ذكر النبی فصلى عليه ثم قال أما بعد فإنی أوصيكم بتقوى الله‏ ..... الصيام اجتناب المحارم كما يمتنع الرجل من الطعام و الشراب
... امام علی (ع) فرمودند: روزه یعنی دوری از محرمات همانگونه كه انسان از غذا و نوشیدنی منع می شود.

*الغارات ، ابراهیم بن محمد ثقفی، ج 2، ص 342

* مستدرك‏الوسائل، محدث نوری، ج 7 ، ص 367

* بحارالأنوار ، علامه مجلسی، ج 68 ، ص 231 و ج 93 ، ص 294

2 ) ما يصنع الصائم بصيامه إذا لم يصن لسانه و سمعه و بصره و جوارحه
حضرت فاطمه (س) فرمودند: روزه دار تا زمانی كه زبان و گوش و چشم و اعضایش را حفظ نكند با روزه گرفتنش كاری نیكی نمی كند.

*دعائم الاسلام، نعمان بن محمد تميمى‏ ج 1 ص 268

* بحارالانوار ، علامه مجلسی : ج 93 ص 295 ح 25

* میزان الحكمه : ج 2 ص 1687

3 ) إن الصيام ليس من الطعام و الشراب وحده .... و إن أبی ع قال سمع رسول الله ص امرأة تساب جارية لها و هی صائمة فدعا رسول الله ص بطعام فقال لها كلی فقالت أنا صائمة يا رسول الله فقال كيف تكونين صائمة و قد سببت جاريتك إن الصوم ليس من الطعام و الشراب و إنما جعل الله ذلك حجابا عن سواهما من الفواحش من الفعل و القول يفطر الصائم ما أقل الصوام و أكثر الجواع
... رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله شنيدند زنى روزه‏دار، كنيز خود را دشنام مى‏دهد، حضرت رسول صلّى اللَّه عليه و آله غذايى خواستند، و به آن زن فرمودند: بخور، عرض كرد: يا رسول اللَّه، من روزه دارم، فرمودند: چگونه روزه‏دار هستى و حال آنكه كنيزت را دشنام مى‏دهى؟ روزه [تنها امساك كردن از خوردن‏] غذا و نوشيدنى نيست، در واقع خداى تبارك و تعالى آن را مانعى از غیر از آن دو از رفتار و گفتار زشت قرار داد كه روزه‏دار روزه اش را افطار مى‏كند چه اندكند روزه داران و چه زيادند گرسنه‏ها.

*النوادر، احمد بن محمد بن عیسی ص 21

* بحارالأنوار ، علامه مجلسی، ج 93 ، ص 292

* كافی،شیخ كلینی ، ج 4 ص 87 ح3

 



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در شب شهادت ریحانه رسول، حضرت زهرای بتول سلام الله علیها مراسم عزاداریِ دخت گرامی پیامبر اسلام، با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان کشور در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.



در این مراسم پر فیض، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی و آقای سعید حدادیان در سوگ شهادت بانوی عصمت و طهارت سخنرانی و مدیحه سرایی کردند.



این مراسم که از 22 فروردین شروع شده است تا دوشنبه 26 فروردین 1392 در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه خواهد داشت.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت:  شهادت از برترین واژه‌های فرهنگ اسلامی و از مقدس‌ترین مفاهیم الهی است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، شهادت حضرت زهرا(س) را به عنوان یادگار پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص)، روز ارتش را به عنوان یادگار امام خمینی(رضوان‌الله تعالی علیه) و سالروز شهادت امیرسرافراز ارتش اسلام، سپهبد علی صیاد شیرازی را به عنوان یادگار دوران دفاع مقدس برشمرد و وجه تمایز این سه مناسبت را شهادت‌طلبی و ولایتمداری دانست.

آل‌هاشم در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حضرت فاطمه‌ زهرا(س) جان خود را فدای دفاع از ولایت امیرالمومنین علی(ع) کرد و ارتش و نیروهای مسلح ما نیز درس شهادت و شهادت‌طلبی را از فرزندان آن بزرگوار آموختند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با یادآوری بیست و یکم فرودین ماه به عنوان سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی خاطرنشان کرد: صیاد شیرازی جان خود را در دفاع از حریم ولایت فدای نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران کرد.

وی شهید صیاد شیرازی را اسوه وفاداری و عشق و امیر شجاع و دلاور ارتش پرافتخار جمهوری اسلامی برشمرد که در وحدت نیروهای مسلح نقش بسزایی ایفا کرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش سپس به ویژگی‌های اخلاقی و معرفتی شهید صیاد اشاره کرد و افزود: شهید صیاد شیرازی نمونه بارز شرافت و غیرت ایرانی است که در زمین‌های سر به فلک کشیده کردستان تا دشت‌های گرم خوزستان به جهاد و نیایش می‌پرداخت و در نهایت در این راه با نمایش اوج بندگی، جان شیرین خود را فدای عزت و سربلندی اسلام و ولایت کرد.

