پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

حاکم نیشابوری از بزرگان اهل سنت در «مستدرک صحیحین» می‌گوید: روایات متواتر است که فاطمه بنت اسد، امیرمؤمنان علی‌بن ابی‌طالب ـ کرّم الله وجهه ـ را در خانه کعبه به دنیا آورده است.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، هنگام ولادت امیرمؤمنان امام علی ـ علیه‌السلام ـ دیوار کعبه شکافته شده است. یکی از سوالات در این‌باره این است که «آیا این واقعه در منابع اهل سنت منعکس شده است؟»

مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم، در یادداشتی این مساله را بررسی کرده است.

 

ماجرای تولد امام علی علیه‌السلام در کعبه

به نقل مورخان و محدثان مشهور ولادت امام علی ـ علیه‌السلام ـ در سیزدهم رجب سی سال بعد از عام‌الفیل در درون خانه کعبه روی داده است.

جریان از این قرار است که: «یزید بن قعنب گوید: من و عباس بن عبدالمطلب و گروهی از خاندان عبدالعزی در برابر خانه خدا نشسته بودیم که ناگهان دیدیم فاطمه بنت اسد، مادر امیرمؤمنان ـ علیه‌السلام ـ که به آن حضرت حامله بود و نُه ماه از مدت حملش می‌گذشت با حالتی خاص که حاکی از درد زایمان بود وارد شد و به درگاه خداوند عرض کرد: پروردگارا! من به تو و پیامبران و کتاب‌هایی که از جانب تو فرستاده شده اند ایمان دارم و سخن جدم ابراهیم خلیل را تصدیق و باور دارم که او این خانه والا را بنا کرده و به حق این فرزندی که در شکم دارم سوگند می دهم که وضع حمل مرا آسان کنی.

یزید بن قعنب گفته: در این هنگام دیدم دیوار پشت کعبه شکافت و فاطمه وارد کعبه شد و از چشمان ما ناپدید گشت و دیوار به هم چسبید.

برخاستیم که قفل در خانه کعبه را باز کنیم، قفل باز نشد، دانستیم که این رویداد به فرمان خدا رخ داده است.

پس از چهار روز که گذشت فاطمه از خانه کعبه بیرون آمد و نوزادش امیرمؤمنان ـ علیه‌السلام ـ را روی دست داشت و گفت: من بر زنان گذشته تاریخ برتری یافته‌ام زیرا آسیه دختر مزاحم، خدا را به صورت پنهانی در جایی عبادت می‌کرد که عبادت خدا در آنجا جز از روی ناچاری سزاوار نبود، و مریم دختر عمران آن شاخه خشکیده خرما را با دستش تکان داد تا آنکه خرمایی تازه از آن فرو ریخت و خورد.

ولی من وارد خانه خدا شدم و از میوه‌ها و نعمتهای بهشتی خوردم و وقتی خواستم خارج شوم هاتفی به من گفت: فاطمه! او را علی نام بگذار، چرا که او بلند مرتبه است و خداوند علی اعلی می‌گوید نام او را از نام خودم مشتق ساختم و او را به آداب و اخلاق خودم تربیت کردم و از علوم پیچیده خود آگاهش نمودم او کسی است که بت‌ها را در خانه من می‌شکند و بر بام خانه‌ام اذان می‌گوید و مرا به مجد و بزرگواری یاد می‌کند. خوشا به حال کسی که او را دوست بدارد و از او فرمان برد و وای بر کسی که او را دشمن بدارد و فرمانش نبرد.» (1)

شایان ذکر است که این رویداد با اندکی تفاوت در منابع بسیاری ذکر شده است و از شگفتی‌های این واقعه مهم تاریخی این است که فاطمه نه از درب خانه بلکه با شکافته شدن دیوار آن وارد کعبه گردید تا این رویداد عجیب دلیل و برهانی روشن تر بر معجزه باشد و آیندگان نتوانند آن را پدیده‌ای تصادفی و اتفاقی قلمداد کنند و جالب این است که پس از گذشت قرن‌ها از آن رویداد مهم و تجدید ساختمان کعبه و تعمیر آن و پر کردن جای شکاف با نقره، هنوز هم اثر شکاف بر دیوار خانه، خود را نمایان می‌سازد. (2)

ولادت امام علی ـ علیه‌السلام ـ در کتب اهل سنت

1. حافظ ابو عبدالله محمد بن عبدالله، معروف به حاکم نیشابوری، که همه بزرگان اهل سنت او را مورد اعتماد و استناد دانسته‌اند و خود از بزرگان ایشان است. در کتاب بسیار معروفش، «مستدرک صحیحین» می‌گوید: روایات متواتر است که فاطمه بنت اسد، امیرمؤمنان علی بن ابی طالب ـ کرّم الله ـ وجهه، را در خانه کعبه به دنیا آورده است. (3)

2. شاه ولی الله احمد بن عبدالرحیم دهلوی، محدث متعصب اهل سنت، در کتاب «ازالة الخفا» می‌نویسد: «بی گمان روایات متواتر است در این که فاطمه بنت اسد، امیرالمومنین علی بن ابی طالب را در درون کعبه به دنیا آورد، بدون تردید او در روز جمعه سیزدهم رجب، سی سال بعد از عام الفیل، در خانه کعبه به دنیا آمده است، و هرگز پیش از او یا بعد از او کسی در خانة کعبه زاده نشده است.» (4)

3. شهاب الدین ابوالثنا، سید محمود آلوسی، صاحب تفسیر آلوسی، در شرح بر قصیده عینیه عبدالباقی افندی می‌نویسد: ولادت امیرمؤمنان کرم الله وجهه در درون کعبه، در سراسر دنیا مشهور است و در کتابهای هر دو فرقه شیعه و سنی روایت شده است، و هرگز در مورد غیر ایشان چنین فضیلتی ثابت نشده است. (5)

4. نورالدین علی بن محمد بن صباغ مکی، از دانشمندان معروف اهل سنت، مشهور به ابن صباغ مالکی در کتاب «الفصول المهمّه» با سلسله سند از ابن مغازلی، از امام سجاد ـ علیه‌السلام ـ مبنی بر ولادت امام علی ـ علیه‌السلام ـ در درون خانه کعبه نقل کرده است که: پیش از او کسی در بیت الله الحرام متولد نشد، و این برتری ویژه اوست از سوی خداوند برای ابراز کرامت و شرافت و شکوهمندی او.

منابعی از اهل سنت که به طور صریح به شکافته شدن دیوار کعبه اشاره کرده‌اند:

1. محمد شریف خان شیروانی در کتاب «چوتهی کتاب» به ولادت امام علی ـ علیه‌السلام ـ در درون کعبه و شکافته شدن دیوار کعبه و شنیده شدن صدای هاتف غیبی تصریح کرده است. (7)

2. مولوی حافظ حکیم ظهیر احمد سهسوانی در کتاب «ظهیر البشر» در احوال و فضائل ائمه می‌نویسد: «چون خداوند اراده نمود که شرفی بر شرفهای کعبه بیفزاید، دیوار کعبه را بشکافت و فاطمه بنت اسد را به درون کعبه فرا خواند و فاطمه فرزندش علی را در درون کعبه به دنیا آورد.» (8)

3. علامه حسن بن امان الله مولوی عظیم آبادی هندی، درکتاب تجهیز الجیش جریان ولادت امام علی ـ علیه‌السلام ـ را طبق روایت «بشائر المصطفی» از یزید بن قعنب نقل کرده است. (9)

4. دکتر محمد شاه قادری، دانشمند و پزشک نامی سرزمین لاهور، در کتاب «مصباح المقربین» تصریح می‌کند که امیرمؤمنان در درون کعبه متولد شد و تصریح می‌کند که مادر آن جناب در حال طواف کعبه بود که او را درد زایمان گرفت، دیوار کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد به درون کعبه فرا خوانده شد، سپس تأکید می‌کند که هرگز چنین شرف و فضیلتی به جز امیرمؤمنان برای احدی نصیب و میسر نشده است...(10)

بنابراین با بررسی متون تاریخی به این نتیجه می‌رسیم که جریان ولادت امام علی ـ علیه‌السلام ـ و شکافته شدن دیوار کعبه در منابع متعددی از اهل سنت نقل شده است که برای نمونه به شماری از آنها اشاره کردیم.

--------------------------------------------------------------------------------

پاورقی و منابع:

1. صابری یزدی، علیرضا، هزار حدیث در فضائل امام علی(ع)، ترجمه محمد رضا انصاری محلاتی، قم، دفتر انتشارات اسلامی، 1380ش، ص32ـ31. محمد بن فتّال نیشابوری، روضة الواعظین، قم، نشر رضی، 1386ق، ج1، ص76. ابی محمد الحسن بن محمد دیلمی، بیروت، مؤسسة اعلمی، ص211. علی بن عیسی اربلی، کشف الغمه ج1، ص59. شیخ طوسی، امالی، 1313، ص80. شیخ صدوق، علل الشرایع، ص56.

2. قزوینی، سید محمد کاظم، امام علی(ع) از ولادت تا شهادت، ترجمه علی کرمی، قم، دلیل ما، 1379ش، ص43-41.

3. حافظ ابی عبدالله محمد بن عبدالله نیشابوری، مستدرک الصحیحین، حیدرآباد هندوستان، 1324، ج3، ص483. موسوی همدانی، سید محمد باقر، علی(ع) در کتب اهل سنت، تهران، واژة آرا، 1380ش، ص46.

4. شاه ولی الله دهلوی، ازالة الخفا، چاپ هند، ج2، ص251.

5. شهاب الدین ابوالثنا، سید محمود آلوسی، سرح الفریده، در شرح قصیدة عینیة عبدالباقی افندی، ص15. اردوبادی، محمد علی، مولود کعبه، ترجمه عیسی سلیم پور اهری، قم، رسالت، 1378ش، ص81.

6. ابن صباغ مالکی، الفصول المهمه، ص14. اردوبادی، محمد علی، مولود کعبه ترجمه عیسی سلیم پور اهری، قم، رسالت 1378، ص132.

7. محمد شریف خان شیروانی، چوتهی کتاب، به زبان اردو، 1935م، ص123. مولود کعبه، همان، ص1.

8. مولوی حافظ حکیم ظهیر احمد سهسوانی، ظهیر البشر (به زبان اردو)، ص18. مولود کعبه، همان، ص218.

9. علامه حسن بن امان الله مولوی عظیم آبادی هندی. تجهیز الجیش، چاپ هند، ص110. مولود کعبه همان، ص222.

10. قادری، محمدشاه، مصباح المقربین چاپ لاهور، ص16. مولود کعبه، همان، ص228.



بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی به انعکاس آن در ادبیات پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

 

 


 

آیه 88-89 سوره شعرا
يَوْمَ لَا يَنفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ ﴿۸۸﴾ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ ﴿۸۹﴾

 

(روز قیامت) روزی است که مال و فرزند هیچ سود نبخشند (88) مگر آن کس که خدا را قلبی پاک و سلیم به درگاه آورد (99)

به راستی کالای ارزنده در بازار قیامت چیست؟ در آن روز که هیچ مال و ثروتی و خویشاوند و فرزندی آدمی را به کار نمی‌آید؟

در آن روز تنها یک دل پاک و صاف از آلودگیِ حرص، از آلودگی کینه، از آلودگیِ جهل و تعصّب، از آلودگیِ عُجب و خودبینی، از آلودگیِ رنجش و کدورت، از آلودگیِ جاه طلبی آدمی را به بهشت وارد می‌کند.

عارفان گفته‌اند سرّ آنکه خداوند قلب پاک را بهترین هدیه روز قیامت معرفی کرده است این است که در آن آیینهٔ پاک، خداوند عکس جمال خویش را می‌نگرد و صاحب جمال را با آیینه سر و سودایی است.

 

 

 


 

جود می‌جوید گدایان و ضعاف      همچو خوبان کآینه جویند صاف
 روی خوبان زآینه زیبا شود      روی احسان از گدا پیدا شود
جود محتاج است و خواهد طالبی      همچنان که توبه خواهد تائبی        
مثنوی

 


همچنین در فیه ما فیه آمده است که:
در قیامت چون نمازها را بیاورند، در ترازو نهند،
و روزه‌ها را و صدقه‌ها را همچنین،
اما چون محبت را بیاورند در ترازو نگنجد
پس اصل محبت است.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

وصيت‌نامه‌های شهدا در رابطه با نماز ويژه بيست و دومين اجلاس سراسری نماز در استان لرستان جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قران(ايكنا) شعبه لرستان، مصطفی اسكندری، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان لرستان روز يك‌شنبه، 29 ارديبهشت‌ماه رد نشست كميته فرهنگی بيست ودومين اجلاس سراسری نماز كه به ميزبانی كميته امداد امام خمينی(ره) لرستان در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: شهدا در وصيت‌نامه‌های خود به نماز سفارش داشته‌اند كه لازم است اين وصيت‌نامه‌ها گردآوری شود.

وی افزود: وصايای شهدا در رابطه با امر نماز در قالب كتابچه‌ای تدوين و در روز برگزاری بيست و دومين اجلاس سراسری نماز در نمايشگاه به نمايش گذاشته می‌شود.

برگزاری مسابقه مقاله‌نويسی با موضوع نماز ويژه دانشجويان از ديگر برنامه‌هايی است كه ويژه بيست و دومين اجلاس سراسری نماز به ميزبانی استان لرستان اجرا خواهد شد.

یادآور می‌شود، بيستمين اجلاس سراسری نماز به ميزبانی استان بوشهر و با موضوع «نماز و مسجد طراز اسلامی» و بيست و يكمين اجلاس سراسری نماز نيز به ميزبانی استان كرمانشاه با موضوع «نماز و نهضت مسجدسازی» برگزار شد و شعار بيست و دومين اجلاس سراسری نماز نيز «نماز و سبك زندگی» انتخاب شده و زمان برگزاری اين اجلاس شهريورماه امسال اعلام شده است.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

سردار کارگر در گفت‌وگو با فارس:


رئیس بنیاد حفظ آثار در پاسخ به این سؤال که این بنیاد که برای انتشار کتاب‌ها با کمبود بودجه مواجه است، چگونه توانسته خبرگزاری راه‌اندازی کند، گفت: وضع بودجه ما در بنیاد مثل کشور است؛ مشکل بودجه نیست، مشکل همت است.

 

سردار بهمن کارگر در گفت‌گو با خبرنگار حماسه و مقاومت فارس(باشگاه توانا) درخصوص راه‌اندازی خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: وقتی که مسئولیتم در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آغاز شد، خلأ خبرگزاری دفاع مقدس را احساس کردم و طی ۴ ماه گذشته کارهای زیرساختی برای این کار انجام شد.

وی درخصوص تأمین اعتبار راه‌اندازی خبرگزاری دفاع مقدس گفت: اعتبار راه‌اندازی این خبرگزاری از بودجه بنیاد حفظ آثار بوده و رقمی برای اعلام هزینه آن ندارم اما نهایت صرفه‌جویی شد.

رئیس بنیاد در پاسخ به این سؤال که بنیاد حفظ آثار برای انتشار کتاب‌ها با کمبود بودجه مواجه است، چگونه توانسته خبرگزاری راه‌اندازی کند، گفت: وضع بودجه ما در بنیاد مثل کشور است؛ عادت نداریم بگوییم وضع ما بد است؛ کتاب‌هایی را هم که منتشر نشده‌اند منتشر می‌شود؛ مشکل بودجه نیست مشکل همت است، اگر همت باشد، مشکلات بودجه‌ای هم حل می‌شود. در راه‌اندازی خبرگزاری شاید مشکل بودجه داشتیم اما با همت این مشکل رفع شد.

وی درخصوص اولویت بنیاد برای بکارگیری خبرنگاران در خبرگزاری دفاع مقدس، بیان داشت: سعی شده، افرادی که با دفاع مقدس ارتباط دارند، وارد این کار شوند؛ اگر هم کسی با دفاع مقدس آشنایی نداشته باشد، مشکلی نیست؛ باید او را کمک کرد تا با این مقوله آشنا شود؛ اگر بخواهیم جوانان را وارد این عرصه کنیم، باید آنها را بیاوریم و کمک کنیم تا دفاع مقدس را بشناسند.

سردار کارگر گفت: اگر کسی هم در خبرگزاری بیاید و تسلطی بر کار نداشته، در ابتدا در کنار خبرنگاران حرفه‌ای کار را آموزش می‌بیند و بعد وارد کار می‌شود. البته تمام خبرنگاران دفاع مقدس رسانه‌ها، خبرنگاران افتخاری این خبرگزاری هستند.

وی گفت: خبرگزاری دفاع مقدس روز دوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

 




 
حاشیه دیدار دست‌اندرکاران دفاتر ادبیات مقاومت و انقلاب اسلامی با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای
سجده‌ شکر رهبر انقلاب/ وقتی می‌دانید کاری خوب و درست است اقدام کنید

یک نفر از لزوم وجود کتابخانه‌های تخصصی گفت. آقا جواب دادند شما حوزه‌ هنری و سازمان تبلیغات هستید، شما باید کاری کنید؛ «إذا عَلِمتَ فَاعمَل». وقتی می‌دانید کاری خوب و درست است، اقدام کنید.

خبرگزاری فارس: سجده‌ شکر رهبر انقلاب/ وقتی می‌دانید کاری خوب و درست است اقدام کنید
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس، دست‌اندرکاران دفاتر ادبیات مقاومت و ادبیات انقلاب اسلامی حوزه‌ هنری هفته گذشته با رهبر انقلاب دیدار کردند. پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir گزارشی از این دیدار را به قلم مهدی قزلی منتشر کرده است که در ذیل می‌خوانید:

 

کمی دیر رسیدم به جلسه. گویا ابتدا قرار بود این دیدار، نشست گزارش «رمان انقلاب» باشد به رهبر انقلاب که با کوتاه‌شدن دست «امیرحسین فردی» از دنیا، برنامه تغییر کرد به دیدار و گزارش دفاتر ادبیات و هنر مقاومت و ادبیات انقلاب اسلامی. همان‌طور که امیرحسین فردی محور رمان و داستان انقلاب بود، ستون خیمه‌ این دو دفتر هم سرهنگی و بهبودی و کمری و ... هستند. ای‌کاش حوزه فکری بکند برای ساختار این دفاتر که با فقدان افراد محوری، کارها از رونق نیفتد.

 

دیدار اردیبهشتی و اخوانی دفاتر با آقا با سلام و تشکر محسن مؤمنی شروع شد. او از طرف خانواده‌ مرحوم فردی هم مأمور به تشکر از آقا برای پیام تسلیت ایشان بود. پس از سلام و تشکر، فیلمی کوتاه پخش شد که یک‌جور گزارش کار مصوّر و موجز از فعالیت‌های این دو دفتر بود. رهبر انقلاب فیلم را به‌دقت همراه با بقیه نگاه کردند. حاضران در جلسه حدود ۳۰ نفر می‌شدند که اعضای این دو دفتر و البته معاونان و مدیران حوزه بودند. یک سمت رهبر انقلاب، آقایان سرهنگی و بهبودی و کمری و محسن مؤمنی نشسته بودند، سمت دیگر هم حاج‌آقای خاموشی و آقای حمزه‌زاده.

در ادامه اینجا را کلید کنید

 




ما را بر سنت او زنده بدار و بر دين او بميران و در آيين و طريقت او راهبرمان باش.

 


خداوندا بر محمد صلى الله عليه و آله و آل او درود فرست و اساس كار او را شرافت بخش و برهان او را بزرگ بدار.
ما را بر سنت او زنده بدار و بر دين او بميران و در آيين و طريقت او راهبرمان باش. ما را از پيروان او قرار ده و در زمره ياران او محشور فرما و ما را به حوض كوثر او وارد ساز و با جام او سيرابمان گردان.
و خداوندا بر محمد صلى الله عليه و آله و آل او درود فرست، درودى كه با آن او را به بهترين آنچه آرزو دارد از خير و فضل و كرامت نايل گردانى، زيرا تو داراى رحمت واسعه و فضل كريمانه اى.
خدايا به خاطر اينكه پيامبر صلى الله عليه و آله، رسالات تو را ابلاغ فرمود و آيات تو را به مردم رسانيد و بندگانت را موعظه فرمود و در راه تو جهاد كرد، بهتر از جزايى كه به احدى از فرشتگان مقرب و يا به پيامبران برگزيده ‏ات داده ‏اى به او عطا فرما.
و سلام و رحمت و بركات خدا بر او و بر عترت پاك و مطهر او باد.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 


در نهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل در نیروهای مسلح،‌ ارتش مقام نخست را کسب کرد.

مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور حجت‌الاسلام والمسملین سید محمدعلی آل هاشم، سردار سیدمسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح، امیرخرم‌طوسی و لاله افتخاری نماینده مجلس برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل در نیروهای مسلح که صبح امروز برگزار شد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات با کسب 685 امتیاز رتبه نخست تیمی و سپاه پاسداران با کسب 535 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت.

 

وی همچنین با ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره از مسابقات تصریح کرد: وزارت دفاع،‌ نیروی انتظامی و ستاد کل نیروهای مسلح نیز به ترتیب در جایگاه سوم تا پنجم این دوره از مسابقات قرار گرفتند.

واحدی همچنین با اشاره به بخش‌های دیگر این مسابقات اظهار داشت: در بخش منتخبین، ارتش با کسب 9 مقام منتخب، سپاه با کسب 7 مقام، وزارت دفاع با کسب 7 مقام و نیروی انتظامی با کسب 4 مقام در رتبه اول تا چهارم قرار گرفتند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش هدف از برگزاری این مسابقات را ارزیابی فعالیت‌های قرآنی و برنامه‌ریزی بهتر در خصوص این فعالیت‌ها دانست.

در بخش دیگری از این مراسم لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی از شکل‌گیری شورای فرهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی خبر داد.

افتخاری ادامه داد: این شورا به دنبال این است تا طرح جامع حفظ قرآن کریم هدف آن تربیت و آموزش یک میلیون حافظ قرآن کریم است، اجرایی کنند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس در پایان زمینه‌سازی برای رفتار قرآنی را لازمه جامعه امروز دانست و گفت: در حال حاضر که در دشوارترین شرایط تهاجم فرهنگی قرار داریم می‌بایست به امر آموزش قرآن کریم توجه بیشتری داشته باشیم.

 



تاريخ : 22 / 2برچسب:دعای ماه رجب,, | 1:3 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 



بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ 
به نام خداى بخشاينده مهربان 
 

 

يا مَنْ اَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ
اى كه براى هر خيرى به او اميد دارم و از خشمش
 

عِنْدَ كُلِّ شَرٍّ يا مَنْ يُعْطِى الْكَثيرَ بِالْقَليلِ يا مَنْ يُعْطى مَنْ سَئَلَهُ يا

در هر شرى ايمنى جويم اى كه مى دهد (عطاى ) بسيار در برابر (طاعت ) اندك اى كه عطا كنى به هركه از تو خواهد اى

مَنْ يُعْطى مَنْ لَمْ يَسْئَلْهُ وَمَنْ لَمْ يَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَةً اَعْطِنى

كه عطا كنى به كسى كه از تو نخواهد و نه تو را بشناسد از روى نعمت بخشى و مهرورزى عطا كن به من

بِمَسْئَلَتى اِيّاكَ جَميعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَجَميعَ خَيْرِ الاْخِرَةِ وَاصْرِفْ عَنّى

به خاطر درخواستى كه از تو كردم همه خوبى دنيا و همه خوبى و خير آخرت را و بگردان از من

بِمَسْئَلَتى اِيّاكَ جَميعَ شَرِّ الدُّنْيا وَشَرِّ الاْخِرَةِ فَاِنَّهُ غَيْرُ مَنْقُوصٍ ما اَعْطَيْتَ 

به خاطر همان درخواستى كه از تو كردم همه شر دنيا و شر آخرت را زيرا آنچه تو دهى چيزى كم ندارد (يا كم نيايد) و

وَ زِِدْنى مِنْ فَضْلِكَ يا كَريمُ 
بيفزا بر من از فضلت اى بزرگوار 

يا ذَاالْجَلالِ وَالاِْكْرامِ يا ذَاالنَّعْماَّءِ
اى صاحب جلالت و بزرگوارى اى صاحب نعمت

وَالْجُودِ يا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ حَرِّمْ شَيْبَتى عَلَى النّار.ِ
و جود اى صاحب بخشش و عطا، حرام كن محاسنم را بر آتش دوزخ.

 

 

 

 

 

 

 


بسم الله الرحمن الرحیم

در این ماه «یا من ارجوه لکل خیر» یعنی وقتی به ماه رجب می رسی ، شما از لحظه شروع ماه رجب دیگه توقعت از خداوند تبارک و تعالی فقط و فقط خیر است .

«و امن سخطه عند کل شر» و ایمن هم به شما می ده.

چند نکته در اینجا داریم :
1- چه کسانی در این ماه امیدوار باشند؟
2- «و امن سخطه» یعنی چی ؟ یعنی در این ماه خداوند تبارک و تعالی بساط سخط – بساط عصبانی شدن- رو کلاً تعطیل می کند
چه قدر فرصت عجبیست . بعضی وقتها بعضی فرصتهایی که در ماه رجب هست ، من دقت کردم در خیلی از شب های مهم سال هم نیست.

«یا من یعطی الکثیر بالقلیل»
. خداوند تبارک و تعالی همیشه این طوریه یعنی شما کاه که می برید ، کوه بجاش می ده . این خدا خدایست که وقتی خیلی کم می بری ، خیلی زیاد عکس العمل نشون می ده. تا جایی که بعضی وقت ها احساس می کنیم که با منه !!

«
یا من یعطی من سئله» در این ماه خداوند تبارک و تعالی هر کس که صداش بزنه ، جواب می ده.


«یا من یعطی من لم یسئله
» اگه یه وقتی شما توی ماه رجب بدونی ماه رجبه ، بدونی با ماه های دیگه فرق می کنه ، اما یادت بره دعا کنی ، خداوند تبارک و تعالی یه چیزی توی ماه بهت می ده.

«و من لم یعرفه»
دامنه رو باز می کنه ؛ حتی کسانی که خدا را نمی شناسند ، در ماه رجب یه بهره ای می برند.
پس سه طبقه شد :
1- «من لم یعرفه» کسانی که خدا را نمی شناسند ، اینها طبقه ای هستند که از رحمت عمومی ماه رجب بهره می بردند.
2- «من لم یسئله» کسانی که از طبقه خصوصی ماه رجب هم بهره می بردند . می دونه ماه رجبه ولی حواسش نبوده و صدا نزده
3- «من سئله» خاص الخاص هستند. کسانی هستند که چون خدا رو در ماه رجب صدا می زنند ، این صدا زدنشون باعث میشه خداوند بهشون خاص نگاه کنه . یکی از برترین صداهاش هم در این شعر اومده :

 

مـــــــــــاه رجـــــــــــب و مـــاه نــــزول بــــــرکـــات است


 

 
پیوســـــــته ســـــرود رجبـــــــــــییون صـــلـــــوات است

کلاس دعا کردن تو در ماه رجب نسبت به ماه های دیگه توفیر می کنه.

«اعطنی بمسئلتی ایاک»

حالا که خودت در دیزی رو باز گذاشتی و دستور العمل دادی که : ملائکه ی من در دیزی در ماه رجب بــــــاز ، حیای گربه هم لازم نیست . یعنی رسماً خدا ابلاغ داره درهای دیزی ها در ماه رجب باز ، گربه های بی حیا هم ممنوع الورود نیستند ، تشریف بیارند هر چی دوست دارند بخورند !!
حالا چی می خوای بنده من ؟
 
«جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الاخره» هر چه خوبی توی دنیاست و هرچی خوبی در آخرته در این ماه من از تو می خوام .

شما برید توی کل دعاهای ماه رمضان حتی دعای شب قدر بگردید ، این جمله رو پیدا نمی کنید.
ماه رمضان خیلی خوبه، اما ماه رجب ماه زرنگ هاست. چون زرنگ ها کمترن ، مشتری ماه رجب هم کمتره
بعد می یاد دو قبضه می کنه دعا رو . یعنی آخــــــر پُـــررو بازی یه بنده است . که خیلی هم عــــالیه.

«وصرف عنی بمسئلتی ایاک جمیع شر الدنیا و شر الاخره» من نبینم مشکلات دنیا و آخرت . « صرف» یعنی روی برگرداندن . من روم برگردونده باشه ، هیچ کدام از مشکلات دنیا و آخرت رو نبینم. چرا؟ «تحننا منه و رحمه» خودت گفتی این ماه ، ماه منت گذاشتن ، نرم گرفتن ، آروم بودن ، چشم پوشی کردن ، گذشتن ، بخشیدن خروار به دینار ، بخشیدن کوه به کاه . به این دلیل این جوری شده.
 
«فانه غیر منقوص ما اعطیت و زدنی من فضلک یا کریم» برای اینکه از در خانه تو اگر همه چی رو بهم بدی ، سر سوزنی کم نمی شه.
ما بنده ها اگه در خونه کریم ترین کریمان بریم ، اگر فقط یک ریال به ما کمک کنه ؛ یک ریال از اموالش کم می شه . در خونه تو که می یایم ،هیچی کم نمیشه.
برادرا و خواهرا : تو این ماه پُــررو بازی مطلق ، با خیال راحت بیا بشین و بگو :
اومدم غرق در گناهم ، هیچی نیاوردم ، امیدم اینکه اولاً تمام گناهام رو پاک کنی ، ثانیاً همه چی هم بهم بدی .
برید یه دعا پیدا کنید توی ماه رمضان، ماه شعبان ، مفاتیحُ زیر و رو کنید ببینید یه جایی هست این گونه بنده اجازه داشته باشه با خدا صحبت کنه .
لذا خیـــــلی قدر ماه رجب رو بدونید.

التماس دعا
 



رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: وقتی حضرت معصومه به قم تشریف فرما شدند جمعی از سادات و بزرگان و علمای کوفه به قم آمدند و بزرگان این شهر برای استقبال از ایشان بهترین خانه ها را به ایشان پیشنهاد کردند و باغ ها و املاک بسیاری وقف ایشان شد؛ بعدها علما و بزرگان بسیاری در این شهر حضور یافتند که جمع آنان به 200 هزار محدث می رسد

باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین عابدی یادآورشد: وی با ذکر این مطلب که داخل ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) 5 دختر امام یعنی شخص حضرت، دختر امام جواد(ع)، دو دختر امام دهم(ع) و یک دختر امام یازدهم(ع)، مدفون هستند، ابراز داشت: پس از رحلت ایشان، دختر امام جواد(ع) ضریحی را به یادبود حضرت در این مکان بنا کرد.

وی افزود: وجود 200 هزار محدث در اطراف ضریح حضرت فاطمه معصومه(س) از جمله علی بن ابراهیم قمی و زکریابن آدم و... باعث درخشان تر شدن این شهر شده است، عنوان کرد: وقتی سید بحرالعلوم به قم مشرف می شدند از چهارراه بازار به سمت حرم، پابرهنه می‎شد که مبادا به قبور این بزرگان در مسیر راه بی‎ حرمتی نشده باشد؛ نظیر چنین کاری را نیز ملاصدرا انجام می ‎داد.

وی ادامه داد: مرحوم صاحب جواهر، نقل کرده است که اگر می‎توانستم قبر علی بن ابراهیم قمی در قم را به شکل گنبد طلایی می‎ساختم؛ زیرا ایشان 9 هزار روایت از پیامبر(ص) و ادمه(ع) نقل کرده است.

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: در روایتی آمده است که بزرگی انسان به اندازه روایاتی است که نقل کرده است؛ این درحالی است که علی بن ابراهیم قمی 9هزار روایت را نقل کرده در حالی که حضرت عبدالعظیم با آن همه کرامات تنها 108 روایت را نقل کرده است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با نقل برخی از کرامات حضرت معصومه(س) از بزرگان دین، نظیر امام راحل و مراجع عظام، عنوان کرد: امام راحل تمام سرمایه خود را مدیون نماز شب و زیارت حضرت معصومه(س) دانسته است؛ آیت‎الله ‎العظمی مرعشی نجفی 50 سال روزی سه مرتبه به مزار این بانوی بزرگ جهان اسلام مشرف می‎شدند و الهام می گرفتند و در همین راستا مراجع بزرگ دیگر نیز چنین روشی داشتند؛ نظیر آیت‎ الله‎ العظمی گلپایگانی که هر روز صبح ابتدا به مرقد حضرت مشرف می ‎شدند و سپس برای قرائت فاتحه به قبرستان شیخان مشرف می‎شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی در پایان با اشاره به دفن بزرگان دین و شریعت در قبرستان شیخان قم، اظهارداشت: در این قبرستان، بزرگانی چون زکریابن آدم مدفون هستند که در روایت آمده است که وجود ایشان در قم همچون وجود امام هفتم در بغداد بوده است.



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: کتاب ماندگارترین رسانه در انتقال پیام و فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل جوان است.


 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و غرفه‌های نشر آجا گفت: خوشحالیم که انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با 20 عنوان کتاب جدید و در مجموع با 120 عنوان کتاب در حوزه‌های گوناگون علوم نظامی، دفاع مقدس، فرهنگی-اجتماعی و کودک و نوجوان در نمایشگاه امسال حضوری فعال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش در ادامه،‌ برضرورت ترویج فرهنگ و کتابخوانی در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: انتشارات ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف ترویج فرهنگ و انتقال پیام دفاع مقدس و شناساندن ایثارگران و پایمردی رزمندگان ارتش به نسل جوان و پویای امروز، همواره در این گونه نمایشگاه‌ها حضوری فعال دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به این مطلب که کتاب محدود به مکان و زمان نیست افزود: کتاب رسانه ماندگاری است که بوسیله آن می‌تواند ضمن معرفی رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، منبع قابل اعتمادی برای نسل‌های آینده باشد.

گفتنی است انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، راهروی 21، غرفه شماره 34 پذیرایی علاقمندان است.

 

 



 

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

اين سؤال مطرح است كه در بحث حماسه سياسی چگونه فيلم‌هايی می‌توان ساخت؟ آيا فيلمی كه در آن تنها در قالب چند ديالوگ به اين مفهوم پرداخته شده باشد قادر است جواب‌گوی عظمت اين معنا باشد؟ با اين توضيح بايد گفت كه سطحی‌نگری به هيچ وجه در اين حوزه كاربرد ندارد.

 



سال‌هاست كه درباره ميزان تاثيرگذاری سينما سخن گفته می‌شود، به ويژه درخصوص اين موضوع كه هاليوود طی يك قرن گذشته تا چه حد از ابزار سينما برای تبليغ سياست‌های خود بهره برده، بحث شده است، بنابراين به روی اين نكته بحث نمی‌كنيم و سخنان خود را مستقيما به روی بحث اصلی خود كه همان جايگاه شعار سال در ميان توليدات سينمايی است، متمركز می‌كنيم.

حضرت آقا سال‌هاست كه در پيام نوروزی خود عنوانی را برای آن سال در نظر می‌گيرند. عنوانی كه تنها يك نامگذاری ساده نيست، بلكه چراغی راهی است كه برای كل جامعه روشن می‌شود تا به واسطه نزديكی به آن بتوان بر مشكلات فائق آمد. در كلامی حضرت آقا می‌خواهند با اين نامگذاری‌ها به نوعی گذر از مراحل سخت را برای مردم سهل‌تر كنند، چون كمی لغزش ممكن است كه هر كسی را دستخوش انحراف كند.

اما در اين ميان، سينما طی اين سال‌ها هيچ‌گاه نتوانسته آنگونه كه بايد از كلمات گهر بار مقام معظم رهبری بهره برد. برای نمونه ما طی اين چند سال عنوان‌هايی چون؛ «اصلاح الگوی مصرف»، «توليد ملی حمايت از كار و سرمايه ملی»، «اتحاد و انسجام اسلامی»، «جهاد اقتصادی»، «سال پيامبر اعظم (ص)» را به عنوان شعار سال داشته‌ايم، اما آيا توانسته‌ايم اين شعارها را تبديل به كلام كنيم؟ مسلما جواب اين پرسش خير است؛ نقصانی كه برای سينما ما افسوسی بزرگ به همراه دارد.

دليل اين كم كاری نيز اين است كه معمولا سينماگران و مسئولان سينمايی ما تنها در عمل متعهد به اين شعارها هستند، اما در عمل و زندگی شخصی كوچكترين تعهدی را به اين مضامين ندارند؛ بدين معناكه وقتی صحبت از سال «جهاد اقتصادی» می‌كنيم در ابتدا بايد خود زندگی جهادی داشته باشيم، سپس بخواهيم منادی چنين ارزش‌هايی باشيم.

با اين توضيحات به شعار امسال كه همان «حماسه سياسی، حماسه اقتصادی» است می‌پردازيم. دو معنايی كه می‌تواند آينده كشور ما را رقم زند، زيرا در شرايط موجود می‌بينيم كه تمامی قدرت‌های بزرگ دنيا كمر همت بر بسته‌اند تا به هر طريق ممكن مردم ما را از داشتن حق اوليه‌شان محروم كنند، پس ايستادگی در مقابل چنين هجمه‌ای روحيه‌ای جهادی می‌خواهد كه به واسطه سينماگران ارزش‌مدار محقق می‌شود.

برای درك بهتر موضوع چند مثال به عنوان راهكار مطرح می‌شود. مطلب اول اين است كه در بحث حماسه سياسی چگونه فيلم‌هايی می‌توان ساخت؟ آيا فيلمی كه در آن تنها در قالب چند ديالوگ به اين مفهوم پرداخته شده باشد قادر است جواب‌گوی عظمت اين معنا باشد؟ با اين توضيح بايد گفت كه سطحی‌نگری به هيچ وجه در اين حوزه كاربرد ندارد، پس بايد كاری كارشناسانه انجام داد تا نتايج آن قابل لمس باشد.

قدم ابتدايی نيز اين است كه از همين آغاز سال فيلمسازان ما به موضوعاتی چون انتخابات رياست جمهوری در خرداد ماه سال جاری توجه ويژه داشته باشند، چون كم كاری در اين زمينه اجازه به فتنه‌گران می‌دهد تا توهمات پوچ و بی اساس خود در قالب فيلم‌های خصمانه در جامعه اشاعه دهند. كم كاری كه متاسفانه در سال 88 روی داد و اكثر سينماگران ما نتوانستند چهره‌گر مناسبی از فتنه‌گران باشند.

مطلب ديگر، درباره اين موضوع هجمه‌های همه جانبه شبكه‌های ماهواره‌ای و هاليوود به ارزش‌های انقلاب است، حتی اين دشمنی در بسياری از مواقع آموزه‌های اسلامی را هم مورد هجمه قرار داده است، پس بايد فعاليت در اين زمينه را به عنوان جهاد بزرگ تصور كرد كه عليه بدخواهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

«حماسه اقتصادی» را هم در دو شكل می‌توان در سينما تصوير كرد، ابتدا اينكه با ساخت فيلم‌های حماسی مردم را با داشته‌های اقتصاديشان آگاه كرد و به آنها نشان داد كه تحمل در مقابل سختی چه تبعات مثبتی به لحاظ اقتصادی و ملی برای كشور در پی دارد. اين مسئله نيز تنها با ساخت چند فيلم حاصل نمی‌شود، بلكه بايد موجی ادامه‌دار باشد و حتی در سال‌های بعد هم به كار خود ادامه دهد.

مطلب پايانی هم اين است كه سينمايی كه می خواهد معناگر حماسه اقتصادی باشد بايد از اختلاس‌هايی كه اين روزها در بخش‌های مختلف رايج شده بری باشد. اين خواسته هم تنها در سايه توان هنرمندان جهادی است، والا با اين فضای و هنرمند موجود نبايد انتظار موفقيت چندانی را داشت، پس مسئولان سينمايی شرايط را فراهم آورد كه فيلمسازان برجسته و مطرح كشورمان كه دلبستگی‌شان به نظام بر همه مشخص شده بيشتر شرايط كار كردن داشته باشند.

 

 



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس گفت: رضايت رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) از ارتش بالاترين پاداش گرانقدر و بزرگي براي اين نيرو است.