آل هاشم گفت: این شهید والامقام، فرماندهی مومن، متدین، امیدوار و سخت‌کوش بود که با اخلاص کم‌نظیر خود در گستره خونین جبهه‌های نبرد، از مرزهای میهن عزیزمان در عملیات‌هایی مانند ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، بیت‌المقدس و فتح‌المبین و دیگر عملیات‌های پیروزمند دوران دفاع مقدس تا عملیات مرصاد از حدود و ثغور میهن اسلامی حراست کرد که به حق شهادت، زیبنده و شایسته آن عزیز بود.

وی سپس شهادت را اوج کمال انسانی دانست و گفت: همانگونه که خداوند متعال در قرآن کریم نیز فرموده‌اند؛ شهادت عالی‌ترین مقام انسانی و کمال نهایی است چراکه شهادت حائل انسان و خداوند را از میان بر می‌دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تجلیل و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا را علاوه بر وظیفه همگانی نیاز امروز و آینده جامعه برشمرد و در این باره تصریح کرد: بدون تردید ارائه شیوه زندگی، منش و سیره شهدای دفاع مقدس می‌تواند آحاد جامعه به ویژه نسل جوان را با زوایای مختلف حماسه بی‌نظیر ملت بزرگ ایران اسلامی در طول دفاع مقدس آشنا سازد.

آل‌هاشم سپس به نامگذاری بیست و نهم فرودین ماه از سوی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) به عنوان روز ارتش اشاره و این روز را برای ملت ایران و نیروهای مسلح به ویژه غیورمردان ارتش سرافراز، روز جشن و شادمانی دانست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این مطلب که روز ارتش یک روز تاریخی، پرمعنا و از خاطره‌های ماندگار انقلاب محسوب می‌شود، گفت: این روز از این جهت مهم است که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بقا و اعتلای ارتش در کشور ما مبدأ تاریخ شد.

آل هاشم سپس به توطئه دشمنان انقلاب به ویژه آمریکا و برخی از متحدانش برای انحلال ارتش در روزهای نخست پیروزی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: کمتر دستگاهی در آن زمان وجود داشت که مورد توجه ویژه دشمن قرار گرفته باشد و از این رو آمریکا و برخی از کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قصد داشتند تا با انحلال ارتش و خلع سلاح نمودن انقلاب، اهداف شوم خود را عملی کنند که امام عزیزمان با این توطئه، هوشیارانه برخورد نمودند و با نامگذاری بیست و نهم فروردین بنام روز ارتش تمام نقشه‌های آنان را نقش برآب کردند و ما امروز این روز را که از یادگاران با ارزش امام راحل است گرامی می‌داریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ارتش وفاداری خود به انقلاب را حتی قبل از پیروزی آن با حرکت تاریخی کارکنان نیروی هوایی در بیعت با امام(ره)، در مدرسه علوی اثبات کرد و سپس در اولین روزها بلکه در نخستین ساعات جنگ تحمیلی با پرواز 140 فروندی تیزپروازان نیروی هوایی پاسخ کوبنده‌ای به دشمن بعثی داد.

وی سپس وجود ایمان، اعتقاد به خدا و عمل به انجام وظایف در مقابل فرمان الهی را وجه تمایز ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش سایر کشورها دانست و افزود: اگر می‌بینید صهیونیست، آمریکا و دیگر متحدانشان در مقابل این نظام صف کشیده‌اند بخاطر ایمان ما است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال 92 اشاره و افزود: بنابر فرمایشات معظم‌له، امسال سال تحقق دو حماسه سیاسی و اقتصادی است.

وی در تحلیل این دو حماسه و لزوم تداوم آن در سال جاری تأکید کرد: در بُعد داخلی، مقاومت مردم در برابر توطته‌ها و فشارهای دشمنان ادامه یافت و ملت غیور و مومن ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ محکمی به دشمن دادند، اما در چشم‌انداز سال92، تداوم مقاومت در حوزه سیاسی- اقتصادی اهمیت دارد که با توجه به رویداد مهم انتخابات ریاست جمهوری ضرورت خلق حماسه‌ای عظیم و سیاسی بیش از گذشته وجود دارد.

آل‌هاشم انتخابات ریاست جمهوری را یکی از فرصت‌هایی دانست که می‌تواند با حماسه حضور مردمی تأثیرات عظیمی بر روند پیشترفت‌های داخلی و موقعیت بین‌المللی کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات، در سطح داخلی می‌تواند پشتوانه مهمی برای دولت آینده باشد و روند پیشترفت برنامه‌های کشور را تقویت کند و در سطح منطقه‌ای نیز با توجه به تداوم موج بیداری اسلامی، علاوه بر نمایش قدرت نرم جمهوری اسلامی در روند نظام‌سازی در کشورهای منطقه، می‌تواند موجب الگوپذیری ملت‌های منطقه گردد.

آل هاشم  حماسه آفرینی در عرصه انتخابات را نیازمند الزاماتی دانست و مشارکت پرشور و گسترده مردم، حضور همه طیف‌ها و سلیقه در انتخابات و اخلاق‌مداری، بصیرت و ولایتمداری را از جمله این اقدامات برشمرد.

 

 



  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

امام جمعه موقت تهران گفت:  شهید صیاد شیرازی یعنی ارتش چرا که این شهید بلند مرتبه ارتش را در یک کلمه خلاصه کرد و آن مبارزه با دشمن و کمک به ضعیف بود.

 



به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران،مراسم گرامی‌داشت چهاردهمین سالگرد شهادت امیر سرافراز جبهه نبرد حق بر باطل سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در مسجد امام خمینی(ره) ستادارتش برگزار شد،

لازم به ذکر است در این مراسم با شرکت جمع زیادی از فرماندهان و کارکنان نیروهای چهارگانه و ستاد ارتش ، خانواده‌های معظم شهدا و همرزمان آن شهید برگزار شد و افراد شرکت کننده در این مراسم امیرصالحی، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ، امیرموسوی، امیر اسماعیلی ،امیرشاه صفی بودند.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران به ایراد سخن پرداخت و از شخصیت شهید سپهبد امیر علی صیاد شیرازی تجلیل کرد.

وی تصریح کرد: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی از لحاظ صفات اخلاقی بسیار غنی بود که می‌توان به دلاوری، شجاعت ، پارسایی ذوب در ولایت و کریمه النفس بودن ایشان اشاره کرد که در زمان خودش یکی از حجت‌های خداوند متعال برای همه صنف‌ها بود.



حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه افزود: حال بخواهیم شخصیت این شهید والامقام را با انبیاء مقایسه کنیم می‌توانیم با سلیمان نبی (ع)حضرت یوسف(ع) مقایسه کنیم چرا که صالح بودن این شهید والامقام مانند انبیاء ما بود حضرت سلیمان(ع) و حضرت یوسف (ع)با داشتن کرامت انسانی و پاک بودن توانست رودروی شرک و شیاطین بایستد که همین رابطه در صیاد شیرازی صدق می‌کند و این شهید بزرگوار توانست در برابر دشمنان این مرز و بوم بایستد و نگذارد خون مظلومی پایمال شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ارتش اسرائیل ، آمریکا و سلفیان مزدور از همان ابتدا خود را جندالله و حزب الله می‌خوانند و خود را سربازان خدمتگذار می‌دانستند و با جنگ و توطئه در صدر اسلام و کشتن مردمان بی‌گناه به خود می‌بالیدند و شهید صیاد شیرازی یعنی ارتش چرا که این شهید بلند مرتبه ارتش را در یک کلمه خلاصه کرد و آن مبارزه با دشمن و کمک به ضعیف بود.

 



وی در ادامه بحثی را به عنوان سلاح مطرح کرد و گفت : سلاح یعنی گرفتن حق مظلوم و نه کشتن مظلوم که در این باره حضرت امیرالمومنین(ع) که قدرت الله بودن آن و اسدالله بودن آن شمشیر مشرکین را از کار می‌انداخت و مردانگی حضرت علی(ع) توانست دژهای اشرار و مشرکین را به هلاکت برساند و این مردانگی حضرت علی(ع) در صیاد شیرازی متجلی بود.



وی در پایان قسمتی از شخصیت صیاد شیرازی را بازگو کرد و اذعان داشت: صیاد شیرازی فردی با ایمان، مخلص، زاهد بود و در زمان شهادت ایشان رابطه زیبایی به وجود آمد که می‌توان آن را به رابطه امام حسین(ع) و علی اصغر(ع) اشاره کرد و زمانی که پیکر مطهر ایشان بر روی زمین بود امام خامنه‌ای مقام معظم رهبری با بوسه بر پیکر صیاد شیرازی این رابطه را تداعی کردند.



مدیران ایرانی با غفلتی نابخشودنی، از شرکت انگلیسی اتکینز برای انجام پروژه های کلان در کشور دعوت می کنند و با عباراتی دهان پرکن، مانند، شرکت بین المللی و معمار سرشناس بین المللی و... به استقبال این شرکت می روند.
سرویس فرهنگی مشرق - چندین سال است که ائتلاف "فراماسون-بهاییت" نقشه های شومی را برای بیت الله الحرام در سر می پروراند و متأسفانه، بخشی از آن نیز به اجرا درآمده است. این اقدامات از طریق اتاق فرمان لندن و پشتیبانی مالی خاندان آل سعود و همراهی معماران مشهور فراماسون همچون "نورمن فاستر"، صورت می گیرد.
 
در سال 2010 میلادی، شرکت مشاور معماری و ساخت "اتکینز"، که دفتر مرکزی آن در بریتانیا مستقر می باشد، با چراغ سبز دولت بریتانیا، طرحی جنجالی را برای شهر مقدس مکه به پادشاه عربستان ارائه نمود.
 