 


به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، سردار بهمن كارگر رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس در مراسم رونمايي از فيلم سينمايي «آقا خوبه» و نمآهنگ «ارتش صاحب‌الزمان» ارتش جمهوري اسلامي ايران كه به مناسب 29 فروردين روز ارتش و توسط بسيج سازمان صدا و سيما توليد و با همكاري بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس در سازمان عقيدتي سياسي ارتش رونمايي شد؛ ضمن تبريك روز ارتش، گفت: به عنوان يك نظامي به ارتش افتخار مي‌كنم، چرا كه ارتش در دوران دفاع مقدس روسفيد شد و پس از آن هم در دوران صلح به عنوان يك ارتش مكتبي و توانمند در مقابل استكبار جهاني عرض اندام كرد.
كارگر با اشاره به برگزاري رزمايش‌هاي مقتدرانه توسط ارتش و به تصوير كشيدن آن از رسانه ملي، اين اقدام را عامل به شوق آمدن ملت دانست و گفت: امروز ارتش در افكار عمومي نيرويي مقتدر شناخته مي‌شود و هر روز شاداب‌تر از ديروز، در راه دفاع از امنيت ملي كشور گام برمي‌دارد.
رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس با تأكيد بر اينكه رضايت رهبر معظم انقلاب از ارتش بالاترين پاداش براي اين نيرو است، تصريح كرد:رضايت مقام معظم رهبري يك بركت است كه مي‌تواند بالا برنده توان كاركنان ارتش باشد.
در اين مراسم همچنين علي اصغر جعفري رئيس سازمان بسيج صدا و سيما با اشاره به اينكه در علوم نظامي ارتش‌ها را جزو مؤلفه‌هاي قدرت سخت مي‌دانند، اظهار داشت: معتقدم ارتش جمهوري اسلامي ايران در كنار مؤلفه قدرت سخت بودند به دبنال يك قدرت نرم نيز است و تخصص، ايمان و شجاعت پرسنل اين نيرو، كيميايي است كه در كمتر ارتشي در دنيا سراغ داريم.
مشاور رئيس سازمان صدا و سيما، تصريح كرد: شجاعت و ايمان كاركنان ارتش اثر خود را در دوران دفاع مقدس خصوصاً سال‌هاي ابتدايي جنگ تحميلي نشان داد و امروز خوشحاليم كه ارتش ما جزو ارتش‌هاي موفق و سرآمد دنيا است.
جعفري با اشاره به تهميدات بسيج صدا و سيما در جهت تقدير از اين نيرو، در آستانه روز ارتش به توليد و رونمايي از نمآهنگ روز ارتش و فيلم سينمايي «آقا خوبه» به كارگرداني علي عطشاني اشاره و آن را اقدامي نمادين در جهت تقدير از ارتش دانست و گفت: در سال جاري علاوه بر برنامه‌هاي عمومي تلاش كرديم يك هديه ويژه براي روز ارتش تدارك ببينم تا ارادت خود را به سربازان امام عصر(عج) نشان دهيم.
گفتني است تله فيلم آقا خوبه به كارگرداني علي عطشاني و با حضور بازيگراني چون فاطمه گودرزي، علي دهكردي و علي اوسيوند و برخي ديگر از بازيگران با شعري از پرويز بيگي حبيب آبادي و آهنگسازي محمدرضا عقيلي تهيه گرديده است.

برای دیدن نماهنگ ارتش صاحب الزمان(عج) اینجا را کلید کنید



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: جامعه‌اي كه در سه دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران هزاران شهيد به جمهوري اسلامي تقديم نموده است، بي ­ترديد ارائه و معرفي زندگي، منش و سيره شهدايي مانند شهيد صياد شيرازي، آحاد جامعه به وي‍ژه نسل جديد و جوان انقلاب اسلامي را با زواياي مختلف حماسه­ هاي بزرگ ملت ايران در دوران دفاع مقدس آشنا مي­سازد.

در چهاردهمين مراسم مردمي بزرگداشت شهادت سپهبد صياد شيرازي ضمن اشاره به وجه اشتراك ايام شهادت حضرت زهرا(س)، روز ارتش و سالروز شهادت امير دلاور ارتش اسلام سپهبد صياد شيرازي اظهار داشت: اين سه مناسبت يك وجه اشتراك دارد و آن ولايت‌مداري و شهادت‌طلبي است، حضرت زهرا(س) خود را در دفاع از ولايت حضرت علي(ع) به خطر انداخت، ارتش ما درس شهادت را از فرزند زهراي اطهر آموخت و اسوه شهيدان ارتش شهيد صياد شيرازي بود و شهيد صياد شيرازي در دفاع از حريم ولايت، نظام و در جنگ با منافقين جان خود را تقديم اين راه كرد، چرا كه منافقين انتقام آن روزهاي حساس در عمليات مرصاد را از شهيد صياد مي‌گرفتند.

 حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: 21 فروردين 78 سالروز شهادت اميري است كه اسوه تقوا، اسوه وفاداري و عشق بود، امير شجاع و دلاور ارتش پر افتخار جمهوري اسلامي ايران سپهبد صياد شيرازي نامي پر افتخار و جاودانه كه با 8 سال دفاع مقدس و دلاوري‌ها و از خودگذشتگي‌ها عجين مي‌باشد.
 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه با اشاره به اينكه اين عاشق نمونه بارز شرف و غيرت ايراني است كه جان شيرين خود را فداي عزت و سربلندي ايران اسلامي كرد، تصريح كرد: نقش شهيد صياد در ايجاد اتحاد بين نيروهاي مسلح فراموش نشدني است، كه فرمود "نگوييد ارتشي و سپاهي دو لشكر الهي، بگوييد ارتشي و سپاهي يك لشكر الهي"، وي فردي مومن، متعهد راستين به اسلام، بزرگمردي كه هركاري را با نام خدا آغاز مي‌كرد، هر كاري را با دعا براي فرج آقا امام زمان(عج) آغاز مي­كرد و سخنان خود را با دعا براي سلامتي امام عظيم‌الشان و مقام معظم رهبري به پايان مي­برد.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم اظهار داشت: شهيد صياد شيرازي هميشه براي تصميم‌گيري و كارهاي مهم و اساسي ابتدا دو ركعت نماز بجا مياورد، ‌هميشه دوشنبه و پنج­شنبه را روزه مي­گرفت، به نماز شب خيلي مقيد بود و ساده‌زيستي و دوري از تجملات و تكبر از خصوصيات ويژه اخلاقي شهيد بزرگوار بود، صياد نمونه‌اي از يك افسر و فرمانده جدي و البته مورد علاقه زير دستانش بود.

 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در پايان گفت: سپهبد صياد شيرازي عمر با بركت خود را در راه خدمت به ايران اسلامي، اسلام و ملت سپري نمود و در راه رسيدن به لذت وصل هرگز دل به زيورهاي دنيوي نبست و عارفانه و عاشقانه سلوك وصل را طي نمود تا آنگاه كه جام شيرين شهادت را سر كشيد. وي از جمله وارستگان فداكار و شجاع بود كه شهادت به حق زيبنده و شايسته او بود، كه تجليل و گراميداشت تمام ملت عزيز ايران در مراسم تشييع باشكوه و كم‌نظير اين سر باز فداكار اسلام دليلي است بر ادعاي ما.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

بیانات در خطبه‌هاى نمازجمعه‌

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در روز شهادت حضرت زهرا(س) بیاناتی از رهبر معظم انقلاب درباره این بانوی بزرگوار اسلام منتشر کرد.

مرحله‌ى دوم روزه، پرهيز از گناه است؛ يعنى نگاهدارى گوش و چشم و زبان و دل - حتّى طبق بعضى از روايات - نگاهدارى بشره‌ى انسان، پوست بدن و موى بدن انسان از گناه. از اميرالمؤمنين عليه‌السّلام نقل شده است كه «الصّيام اجتناب المحارم كما يمتنع الرّجل من الطّعام و الشّراب(1)»؛

همان‌طورى كه از غذا و از آشاميدنى و از مشتهيّات نفسانى اجتناب مى‌كنيد، از گناه هم اجتناب كنيد. اين يك مرحله‌ى بالاتر براى روزه است. اين فرصت ماه رمضان، فرصت مغتنمى است كه انسان تمرين اجتناب از گناه كند. بعضى از جوانان در مراجعاتى كه دارند، به بنده التماس دعا كه مى‌كنند، از جمله مكرّر مى‌گويند شما دعا كنيد كه ما بتوانيم گناه نكنيم. البته دعا كردن خوب و لازم است و مى‌كنيم؛ اما گناه نكردن، به اراده‌ى انسان احتياج دارد. بايد تصميم بگيريد كه گناه نكنيد و وقتى تصميم گرفتيد، اين كار بسيار آسانى خواهد شد. اجتناب از گناه، چيزى است كه مثل يك كوه در چشم انسان جلوه مى‌كند؛ اما با تصميم، مثل يك زمين هموار مى‌شود. در ماه رمضان، بهترين فرصت است كه همه اين را تمرين بكنند. روايت ديگرى از فاطمه‌ى زهرا سلام‌اللَّه‌عليها نقل شده است كه فرمود: «ما يصنع الصائم بصيامه اذا لم يصن لسانه و سمعه و بصره و جوارحه(2)»؛

انسان از روزه چه بهره‌اى خواهد برد، اگر زبان و گوش و چشم و جوارح خود را از گناه باز ندارد؟ در يك روايت نقل شده است كه زنى به خدمتكار خود اهانت كرد. ظاهراً آنها در همسايگى پيامبر، يا مثلاً در سفرى همراه آن حضرت بودند. پيامبر اكرم طعامى در دستشان بود، به او تعارف كردند و فرمودند: از اين بخور. آن زن گفت من روزه‌ام. نقل شده است كه پيامبر به او اين‌طور فرمودند: «كيف تكونين صائمه و قد سببت جاريتك»؛ چطور تو روزه‌اى؛ در حالى كه به خدمتكار خودت دشنام داده‌اى؟ «انّ الصوم ليس من الطعام و الشّراب»؛ روزه فقط اين نيست كه از خوراك و نوشيدنى اجتناب كنيد. «و انما جعل اللَّه ذلك حجابا عن سواهما من الفواحش من الفعل والقول»(3)؛

خدا خواست كه انسان روزه‌دار به سراغ گناهان و آلودگيها نرود؛ و از جمله‌ى اين گناهان، گناهان زبان است؛ بدگويى و اهانت به ديگران است. از جمله‌ى اين گناهان، گناهان دل است؛ دشمنى و كينه‌ى ديگران را در دل پروراندن است. بعضى گناهان به معناى اصطلاح شرعى است؛ بعضى گناهان اخلاقى است؛ مراتب گوناگونى دارد. پس، مرحله‌ى دوم روزه‌دارى اين است كه انسان بتواند از گناهان، خود را جدا كند و بخصوص شما جوانان عزيز از اين فرصت استفاده كنيد. شما جوانيد. جوان، هم قدرت و توانايى دارد و هم صافىِ دل و نورانيّتِ دل براى او يك فرصت است. در طول ماه رمضان، از اين فرصت استفاده كنيد و اجتناب از گناهان را - كه مرحله‌ى دوم روزه‌دارى است - تمرين نماييد.

1 ) خطب علی ع فحمد الله و أثنى عليه و ذكر النبی فصلى عليه ثم قال أما بعد فإنی أوصيكم بتقوى الله‏ ..... الصيام اجتناب المحارم كما يمتنع الرجل من الطعام و الشراب
... امام علی (ع) فرمودند: روزه یعنی دوری از محرمات همانگونه كه انسان از غذا و نوشیدنی منع می شود.

*الغارات ، ابراهیم بن محمد ثقفی، ج 2، ص 342

* مستدرك‏الوسائل، محدث نوری، ج 7 ، ص 367

* بحارالأنوار ، علامه مجلسی، ج 68 ، ص 231 و ج 93 ، ص 294

2 ) ما يصنع الصائم بصيامه إذا لم يصن لسانه و سمعه و بصره و جوارحه
حضرت فاطمه (س) فرمودند: روزه دار تا زمانی كه زبان و گوش و چشم و اعضایش را حفظ نكند با روزه گرفتنش كاری نیكی نمی كند.

*دعائم الاسلام، نعمان بن محمد تميمى‏ ج 1 ص 268

* بحارالانوار ، علامه مجلسی : ج 93 ص 295 ح 25

* میزان الحكمه : ج 2 ص 1687

3 ) إن الصيام ليس من الطعام و الشراب وحده .... و إن أبی ع قال سمع رسول الله ص امرأة تساب جارية لها و هی صائمة فدعا رسول الله ص بطعام فقال لها كلی فقالت أنا صائمة يا رسول الله فقال كيف تكونين صائمة و قد سببت جاريتك إن الصوم ليس من الطعام و الشراب و إنما جعل الله ذلك حجابا عن سواهما من الفواحش من الفعل و القول يفطر الصائم ما أقل الصوام و أكثر الجواع
... رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله شنيدند زنى روزه‏دار، كنيز خود را دشنام مى‏دهد، حضرت رسول صلّى اللَّه عليه و آله غذايى خواستند، و به آن زن فرمودند: بخور، عرض كرد: يا رسول اللَّه، من روزه دارم، فرمودند: چگونه روزه‏دار هستى و حال آنكه كنيزت را دشنام مى‏دهى؟ روزه [تنها امساك كردن از خوردن‏] غذا و نوشيدنى نيست، در واقع خداى تبارك و تعالى آن را مانعى از غیر از آن دو از رفتار و گفتار زشت قرار داد كه روزه‏دار روزه اش را افطار مى‏كند چه اندكند روزه داران و چه زيادند گرسنه‏ها.

*النوادر، احمد بن محمد بن عیسی ص 21

* بحارالأنوار ، علامه مجلسی، ج 93 ، ص 292

* كافی،شیخ كلینی ، ج 4 ص 87 ح3

 



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در شب شهادت ریحانه رسول، حضرت زهرای بتول سلام الله علیها مراسم عزاداریِ دخت گرامی پیامبر اسلام، با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان کشور در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.



در این مراسم پر فیض، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی و آقای سعید حدادیان در سوگ شهادت بانوی عصمت و طهارت سخنرانی و مدیحه سرایی کردند.



این مراسم که از 22 فروردین شروع شده است تا دوشنبه 26 فروردین 1392 در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه خواهد داشت.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت:  شهادت از برترین واژه‌های فرهنگ اسلامی و از مقدس‌ترین مفاهیم الهی است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، شهادت حضرت زهرا(س) را به عنوان یادگار پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص)، روز ارتش را به عنوان یادگار امام خمینی(رضوان‌الله تعالی علیه) و سالروز شهادت امیرسرافراز ارتش اسلام، سپهبد علی صیاد شیرازی را به عنوان یادگار دوران دفاع مقدس برشمرد و وجه تمایز این سه مناسبت را شهادت‌طلبی و ولایتمداری دانست.

آل‌هاشم در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حضرت فاطمه‌ زهرا(س) جان خود را فدای دفاع از ولایت امیرالمومنین علی(ع) کرد و ارتش و نیروهای مسلح ما نیز درس شهادت و شهادت‌طلبی را از فرزندان آن بزرگوار آموختند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با یادآوری بیست و یکم فرودین ماه به عنوان سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی خاطرنشان کرد: صیاد شیرازی جان خود را در دفاع از حریم ولایت فدای نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران کرد.

وی شهید صیاد شیرازی را اسوه وفاداری و عشق و امیر شجاع و دلاور ارتش پرافتخار جمهوری اسلامی برشمرد که در وحدت نیروهای مسلح نقش بسزایی ایفا کرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش سپس به ویژگی‌های اخلاقی و معرفتی شهید صیاد اشاره کرد و افزود: شهید صیاد شیرازی نمونه بارز شرافت و غیرت ایرانی است که در زمین‌های سر به فلک کشیده کردستان تا دشت‌های گرم خوزستان به جهاد و نیایش می‌پرداخت و در نهایت در این راه با نمایش اوج بندگی، جان شیرین خود را فدای عزت و سربلندی اسلام و ولایت کرد.

آل هاشم گفت: این شهید والامقام، فرماندهی مومن، متدین، امیدوار و سخت‌کوش بود که با اخلاص کم‌نظیر خود در گستره خونین جبهه‌های نبرد، از مرزهای میهن عزیزمان در عملیات‌هایی مانند ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، بیت‌المقدس و فتح‌المبین و دیگر عملیات‌های پیروزمند دوران دفاع مقدس تا عملیات مرصاد از حدود و ثغور میهن اسلامی حراست کرد که به حق شهادت، زیبنده و شایسته آن عزیز بود.

وی سپس شهادت را اوج کمال انسانی دانست و گفت: همانگونه که خداوند متعال در قرآن کریم نیز فرموده‌اند؛ شهادت عالی‌ترین مقام انسانی و کمال نهایی است چراکه شهادت حائل انسان و خداوند را از میان بر می‌دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تجلیل و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا را علاوه بر وظیفه همگانی نیاز امروز و آینده جامعه برشمرد و در این باره تصریح کرد: بدون تردید ارائه شیوه زندگی، منش و سیره شهدای دفاع مقدس می‌تواند آحاد جامعه به ویژه نسل جوان را با زوایای مختلف حماسه بی‌نظیر ملت بزرگ ایران اسلامی در طول دفاع مقدس آشنا سازد.

آل‌هاشم سپس به نامگذاری بیست و نهم فرودین ماه از سوی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) به عنوان روز ارتش اشاره و این روز را برای ملت ایران و نیروهای مسلح به ویژه غیورمردان ارتش سرافراز، روز جشن و شادمانی دانست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این مطلب که روز ارتش یک روز تاریخی، پرمعنا و از خاطره‌های ماندگار انقلاب محسوب می‌شود، گفت: این روز از این جهت مهم است که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بقا و اعتلای ارتش در کشور ما مبدأ تاریخ شد.

آل هاشم سپس به توطئه دشمنان انقلاب به ویژه آمریکا و برخی از متحدانش برای انحلال ارتش در روزهای نخست پیروزی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: کمتر دستگاهی در آن زمان وجود داشت که مورد توجه ویژه دشمن قرار گرفته باشد و از این رو آمریکا و برخی از کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قصد داشتند تا با انحلال ارتش و خلع سلاح نمودن انقلاب، اهداف شوم خود را عملی کنند که امام عزیزمان با این توطئه، هوشیارانه برخورد نمودند و با نامگذاری بیست و نهم فروردین بنام روز ارتش تمام نقشه‌های آنان را نقش برآب کردند و ما امروز این روز را که از یادگاران با ارزش امام راحل است گرامی می‌داریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ارتش وفاداری خود به انقلاب را حتی قبل از پیروزی آن با حرکت تاریخی کارکنان نیروی هوایی در بیعت با امام(ره)، در مدرسه علوی اثبات کرد و سپس در اولین روزها بلکه در نخستین ساعات جنگ تحمیلی با پرواز 140 فروندی تیزپروازان نیروی هوایی پاسخ کوبنده‌ای به دشمن بعثی داد.

وی سپس وجود ایمان، اعتقاد به خدا و عمل به انجام وظایف در مقابل فرمان الهی را وجه تمایز ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش سایر کشورها دانست و افزود: اگر می‌بینید صهیونیست، آمریکا و دیگر متحدانشان در مقابل این نظام صف کشیده‌اند بخاطر ایمان ما است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال 92 اشاره و افزود: بنابر فرمایشات معظم‌له، امسال سال تحقق دو حماسه سیاسی و اقتصادی است.

وی در تحلیل این دو حماسه و لزوم تداوم آن در سال جاری تأکید کرد: در بُعد داخلی، مقاومت مردم در برابر توطته‌ها و فشارهای دشمنان ادامه یافت و ملت غیور و مومن ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ محکمی به دشمن دادند، اما در چشم‌انداز سال92، تداوم مقاومت در حوزه سیاسی- اقتصادی اهمیت دارد که با توجه به رویداد مهم انتخابات ریاست جمهوری ضرورت خلق حماسه‌ای عظیم و سیاسی بیش از گذشته وجود دارد.