 
 
طرح شرکت بریتانیایی "اتکینز" برای تخریب مسجدالحرام، با موافقت پادشاه وهابی آل سعود
 
بر طبق این طرح، بنای مسجدالحرام(به غیر از خانه کعبه) کاملا تخریب خواهد شد و ساختاری نامتعارف جایگزین آن می شود. این پروژه با مخالفت جدی مسلمانان جهان مواجه شد و در نهایت، خاندان سعودی با همفکری مشاوران بریتانیایی، به این نتیجه رسیدند که بایستی طرح به صورت نامحسوس و البته با روندی پیوسته به اجرا درآید.بر همین اساس، هر از چند گاهی، خبر تخریب بخشی از مسجدالحرام به گوش می رسد. در حال حاضر، شرکت اتکینز، بدون توجه به احساسات مسلمانان، مشغول اجرای این پروژه می باشد.
 
طرح شرکت بریتانیایی "اتکینز" برای تخریب مسجدالحرام
 
شرکت مذکور که ید طولایی در همکاری با شیوخ کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد، به اجرای پروژه های عظیم و بی هویت بسیار مشهور است. دلیلی بر این مدعا، انبوهی از پروژه های اجرا شده و یا در حال اجرا در کشور امارات متحده عربی و برج های سر به فلک کشیده و بی قواره در ناکجاآبادی به نام دبی می باشد.
 
طرحی غیرمتعارف و بیگانه با معماری مسجدالحرام
 
 
   
نسخه بریتانیایی با فرمول "فراماسون-بهاییت"، موجب دگرگونی و نابودی معماری حرم امن الهی خواهد شد.
 
قسمت تأسف برانگیز داستان از آنجایی شروع می شود که مدیران ایرانی با غفلتی نابخشودنی، از شرکت انگلیسی اتکینز برای انجام پروژه های کلان در کشور دعوت می کنند و با عباراتی دهان پرکن، مانند، شرکت بین المللی و معمار سرشناس بین المللی و... به استقبال این شرکت می روند.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

مادر شهید صیاد شیرازی روز عاشورا بچه در بغل، در یکی از خیابان‌های نزدیک حرم علی‌بن‌موسی الرضا(ع) ایستاده بود، ناگهان صدای گریه کودک برخاست، اما دنباله صدا نیامد، مادر علی شنید که می‌گفتند: «طفلکی تمام کرد، خفه شد!».

خبرگزاری فارس: ماجرای شفا گرفتن شهید صیاد شیرازی از امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس(باشگاه توانا)، امیر سپهبد شهید علی صیادشیرازی در سال 1323، در شهرستان درگز استان خراسان رضوی دیده به جهان گشود؛ در 16 فروردین ماه سال 1378، همزمان با عید خجسته غدیرخم به درجه سرلشکری نایل آمد و چند روز بعد و در تاریخ 21 فروردین به دست عوامل کوردل منافقین مقابل منزل خویش به شهادت رسید.

خاطره‌ای از شفا گرفتن این شهید بزرگوار در دوران کودکی‌اش را می‌خوانیم:

مادر شهید صیاد شیرازی روز عاشورا بچه در بغل، همراه زنان دیگر در یکی از خیابان‌های نزدیک حرم علی‌بن‌موسی الرضا(ع) به تماشای دسته‌های سینه‌زنی ایستاده بود. ناگهان صدای گریه کودک برخاست، اما دنباله صدا نیامد، لحظاتی گذشت، دهان بچه همچنان باز بود، نفسش بند آمده بود و رنگش هر لحظه کبود و کبودتر می‌شد. فذیاد زن‌ها بلند شد، زنی بچه را از دست مادر قاپید و صورت کوچک او را زیر سیلی گرفت، باز خبری نشد. مادر علی شنید که می‌گویند: «طفلکی تمام کرد، خفه شد!».

او رو به حرم گرداند و گفت: «حاشا به غیرتت!» بعد چشم‌هایش سیاهی رفت و به زمین افتاد؛ در عالم دیگر دید که در مجلس عزاداری است؛ کسی روی منبر نشسته و روضه می‌خواند؛ در بالای مجلس سیدی نورانی است که با دست به او اشاره می‌کند پیش آی! عزاداران راه باز کردند تا رسید به نزدیکی‌های آن سید نورانی، که حالا می‌دانست امام رضا(ع) است. امام دعایی خواند و بعد گفت: «تو نگران علی نباش!».

به صدای گریه فرزندش چشم گشود؛ صدای صلوات زن‌ها بلند شد؛ بچه را که به بغل گرفت و بر سینه‌اش فشرد، اشک امانش نداد. به طرف گنبد طلایی برگشت و گفت: «آقاجان من را ببخش، بی‌ادبی کردم».

زن‌ها هریک چیزی می‌گفتند و داروهایی تجویز می‌کردند و دعانویس‌هایی را نشانی می‌دادند؛ از میان صداها شنید: «بیچاره هم خودش غشیه، هم بچه‌ش!»؛ علی تا 2 روز تب داشت، اما مادر هیچ نگران نبود و می‌دانست نگهدار علی کسی دیگری است.

ایشان علی را نگه داشت تا اینکه او را به بالاترین مقام یعنی شهادت رساند.

 



فریم



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

در ادامه تصاویر اینجا را کلید کنید



تاريخ : 21 / 1برچسب:, | 17:38 | نویسنده : ali

فریم

 

 

ارسالی از ماهان غلامی



فریم

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه تلخ زلزله در استان بوشهر با صدور پیامی برای خسارت دیدگان و بازماندگان این حادثه صبر و اجر مسالت کردند.

خبرگزاری فارس: تأکید رهبر معظم انقلاب بر نجات آسیب‌دیدگان زلزله بوشهر
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با تاسف و اندوه خبر زلزله در استان بوشهر و تلفات و خسارتهای انسانی آن را دریافت کردم.

با دعا و درخواست رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و شفای آسیب دیدگان و صبر و اجر برای بازماندگان، از نماینده ی محترم ولی فقیه و مسئولان محترم در استان و نیز مسئولان ذیربط در مرکز و غیره میخواهم که همه ی کوشش خود را برای نجات آسیب دیدگان و پشتیبانی خسارت یافتگان بکار برند و امیدوارم مردم عزیز از همه جای کشور نیز مانند همیشه نقش درخشان خود را در کاستن از رنج مصیبت دیدگان ایفا کنند.

والسلام علیکم و رحمه الله

سید علی خامنه ای

20/فروردین ماه/1392

 

 



فریم

 

با ظهور حزب‌الله  در صحنه سیاسی لبنان  به عنوان یک قدرت نوپا و گرداننده عملیات ضدصهیونیستی و در پی آن آغاز عملیات آزادی بخش در بیروت و جنوب بر ضد اشغالگران، نقش موساد در این کشور نیز فعال شد.

سید حسن نصرالله

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مسئول سابق واحد جمع‌آوری اطلاعات و خنثی سازی عملیات‌های حزب الله در پاسخ به این پرسش که چرا عوامل موساد از رخنه به درون حزب الله عاجز مانده‌اند و پیوسته در تقابل اطلاعاتی با حزب الله لبنان شکست می‌خورند، گفت: دلیل اصلی شکست‌های موساد در برابر حزب الله ریشه در وجود عقاید و دیدگاه‌های متفاوت در میان نیروهای موساد و نیروهای حزب الله و همچنین راهکارهای مسئولان و کارگزاران سرویس‌هاست.

وی ادامه داد: افسران موساد که مامور استخدام جاسوس و جمع‌آوری اطلاعات در لبنان بودند، از حضور خود در این کشور سوء استفاده کرده و به خوش‌گذرانی، کارهای تجاری و قاچاق کالا به ویژه مواد مخدر می‌پرداختند و ماموریت و دشمن خود را به کلی فراموش کرده بودند.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی گفت: با ظهور حزب‌الله در صحنه سیاسی لبنان به عنوان یک قدرت نوپا و گرداننده عملیات ضدصهیونیستی و در پی آن آغاز عملیات آزادی بخش در بیروت و جنوب بر ضد اشغالگران، نقش موساد در این کشور نیز فعال گردید، ولی فعالیت‌ ناهماهنگ سرویس‌های جاسوسی و عملیاتی اصلی اسرائیل و بروز کشمکش و اختلاف نظر میان مسئولین، حالت هرج و مرج و فضای سرگردانی در میان نیروهای ما بوجود آورد.

افزایش توان نظامی و در پی آن عملیات‌های اطلاعاتی و نظامی حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی به جای رسید که امنون شاحاک فرمانده وقت اداره ضد اطلاعات ارتش اسرائیل در سال 1986 ناگزیر شد از همه سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بخواهد تلاش‌های خود را برای شناخت بیشتر حزب الله که ارتش اسرائیل را به ستوه آورده افزایش دهند.

گفتنی است تفاوت در نگاه و اعتقاد عوامل موساد و نیروهای حزب الله عامل اصلی موفقیت حزب الله با موساد بوده و اکثر فرماندهان دستگاه جاسوسی اسرائیل نیز به این مسئله اذعان دارند.

منبع: پایگاه خبری دیده‌بان

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 در  ادامه تصاویر اینجا را کلید کنید

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

استان  گلستان از جایگاه جغرافیایی ویژه ای برخوردار است. بخشی از رشته کوه البرز شرقی در این استان قرار دارد. بخش زیادی از استان جلگه‌ های خشک و نیمه خشک است. نواری سبز بین بخش این دو منطقه است، با آب و هوای معتدل و مستعد کشاورزی. بیش‌تر شهرها و روستاهای استان نیز در این ناحیه جای گرفته‌اند.
معین مطلق - 1392/01/17

 

 

 

در ادامه تصاویر اینجا را کلید کنید



 

فریم



تاريخ : 17 / 1برچسب:, | 23:39 | نویسنده : ali

 

فریم

 

آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست، زیرا:

اگر بسیار كار كند، می گویند نادان است !