آل‌هاشم انتخابات ریاست جمهوری را یکی از فرصت‌هایی دانست که می‌تواند با حماسه حضور مردمی تأثیرات عظیمی بر روند پیشترفت‌های داخلی و موقعیت بین‌المللی کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات، در سطح داخلی می‌تواند پشتوانه مهمی برای دولت آینده باشد و روند پیشترفت برنامه‌های کشور را تقویت کند و در سطح منطقه‌ای نیز با توجه به تداوم موج بیداری اسلامی، علاوه بر نمایش قدرت نرم جمهوری اسلامی در روند نظام‌سازی در کشورهای منطقه، می‌تواند موجب الگوپذیری ملت‌های منطقه گردد.

آل هاشم  حماسه آفرینی در عرصه انتخابات را نیازمند الزاماتی دانست و مشارکت پرشور و گسترده مردم، حضور همه طیف‌ها و سلیقه در انتخابات و اخلاق‌مداری، بصیرت و ولایتمداری را از جمله این اقدامات برشمرد.

 

 



  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

امام جمعه موقت تهران گفت:  شهید صیاد شیرازی یعنی ارتش چرا که این شهید بلند مرتبه ارتش را در یک کلمه خلاصه کرد و آن مبارزه با دشمن و کمک به ضعیف بود.

 



به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران،مراسم گرامی‌داشت چهاردهمین سالگرد شهادت امیر سرافراز جبهه نبرد حق بر باطل سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در مسجد امام خمینی(ره) ستادارتش برگزار شد،

لازم به ذکر است در این مراسم با شرکت جمع زیادی از فرماندهان و کارکنان نیروهای چهارگانه و ستاد ارتش ، خانواده‌های معظم شهدا و همرزمان آن شهید برگزار شد و افراد شرکت کننده در این مراسم امیرصالحی، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ، امیرموسوی، امیر اسماعیلی ،امیرشاه صفی بودند.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران به ایراد سخن پرداخت و از شخصیت شهید سپهبد امیر علی صیاد شیرازی تجلیل کرد.

وی تصریح کرد: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی از لحاظ صفات اخلاقی بسیار غنی بود که می‌توان به دلاوری، شجاعت ، پارسایی ذوب در ولایت و کریمه النفس بودن ایشان اشاره کرد که در زمان خودش یکی از حجت‌های خداوند متعال برای همه صنف‌ها بود.



حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه افزود: حال بخواهیم شخصیت این شهید والامقام را با انبیاء مقایسه کنیم می‌توانیم با سلیمان نبی (ع)حضرت یوسف(ع) مقایسه کنیم چرا که صالح بودن این شهید والامقام مانند انبیاء ما بود حضرت سلیمان(ع) و حضرت یوسف (ع)با داشتن کرامت انسانی و پاک بودن توانست رودروی شرک و شیاطین بایستد که همین رابطه در صیاد شیرازی صدق می‌کند و این شهید بزرگوار توانست در برابر دشمنان این مرز و بوم بایستد و نگذارد خون مظلومی پایمال شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ارتش اسرائیل ، آمریکا و سلفیان مزدور از همان ابتدا خود را جندالله و حزب الله می‌خوانند و خود را سربازان خدمتگذار می‌دانستند و با جنگ و توطئه در صدر اسلام و کشتن مردمان بی‌گناه به خود می‌بالیدند و شهید صیاد شیرازی یعنی ارتش چرا که این شهید بلند مرتبه ارتش را در یک کلمه خلاصه کرد و آن مبارزه با دشمن و کمک به ضعیف بود.

 



وی در ادامه بحثی را به عنوان سلاح مطرح کرد و گفت : سلاح یعنی گرفتن حق مظلوم و نه کشتن مظلوم که در این باره حضرت امیرالمومنین(ع) که قدرت الله بودن آن و اسدالله بودن آن شمشیر مشرکین را از کار می‌انداخت و مردانگی حضرت علی(ع) توانست دژهای اشرار و مشرکین را به هلاکت برساند و این مردانگی حضرت علی(ع) در صیاد شیرازی متجلی بود.



وی در پایان قسمتی از شخصیت صیاد شیرازی را بازگو کرد و اذعان داشت: صیاد شیرازی فردی با ایمان، مخلص، زاهد بود و در زمان شهادت ایشان رابطه زیبایی به وجود آمد که می‌توان آن را به رابطه امام حسین(ع) و علی اصغر(ع) اشاره کرد و زمانی که پیکر مطهر ایشان بر روی زمین بود امام خامنه‌ای مقام معظم رهبری با بوسه بر پیکر صیاد شیرازی این رابطه را تداعی کردند.



مدیران ایرانی با غفلتی نابخشودنی، از شرکت انگلیسی اتکینز برای انجام پروژه های کلان در کشور دعوت می کنند و با عباراتی دهان پرکن، مانند، شرکت بین المللی و معمار سرشناس بین المللی و... به استقبال این شرکت می روند.
سرویس فرهنگی مشرق - چندین سال است که ائتلاف "فراماسون-بهاییت" نقشه های شومی را برای بیت الله الحرام در سر می پروراند و متأسفانه، بخشی از آن نیز به اجرا درآمده است. این اقدامات از طریق اتاق فرمان لندن و پشتیبانی مالی خاندان آل سعود و همراهی معماران مشهور فراماسون همچون "نورمن فاستر"، صورت می گیرد.
 
در سال 2010 میلادی، شرکت مشاور معماری و ساخت "اتکینز"، که دفتر مرکزی آن در بریتانیا مستقر می باشد، با چراغ سبز دولت بریتانیا، طرحی جنجالی را برای شهر مقدس مکه به پادشاه عربستان ارائه نمود.
 
 
 
طرح شرکت بریتانیایی "اتکینز" برای تخریب مسجدالحرام، با موافقت پادشاه وهابی آل سعود
 
بر طبق این طرح، بنای مسجدالحرام(به غیر از خانه کعبه) کاملا تخریب خواهد شد و ساختاری نامتعارف جایگزین آن می شود. این پروژه با مخالفت جدی مسلمانان جهان مواجه شد و در نهایت، خاندان سعودی با همفکری مشاوران بریتانیایی، به این نتیجه رسیدند که بایستی طرح به صورت نامحسوس و البته با روندی پیوسته به اجرا درآید.بر همین اساس، هر از چند گاهی، خبر تخریب بخشی از مسجدالحرام به گوش می رسد. در حال حاضر، شرکت اتکینز، بدون توجه به احساسات مسلمانان، مشغول اجرای این پروژه می باشد.
 
طرح شرکت بریتانیایی "اتکینز" برای تخریب مسجدالحرام
 
شرکت مذکور که ید طولایی در همکاری با شیوخ کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد، به اجرای پروژه های عظیم و بی هویت بسیار مشهور است. دلیلی بر این مدعا، انبوهی از پروژه های اجرا شده و یا در حال اجرا در کشور امارات متحده عربی و برج های سر به فلک کشیده و بی قواره در ناکجاآبادی به نام دبی می باشد.
 
طرحی غیرمتعارف و بیگانه با معماری مسجدالحرام
 
 
   
نسخه بریتانیایی با فرمول "فراماسون-بهاییت"، موجب دگرگونی و نابودی معماری حرم امن الهی خواهد شد.
 
قسمت تأسف برانگیز داستان از آنجایی شروع می شود که مدیران ایرانی با غفلتی نابخشودنی، از شرکت انگلیسی اتکینز برای انجام پروژه های کلان در کشور دعوت می کنند و با عباراتی دهان پرکن، مانند، شرکت بین المللی و معمار سرشناس بین المللی و... به استقبال این شرکت می روند.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

مادر شهید صیاد شیرازی روز عاشورا بچه در بغل، در یکی از خیابان‌های نزدیک حرم علی‌بن‌موسی الرضا(ع) ایستاده بود، ناگهان صدای گریه کودک برخاست، اما دنباله صدا نیامد، مادر علی شنید که می‌گفتند: «طفلکی تمام کرد، خفه شد!».

خبرگزاری فارس: ماجرای شفا گرفتن شهید صیاد شیرازی از امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس(باشگاه توانا)، امیر سپهبد شهید علی صیادشیرازی در سال 1323، در شهرستان درگز استان خراسان رضوی دیده به جهان گشود؛ در 16 فروردین ماه سال 1378، همزمان با عید خجسته غدیرخم به درجه سرلشکری نایل آمد و چند روز بعد و در تاریخ 21 فروردین به دست عوامل کوردل منافقین مقابل منزل خویش به شهادت رسید.

خاطره‌ای از شفا گرفتن این شهید بزرگوار در دوران کودکی‌اش را می‌خوانیم:

مادر شهید صیاد شیرازی روز عاشورا بچه در بغل، همراه زنان دیگر در یکی از خیابان‌های نزدیک حرم علی‌بن‌موسی الرضا(ع) به تماشای دسته‌های سینه‌زنی ایستاده بود. ناگهان صدای گریه کودک برخاست، اما دنباله صدا نیامد، لحظاتی گذشت، دهان بچه همچنان باز بود، نفسش بند آمده بود و رنگش هر لحظه کبود و کبودتر می‌شد. فذیاد زن‌ها بلند شد، زنی بچه را از دست مادر قاپید و صورت کوچک او را زیر سیلی گرفت، باز خبری نشد. مادر علی شنید که می‌گویند: «طفلکی تمام کرد، خفه شد!».

او رو به حرم گرداند و گفت: «حاشا به غیرتت!» بعد چشم‌هایش سیاهی رفت و به زمین افتاد؛ در عالم دیگر دید که در مجلس عزاداری است؛ کسی روی منبر نشسته و روضه می‌خواند؛ در بالای مجلس سیدی نورانی است که با دست به او اشاره می‌کند پیش آی! عزاداران راه باز کردند تا رسید به نزدیکی‌های آن سید نورانی، که حالا می‌دانست امام رضا(ع) است. امام دعایی خواند و بعد گفت: «تو نگران علی نباش!».

به صدای گریه فرزندش چشم گشود؛ صدای صلوات زن‌ها بلند شد؛ بچه را که به بغل گرفت و بر سینه‌اش فشرد، اشک امانش نداد. به طرف گنبد طلایی برگشت و گفت: «آقاجان من را ببخش، بی‌ادبی کردم».

زن‌ها هریک چیزی می‌گفتند و داروهایی تجویز می‌کردند و دعانویس‌هایی را نشانی می‌دادند؛ از میان صداها شنید: «بیچاره هم خودش غشیه، هم بچه‌ش!»؛ علی تا 2 روز تب داشت، اما مادر هیچ نگران نبود و می‌دانست نگهدار علی کسی دیگری است.

ایشان علی را نگه داشت تا اینکه او را به بالاترین مقام یعنی شهادت رساند.

 



 

 
 
امام رضا (ع)  در حدیثی سه خصلت کامل کننده ایمان را بیان کرده است.

 

به گزارش مشرق به نقل از کتاب بحارالانوار، جلد 87، امام رضا علیه السلام می فرماید:

 
«لا یستَکمِلُ عَبدٌ حقیقةَ الایمانِ حَتَّی تَکونَ فیهِ خِصالُ ثَلاثٍ: اَلتَّفقُّهُ فِی الدّینِ وَ حُسنُ التَّقدیرِ فِی المَعیشَةِ، وَ الصَّبرُ عَلَی الرَّزایا»

«هیچ بنده ای حقیقت ایمانش را کامل نمی کند مگر این که در او سه خصلت باشد:

دین شناسی، تدبر نیکو در زندگی و شکیبایی در مصیبت ها و بلاها



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

نماهنگ حماسه سیاسی حماسه اقتصادی به همت مرکز موسیقی و سرود صداوسیما برای پخش از رسانه ملی تولید شد.

خبرگزاری فارس: نماهنگ «حماسه سیاسی حماسه اقتصادی» تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس، نماهنگ «حماسه سیاسی حماسه اقتصادی» به همت مرکز موسیقی و سرود صداوسیما نماهنگ حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی  تولید شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما، نماهنگ سال 1392 با عنوان (حماسه سیاسی - حماسه اقتصادی) در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اداره کل تولید و تامین مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما تولید شد و برای پخش در اختیار شبکه‌های مختلف رسانه ملی قرار گرفت.



 

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

حضرت زهرا(س)  پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) از ولایت برای رضای خدا دفاع کرد و این الگوی مناسبی برای جامعه امروز است .

خبرگزاری فارس: ولایت‌پذیری حضرت زهرا(س) الگوی امروز باشد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی همزمان با ایام فاطمیه در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) شخصیتی بودند که حضرت علی(ع) در نامه‌های خود به ایشان افتخار کرده‌اند اظهار کرد: امیرالمومنین علی(ع) بارها فرمود برترین زن‌ها یعنی حضرت فاطمه(س)، از ما است.

وی با تاکید بر اینکه در ارتباط با حضرت زهرا(س) موضوعات سیاسی، عبادی و اجتماعی در کتاب‌ها مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: حضرت علی(ع) در سخنان خود می‌فرمایند در هیچ موضوعی فاطمه(س) با من مخالفتی نکرد.

 

*بانوان مطیع پذیری را از حضرت زهرا(س) بیاموزند

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه بانوان ایرانی مطیع پذیری از همسر را از حضرت زهرا(س) یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: دفاع زن و مرد ندارد و به همین دلیل حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) از ولایت برای رضای خدا دفاع کرد.

رفیعی با تاکید بر اینکه دفاعیات حضرت زهرا(س) نتیجه داد و موجب شد تا اصحاب جرأت اعتراض را پیدا کنند، اضافه کرد: خطبه فدک حضرت فاطمه(س) از نظر زمانی بر نهج البلاغه مقدم است و نخستین خطبه رسمی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) خطبه ام ابیها(س) بود.

وی با اشاره به اینکه نباید فکر کنیم اعمال ائمه معصومین(ع) دست نیافتنی است، تصریح کرد: با توجه به آیات قرآن کریم باید از نیکان الگو بگیریم و با سیره آنها ارتباط برقرار کنیم.

 

*الگوی زندگی حضرت زهرا(س) کهنه شدنی نیست

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با انتقاد از سخنان مغرضانه کسانی که می‌گویند چرا زندگی حضرت زهرا(س) را پس از 1400 سال باید الگو قرار دهیم و باید به دنبال الگوهای جدیدی باشیم اظهار کرد: صفات اخلاقی هیچ گاه به مرور زمان کهنه نمی‌شوند و همان گونه که 14 قرن پیش صداقت، امانت و عدالت نیک بوده است، امروز نیز آنها همین جایگاه را دارند.

رفیعی با تاکید بر اینکه منظور از الگو بودن حضرت زهرا(س) در جامعه زندگی مادی ایشان نیست، تصریح کرد: عبادت، صداقت، همسرداری، فرزندداری، ادب و دفاع از ولایت حضرت زهرا(س) هیچ زمانی کهنه نمی‌شود.   

وی با اشاره به اینکه در زندگی حضرت زهرا(س) رضایت از خدا را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: اگر ملاک زندگی فردی رضایت خدا باشد تمام کارها حل می‌شود.

 

*به خداوند بدگمان نباشیم

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه باید به خداوند حسن ظن داشت، تصریح کرد: عبادتی بالاتر از حسن ظن به خدا وجود ندارد.

رفیعی با انتقاد از کسانی که از درگاه خدا ابراز ناامیدی می‌کنند، خاطرنشان کرد: افرادی که می‌گویند آمرزیده نمی‌شویم یا خداوند میان بندگان خود تفاوت قائل شده است گناه بزرگی می‌کنند زیرا به خداوند بدگمانی دارند.

 

*بدحجابی با رضایت خدا در تضاد است

وی با انتقاد از پوشش نوع لباس خانم‌های بدحجاب در جامعه گفت: اگر ما هیچ کاری به اسلام و انقلاب نداشته باشیم خانم‌ها باید از خود بپرسند آیا پوشیدن شلوار لی تنگ و مانتوی کوتاه با رضایت خدا در تضاد نیست.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) وقتی به خواستگاری حضرت زهرا(س) آمد وضعیت مالی خوبی نداشت، تصریح کرد: سطح مالی خانواده‌ها نباید موجب شود تا خوشبختی زوج‌های جوان مورد تاثیر قرار گیرد.

 

*مدرک‌ها قرار نیست با یکدیگر ازدواج کنند

رفیعی با تاکید بر اینکه اشکالی ندارد دختر لیسانس با پسری که مدرک دیپلم دارد ازدواج کند، خاطرنشان کرد: جوانان و خانواده‌ها دقت داشته باشند زوج‌های جوان قرار نیست با مدرک همدیگر زیر یک سقف زندگی کنند.  

وی در بخش پایانی سخنان خود به انتقاد از جشن‌های عروسی در جامعه پرداخت و تصریح کرد: متاسفانه اکنون مراسم شب اول عروسی با گناه آغاز می‌شود و در برخی تالارها شاهد اختلاط آقایان و خانم‌ها و موسیقی‌های نامناسب هستیم که در شأن سبک زندگی ایرانی اسلامی نیست.


 

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

 

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت نیروی هوایی ارتش بخشی از قدرت عظیم دفاعی ملت ماست و آنچه مردم ایران از نیروی هوایی ارتش دیدند و در خاطر خود سپرده‌اند، حضوری توأم با شجاعت، فداکاری و شرف در میدان‌های خطیر بوده است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش، اظهار داشت: نیروی هوایی یک مجموعه با عظمت است که نظامیگری، دانش، فناوری، شجاعت و هنر را مجموعاً در درون خود جمع کرده است و به همین دلیل چهره این نیرو در میان مردم دوست داشتنی است.
وی با اشاره به تحریم‌های استکبار جهانی علیه نیروهای مسلح به وِیژه نیروی هوایی، اظهار داشت: نیروی هوایی سال‌هاست که در معرض تحریم‌های سخت و سنگین است، اما همواره با نشاط و خود باوری، سرود خودکفایی را به زیبایی خوانده و حقیقتاً نیروی هوایی الگویی برای نیروهای مسلح و کشور در حوزه مقابله با تحریم‌هاست.
وی با اشاره به اقدام چندی پیش نیروی هوایی در اورهال(بازسازی اساسی هواپیما) چند فروند جنگنده بمب‌افکن، تأکید کرد: دیدن این‌گونه اقدام‌ها موجب می‌شود انسان احساس بزرگی و غرور کند که تمامی این فعالیت‌ها، توسط متخصصین داخلی انجام می‌شود و شما بهتر از من می‌دانید که هیچ کدام از این اقدامات در گذشته در داخل کشور انجام نمی‌شد.
آل‌هاشم با ذکر یاد و نام شهید بابایی، گفت: شهید بابایی یکی از آن نمونه‌های درخشان تاریخ نیروی هوایی است که دانش را با اخلاص، عشق به ولایت، هدف‌های بلند اسلامی و پاسداری از مرز و بوم همراه کرده بود.
آل‌هاشم با بیان اینکه انتخابات سال 92 از اهمیت ویژه برخودار است، افزود: دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی در این 34 سالی که از انقلاب می‌گذرد، از تمام ابزار‌ها برای ضربه‌زدن به نظام استفاده کردند و این بار با فشار بیشتر و تحریم اقتصادی به دنبال این هستند که ملت را از نظام جدا کنند و حضور مردم را در صحنه‌های مختلف کمرنگ نشان دهند.
وی ادامه داد: مردم در 22 بهمن نشان دادند به نظام علاقمند هستند و در مواقع حساس حمایت خود را از نظام نشان می‌دهند.
وی در پایان ضمن تقدیر از هیأت رئیسه نیروی هوایی، تصریح کرد: از نظر حمایت‌های مختلف از تشکیلات فرهنگی، نیروی هوایی ارتش در بین نیروهای مختلف توجه ویژه‌ای به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان داشته است که این امر قابل تقدیر است.



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: ایران هرگز طالب جنگ نیست، اما ما امروز عمده نیازمندی‌های خود به ویژه تجهیزات نظامی را خودمان تولید می‌کنیم و از هر نظر آماده دفاع از کیان نظام و اسلام هستیم.

خبرگزاری فارس: ایران طالب جنگ نیست اما کاملاً آماده دفاع است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی بعدازظهر امروز در اجتماع مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت معارفه نماینده جدید ولی فقیه در این استان برگزار شد، اظهار داشت: حامل سلام گرم و صمیمانه ولی امر مسلمین به مردم ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد هستم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: رهبر فرزانه انقلاب به بنده فرمودند که سلام گرم من را به مردم گرانقدر کهگیلویه و بویراحمد برسانید و به آن‌ها بگویید که خاطرات سفر شورانگیز سال 73 به آن دیار همچنان در ذهن و فکر من زنده است.

حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: استقبال بی‌نظیر مردم در آن سفر را همه به یاد دارند و بدون شک سابقه درخشان این مردم به ویژه عشایر لرنشین فراموش‌ناشدنی است.

وی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام سید شرف‌الدین ملک‌حسینی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، این انتصاب شایسته را به مردم تبریک گفت و ابراز داشت: امروز آن پدر فاضل را در چهره این فرزند عالم می‌بینیم و امید داریم که دفتر نماینده ولی فقیه در این استان همچون گذشته منشأ خدمت به مردم باشد.

 

 



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه


 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دوران خدمت مقدس سربازی فرصتی است برای آماده شدن جوانان جهت پذیرش مسئولیت های بزرگتر در زندگی که البته جوانان باید قدر این فرصت را بدانند و از آن به خوبی بهره برداری نمایند.


به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم جشن سربازی پایان سال این سازمان در جمع کارکنان وظیفه با اشاره به دوران خدمت سربازی گفت: شاید دوران آموزشی برای برخی از جوانان دوران سختی باشد، ولی سربازی یک نعمت است و موجب مقاوم شدن انسان و آماده شدن او برای حضور در مسئولیت های بالاتر است.
وی با اشاره به اینکه کسانی که دوران سربازی را پشت سر می گذارند، بعدها با خاطرات خوب از آن دوران یاد می کنند اظهار داشت: سختی های سربازی، جوان ها را منظم و مسئولیت پذیر می کند و موجب می شود آنها در برابر دشواری های آینده زندگی آبدیده شوند.
حجت الاسلام آل هاشم خاطر نشان کرد: افرادی که به سربازی نمی رودند، معمولا انسان های هستندکه در محیط خانه و خانواده کمترموفق می شوند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درپایان با بیان اینکه سربازی جوان را منظم بار می آورد، افزود: معمولا درهر سازمان و موسسه ای انسان های منظم، افرادی هستند که دوران سربازی را طی کرده اند؛پس قدر دوران پرخاطره سربازی را بدانید.



 

فریم

 


حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در محفل انس با قرآن در دانشگاه امام‌علی (ع):
 
امروز قرآن در جامعه ما «حاکم» است/مهم عمل به «قرآن» است

 

 

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه امروز قرآن در جامعه ما «حاکم» است، گفت: مسلمانان، قرآن را خوب می‌خوانند، خوب حفظ می‌کنند، تدبر در قرآن هم می‌کنند، اما آنچه که مهم است، عمل به قرآن است.

 

 


به گزارش خبرگزاری فارس، در راستای ترویج فرهنگ و شعائر قرآنی، محفل انس با قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم رشیدزاده فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع)، رئیس عقیدتی سیاسی این دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان مشتاق قرآنی، در مسجد دانشگاه افسری امام علی (ع) نزاجا برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم طی سخنانی با بیان اینکه قرآن از همه جهات مبارک است، اظهار امیداری کرد: انشالله جوانان ایران اسلامی، به ویژه کارکنان جوان نیروهای مسلح کشورمان، بیش از پیش با قرآن آشنا شده، در آن تدبر کرده و به مفاهیم آن جامعه عمل بپوشانند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش در جمع دانشجویان قرآنی دانشگاه افسری امام علی(ع)، نبود هیچ شکی در قرآن، هدایت برای پرهیرگاری، عدم وجود هیچ ناراستی و کجی در قران، بیانگر همه چیز بودن، شکست‌ناپذیری، جداکننده حق از باطل، بیان‌کننده بهترین سخن‌ها، مایه هدایت مردم، اندرز برای متقین، بشارت برای مؤمنان، کتاب نور و آشکار، شفا و رحمت، کتاب خیر و کتاب آسان، را 14 ویژگی قرآن مجید دانست.

وی افزود: امروز باید خداوند را شاکر باشیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که قرآن و فرهنگ قرآنی در آن حاکم است. حال آنکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، قرآن فقط در مجالس ختم خوانده شده و یا به عنوان جهیزیه در وسایل عروس و دامادها گذاشته می‌شد و موارد کوچک دیگر، اما امروز قرآن در جامعه ما «حاکم» است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت قرآن اشاره کرد که معظم‌له فرمودند «ما باید در کشور 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم».

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین به خواست و نظر مقام عظمای ولایت مبنی بر عمل به قرآن اشاره کرد و افزود: مسلمانان، قرآن را خوب می‌خوانند، خوب ترجمه می‌‌خوانند،‌ خوب حفظ می‌کنند، تدبر در قرآن هم می‌کنند، اما آنچه که مهم است، عمل به قرآن است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش قرآن در پیروزی‌های به دست آمده رزمندگان حزب‌الله لبنان در مقابل رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت: در جریان جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی، تعداد رزمندگان حزب‌الله بسیار کم بود، اما چون قرآن در دل آنها جای داشت، در مقابل هیمنه 60 ساله رژیم غاصب اسرائیل ایستاده و این رژیم جعلی را به ذلت کشاندند.

وی در پایان سخنانش از فرمانده، رئیس عقیدتی سیاسی، مسئول دارالقرآن و فرماندهان یگان‌های دانشگاه افسری امام‌علی(ع) نیروی زمینی که در جهت ارتقای درک و تدبر قرآنی دانشجویان این دانشگاه تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

در پایان این مراسم نیز به تعدادی از دانشجویانی که به سؤالات قرآنی پاسخ دادند، هدایایی اهدا شد.

 

 



تاريخ : 17 / 12برچسب: پایگاه اطلاع رسانی صاعقه, | 12:39 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه


امام خمینی رحمة الله علیه

بشر ازاول تا آخرش هیچ است،آنچه هست قدرت خداست ،هر حرکتی که شما می کنید با قدرت حرکت می کنید،هر تفنگی که می اندازید قدرت خداست،قدرت مال اوست وهمه باید از اوباشیم انا له الله همه چیز ازاو،الحمد الله هر حمد مال اوست،شما وما خیال می کنیم الان ایران یک قدرتی دارد لاکن این قدرت خداست در اینجا ظاهر شده است،شما قدر این را بدانید که بفهمیدکه با قدرت خدا دارید سیر می کنید با قدرت خدا و به طبع خواصان خدا که در راسش انبیاء هستن



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

در جشنواره ملي مطالعات قرآني دانشجويان كشور:

 

 

دانشگاه‌هاي ارتش به عنوان نهاد برتر قرآني معرفي شددر مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره ملي مطالعات قرآني دانشجويان كشور دانشگاههاي آجا با توجه به شاخص‌هاي در نظر گرفته شده به عنوان نهاد برتر قرآني انتخاب و مورد تقدير قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره ملي مطالعات قرآني دانشجويان كشور با حضور حضرت آيت‌الله ممدوحي عضو مجلس خبرگان رهبري، محمد حسين يادگاري، رئيس جهاد دانشگاهي و حجت‌الاسلام والمسلمين سيد مهدي تقوي، رئيس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشگاهيان كشور و سرگرد مهدی میدانی نماينده سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران در خانه انديشمندان علوم انساني برگزار شد.

مدير امور قرآن و عترت و نماز سازمان عقيدتي سياسي ارتش در اين رابطه گفت: در تعامل با سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور و برنامه‌ريزي در خصوص انعكاس فعاليت‌ها و توانمندي‌هاي قرآني دانشجويان ارتش جمهوري اسلامي ايران از سال 1388 زمينه حضور دانشجويان دانشگاههاي آجا را در اين جشنواره فراهم كرده‌ايم.

وي ادامه داد؛ به گفته مسئولين جشنواره، حضور سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران (دانشگاههاي آجا) و سطح همكاري‌هاي في‌مابين در اين دوره و همچنين در سنوات گذشته بسيار مؤثر و مثال‌زدني بوده به نحوي كه در سال جاري نيز دانشجويان آجا با حدود 2700 نفر شركت‌كننده در بخش آزمون حضوري جشنواره كه به صورت سراسري  برگزار گرديد حضوري پررنگ داشته‌اند.

گفتني است در مراسم پاياني اين جشنواره، دانشگاههاي آجا با توجه به شاخص‌هاي در نظر گرفته شده و پس از بررسي امتيازهاي اخذ شده به عنوان نهاد برتر انتخاب و مورد تقدير قرار گرفت

پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران :

 


نهادهای برتر در چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران تجلیل شد.


بر اساس این گزارش این واحدها به ترتیب عبارتند از:

محمدی، نماینده جهاد دانشگاهی واحد یزد به عنوان واحد برتر جایزه خود را دریافت کرد.

هاشمی، به نمایندگی از جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری، به عنوان واحد برتر.

مرادی، نماینده جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی، به عنوان واحد برتر.

فیروزی، نماینده جهاد دانشگاهی واحد البرز، به عنوان واحد برتر.

تهذیبی، به نمایندگی از جهاد دانشگاهی واحد همدان، به عنوان واحد شایسته تقدیر.

ایمانی، نماینده جهاد دانشگاهی واحد کرمان، به عنوان واحد شایسته تقدیر.

خروشی، نماینده جهاد دانشگاهی واحد اردبیل، به عنوان واحد شایسته تقدیر.

حق‌روستا، نماینده جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیر الدین طوسی، به عنوان واحد شایسته تقدیر.

هزاوه‌ای‌ها، نماینده جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی شهید بهشتی، به عنوان واحد شایسته تقدیر.

رضایی، نماینده دانشگاه علوم انتظامی، به عنوان نهاد برتر.

سیف، نماینده عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به عنوان نهاد برتر.

بیات، نماینده دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان نهاد برتر.



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

پایگاه تهران، به نام سیدالاسرای ایران

پایگاه یکم شکاری واقع در تهران و به نوعی پوشش دهنده آسمان پایتخت است که به همین دلیل مهمترین پایگاه هوایی کشور شناخته می شود.

این پایگاه که در ماههای اخیر به نام امیر خلبان شهید حسین لشکری نامگذاری شده، باتوجه به اینکه در مجاورت فرودگاه مهرآباد قرار دارد وظیفه حراست از تاسیسات صنعتی و نظامی مرکزی و همچنین سرفرماندهی دیگر پایگاه‌ها را بر عهده دارد.

امیر حسین لشکری در سال 1331 در یکی از شهرهای استان قزوین به دنیا آمد و در تیرماه 1356 با درجه ستوان دومی خلبانی فارغ‌التحصیل شد و در یگان‌های نیروی هوایی دزفول، مشهد و تبریز دوره شکاری را تکمیل کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست و پس از انجام 12 ماموریت، در تاریخ 27 شهریور 1359 هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در خاک دشمن به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد.

اعطای درجه از سوی فرمانده معظم کل قوا به خلبان لشگری

وی به مدت 18 سال در زندان‌های این رژیم اسیر بود. در سه ماهه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن در مدت 8 سال در کنار 60 نفر از دیگر همرزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری می‌شد اما پس از پذیرش قطعنامه وی را از سایر دوستان جدا کردند که دوران اسارت انفرادی وی 10 سال طول کشید.

امیر لشکری سرانجام پس از 16 سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در 17 فروردین 1377 به خاک مقدس وطن بازگشت و در بدو ورود به وطن لقب «سید الاسرای ایران» را از مقام معظم رهبری دریافت کرد.

وی پس از سالها تحمل رنج و آلام ایام اسارت بامداد روز دوشنبه 19/5/88 در بیمارستان لاله تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در ادامه اینجارا کلید نمایید

 



تاريخ : 11 / 12برچسب:, | 1:0 | نویسنده : ali

 

فریم


 

 

مادر او را از زیر قرآن رد کرد و آخر سر به پسرش گفت «خداحافظ پسرم، سلام من رو به حضرت زهرا(س) برسون»...

خدیجه محمدی، مادر شهید «محمد بروجردی» است. همه او را مسیح کردستان می‌شناسند. این مادر شهید خیلی خوش‌صحبت و مهربان است؛ یک بار که به دیدنش رفته بودیم می‌گفت: بنده در روستای «دره‎گرگ» از توابع شهرستان بروجرد دوشادوش همسرم در زمین‌های کشاورزی کار می‌کردم؛ خداوند فرزندان خوبی به ما عطا کرد اما محمد بین فرزندانم تک بود.

مادر شهید محمد بروجردی

کبری افشردی بهروز مادر شهید «حسن باقری»، مغز متفکر دفاع مقدس است؛ او می‌گوید: شهید باقری معتقد بود مادر و زن در مظام آفرینش مقام معنوی بسیار والایی دارد و همیشه از من می‌خواست برایش دعا کنم. بهترین و گران‌ترین هدیه‌ای که شهید باقری به من داده، شهادتش در راه اسلام و دین است که موجب فخر من در دنیا و آخرت شد.

مادر شهید حسن باقری

ساره امامزاده مادر شهیدان «سید محمد، سید علی و سید محسن جهان‌آرا» است؛ وی سال‌ها بود که ‌از بیماری آلزایمر رنج می‌برد‌ و ‌در روزهای پایانی عمرش دچار مشکل قلبی و تنفسی نیز شده بود که شهریور سال گذشته به دیدار فرزندان شهیدش رفت و امسال روز مادر را در کنار همان‌هایی است که دلش را برده بودند.

مادر شهیدان جهان‌آرا

مادر شهید صیاد شیرازی همیشه مقتدر می‌ایستد و می‌گوید: مادران و زنان، در زندگی خدا را فراموش نکنید در پی دنیا نباشید و به فکر تربیت فرزندان باشید. من شش فرزند پسر داشتم ولی در میان پسرانم علی خیلی عزیز بود؛ از ویژگی‌های مهم «علی» عدالتش بود و از همین جهت او برای خواهران و برادرانش الگو محسوب می‌شود. شهید صیاد همیشه به من می‌گفت برایم دعا کن تا به شهادت برسم و من در پاسخ به او می‌گفتم خدمت تو به انقلاب اسلامی مانند شهادت است و او آنقدر مخلصانه خدمت کرد تا اینکه به آرزویش رسید.

مادر شهید صیاد شیرازی

سال گذشته بود که شهید «حسن تهرانی مقدم» برای مادرش آخرین هدیه روز مادر را گرفت و بعد از آن شهادتش و رفتن به دیدار برادر شهیدش هدیه سردار جهادگر به مادرش بود. این مادر بزرگوار می‌گوید: حاج حسن فقیرنواز بود و در میان فقرا دوستان بسیار زیادی داشت و با آنان رابطه عاطفی عمیقی داشت. فرزندم مؤمن و با تقوا بود و یاد ندارم که نماز صبح و نماز جمعه وی ترک شده باشد.

مادر شهید حسن تهرانی مقدم

ایشان مادر مهربان دو شهید است؛ «سید صاحب و سید مهدی محمدی». یکبار که به دیدنشان رفته بودیم، عکس‌های پیکرهای فرزندانش را برایمان آورد؛ اول این عکس‌ها را زیر چادرش پنهان کرده بود؛ وقتی از او خواستیم که به ما هم نشان بدهد، گفت «آخه، از دیدن این عکس‌ها ناراحت می‌شوید» بالاخره عکس‌ها را دیدم پیکر شهید سیدصاحب که نیمی از آن به دست مادر رسیده بود و شهید سیدمهدی که در مرصاد توسط منافقین به شهادت رسیده بود. و این عکس‌ها زیباترین عکس‌های دنیا برای این مادر بود...

مادر شهیدان سادات صاحب و مهدی محمدی

مادر شهید مفقودالاثر «عبدالمجید امیدی» 23 سال چشم انتظار بود؛ 23 سال با هر بارانی که بارید اشک ریخت و همان جا که فرزندش به نظاره باران می‌ایستاد به آسمان خیره می‌شد، 23 سال زیر باران دست به دعا بر می‌داشت تا عبدالمجید به بازگشت رضایت دهد اما صبر مادر تمام شد و عبدالمجید نیامد؛ اربعین سال 87 بود که عبدالمجید مادر را به مهمانی طلبید؛ و این‌گونه بود که مادر با انتظارها و سجده‌های طولانی زیر باران خداحافظی کرد و ترجیح داد خودش به دیدار فرزندش برود.

مادر شهید مفقود عبدالمجید امیدی

مهمان مادر شهیدان آقاجانلو؛ امیر، مجید و حبیب بودیم. حسنیه احتشام، شیر‌زنی از تبار خمینی(ره). ‌او می‌گفت «برای هیچ‌یک از پسرها گریه نکردم. حتی در تشییع یکی از شهیدان، فریاد زدم، صدام خیال خام دارد، خدا به من 6 پسر داده، همه آنها را فدا می‌کنم». این مادر شهید آرزو دارد به کربلا برود و عکس‌ فرزندان شهیدش را به امام حسین(ع) نشان دهد.

مادر شهیدان آقاجانلو

«ماه‌منظر عیوض محمدی» مادر شهیدان «حسین، محمدرضا و علی خانه‌عنقا» است، او می‌گوید «یکبار روز مادر خواب دیدم محمد با لباس سپاه آمده. یک کادو و یک شانه تخم مرغ دستش بود. به من داد و گفت روزت مبارک!».

مادر شهیدان خانه‌عنقا

در قطعه 26 سفره‌ای پهن است، این سفره 28 سال است که زائران را برای برداشتن تبرکی دعوت می‌کند. 28 سال است که از شهادت فرزند اولش می‌گذرد. مادر شهیدان «محمود و مسعود شیر محمدی» را می‌گویم؛ او هر صبح جمعه در کنار مزار دو شهیدش و به هنگام برگزاری دعای ندبه از صدها نفر با چای داغ و صبحانه پذیرایی می‌کند و از زمان شهادت فرزندانش حتی یک جمعه هم این برنامه را تعطیل نکرده است.

مادر شهید شیرمحمدی

مادر شهید «حسن پاکدامن»؛ چهل روز هم نیست که از میان ما رفته است و میزبان سفره فرزندش است؛ این مادر شهید، پنج‌شنبه‌ها به قطعه 27 می‌رفت‌، سماور نفتی‌اش را سر مزار حسن روشن می‌کرد و به زائران مزار شهدا چای و نان و پنیر می‌داد.

مادر شهید حسن پاکدامن

مرحومه «اشرف‌السادات مینونشان» مادر شهید محمدجوادتندگویان نخستین وزیر نفت انقلاب اسلامی؛ این مادر خیلی صبور بود؛ وقتی که پیکر فرزندش را بعد از یازده سال به کشور آوردند، به قدری با صبر و تحمل این دوران را گذراند که الگویی برای خانواده بود.

مادر شهید محمدجواد تندگویان

«حاجیه سیدتاج خانم» مادر شهدای روستای برار است؛ پیکر فرزندش «کرامت» را 22 روز بعد برایش هدیه آوردند. یعنی روز سوم عید سال 1366. خودش رفت داخل معراج شهدا بچه‌اش را شناسایی کرد. با گل و گلاب شست و بعد هم خودم داخل قبر گذاشت. او می‌گفت: الان هم با اینکه آن چالاکی سابق را ندارم، اما همچنان سربازی آماده در رکاب رهبر عزیز و جانبازمان هستم. از قول من به ایشان بگویید: آقا سید علی عزیز «اگر نفسی از سیده تاج خانم می‌آید، برای رهبر است، ما همه چیزمان فدای رهبر است.

مادر شهدای روستای برار

این مادر مهربان شهیدان مظفر است؛ برادران شهید «حسن، علی و رضا» مظفر هر سه در یک روز و در عملیات مرصاد به شهادت رسیده‌اند؛ پیکر این شهدای سرافراز را یکباره تقدیم به پدر و مادر کردند و مادر این سه شهید که خود نیز در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ حضور داشته‌ با دست خود سه فرزندش را به خاک می‌سپارد.

مادر شهیدان مظفر

«کونیکو یامامورا» اصالتاً ژاپنی بوده و مادر شهید دفاع مقدس «محمد بابایی» است؛ محمد، فروردین سال 62. والفجر یک، در منطقه فکه به شهادت رسید.

مادر شهید محمد بابایی

شهید لبنانی «سید محمدحسن هاشم» از نیروهای حزب الله لبنان بود؛ شاید بارها پیش آمده بود که آرزو می‌کرد در زمان جنگ عراق و شاید دنیای کفر علیه ایران، به رزمندگان اسلام در جبهه‌ها بپیوندند.