اگر كم كار كند، می گویند تنبل است !
اگر بخشش كند، می گویند افراط می كند !
اگر جمع گرا باشد، می گویند بخیل است !
اگر ساكت و خاموش باشد، می گویند لال است !
اگر زبان آوری كند، می گویند وراج و پرگوست !
اگر روزه برآرد و شب ها نماز بخواند، می گویند ریا كار است!
و اگر نكند، می گویند كافر است و بی دین !
لذا نباید بر حمد و ثنای مردم اعتنا كرد
و جز از خداوند نباید از كسی ترسید.
پس آنچه باشید كه دوست دارید.
شاد باشید، مهم نیست این شادی چگونه قضاوت شود.

 



تاريخ : 17 / 1برچسب:, | 23:29 | نویسنده : ali

 

فریم

وزارت داخلی دولت منتخب فلسطین در غزه امروز شنبه اعلام کرد دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه در نوار غزه برای دستیابی به اطلاعات امنیتی فعال هستند.

خبرگزاری فارس: حماس چند جاسوس غربی را در غزه دستگیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه العهد، سرگرد«محمد لافی» از مسئولان دستگاه امنیت داخلی در دولت منتخب فلسطین در غزه گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه اعم از آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی در غزه فعال هستند و همگی نوار غزه را هدف قرار داده‌اند.

لافی اظهار داشت که هدف از فعالیت این دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه خواه عربی و یا غربی در نوار غزه دستیابی به اطلاعات امنیتی است.

وی اشاره کرد که دستگاه امنیت داخلی اسامی مزدوران را در اختیار دارد که ابتدا به آنها فرصت توبه داده می‌شود و پس از آن دستگیر خواهند شد.

وی همچنین اظهار داشت برخی از افراد که اسامی آنها در لیست آمده است از ساعات اولیه اعلام این اسامی بازداشت شده و به مزدوری اعتراف کرده‌اند.



 

 
 
امام رضا (ع)  در حدیثی سه خصلت کامل کننده ایمان را بیان کرده است.

 

به گزارش مشرق به نقل از کتاب بحارالانوار، جلد 87، امام رضا علیه السلام می فرماید:

 
«لا یستَکمِلُ عَبدٌ حقیقةَ الایمانِ حَتَّی تَکونَ فیهِ خِصالُ ثَلاثٍ: اَلتَّفقُّهُ فِی الدّینِ وَ حُسنُ التَّقدیرِ فِی المَعیشَةِ، وَ الصَّبرُ عَلَی الرَّزایا»

«هیچ بنده ای حقیقت ایمانش را کامل نمی کند مگر این که در او سه خصلت باشد:

دین شناسی، تدبر نیکو در زندگی و شکیبایی در مصیبت ها و بلاها



فریم

 


امام خامنه ‏اى عزیز ، رهبر معظم انقلاب اسلامى در پيامى به مناسبت شهادت سپهبد على صياد شيرازى پيامى صادر فرمودند. متن پيام بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم‏
من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضى نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا
امير سرافراز ارتش اسلام و سرباز صادق و فداكار دين و قرآن، نظامى مؤمن و پارسا و پرهيزكار، سپهبد على صياد شيرازى امروز به دست منافقين مجرم و خونخوار و روسياه به شهادت رسيد. اين نه اولين و نه آخرين بارى است كه دلى نورانى و سرشار از عشق و ايمان و وفادارى به آرمانهاى بلند الهى، هدف تير خشم و عناد و عصبيت از سوى زمره جنايتكار و فاسدى كه ادامه‏ى حيات خود را در خدمتگزارى به دشمنان اسلام دانسته است، قرار مى‏گيرد و دست خائنِ خودفروخته‌اى، نهال ثمربخش انسان والايى را قطع مى‏كند.
او مانند ديگر مردان حق از روزى كه قدم در راه انقلاب نهادند همواره سر و جان خود را براى نثار در راه خدا بر روى دست داشتند. سرزمين‌هاى داغ خوزستان و گردنه‏هاى برافراشته‏ى كردستان، سال‌ها شاهد آمادگى و فداكارى اين انسان پاك نهاد و مصمم و شجاع بوده و جبهه‏هاى دفاع مقدس صدها خاطره از رشادت و از خود گذشتگى او حفظ كرده‏است. خطر مرگ كوچكتر از آن است كه بندگان صالح خدا را از راه او بازگرداند، و عشق به منال دنيوى حقيرتر از آن است كه در دل نورانى شايستگان جايى بيابد. كوردلان منافق بدانند كه با اين جنايت‌ها روز به روز نفرت ملت ايران از آنان بيشتر خواهد شد و خون مردان پاكدامن و پارسا همچون صياد شيرازى و شهيد لاجوردى بد نامى و سياهرويى آنان را در تاريخ و در دل اين ملت هميشگى خواهد كرد. و سردمداران استكبار كه با وجود لافزني‌هاى ضد تروريستى خود، به اميد آن نشسته‏اند كه تروريست‌هاى مزدورشان در ايران اسلامى با شهيد كردن مردان استوار و مقاوم انقلاب، راه تسلط بر ايران اسلامى را هموار كنند، بدانند كه خون شهيدان راه حق، ملت مؤمن ما را راسختر و آشتى‌ناپذيرتر و مقاومتر مى‏سازد. رحمت و فضل بيكران الهى بر روح شهيد عزيزمان على صياد شيرازى و لعنت و نفرين خدا و فرشتگان و بندگان صالحش بر ايادى منفور و مطرود استكبار.
اينجانب شهادت اين بنده‏ى برگزيده‏ى خدا را به ملت ايران بخصوص به ياران دفاع مقدس و ايثارگران جبهه‏هاى نور و حقيقت و به خانواده‏ى گرامى و فداكار و بازماندگان محترمش تبريك و تسليت مى‏گويم و صميمى‏ترين درود خود را بر روح پاك او و خون به‏ناحق‏ريخته‏ى او نثار مى‏كنم.

 


                                                             والسلام على عباد الله الصالحين‏
                                                                سيد على خامنه‌اى‏
                                                                  87/1/21



فریم

 

 



اميرسرتيپ محمدحسن باقري، معاون نيروي انساني ستاد كل نيروهاي مسلح و رئيس ستاد برگزاري مراسم بزرگداشت شهادت امير صياد شيرازي و جمعي از فرماندهان نيروهاي مسلح، اعلام كرد: مراسم بزرگداشت جمعي از فرماندهان شهيد عالي‌رتبه نيروهاي مسلح همزمان با چهاردهمين سالگرد شهيد امير صياد شيرازي برگزار مي‌شود.
وي افزود: در هر شرايطي ما بايد به تجليل و تكريم از كساني كه براي اين كشور اسلامي افتخار آفريدند بپردازيم و شهدا الگوهاي بارز افتخارآفرين، براي كشور و جهان اسلام هستند.
معاون نيروي انساني ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: در اين مراسم سعي شده تعدادي از شهداي برجسته نيروهاي مسلح، اعم از ستاد كل نيروهاي مسلح، ارتش جمهوري اسلامي ايران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، نيروي انتظامي، سازمان بسيج مستضعفين و جهادگران دوران دفاع مقدس مطرح شوند، هر چند هر يك از شهداي ديگر نيز، خود شايسته تجليل و تكريم هستند.
امير باقري درباره زمان و مكان برگزاري اين مراسم گفت: مراسم بزرگداشت روز چهارشنبه 21 فروردين‌ماه از ساعت 10:30 در مسجد جهاد ستاد كل نيروهاي مسلح (واقع در تهران، بزرگراه شهيد صياد شيرازي، ميدان سبلان) برگزار مي‌شود.
رئيس ستاد برگزاري مراسم بزرگداشت شهيد صياد شيرازي و جمعي از فرماندهان نيروهاي مسلح از فرماندهان و مسئولان كشوري و لشكري، كاركنان نيروهاي مسلح، خانواده‌هاي معظم ايثارگران، همرزمان شهدا، آحاد مردم قدرشناس و وفادار ايران اسلامي به ويژه سلحشوران بسيجي دعوت كرد تا به منظور تجليل و تكريم از مقام شامخ شهيدان در مراسم بزرگداشت شهيد صياد و جمعي از فرماندهان عالي‌رتبه شهيد نيروهاي مسلح شركت كنند.

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

 

در ادامه  تصاویر  اینجا  را کلید کنید

 

 



تاريخ : 9 / 1برچسب:موزه,دفاع مقدس,ارتش,سپاه, | 1:32 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

در ادامه تصاویر  اینجا  را کلید کنید



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

نماهنگ حماسه سیاسی حماسه اقتصادی به همت مرکز موسیقی و سرود صداوسیما برای پخش از رسانه ملی تولید شد.

خبرگزاری فارس: نماهنگ «حماسه سیاسی حماسه اقتصادی» تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس، نماهنگ «حماسه سیاسی حماسه اقتصادی» به همت مرکز موسیقی و سرود صداوسیما نماهنگ حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی  تولید شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما، نماهنگ سال 1392 با عنوان (حماسه سیاسی - حماسه اقتصادی) در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اداره کل تولید و تامین مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما تولید شد و برای پخش در اختیار شبکه‌های مختلف رسانه ملی قرار گرفت.



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

آهنگساز: جعفر زعیمی نیکو،

خواننده: رشید وطن دوست،

کارگردان و تدوین: علیرضا مراد علی بیگی.

شادی ملک وطن یادشهیدان خدایی/31سال به جان بسته پیمان ولایت،21سال به فرمان ولی رزم رهایی/۸۸

 



ادامه مطلب

 

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

حضرت زهرا(س)  پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) از ولایت برای رضای خدا دفاع کرد و این الگوی مناسبی برای جامعه امروز است .