هر وفت مادر نماز می‌خواند بر گوشه دامنش بوسه‌ای می‌زد و می‌گفت «مادر برای شهادتم دعا کن». مادر نمی‌دانست منظور محمدحسن چیست. هر بار که تنها فرزندش چنین درخواستی را می‌کرد، اشک بر گونه‌اش جاری ‌می‌شد و می‌‌گفت «آخر تو تنها فرزند من هستی؛ می‌خواهی مرا تنها بگذاری؟». گاهی مادر به او می‌گفت «حبیبی! ماذا ترید؟» محمدحسن پاسخ می‌داد «احب استشهاد فی سبیل الله».

مادر شهید لبنانی، سید محمدحسن هاشم

صدیقه سالاریان مادر شهید جهاد علمی «مصطفی احمدی‌روشن» است که علاقه زیادی به تنها پسرش دارد،؛ روزی که خبر شهادت دانشمند هسته‌ای منتشر شد، همه منتظر بودند تا ببینند مادر شهید چه حالی دارد؛ دوربین‌ها برای ثبت نخستین لحظات شنیدن این خبر به سمت مادر کشیده شدند؛ و مادر با استواری کامل در برابر این همه نگاه حیران و متعجب با صلابت گفت «مصطفی دیگری تربیت خواهم کرد» و اینگونه همه شیطنت‌ها و اندیشه‌های سخیف را به سخره گرفت.

 

پدر و مادر شهید مصطفی احمدی‌روشن

سکینه واعظی، 6 تن از فرزندانش را به اسلام هدیه داده است؛ کسانی در این کشور انقلاب کردند که از خانواده‌های مستضعف بوده‌اند و هدف آنها دنیا نبود، اما اکنون هدف بسیاری فقط دنیا شده است؛ خواهران عزیز دنیا می‌ماند و ما می‌رویم، مواظب باشیم که خون عزیزانمان را به دنیا نفروشیم. مصیبت ما در شهادت فرزندانمان سخت نبود، اما اکنون مصیبت ما بالاترین مصیبت‌هاست؛ چرا که برخی زنان ما با وضع بسیار بدی در کوچه‌ها و خیابان‌ها تردد می‌کنند. من تا مدت‌‌ها پس از شهادت فرزندانم در مبارزات انقلاب نمی‌دانستم آنها شهید شده‌اند و حتی اکنون هم نمی‌دانم که آیا واقعاً جسد آنها در قبرهایشان است، یا خیر، ما آنها را نمی‌بینیم اما شهیدان ما را می‌بینند، باید خودمان از خون شهیدانمان مراقبت کنیم.

مادر شهیدان جعفریان

مادر شهید «بهروز صبوری» را همه می‌شناسند؛ مادری که 29 سال است دلتنگ و بی‌تاب است؛ 29 سال است از ته دل نخندیده و شادی دیگر بدون بهروز برایش معنایی ندارد. گاهی در سومار، گاهی در قطعه 27 گلزار شهدا و گاهی چشم به جاده‌ها دوخته تا خبری از بهروزش بشوند حتی حاضر است یک تار موی او را برایش بیاورند؛ اما بهروز همیشه به صورت چین‌خورده و چشم‌های اشکبار مادر لبخند می‌زند و به او نوید روز وصال می‌دهد، وصالی در بهشت.

مادر شهید مفقود «بهروز صبوری»

مادر شهیدان «سید احمد و سید رضا میری» است؛ آقا رضا 20 ساله بود که در فکه شهید شد؛ احمد آقا هم در 18- 19 سالگی در شلمچه. مادر شهیدان می‌گوید: احمد که گفت می‌خواهم بروم جبهه، گفتم «مادر، فقط به فکر شهید شدن نباشید. اگه اینطور باشه انگار برای اسم و رسم شهید شدید که ارزش نداره! برای دفاع از دین و مملکت و مردم جبهه بروید».

مادر شهیدان میری

«ننه‌علی»  مادر شهید انقلاب اسلامی «قربانعلی رخشانی مهماندوست» که حدود 90 سال از خداوند عمر پربرکتی گرفته بود؛ او 17 سال از عمرش را در کلبه‌ای، همسایه تنها پسرش بود که در روزهای نخستین اسفند سال گذشته، انتظار دیدار پایان یافت و درکنار علی، آرام گرفت.

مادر شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست؛ ننه علی

اسماعیل 18 سال داشت که در جمعه خونین 17 شهریور سال 57 هنگامی که همگی ما در راهپیمایی شرکت کرده بودیم جلوی چشمان مادرش به وسیله ایادی رژیم شاه تیرباران شد و به شهادت رسید. علی هم سال 62 در عملیات آزادسازی خرمشهر در منطقه شلمچه در قالب گردان قدر که 113 نفر بودند و در آن زمان در محضر رهبر معظم انقلاب حضور داشتند، در سن 23 سالگی به شهادت رسید و اکنون 28 سال که مفقود‌الاثر است و از آن 113 نفر تنها 5 نفر زنده هستند.

مادر شهیدان «اسماعیل و علی کریمی» که سال‌ها پیش میزبان رهبر معظم انقلاب بوده‌ است، می‌گوید: مقام معظم رهبری فرمودند «خوشابه حالا شما که مادر شهید هستید، من به شما مادرهای شهدا افتخار می‌کنم».

پدر و مادر شهیدان کریمی

پروین صناعتی، مادر شهیدان مفقود «محمدمهدی و حمیدرضا اسماعیلی» است؛ او سال‌هاست در انتظار آمدن فرزندانش چشم را به جاده‌های پر پیچ و خم روستای «کله» دوخته است؛ دو شهید گمنام به این مادر منتظر می‌دهند تا برایشان مادری کند و این گل‌های بی‌نشان تسلی‌بخش بی‌قراری‌هایش باشند؛ او سال‌هاست مادر شهیدان گمنام است.

مادر شهیدان مفقود اسماعیلی در حال تدفین شهید گمنام

جمیله فیاض منفرد، مادر شهیدان «حسن، حسین و محمد‌رضا خلخالی» است؛ او چهار دختر و سه پسر دارد که هر سه پسرانش شهید شده‌اند. حسین در 23 سالگی، محمدرضا در 16 سالگی و حسن 27 سالگی. او می‌گوید «حسین اینقدر در جنگ سینه خیز رفته بود که لباسش به شدت ساییده شده بود و با همان لباس هم به دیدن امام رفت. وقتی امام خمینی(ره) حسین را با این لباس دیدند، فرمودند: پسرم به اطرافیانت بگو که هر موقع شهید شدی این لباس را کفنت کنند».

مادر شهیدان خلخالی

اسماعیل ذاکری در سال 42 و خلیل ذاکری یک سال بعد از او در سال 43 به دنیا آمد؛ اسماعیل 26 آبان 62 در پنجوین شهید شد و خلیل هم یک شب بعد که برای دادن آموزش نظامی رفته بود، لبنان با اصابت یک ترکش به قلبش به شهادت رسید. فاطمه واعظی مادر این شهید است که پیکرهای هر دو فرزندش را در یک روز در آغوش گرفت.

مادر شهیدان ذاکری

و این مادر شهید که روزی شاهد خنده‌های کودکانه و بزرگ شدن نوجوانش بود، امروز پیشانی‌ فرزندش را بوسه‌باران می‌کند...

مادر شهید، زائر فرزندش


 



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

خبرگزاری فارس: محور اصلی بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های جهان اغلب به برنامه هسته‌ای ایران و بیانات معظم له در مورد مخالفت ایران با ساخت سلاح هسته‌‌ای اختصاص یافت.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (شنبه) در دیدار بسیار پرشور هزاران نفر از مردم تبریز، در بیانات بسیار مهمی به بررسی اوضاع مهم داخلی و پرونده برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران پرداختند.

رسانه‌های جهان محور اصلی بازتاب سخنان معظم له را بیانات ایشان در مورد پرونده هسته‌ای ایران قرار دادند.

 

 

خبرگزاری‌های آمریکا و انگلیس

 

 

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نوشت، رهبر عالی ایران روز شنبه اظهار داشت که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست اما اگر چنین اراده‌ای داشته باشد، هیچ قدرتی در جهان قادر به توقف آن نیست.

این خبر گزاری همچنین به نقل از مقام معظم رهبری تصریح کرده است که ایران از نابودی تسلیحات هسته‌ای حمایت می‌کند.

رویترز هم تقریبا با همان جمله‌ای بازتاب سخنان رهبری را آغاز کرده است که آسوشیتدپرس گزارش خود را آغاز کرده بود. «ایران سلاح هسته‌ای نمی‌خواهد اما اگر بخواهد، هیچ قدرتی نمی‌تواند از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای ممانعت به عمل آورد.»

جالب‌تر اینکه رویترز نیز همچون آسوشیتدپرس پس از این نقل قول، به فتوای تحریم سلاح‌های هسته‌ای مقام معظم رهبری پرداخته است.

این دو خبرگزاری که معمولا اخبار سایر رسانه‌ها نیز از آنها نقل می‌شود، تقریبا با محورهایی مشابه و جملات متفاوت سخنان رهبری را بازتاب داده‌اند.

شبکه خبری بی بی سی انگلیس نیز در مورد بیانات رهبر معظم انقلاب گزارش داد: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفته است که اگر ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای را داشت، آمریکا به هیچ‌وجه نمی‌توانست جلوی آن کشور را بگیرد.

این شبکه به نقل از رهبر معظم انقلاب گفت که خودداری آمریکا از زورگویی و شرارت، احترام گذاشتن به حقوق ملت ایران، عدم‌دخالت در امور داخلی ایران که در حمایت از فتنه‌گران 88 کاملا آشکار بود و پرهیز از آتش‌افروزی در منطقه از مواردی است که اگر در رفتار آمریکایی‌ها نشان داده شود، می‌تواند نشان دهنده حسن‌نیت آنها باشد و با واکنش مناسب ایران روبه‌رو خواهد شد.

رسانه‌های عربی

روزنامه «سفیر» لبنان، گزارش داد: رهبر انقلاب ایران آیت الله خامنه‌ای دوگانگی میان گفتار و رفتار آمریکا را نشان بی‌منطق بودن واشنگتن دانست و افزود: آمریکا توقع دارد که ملت‌ها به خودکامگی و سخنان عاری از منطقش تن دهند اما ملت مقتدر و با منطق ایران تسلیم این خودکامگی‌ها نخواهد شد.

روزنامه «الرأی» کویت با پرداختن به پرونده هسته‌ای ایران از قول مقام معظم رهبری نوشت: ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و این مسأله به خاطر فشارهای خارجی نیست بلکه به دلیل ایمان دینی ماست.

این روزنامه نوشت که رهبر انقلاب سال گذشته در فتوایی ساخت و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را حرام اعلام کرد.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه در بخش عربی پایگاه خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد مسأله‌ای که اخیرا در مجلس اتفاق افتاده است گزارش داد: رهبر دینی ایران آیت الله خامنه‌ای در مورد تنش‌های سیاسی اخیر به مسئولان ایرانی درباره برهم زدن ثبات و آرامش مردم ایران هشدار داد.

این پایگاه نوشت: رهبر دینی ایران سخنان احمدی نژاد در وارد کردن اتهام به رئیس دو قوه دیگر را بی معنی و افراطی دانست.

 

شبکه خبری «الجزیره» وابسته به کشور قطر به نقل از مقام معظم رهبری خبر داد: ایران نمی‌خواهد سلاح هسته‌ای داشته باشد.

 

این شبکه گزارش داد که رهبر انقلاب ایران تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا امروز در حالی داعیه حقوق بشر شده است که خود یکی از ناقضان اصلی حقوق بشر در کشورهای مختلف است.

 

 

رسانه‌های اسرائیلی

 

 

تمام روزنامه‌ها و سایت‌های اسرائیلی متفقا به نقل از رهبر انقلاب نوشته‌اند: ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» در این مورد نوشته است: رهبر ایرانی‌ها می‌گوید این کشور بمب هسته‌ای نمی‌خواهد، اما اگر می‌خواست هیچ قدرت جهانی نمی‌توانست مانع آن شود. (آیت‌الله) خامنه‌ای همچنین دورویی ایالات متحده را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت ایران هرگز در برابر فشار‌های بین‌المللی تسلیم نمی‌شود.

«جروزالم‌پست» در بخشی از خبر همچنین به فتوای رهبری مبنی بر ممنوعیت استفاده از تسلیحات اتمی اشاره کرده و نوشته است ایران و رهبری این کشور بارها تاکید کرده‌اند که به دنبال سلاح هسته‌ای نیستند.

«یدیعوت آحارانوت» دیگر روزنامه صهیونیستی است که بیانات رهبر انقلاب را در خبری فوری بازتاب داد و به نقل از رهبری نوشت ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست.

این روزنامه افزوده است: رهبر معظم ایران روز شنبه گفت که کشورش به دنبال تسلیحات اتمی نیست، اما اگر به دنبال آن‌ بود و می‌خواست بمب بسازد، هیچ کشوری نمی‌توانست مانع دسترسی تهران به بمب شود.

یدیعوت ادامه داده است: آیت‌الله علی خامنه‌ای که تصمیم نهایی در مورد موضوعات اساسی را اتخاذ می‌کند، در جمع گروهی از ایرانی‌ها که به بیتش در پایتخت رفته بودند، گفت کشورش از امحا تسلیحات هسته‌ای حمایت می‌کند.

پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل هم خبر خود را به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس و با محوریت موضوع پرونده هسته‌ای ایران منتشر کرده است.

تایمز اسرائیل در ادامه به سابقه برنامه هسته‌ای ایران پرداخته و نوشته است که ایران اکنون تحت تحریم‌های فزاینده غرب زندگی می‌کند، اما همواره تاکید کرده است که این تحریم‌ها موجب صرف نظر از برنامه هسته‌ای نمی‌شود.

 

 

رسانه‌های چین

 

 

خبرگزاری رسمی چین «شینهوا» گزارش داد که آیت الله خامنه‌ای در جمع ملاقات کنندگان خود گفت: ما معتقدیم که سلاح‌های هسته‌ای باید محو شوند و هیچ تصمیمی برای ساخت آن نداریم و اگر تصمیم به داشتن آن داشتیم هیچ قدرتی نمی‌توانست جلوی ما را بگیرد.

شینهوا با اشاره به فتوای رهبر انقلاب در تحریم تسلیحات هسته‌ای به بررسی اظهارات اخیر جان کری درباره مذاکرات هسته‌ای آتی در قزاقستان پرداخت و نوشت که وزیر خارجه آمریکا نسبت به مذاکرات آتی در آلماتی ابراز امیدواری کرده است.

 

فریم

 



فریم

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات بسیار مهمی به تشریح رفتار و گفتار غیرمنطقی دولتمردان آمریکا در بحث مذاکره و تبیین رفتار منطقی ملت و نظام اسلامی در این زمینه پرداختند و با تجلیل مجدد از حضور پرشکوه و عزتمند ملت در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، نکاتی را در باب مسأله اخیری که در مجلس روی داد بیان فرمودند.

 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز ـ شنبه ـ در دیدار بسیار پرشور هزاران نفر از مردم تبریز، در بیانات بسیار مهمی به تشریح رفتار و گفتار غیرمنطقی دولتمردان آمریکا در بحث مذاکره و تبیین رفتار منطقی ملت و نظام اسلامی در این زمینه پرداختند و با تجلیل مجدد از حضور پرشکوه و عزتمند ملت در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، نکاتی را در باب مسأله اخیری که در مجلس روی داد بیان فرمودند.

در این دیدار که در آستانه قیام 29 بهمن مردم تبریز در سال 56 انجام شد، رهبر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آن قیام، دین و ایمان دینی را معیار و ملاک و راهنمای حرکت ملت ایران دانستند و افزودند: نمونه بارز تبلور این حقیقت، مبارزات مردم آذربایجان در 150 سال اخیر است که همواره با پشتوانه ایمان دینی و پافشاری بر آن بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه علت اصلی متزلزل نشدن ملت ایران در مقابل فشارهای قدرتهای جهانی از جمله تحریم ها، ایمان دینی ملت بوده است،‌خاطرنشان کردند: آنها از چند ماه پیش تحریم هایی را که ادعای فلج کننده بودن آنها را داشتند اِعمال و حتی چند روز قبل از 22 بهمن نیز دور جدیدی از تحریم ها را وضع کردند تا اراده مردم را سست کنند اما پاسخ ملت ایران این بود که راهپیمایی 22 بهمن امسال، پرشورتر و گسترده تر از سالهای قبل برگزار شد.

ایشان افزودند: در راهپیمایی 22 بهمن امسال، همه، از همه جا آمدند و حضور مردم همراه با روحیه بالا و چهره‌هایی خندان و شاداب بود و این حضور عظیم چهره واقعی ملت را بار دیگر نشان داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه راهپیمایی 22 بهمن در هر سال،‌همچون ضربه سهمگین و بهمنی بزرگ، بر سر دشمنان و مخالفان ملت ایران فرود می آید خاطرنشان کردند: امسال نیز همینگونه شد.

ایشان با قدردانی مجدد از حضور پرشکوه و عزتمندانه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، خاطرنشان کردند: اگر صدبار هم این تشکر تکرار شود، باز هم جا دارد و باید در مقابل این روحیه و بصیرت ملت ایران، تعظیم کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در تحلیل شرایط کنونی تأکید کردند: دشمنان در مقابل ایمان، عزم راسخ، بصیرت، شجاعت و تحمل ملت ایران، در موضع انفعال قرار گرفته و بر همین اساس حرکات غیرمنطقی انجام می دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به رفتار و گفتار ‌دولتمردان امریکایی، آنان را افرادی غیرمنطقی، دارای حرف و عمل متناقض و روحیه زورگویانه دانستند و خاطرنشان کردند: امریکاییها توقع دارند که دیگران در مقابل حرفهای غیرمنطقی و زورگویی های آنها تسلیم شوند، همانطور که برخی تسلیم شده اند اما ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی تسلیم شدنی نیست زیرا منطق، توانایی و اقتدار دارد.

معظم‌له در تبیین مواضع و اقدامات غیرمنطقی دولتمردان امریکایی و دولتهای غربیِ دنباله رو آنها، به بیان نمونه های عینی پرداختند و افزودند: آنها ادعا می کنند که متعهد به حقوق بشر هستند و پرچم حقوق بشر را در دنیا بلند کرده اند، اما در عمل بیشترین ضربه را به حقوق بشر می زنند و با فجایعی نظیر گوانتانامو و ابوغریب و کشتار مردم افغانستان و پاکستان بیشترین اهانتها را به حقوق انسانها می کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی دیگر از موارد غیرمنطقی بودن امریکاییها و تناقض میان ادعا و عمل آنها را، ادعای آنها مبنی بر مقابله با سلاح هسته ای برشمردند و افزودند: آمریکایی ها براساس این ادعا، یازده سال پیش، به عراق حمله کردند اما بعدها مشخص شد این ادعا از اساس نادرست بوده است.

ایشان خاطرنشان کردند: دولتمردان امریکایی با وجود این ادعا از رژیم شریر صهیونیستی و مجهز به سلاح هسته ای که دیگران را نیز تهدید می کند، حمایت می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، ادعای تعهد به گسترش دموکراسی در دنیا را یکی دیگر از حرفهای خلاف واقع مقامات امریکایی دانستند و افزودند: آنها از یک طرف این ادعا را مطرح می کنند اما از طرف دیگر دائماً در حال تعارض و مقابله با ایران هستند که دارای روشن‌ترین و واضح‌ترین مردم‌سالاری‌ها در منطقه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: امریکایی‌ها در حالی مدعی حمایت از گسترش دموکراسی هستند که در همین منطقه،‌ با وقاحت تمام از کشورهایی حمایت می کنند که حتی بوی دموکراسی را هم استشمام نکرده اند و مردم آنها برای یک بار نیز صندوق رأی و انتخابات را ندیده اند.

ایشان یکی دیگر از مصادیق تناقض میان حرف و عمل دولتمردان امریکایی را، ادعای آمادگی مذاکره با ایران به منظور حل مسائل میان دو کشور،‌دانستند و افزودند: این ادعا در حالی مطرح می شود که امریکاییها حرفهای ناشایست و خلاف واقع را به نظام جمهوری اسلامی نسبت می دهند و برای مقابله با ملت ایران متوسل به تحریم و فشار می شوند.