خبرگزاری فارس: ولایت‌پذیری حضرت زهرا(س) الگوی امروز باشد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی همزمان با ایام فاطمیه در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) شخصیتی بودند که حضرت علی(ع) در نامه‌های خود به ایشان افتخار کرده‌اند اظهار کرد: امیرالمومنین علی(ع) بارها فرمود برترین زن‌ها یعنی حضرت فاطمه(س)، از ما است.

وی با تاکید بر اینکه در ارتباط با حضرت زهرا(س) موضوعات سیاسی، عبادی و اجتماعی در کتاب‌ها مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: حضرت علی(ع) در سخنان خود می‌فرمایند در هیچ موضوعی فاطمه(س) با من مخالفتی نکرد.

 

*بانوان مطیع پذیری را از حضرت زهرا(س) بیاموزند

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه بانوان ایرانی مطیع پذیری از همسر را از حضرت زهرا(س) یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: دفاع زن و مرد ندارد و به همین دلیل حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) از ولایت برای رضای خدا دفاع کرد.

رفیعی با تاکید بر اینکه دفاعیات حضرت زهرا(س) نتیجه داد و موجب شد تا اصحاب جرأت اعتراض را پیدا کنند، اضافه کرد: خطبه فدک حضرت فاطمه(س) از نظر زمانی بر نهج البلاغه مقدم است و نخستین خطبه رسمی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) خطبه ام ابیها(س) بود.

وی با اشاره به اینکه نباید فکر کنیم اعمال ائمه معصومین(ع) دست نیافتنی است، تصریح کرد: با توجه به آیات قرآن کریم باید از نیکان الگو بگیریم و با سیره آنها ارتباط برقرار کنیم.

 

*الگوی زندگی حضرت زهرا(س) کهنه شدنی نیست

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با انتقاد از سخنان مغرضانه کسانی که می‌گویند چرا زندگی حضرت زهرا(س) را پس از 1400 سال باید الگو قرار دهیم و باید به دنبال الگوهای جدیدی باشیم اظهار کرد: صفات اخلاقی هیچ گاه به مرور زمان کهنه نمی‌شوند و همان گونه که 14 قرن پیش صداقت، امانت و عدالت نیک بوده است، امروز نیز آنها همین جایگاه را دارند.

رفیعی با تاکید بر اینکه منظور از الگو بودن حضرت زهرا(س) در جامعه زندگی مادی ایشان نیست، تصریح کرد: عبادت، صداقت، همسرداری، فرزندداری، ادب و دفاع از ولایت حضرت زهرا(س) هیچ زمانی کهنه نمی‌شود.   

وی با اشاره به اینکه در زندگی حضرت زهرا(س) رضایت از خدا را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: اگر ملاک زندگی فردی رضایت خدا باشد تمام کارها حل می‌شود.

 

*به خداوند بدگمان نباشیم

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه باید به خداوند حسن ظن داشت، تصریح کرد: عبادتی بالاتر از حسن ظن به خدا وجود ندارد.

رفیعی با انتقاد از کسانی که از درگاه خدا ابراز ناامیدی می‌کنند، خاطرنشان کرد: افرادی که می‌گویند آمرزیده نمی‌شویم یا خداوند میان بندگان خود تفاوت قائل شده است گناه بزرگی می‌کنند زیرا به خداوند بدگمانی دارند.

 

*بدحجابی با رضایت خدا در تضاد است

وی با انتقاد از پوشش نوع لباس خانم‌های بدحجاب در جامعه گفت: اگر ما هیچ کاری به اسلام و انقلاب نداشته باشیم خانم‌ها باید از خود بپرسند آیا پوشیدن شلوار لی تنگ و مانتوی کوتاه با رضایت خدا در تضاد نیست.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) وقتی به خواستگاری حضرت زهرا(س) آمد وضعیت مالی خوبی نداشت، تصریح کرد: سطح مالی خانواده‌ها نباید موجب شود تا خوشبختی زوج‌های جوان مورد تاثیر قرار گیرد.

 

*مدرک‌ها قرار نیست با یکدیگر ازدواج کنند

رفیعی با تاکید بر اینکه اشکالی ندارد دختر لیسانس با پسری که مدرک دیپلم دارد ازدواج کند، خاطرنشان کرد: جوانان و خانواده‌ها دقت داشته باشند زوج‌های جوان قرار نیست با مدرک همدیگر زیر یک سقف زندگی کنند.  

وی در بخش پایانی سخنان خود به انتقاد از جشن‌های عروسی در جامعه پرداخت و تصریح کرد: متاسفانه اکنون مراسم شب اول عروسی با گناه آغاز می‌شود و در برخی تالارها شاهد اختلاط آقایان و خانم‌ها و موسیقی‌های نامناسب هستیم که در شأن سبک زندگی ایرانی اسلامی نیست.