رهبر انقلاب اسلامی سخنان چند روز پیش رئیس جمهوری امریکا مبنی بر تلاش این کشور برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای بوسیله ایران را مورد اشاره قرار دادند و تأکید کردند: اگر ایران قصد ساخت سلاح هسته ای را داشت امریکا به هیچ وجه نمی توانست جلوی ملت ایران را بگیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: جمهوری اسلامی ایران قصد ساخت سلاح هسته ای را ندارد و این تصمیم نیز به دلیل ناراحتی امریکا نیست، بلکه بر مبنای یک عقیده و اعتقادی است که سلاح هسته ای را جنایت بر ضد بشریت می داند و ضمن آنکه بر عدم تولید آن تأکید دارد،‌خواستار محو سلاحهای هسته ای موجود در جهان نیز است.

ایشان تأکید کردند: ادعای امریکاییها مبنی بر ساخت سلاح هسته ای بوسیله ایران، ‌یک تقلب در حرف زدن است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: در موضوع هسته ای ایران، ‌بحث بر سر سلاح هسته ای نیست،‌بلکه آنها می خواهند مانع حق قطعی و مسلم ملت ایران در غنی سازی هسته ای و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای شوند که البته در جلوگیری از ملت ایران موفق نخواهند شد و این ملت کار خود را براساس حق صریح خود  انجام خواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: تلاش برای تضییع حقوق ملت ایران نمونه ای آشکار از غیرمنطقی بودن امریکاییها است و بر همین اساس با طرف غیرمنطقی و زورگو، نمی توان با اتکاء به منطق حرف زد.

ایشان افزودند: جمهوری اسلامی ایران در طول 34 سال گذشته، در قضایای مختلف جهانی، بروشنی دریافته است که طرف مقابل او کیست، چگونه رفتار می کند و چگونه باید با او برخورد کرد.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه امریکایی ها در بحث مذاکره، با تکیه به شبکه خبری رسانه ای تحت تسلط صهیونیستها و امریکایی ها، به دنبال فریب دادن افکار عمومی جهان،‌منطقه و ایران هستند افزودند: شبکه رسانه ای جهانی، حرفهای ما را یا منعکس نمی کند و یا ناقص و حتی برعکس منعکس می کند، بنابراین روی سخن ما با ملت ایران است.

ایشان در تبیین واقعیات و حقایق بحث مذاکره، پنج نکته مهم را مورد تأکید قرار دادند: غیرمنطقی و متناقض بودن حرف و رفتار دولتمردان امریکایی - تلاش امریکایی ها برای تسلیم کردن ملت ایران به عنوان هدف اصلی مذاکرات - معنای حقیقی مذاکره در عرف قدرتهای سلطه گر - دروغ و فریبکاری امریکایی ها درباره برداشته شدن تحریم ها با مذاکره - و منطقی بودن رفتار ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در مقابل پیشنهاد امریکا.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای غرض اصلی دولتمردان امریکا از طرح پیشنهاد مذاکره را تبلیغ و هیاهو درباره تسلیم شدن ملت و نظام ایران خواندند و افزودند: آنها می خواهند به ملتهای مسلمان و سربرافراشته منطقه، نشان دهند که جمهوری اسلامی ایران هم با همه سرسختی و ایستادگی، عاقبت پای میز مذاکره و مصالحه آمد، بنابراین شما نیز چاره ای جز تسلیم ندارید.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته سلطه گران از دیرباز با هدف ناامید کردن ملتهای مسلمان، درصدد کشاندن ایران پای میز مذاکره و بده و بستان بوده اند و اکنون نیز همین هدف را با طرح تبلیغاتی «مذاکره ای غیرمربوط به مسائل اساسی» دنبال می کنند اما جمهوری اسلامی ایران، با چشمان باز اهداف آنها را می فهمد و متناسب با آن اهداف، جواب می دهد.

ایشان معنای حقیقی گفتگو در عرف امریکا و غربیها را پذیرش حرفهای آنان در پای میز مذاکره خواندند و افزودند: آنها با همین نگاه غیرمنطقی، در تبلیغات اخیرشان می گویند مذاکره مستقیم کنیم تا ایران را به دست برداشتن از انرژی هسته ای و غنی سازی قانع و وادار سازیم اما اگر خواهان گفتگوی حقیقی و منطقی بودند باید می گفتند مذاکره کنیم تا ایران استدلالها و ادله خود را بگوید و مسائل عادلانه بررسی شود.

رهبر انقلاب این سؤال را مطرح کردند که با توجه به این نگاه حاکم بر دولتمردان امریکایی و انتظار آنها برای تسلیم شدن ایران، اگر دولت ایران هم پیشنهاد گفتگو را بپذیرد آیا مذاکره به درد می خورد و اصلاً به جایی می رسد؟

رهبر انقلاب با اشاره به اقدام امریکایی ها در قطع مذاکره هنگام کم آوردن در مقابل حرفهای منطقی ایران افزودند: در 15 سال گذشته، دو سه بار امریکایی ها با تأکید بر اینکه گفتگو خیلی ضروری، فوری و حیاتی است در برخی مسائل درخواست مذاکره کردند، یک یا دو مأمور دولتی هم رفتند و با آنها گفتگو کردند، اما به محض اینکه در مقابل حرفهای منطقی ایران، جوابی نداشتند مذاکره را قطع کردند و با استفاده از شبکه رسانه ای بین المللی خود وانمود کردند ایران مذاکره را قطع کرده است.

ایشان پرسیدند آیا با وجود این تجربیات، باز هم لازم است بی منطقی امریکاییها را در مذاکرات تجربه کنیم؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تبلیغات امریکایی ها را درباره لغو تحریم ها در پی مذاکره با ایران، وعده ای دروغ دانستند و افزودند: آنها به خیال خام خود فکر می کنند ملت از تحریم ها به ستوه آمده بنابراین با شنیدن این وعده، مشتاق مذاکره با امریکا می شود و به مسئولان کشور فشار می آورد.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: در واقع، این وعده نیز از همان حرفهای فریبکارانه است و نشان می دهد آنها به دنبال مذاکره حقیقی و عادلانه نیستند بلکه تسلیم شدن ملت ایران را دنبال می کنند در حالیکه اگر ملت ایران می خواست تسلیم امریکاییها باشد اصولاً انقلاب نمی کرد.

ایشان در اِشکال جدی دیگری به ادعای امریکایی ها مبنی بر لغو تحریم ها با مذاکره تأکید کردند: هدف تحریم ها، همچنانکه بارها گفته اند خسته کردن ملت ایران و جدا کردن ملت از نظام اسلامی است بنابراین اگر مذاکره هم انجام شود اما ملت همچنان در صحنه باشد و بر حقوق خود پافشاری کند،‌ تحریم ها وجود خواهد داشت.

رهبر انقلاب در همین بحث به بازخوانی یک برداشت ذهنی دولتمردان امریکایی پرداختند که نیمی از آن درست و نیمی دیگر غلط است.

معظم‌له فرمودند: امریکایی ها معتقدند جمهوری اسلامی بر ملت تکیه دارد و اگر با تحریم ها مردم را از نظام اسلامی جدا کنیم قدرت مقاومت از نظام گرفته می شود. بخش اول این حرف که نظام کاملاً متکی بر توده های عظیم ملت است حرف درستی است اما بخش دوم که فشارها و تحریم ها، ملت را به زانو درمی آورد و آنها را از نظام جدا می کند،‌کاملاً غلط و ناشی از بدفهمی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته ملت ایران بدنبال شکوفایی و رونق و رفاه کامل است اما حاضر نیست این هدف را با ذلت بدست آورد بلکه با «تدبیر و عزم و شجاعت» و تکیه بر نیروهای داخلی بویژه جوانان مستعد ایران، تحقق  این هدف را پیگیری می کند.

رهبر انقلاب با اشاره به پیشرفتهای شگفت انگیز ملت ایران در مقایسه با ملتها و کشورهایی که تسلیم امریکا بوده اند افزودند: تحریم ها مردم را آزار می دهد اما در مقابل آن دو راه بیشتر وجود ندارد یا مانند ملتهای ضعیف، «تسلیم شدن و در مقابل زورگویان جهانی توبه کردن» و یا مانند ملت شجاع ایران فعال کردن توانایی ها و نیروهای داخلی و عبور سرافرازانه و قدرتمند از منطقه ی خطر.

ایشان افزودند: بدون تردید ملت ایران راه دوم را انتخاب کرده و می کند و به اذن الله

تحریم ها را به مرحله ای برای رشد و شکوفایی بیشتر تبدیل خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،‌ حضور پرنشاط ملت در راهپیمایی 22 بهمن را به معنای شکایت نداشتن مردم از گرانی و مشکلات ندانستند و افزودند: مردم بخصوص طبقات ضعیف دشواریها را کاملاً احساس می کنند اما میان خود و نظام فاصله نمی اندازند زیرا می دانند نظام اسلامی و اسلام عزیز همان دست قدرتمندی است که می تواند مشکلات را حل کند.

رهبر انقلاب در جمع بندی سخنان خود درباره مذاکره با امریکا تأکید کردند: نظام اسلامی و ملت ایران برعکس دولتمردان امریکایی، اهل منطق هستند بنابراین اگر از طرف مقابل حرف و رفتار منطقی ببینند به آن پاسخ مناسب می دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خودداری امریکا از زورگویی و شرارت، احترام گذاشتن به حقوق ملت ایران، عدم دخالت در امور داخلی ایران که در حمایت از فتنه گران 88 کاملاً آشکار بود و پرهیز از آتش افروزی در منطقه را از جمله نشانه هایی دانستند که اگر بروز کند می تواند نشان دهنده حسن نیت دولتمردان امریکایی باشد.

رهبر انقلاب افزودند: اگر اینطور شود و امریکایی ها در حرف و عمل نشان دهند که غیرمنطقی نیستند آن وقت می بینند که جمهوری اسلامی و ملت ایران، خیرخواه و اهل تعامل و منطقند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: تنها راه تعامل با جمهوری اسلامی ایران همین است و در این صورت دولت امریکا، جواب مناسبی دریافت خواهد کرد.

ایشان در بخش پایانی سخنانشان به قضیه مهمی که یکشنبه دو هفته قبل در مجلس پیش آمد پرداختند و نکات مهمی را در این باره بیان کردند.

رهبر انقلاب با اشاره به ناراحتی ملت و نخبگان از این مسئله افزودند: این قضیه بد و نامناسب، بنده را نیز از دو جهت ناراحت و متأثر کرد یکی از بابت اصل وقوع ماجرا و دیگری بابت ناراحتی مردم از این قضیه.

ایشان افزودند: در این ماجرا متأسفانه رئیس یک قوه به استناد یک اتهام ثابت نشده و حتی مطرح نشده در دادگاه، دو قوه دیگر یعنی مجلس و قوه قضاییه را متهم ساخت که کاری بد، ‌غلط، نامناسب،‌ خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: این رفتار، حقوق اساسی مردم را نیز تضییع کرد چرا که زندگی در «آرامش و امنیت روانی و اخلاقی»، جزو حقوق اساسی ملت است.

رهبر انقلاب تأکید کردند: بنده فعلاً نصیحت می کنم که این کار شایسته ای برای نظام جمهوری اسلامی نیست.

ایشان استیضاح اخیر را نیز کاری غلط خواندند و افزودند:‌استیضاح باید فایده ای داشته باشد اما چند ماه مانده به پایان کار دولت،‌استیضاح یک وزیر آن هم به خاطر مسئله ای که مربوط به وزیر نیست،‌چه علت و فایده ای دارد؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در داخل مجلس هم کسانی حرفهای نامناسب بر زبان آوردند که آن هم غلط بود.

ایشان خاطرنشان کردند: دفاع رئیس محترم مجلس هم قدری زیاده روی بود و لزومی نداشت.

رهبر انقلاب تأکید کردند: نه آن متهم کردن، نه آن برخورد کردن و نه آن استیضاح، ‌مسائل مناسبی نبود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرسیدند: وقتی دشمن مشترک وجود دارد و توطئه ها از هر طرف شکل می گیرد واقعاً جز افزایش برادری ها و ایستادگی در مقابل دشمن باید کار دیگری کرد؟

رهبر انقلاب با اشاره به حمایتهای خود از مسئولان کشور افزودند: بنده باز هم کمک می کنم اما این رفتارها، متناسب با سوگندها و تعهدات نیست، مسئولان عظمت ملت را ببینید و رفتاری شایسته این ملت انجام دهند.

ایشان تأکید کردند: مسئولان،‌دولت و مجلس، همه تلاشهای خود را برای حل گره ها و مشکلات اقتصادی مردم و کشور متمرکز کنند زیرا همانطور که چند سال پیش گفتم دشمن نقشه ها و توطئه هایش را در مسائل اقتصادی متمرکز کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: چند سال قبل درباره مبارزه با فساد اقتصادی، نامه ای به رؤسای قوا نوشتم مکرر می گویند فساد اقتصادی اما این کار به زبان گفتن تمام نمی شود بلکه نیازمند مبارزه عملی است، در عمل چه کار شد؟ در عمل چه کار کردید؟ این مسائل انسان را متأثر می کند.

رهبر انقلاب افزودند: تقوا، تقوا، تقوا!، ‌از مسئولان توقع داریم با صبر، میدان ندادن به احساسات سرکش و ملاحظه مسائل کشور، همه توان و نیروها را برای حل مشکلات مردم متمرکز کنند و حالا که دشمنی های دشمن شدت یافته، آنها هم رفاقتهایشان را شدت دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ان‌شاءالله این نصیحت خیرخواهانه و مشفقانه مورد توجه مسئولان بخصوص مسئولان بالا قرار گیرد و به آن پایبند باشند.

ایشان خاطرنشان کردند: البته گله امروز من از برخی سران و مسئولان موجب نشود عده ای راه بیفتند و علیه این و آن شعار دهند که با این کار هم مخالف هستیم.

رهبر انقلاب اسلامی، با انتقاد صریح و شدید از اقدام اخیر برخی افراد در بر هم زدن مجلس سخنرانی رئیس مجلس در قم افزودند: اینکه عده ای برخی را ضدولایت و ضدبصیرت بنامند و شعار بدهند نظیر آنچه اخیراً در قم روی داد، اقدامی غلط است و بنده کاملاً مخالف این کارها هستم که قبلاً هم نظیر آن در مرقد مطهر حضرت امام(ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذکر دادم جلوی این کارها را بگیرند.

رهبر انقلاب افزودند: کسانی که راه می افتند و شعار می دهند اگر واقعاً حزب اللهی و مؤمن هستند بدانند که این کارها به ضرر کشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنایی به این حرفها ندارند که حسابشان جداست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان بیاناتشان تأکید کردند: آینده ملت بصیر ایران به لطف الهی کاملاً روشن است و افقی به مراتب بهتر و درخشان تر در انتظار این ملت و جوانان است.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 29 بهمن سال 56 در تبریز، به حضور کم‌نظیر مردم آذربایجان در راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره کرد و گفت: پیام مردم بصیر و موقع‌شناس ایران در راهپیمایی پرشکوه 22بهمن، حفظ وحدت و همدلی در جامعه، توجه به حاکمیت اخلاق در عرصه سیاست، و تلاش مضاعف مسئولان برای حل مشکلات بود.

 



 

امام جعفر صادق علیه السلام در حدیثی گهربار درباره حقوق والدین، می‌فرمایند سه چیز بر فرزند در حق پدر و مادر واجب است.
 

امام جعفر صادق علیه السلام در مورد سپاسگزارى از والدین مى‌فرماید: سه چیز بر فرزند،در حق پدر و مادر واجب است:

۱- شکر پدر و مادر به هر شکل ممکن؛

۲- اطاعت از پدر و مادر در هر چیزى که امر و نهى مى‌کنند به جز در گناه و معصیت خدا

۳- خیرخواهى براى ایشان در پیدا و نهان


متن حدیث:

«یجب للوالدین على الولد ثلاثه اشیاء: شکرهما على کل حال و طاعتهما فیما یأمرانه و ینهیانه عنه فى غیر معصیه اللَّه و نصیحتهما فى السرّ و العلانیه»


«تحف العقول، صفحه 322»

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

رهبر معظم انقلاب در پیامی به همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فرمودند: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تجسّم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است.

 

خبرگزاری فارس: جامعه مدرسین تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان «نیم قرن حضور» که به منظور پاسداشت 50 سال تلاش علمی، فرهنگی و سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تکریم نیم قرن تلاش مخلصانه این نهاد حوزوی مبارک، افزودند: جامعه مدرسین تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است که در سال‌های دشوار مبارزه با رژیم طاغوت، صدای رسا و سخن شجاعانه حوزه قم را بی‌مهابا به گوش همه رسانید و تهدید و فشار و زندان و تبعید نیز نتوانست علمای مجاهد این تشکل روحانی را مردد و به عقب‌نشینی وادار سازد.

متن پیام رهبر معظم انقلاب که صبح امروز (پنجشنبه) از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در این همایش در شهر قم قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

بزرگداشت «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» اقدام شایسته‌ای است در تکریم نیم قرن تلاش مخلصانه این نهاد حوزوی مبارک و متشکل از علمای فرزانه و بصیر؛ نهادی که در یکی از سخت‌ترین دوران‌های عمر این حوزه عظیم‌الشأن، بر اثر احساس نیازی مبرم، پایه‌گذاری شد و در شرایط گوناگون، چه در دوران مرارتبار اختناق و چه در دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی، مجاهدت مقدس و دشوار خود را استمرار بخشید.

جامعه مدرسین تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است.

در سال‌های دشوار مبارزه با رژیم طاغوت، صدای رسا و سخن شجاعانه حوزه قم را بی‌مهابا به گوش همه رسانید و تهدید و فشار و زندان و تبعید، نتوانست علمای مجاهد این تشکل روحانی را که با امضای صریح خود بیانه‌های روشنگر این نهاد مقدس را اعتبار می‌بخشیدند، مردد و به عقب‌نشینی وادار سازد. پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی نیز حضور اعضای این جامعه در بسیاری از عرصه‌های سیاسی و جهادی و علمی و تحقیقی، نقش برجسته حوزه علمیه را در این عرصه‌ها نمایان ساخت و چهره‌های برجسته‌ای از این مجموعه با برکت، در جایگاه والای مرجعیت و دیگر مسئولیت‌های بزرگ روحانی و سیاسی درخشیدند و بخش عظیمی از ملت ایران، سخن آنان را در امر دین و سیاست همچون حجت شرعی و معتمَد سیاسی، با جان و دل پذیرفتند.

اکنون این مجموعه امین، با نیم قرن تجربه سیاسی و انقلابی، با نیازهای تازه و عرصه‌های نوین روبرو است.

روحیه تلاش و ابتکار و اقدام شجاعانه در همه عرصه‌ها، همراه با اخلاص و صفایی که همواره در آن آشکار بوده است، خواهد توانست گام‌های این رهرو پنجاه ساله را باز هم استوارتر سازد.

امروز نیروهای جوان و فاضل که ثمرات شجره طیبه حوزه علمیه‌اند، چشم به افق‌های دور دست دوخته‌اند. هدف‌ها دست‌یافتنی و همّت‌ها بس بلند و استوار است.

فرصت و امید، سرمایه‌های خدادادی است که جهاد دشوار ملت ایران، لیاقت دریافت آن از فیض الهی را به این ملت بزرگ عطا کرده است. هنر بزرگِ بزرگان و پیشکسوتان حوزه و از جمله، نهادِ کهن و ریشه‌دار جامعه مدرسین، در آن است که از این سرمایه گرانقدر، بیشترین بهره‌مندی را نصیب جریان دینی و انقلابی در این مهین خدایی کند. و با داشته‌های امروز، فردایی روشن‌تر را تدارک ببینند و سخن و وعده الهی را تحقق بخشند که فرمود: أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء، تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا...

والسلام علیکم و رحمه‌الله

سیّدعلی خامنه‌ای

25 بهمن91

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

معمولا عراقی ها به دلیل اینکه می دانستند ما با هواپیماهای اف14 منطقه را تحت پوشش داریم، ماموریتشان را کنسل می کردند و ما هم همین را می خواستیم.

به گزارش نامه به نقل از مشرق ، متن زیر خاطره ایست منتشر نشده از زبان امیر خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده فعلی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از یکی از عملیات‌های خود در آخرین روزهای جنگ تحمیلی.

در این خاطره به موضوع رویارویی جنگنده های اف 14 ایرانی با هواپیماهای متجاوز عراقی پرداخته شده که این نبرد در مقابل چشمان یگان‌های شناور آمریکایی در خلیج فارس صورت گرفت و هواپیماهای ایرانی طی آن موفق به دفع یکی از آخرین تجاوزهای هوایی رژیم بعث به آسمان کشورمان می شوند.
***
دهه آخر تیرماه سال 67 بود. طبق معمول که ما از پایگاه هوایی اصفهان به بوشهر مامور می شدیم تا پروازهای کپ و اسکرامبل را برروی خلیج فارس از آنجا انجام دهیم، به همراه تعدادی از همکاران به بوشهر اعزام شدیم.
معمولا در روز اول، افسر اطلاعات عملیات می آمد و یک سری توجیهات نسبت به منطقه برای ما انجام می داد و وضعیت منطقه را تشریح می کرد؛ از استقرار ناوهای فرامنطقه ای گرفته تا استقرار نفت کش‌ها.
در یکی از روزها در جلسه توجیهی گفتند که موقعیت نفت کش ها کجاست واینکه عراق جدیدا فعالیتش بیشتر شده و از هواپیماهای میراژ که هم قابلیت سوختگیری شکاری به شکاری و هم قابلیت درگیری خوبی داشت استفاده می کرد.
ما را توجیه کردند که این هواپیما چه موشکهای هوا به هوایی دارد ودر درگیری با چه خطراتی روبرو هستیم.
تشریح کاملی در این زمینه انجام شد و بعد برنامه ریزی پروازی را نوشتند. من با سرتیپ والی اویسی در آلرت بودیم وتقریبا روز دوم بعد از این توجیه بود.
 
 
 
امیر خلبان عزیز نصیرزاده

ما کدهای مربوطه را دریافت کردیم و چون شنود دشمن فعال بود، ما با رادار زمینی در ارتباط بودیم و کدهای مربوطه را گرفتیم. شنود آمریکا از طریق هواپیمای آواکس در منطقه فعال بود واطلاعات ما را آنلاین به عراقی ها می داد.
ازآنجا که در درگیری هوایی، پیدا کردن کلمات سخت است، بنابراین ما می بایست آمادگی را روی زمین داشته باشیم.
یک بریف مختصری با امیر اویسی انجام دادیم و یک تقسیم کاری کردیم وموارد مختلف از جمله موارد اضطراری را مورد بررسی قرار دادیم.
در پرواز باید بدترین شرایط اضطراری را هم مورد بررسی قرار می دادیم که اگر دچار مشکلی شدیم و مجبور بودیم هواپیما را ترک کنیم، قایقمان را چگونه بازکنیم ومورد استفاده قرار دهیم؛ این وسایلی که به ما وصل شده چطور مورد استفاده قرار دهیم؛ اگر گروه تجسس و نجات آمد، چگونه با آن ارتباط برقرار کنیم. همه اینها به ریز در بریفینگ قبل از پرواز مرور می شود.
بعد از توجیه به سمت هواپیماها رفتیم.
من یک تجسم فضایی از منطقه تو ذهنم بود و مختصات را داشتم. این مختصات را وارد سیستم ناوبری خودمان می کردیم چون در موقع درگیری آنقدر مسائل مختلف پیش می آید و خطرات زیاد بود که استرس به آدم وارد می شد به طوری که بعضی وقت ها آدم جهت خودش را هم گم می کرد.
اگر شما موقعیت کشور خودمان وعراق را نسبت به خلیج فارس و نیز مناطق حیاتی و حساس را در ذهن داشته باشید و جزایر و مناطق نفتی ما را درنظر بگیرید، عراق می بایست برای حمله به آن مناطق وجزایر، یک مسیر 130درجه نسبت به جنوب شرق را در پیش می گرفت ومی آمد و ما هم اگر از منطقه بوشهر می خواستیم بلند شویم، می توانستیم خیلی را حت جلو آن را بگیریم.
اما عراق تاکتیک دیگری در پیش گرفته بود برای اینکه ما نتوانیم با آن مقابله کنیم. آنها از سمت جنوب می آمدند یعنی ساحل غربی خلیج فار س را می گرفتند از سواحل کویت وعربستان پرواز می کردند ومی رفتند سمت جنوب و وقتی به سواحل کشور بحرین می رسیدند، سمت غرب را می گرفتند و از شمال قطر به سمت شمال حرکت می کردند.
این تاکتیک را به کار گرفته بودند تا از اصل غافلگیری استفاده کنند چون ما در آن سمت راداری نداشتیم و امکان داشت که با پروازهای معمولی کویت وعربستان اشتباه می گرفتیم.
بعد ما این تاکتیک را شناسایی و روشهای مقابله با آن را هم طراحی کردیم.
ما هواپیما را آماده کرده و در آلرت نشسته بودیم.
تقریبا ساعت 9:10 دقیقه بود که زنگ اسکرامبل به صدا در آمد و ما سریع به سمت هواپیما حرکت کردیم و سوار آن شدیم. معمولا آلرت، 15 دقیقه ای بود. یعنی ما حداکثر زمانی که برای بلند شدن از باند نیاز داشتیم تقریبا 15 دقیقه بود. اما برای اینکه ما بتوانیم کارهایمان را سریع تر انجام بدیم، همیشه آمادگی داشتیم و زمان تیک‌آف را معمولا به زیر ده دقیقه رسانده بودیم.
به سرعت در ابتدای باند قرار گرفتیم و تماسها برقرار شد و ما هم تقریبا بین 7 الی 8 دقیقه تیک‌آف را انجام دادیم واز روی باند بلند شدیم.
من 3 فروند هواپیما روی صفحه رادار دیدم که سمت حرکتشان از جنوب به سمت شمال بود و به سمت منطقه  کنگان در حرکت بودند. بنابراین ما این را به سمت جنوب شرق می گرفتیم یعنی ما چون از بوشهر بلند شده بودیم، گشتیم به سمت 30 الی 40 درجه ادامه دادیم. نمی توانستیم میان بر برویم و اینها را بگیریم.
مشکل دیگر برای ما در منطقه خلیج فارس، حضور ناوهای بیگانه و فرامنطقه ای بود. این ها در وسط خلیج فارس یعنی جنوب شرق جزیره فارسی مستقر می شدند. وقتی هواپیماهای عراقی از جنوب به شمال حرکت می کردند و ما می خواستیم با اینها مقابله کنیم، ناوهای بیگانه وسط قرار می گرفتند و هر گونه تقرب ما را هشدار قرار می دادند و تهدید می کردند که شما دارید به ناو آمریکایی نزدیک می شوید و همیشه ما این چالش و درگیری را با ناوهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس داشتیم.
بنابراین ما مجبور بودیم برای مقابله با آنها، کمی به سمت جنوب شرق گشته و بعد به سمت جنوب برویم.
علاوه بر این سه فروند، روی رادار سه فروند دیگر نیز دیده شد که بلافاصله موضوع را به رادار زمینی اطلاع دادیم.
با تایید رادار زمینی، فهمیدیم که ما با سه فلایت سه فروندی که به صورت نیم دایره می آمدند، روبرو هستیم.
از رادار زمینی خواستیم مراقب دو فلایت دیگر باشند و اطلاعات آنها را به ما بدهند تا ما برویم سراغ فلایت اول که به ما نزدیکتر بود.
من روی هواپیمای وسطی که در واقع لیدر آنها بود، قفل کردم. شهید بابایی تاکتیکی را به ما یاد داده بود و می گفت شما از فاصله دور روی هدف قفل کنید. چون وقتی ما قفل راداری انجام می دادیم، هواپیمای هدف هم متوجه می شد و در این حالت دو سناریو محتمل بود: یا مقابله میکردند یا با کنسل کردن عملیات، بر می‌گشتند.
معمولا عراقی ها به دلیل اینکه می دانستند ما با هواپیماهای اف14 منطقه را تحت پوشش داریم، ماموریت را کنسل می کردند و ما هم همین را می خواستیم چون تمایل نداشتیم حتی یک موشک صرف هواپیماهای بعثی شود.
 
 
 
جنگنده اف14 نیروی هوایی ارتش

اما این بار وقتی ما قفل راداری را با همین نیت انجام دادیم، دیدیم که برعکس همیشه، اینها به ماموریتشان ادامه می دهند. دلیل این کار هم این بود که ما قطعنامه 598 را پذیرفته بودیم وعراق هنوز نپذیرفته بود و بعد از پذیرش ما، به تهاجمات زمینی وهوایی خود می افزود و هدفش هم این بود که سر میز مذاکره، سرزمین بیشتری از ما در اختیار داشته باشند.
با جلو آمدن هواپیماهای عراقی، تصمیم گرفتیم درس خوبی به آنها بدهیم. برای همین هم یک زاویه مناسب نسبت به آنها گرفته و مسیر را ادامه دادیم.
تصمیم گرفتیم به آنها اجازه بدهیم تا نزدیک تر شوند تا از اصابت موشک، اطمینان حاصل کنیم.
بلافاصله با امیر اویسی تقسیم کار کردیم و قرار بر این شد که من فول در داخل کابین باشم و دو فلایت دیگ را تحت نظر بگیرم چون ارتفاعمان پایین بود و داشتیم روی آب پرواز می کردیم. ایشان هم  فول بیرون را داشته باشند و یک هماهنگی به این صورت انجام دادیم.
با رادار زمینی هم هماهنگ شده بودیم و بعد از محاسبه تمام پارامترها، اولین موشک را شلیک کردیم.
موشک که شلیک شد، من دید کافی نسبت به جلو نداشتم و قرار بود که حواسم به دو فلایت دیگر باشد. برای همین زیاد موشک را دنبال نکردم اما امیر اویسی که موشک را دنبال کرد وقتی به هواپیمای عراقی اصابت کرد، فریاد الله اکبر زد. با رادار که تماس گرفتیم دیدم آنها هم فریاد الله اکبر می‌گویند. دیگر مطمئن شدیم که موشک به هدف اصابت کرده و دو هواپیمای دیگر هم وقتی اصابت موشک را دیده بودند، سریع برگشتند و رفتند.
معمولا وقتی روی فرکانس «گارد» صحبت می‌شود، تمام کسانی که رادیوشان روشن باشد، این صدا را می شنوند.
هواپیماهای عراقی ظاهرا روی گارد تقاضای کمک کرده بودند و آن دو فلایت دیگر که متوجه شده بودند، دیگر نتوانستند کاری انجام دهند وپروازشان کنسل شد.
وقتی هواپیما را زدیم، خلبان عراقی اجکت کرده بود وافتاد توی آب و ما دیدیم که جلیقه و قایقش باز شد وچون رنگ نارنجی داشت، خیلی خوب مشخص بود.
ما بالای سر او پرواز کردیم و سریعا با رادار تماس گرفتیم که یک بالگرد بفرستند.
از سوی دیگر، آمریکاییها هم که متوجه این موضوع شده بودند، می خواستند خلبان عراقی را زودتر از ما نجات دهند.
چون سوخت ما کم بود، تقاضا کردیم که یک هواپیمای دیگر بلند کنند.
بعد از آنکه چند دور بالای سر خلبان عراق زدیم، مجبور شدیم منطقه را ترک کنیم.
هواپیمای ایرانی جدید که به منطقه رسید، یک چالش جدی مکالمه ای با ناو آمریکایی داشت. چون آمریکایی‌ها این بار تلاش می کرد مزاحمت بیشتری ایجاد کنند تا بتوانند در یک فرصت مناسب خلبان عراقی را از آب نجات بدهند.
ناو آمریکایی مدام هشدار می داد و تهدید می کرد که شما دارید به ما نزدیک می شوید.
یادم هست، خلبان ایرانی بسیار تند و خشن با ناو آمریکایی صحبت می کرد به گونه ای که امریکایی ها دائما به او می گفتند: please speak slowly (لطفا آرام و شمرده صحبت کنید).
البته به دلیل فاصله زیاد با محل سقوط خلبان عراقی، بالگرد ما نتوانست خود را به موقع برساند و چون فاصله ناو آمریکایی نزدیکتر بود، خلبان عراقی را نجات داد.
وقتی که ما در پایگاه نشستیم، به ما گفتند از 3 فروند هواپیمای عراقی، تنها یک فروند موفق شده به پایگاهشان برگردد و ممکن است هواپیمای دیگر هم موقع برگشت، دچار سانحه شده باشد.



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 آهنگسازی :افشار حشمتیان ،

صدای : جاوید عسگری ،

شعری :مهدی خادمیان ،

کارگردانی و تدوین : علیرضا مرادعلی‌بیگی

 

از بیانات امام خامنه ای عزیز در روز ۱۹ بهمن در دیداربا کارکنان نیروی هوایی وپدافند هوایی در رابطه با این سرود :

اجرای خوب ،آهنگ خوب ، شعرخوب ومضامین بسیار عالی بوده الحمدالله رضایتشان را اعلام نمودند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 13 / 11برچسب:, | 19:47 | نویسنده : ali

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

رشتيها جزء اولين ايرانيها بودن كه به دختراشون اجازه رفتن به مدرسه و تحصيل دادن..
اولین داروخانه شبانه روزی ایران(داروخانه کارون) و اولین خانه سالمندان و معلولین
ایران توسط دکتر آرسن در رشت احداث شد.
اولین بانک ایران (بانک سپه) در رشت تاسیس شد...
اولین بازیگر تئاترِ زنِ ایران (مرحوم فرخ لقا هوشمند) و
همچنین مرحوم حمیده خیرآبادی معروف به نادره و ملقب به مادر سینمای ایران رشتی بود..
رشت اولین شهر برای صادرات و واردات با اروپا بود.
اولین کتابخانه ی ملی ایران, کتابخانه ملی رشت بود.
رشت تنها شهر در دنیاست که باران هایی بصورت خاکی در آن میبارد و معروف به خاک باران است.
همچنین مرحوم محمود اعتمادزاده معروف به "به آذین" اولین مهندس کشتی سازی در ایران ویکی از دو نفری در کل دنیاست که توانسته اند کلام رومن رولان نویسندۀ معروف فرانسوی رابفهمند و به زبان خودشان ترجمه کنند. علاوه بر این ایشان تنها کسی هستند که تعریفی از "آزادی " ارائه داده اند که هنوز تعریف دیگری بعد از آن نتوانسته است به جامعیت و دقت تعریف ایشان از مقولۀ "آزادی " باشد.
او نیز متولد شهر رشت است. 
معروفترین پروفسورها و مغزهای ایرانی در دنیا (پروفسور رضا, پروفسور سمیعی, مرحوم پروفسور اکبرزاده , مرحوم دکتر بهزاد پدر زیست شناسی ایران, دکتر محمدرضا عطرچیان عضو AFFILATE مهندسین سیویل آمریکا (ASCE) عضو سازمان بین المللی کارشناسان ORDINEX که مرکز آن در کشور سوئیس میباشد) و... رشتی هستند.

این ها لاف نیست! بلکه عظمت یک شهر با پیشینه ی تاریخی, علمی و فرهنگیِ غنیست..


 



تاريخ : 13 / 11برچسب: پایگاه اطلاع رسانی صاعقه, | 19:25 | نویسنده : ali

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

کینه، یکی از آن مسئلی است که بین مردم، تا حدی رایج است، البته ممکن است درجاتی داشته باشد. گاهی اوقات، یک بی محلی ساده و یا به کار بردن یک لحن نامناسب، موجب ایجاد ناراحتی خفیفی در شخص مقابل می شود؛ گاهی هم کارهای ناشایست بزرگ تری، باعث ایجاد ناراحتی و کدورت بسیار زیاد می شوند، که بعضی اوقات تا سال ها از دل شخص، بیرون نمی رود.

 

اگر چه هر مسلمانی باید مواظب رفتار خود باشد تا از بروز چنین حالاتی جلوگیری کند، اما گاهی هم، این ناراحتی یا کینه، بالاخره در دل شخص قرار می گیرد.

سوال اینجاست که چه راه یا راه هایی برای رفع این کدورت ها مناسب تر است؟

یکی از راه های مناسب و ساده ای که توسط اهل بیت علیهم السلام هم سفارش شده ، هدیه دادن است.

رسول الله صلی الله علیه و آله فرمود:

«تَهادَوا فَإِنَّها تَذهَبُ بِالضَّغائِنِ؛

به يكديگر هديه بدهيد، زيرا كينه ها را از بين مى برد.»

ایشان در جای دیگری نیز می فرماید:

«لاتَزالُ اُمَّتى بِخَيرٍ ما تَحابّوا وَتَهادَوا وَأَدَّوُا المانَةَ؛

امّت من تا هنگامى كه يكديگر را دوست بدارند، به يكديگر هديه دهند و امانتدارى كنند، در خير و خوبى خواهند بود.»


 

 



تاريخ : 11 / 11برچسب:جنگ نرم , | 1:34 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

امروزه برخی از فعالان و همچنین نخبگان محیط فکری‌‌ـ‌فرهنگی و اهالی رسانه در جهت تبیین و تعریف جنگ نرم مطالبی را بیان می‌کنند، اما بعضاً مشاهده می‌شود که در عرصه‌ی رسانه‌ای، «جنگ نرم» با برخی مفاهیم مشابه خصوصاً «جنگ روانی»، به صورت مترادف به کار می‌رود و اینگونه القا می‌شودکه این دو رابطه‌ی این‌همانی و هم‌نشینی دارند. این در حالی است که جنگ روانی به هیچ عنوان جنگ نرم نیست. واقعیت آن است که هدف اصلی حوزه‌ی جنگ روانی، با هر کارکرد و نتیجه‌ای، تمرکز بر مفهوم تحریف واقعیت است. البته تحریف واقعیت در جنگ روانی به صورت‌های مختلفی انجام می‌شود. در شکل فیزیکی و ساده، آنچه هست گفته می‌شود که نیست یا آنچه نیست ادعا می‌شود که وجود دارد. بنابراین بین جنگ روانی با مفهوم جنگ نرم تفاوت‌هایی وجود دارد؛ چرا که در جنگ نرم، بر اساس آنچه پیش از این گفته شد، مهم‌ترین اتفاقی که باید بیفتد و پایه‌ی تغییر محسوب می‌شود تحولات ارزشی در یک جامعه است؛ به طوری که تغییر از درون نیازمند به یک اراده‌ی جمعی است که خواستار تغییر در مناسبات حاکم باشد و این تحول در دو گام واگرایی از ارزش‌های خودی‌ و هم‌گرایی با ارزش‌های رقیب حاصل خواهد شد. دقیقاً همان اتفاقی که در تفاوت دو رسانه‌ی بی‌بی‌سی و صدای آمریکا قابل لمس است و آن پیچیده عمل کردن شبکه‌ی فارسی‌زبان بی‌بی‌سی نسبت به هم‌سنگرانشان در صدای آمریکا، به دلیل فاصله‌ی زیاد بین کار رسانه‌ای و جنگ روانی آن در تقابل با نظام اسلامی، است. برای مطالعه بیشتر به سایت برهان مراجعه فرمایید



تاريخ : 11 / 11برچسب:, | 1:15 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

مرکز اطلاعات جمعیتی وزرات کشور ترکیه با اعلام این مطلب افزود: در سال 2012 میلادی بیشترین نام انتخابی در این کشور برای نوزادان پسر یوسف و برای نوزادان دختر زینب بوده است. زینب و یوسف بیشترین نام انتخابی والدین ترک برای نوزادان خود در سال 2012 بود.
بر اساس این آمار بعد از یوسف، نام های مصطفی، برات، امیر، محمد، احمد، انس، عمر و امیرخان برای پسران و بعد از زینب، نام های الف، اجرین، یاغمور، نساء نور، عذرا، نهر، زهرا، ارم و ایلول برای دختران به ترتیب بیش از دیگر اسامی انتخاب شده است.
این گزارش هم چنین حاکیست که در سال های 2006 تا 2010 میلادی نیز نامهای زینب و یوسف بیشترین نام انتخابی اولیای ترکیه برای نوزادان خود بود.